Az alapfelszereltséghez tartozó manuális klíma öt fokozatát képtelenség komolyan venni, csak üvöltő szelet tud nyomni.
Nekem 10 évig volt 626-osom, nem volt benne klíma. A fenti félreérthető mondattal mire célzott, hogy szar a légkondi, vagy túl jól hűt, ezért sosem kell 5 fokozatot kapcsolni rajta ?
A városi használatot nehezíti a kétségbeejtően rossz ötsebességes manuális váltó is. Igaz, ettől az autótól érdemleges információt nem kaphatunk róla, mert egy baleset folyományaként kompletten ki kellett cserélni, ez is közrejátszhat abban, hogy akadozik. A hátramenetet elsőre a legritkábban hajlandó bevenni, egyest pedig csakis álló helyzetben, de úgy sem mindig.
Gondolom a bivalybasznádi sufnituning GMK szerelte be azt a váltót, és nem Nagasakiban, tehát erről minden további mondat igazi sávszélesség-rablás.
Törési hajlamát is figyelembe véve garantáltan ritkaság lesz.
Tehát az autónak a sofőr bénaságától függetlenül "törési hajlama" van. Olyan bölcs ez a csaj, hogy Kung Fu Ce-t is leszophatná.
igen, én is ezen akadtam ki először...mert az, hogy nem tetszik, az szubjektív...de a konkrét tények...ehhh...a beltérrel sem tudom, mi baja(bár ez is szubjektív) én egy OFF carina E -t ON nézegettem még a mazda előtt, hát az egy halál lélektelen autó belül, dögunalom...na mind1...
fabigeza: 1.8-ast azé tényleg nem javallott :) Se ABS, se erő, viszont tényleg zabál, és eladni sem lehet. 2.0 teljesen jó, meg több is van belőle asszem. Ha meg gyorsulgatni is akarsz vigyorogva, akkor 2.5V6, csak hát azokból jót... De ezek csak tippek :)
Ez a nő tényleg nem tudja mit beszél a száján. Már csak azért is, mert egy 1.8-ast használt, ami idehaza is ritka mint a fehér holló szerintem. - ellenben a 2.0-val (emit meg sem említ) illetve a szintén gyakori 2.5 V6-al (erről meg azt írja, hogy az a ritka errefelé????)
Nincs ezzel a cikkel semmi baj szerintem, leírta, hogy neki nem tetszik :) Hogy ezt minek ismételgette 2 oldalban ilyen trendi, dominapicsásan fikázó stílusban, az meg már az ő önismereti problémája :)) Sok boldogságot neki egy Opel Calibrához, vagy valami hasonlóan bravúros kockavashoz, valami ilyesmi passzolhat az ízléséhez, ahogy látom :) Vagy egy Ikarus. Az elég karakteres, és van benne anyag.
Én is elolvastam. Pont gondolkodtam egy hasonló példány megvételén. De nem beszélt le a czikkel. Én műszaki emberként tudom, hogy pl ez a hülye váltótéma (pláne, ha beismeri, hogy cserélték hülyeség miatt), meg unalmas forma és társai rizsa mit érnek a valóságban. Ha valamivel bajom van, azt megcsinálom.
Igaz nem 1,8-as kéne, de mind1. Még ő is azt írja, hogy 180 utazót ez is simán visz. Mit akar? Lomha? sajnálja pörgetni?
Meghogy nem városi használatra tervezték.-) Hát, mit akar majd öt méteres autóval? nem egy corsa az biztos. Ennek az való, lehetőleg 1,0-ás "jó kis pörgős" mororral!-))))
Hát az ugy volt, hogy én márkaszevizbe vittem (vontattam) a kocsit Debrecenben de ők megmondták, hogy nem ők fogják felújítani a motort hanem egy profi cég, ők csak szétszedik a kocsit meg összerakják, cseréltek még kuplungot meg egyéb dolgot is és az össz munkáért (ebben minden benne van, kb 260-at fizettem). A dugók és hajtókarok olaszból jöttek. Nem tudom, hogy ez sok van kevés, nem nagyon volt más választásom, bár mikor megláttam a Puntesz motorját hát elképedtem, komolyan mondon egy nagyobb bevásárlószatyorban elférne. Egy V6-os mazda motor maga a csoda ahhoz képest, nem lehet összehasonlítani a kettőt.
Nem kell vele törődni, ez a nő csak egy idióta kis szutyok, mondhat amit akar, érteni akkor sem értene a témához, ha előtte 4 évig tanulta volna főiskolán, ha egyáltalán volt neki olyan.
Megjegyzem, nekem sajnos nem volt, de nincs is nagy arcom és nem pofázok bele olyan dologba, amiről fingom sincs. Max kérdezek.
Most majdnem felhúztam magam! Én is rühellem, ha egy nő műszaki témában véleményt mond, ráadásul hülyeségeket, ráadásul médiában. Maradjanak má a ruháknál, meg a kajáknál, meg a gyereknél!
Azért lett hüvelyezve, mert a gyári túlméretes dugók több hónap múlva jöttek volna meg, mivel egész Európában nem voltak, így jött az ötlet, hogy felfúrják nagyobbra, és raknak bele japán utángyártott hüvelyt, kb. ugyanannyiból jött így ki, viszont maradtak a gyári, alapméretes dugók. Mellesleg ott is csak 12-es kompresszió lett a végeredmény a gyári 14 helyett, azt se értem azóta se, de legalább 10% volt a veszteség mindenhol, igaz, csak egy ponton mérve... Aztán később, bejáratás után meg nem lehetett 7000-ig pörgetni, mert 6700 körül megakadt a motor, csörögni kezdett, és szétverte a szelepeket, és csak 2-3 henger ment utána hidegen, azt is többször szétszedték, jött a találgatás, hogy mitől lehet, közben mégegyszer szétverte a szelepeket, csomó plusz pénzembe került, végül - bár az elején az utángyártott, valószínűleg túl szorosra sikeredett szelepfelvezetők hibája volt a tipp, - a bontott hengerfej lett kikiáltva hibásnak, amit amúgy nem én szereztem be 120ezerért (bár nem is volt több eladó sehol se, az is igaz), és a lényeg az lett, hogy ugyan toltam bele abba is a pénzt egy darabig, mégis egy évig úgy jártam a friss generálos motorral - mivel akkor nem volt már több pénzem rá -, hogy néhány henger ment csak hideg motornál, végül felhúztam magam, eladtam a rákba fillérekért, csak ne lássam, mert már akkor is 2 perc alatt ideges lettem, ha amúgy jókedvűen ültem bele, egy Mazda meg nem erre hivatott.
De a hüvelyezéssel nem volt gond szerintem. Bár volt ismerősöm, aki óva intett ettől is, mert mi van, ha pl. nem pont ugyanolyan a hőtágulása a hüvelynek, mint a blokknak...
besült bazzeg, mert aszitték' az olaszok, hogy olaj csak a pizzatésztába kell, a motorba nem, így az olajjáratok olyan vékonyak voltak, hogy eltömődtek az adalék által feloldott trutyitól? hát ez azóta is döbbenetes számomra...
Motorgenerálról annyit, hogy nekem van egy OFF Puntom /OFF amiben beállt egy henger és elszakadt a hajtókar. A motor meg lett fúrva és túlméretes dugattyúk kerültek bele, új hajtókarok, főtengely köszörülve lett és túlméretes csapágyakat kapott. Mikor kész lett első gondolatom az volt: add el, ebből már nem lesz kocsi. Nagyon gondos bejáratás után (hiszen a motor gyak. új lett) a motor érezhetően erősebb lett mint a régi és azóta beleraktam több mint 100.000-km-et és semmi baja, pedig az egy 1.3-as olasz fos. Azért annyit hozzátennék, hogy olyan cég generálozta a motort aki ezzel foglalkozik. http://www.motorprofi.hu/ Ja és 1 év kilóméter korlátozás nélküli garanciát adtak a motorra.
Persze bazi nagy lutri az egész, folyamatosan féltem mikor hullik szét de egyelőre nem akar. Azt azért hozzáteszem, hogy hiába olasz a gép és hiába nem mazda, de alkatrész még a CBA-ban is van hozzá (na azért ott nem :)) fillérekért és szerelni egy álom.
A kupé motorja hogyan lett hüvelyezve? Gyárilag cserélhető a hüvely, vagy csak úgy, ha előbb fel van fúrva akkorára, hogy egy "póthüvelyt" bele lehessen nyomni.
Azért kérdezem, mert az én blokkom ugyebár még öntöttvas és én úgy tudtam, hogy nincs benne külön hüvely, hanem a blokk anyaga van feledzve megfelelő keményre.
Én annak örülnék a legjobban, ha tényleg cserélhető lenne, mert akkor egyszerű lenne a dolog és esetleg nem kellene nekem is átélni a tortúrádat.
Másik motorral nem szeretnék én foglalkozni, azok megint 200ezer km környékén vannak, lehet kezdeni mindent elölről. A mostani is megfelel egy 200ezres motornak :)) Megy, gyorsul, bele is húz, csak közben eszi az olajat, kicsit többet fogyaszt benzinből, mint kéne, az alapjárat kicsit döccen néha, meg valahogy nincs csúcsformában szerintem, elcsal 10-20-30 lóerőt. Ami még így sem rossz, az átlag használtautónál szerintem jobb, csak nem ez volt a cél, ennyiért. Amúgy a héten, ha minden jól megy, lemérjük a gyorsulását (lóerőt, nyomatékot), az ad majd valami körülbelüli képet a helyzetről, még ha hitelesnek nem is mondható a mérés. Lehet, hogy én érzem rosszul, és ez egy 180 lóerős vadállat lett, csak túlzottan megszoktam már :)
Igen, én ilyet is hallottam, hogy fúrás után nem lesz olyan tartós már. De gondolom azé ha a Mazda vállalja gyárilag, hogy 2-es túlmeret is létezik még, akkor annyira gyorsan azért nem mehet szét. Persze ki tudja. De nekem mindegy, lehet hüvelyezni is, a coupe-nál az volt, hogy megmaradjanak a gyári dugattyúk. Én a szakemberekre bíztam a döntést, mondják meg, hogy hogyan lesz jó. Még a pénzt se sajnáltam rá (annyira).
Nem tudom, amúgy mi lesz a motorral, legyen úgy, hogy én tévedtem, és semmi baja - csak nehéz elképzelni, mert a jelek nem azt mutatják. De valahogy rendbe rakom most már akkor is szerintem, már csak azért is, hogy bebizonyítsam, hogy meg lehet csinálni :) Mások a Himalájára másznak, annak sincs semmi értelme, akkor ezt miért ne :)) Keresek hozzá szponzorokat :D Mire 91 éves lesz, talán össze is jön.
Tényleg, mi lenne ha egy másik motort tennél bele? A meglévőt meg lenyomnád a debil szerelő(k) torkán?!
"Lehet, hogy nem mérték meg a hengereket műszerrel végig, mondván, ezek a blokkok sosem kopnak hordósra, tehát "jó lesz az alapméretessel is, oszt jóvan". "
Szerintem ha felújításra viszed a motort, akkor az a minimum, hogy ezt is megnézzék. Mert különben mi a jó csudának minek vinnéd oda??? Ez trehányság, amit műveltek a te károdra. Ha nincs számla a műveletről, akkor nehéz lesz a mulasztásukat bizonyítani.
Simán meg lehet hegeszteni! Ha nem úgy, akkor így. Az enyémre raktak körbe egy köpenyt a gyári 1-es (vagy netán vékonyabb?) vastagságú lemez helyett 1,5-essel, oszt kész. Gond nem lesz vele egy jódarabig.
Nagyon sajnalom, hogy igy jartal az autoddal Pigmy, de en magamat ismerve nem is fogtam volna hozza egy elkopott motor felujitasahoz. Amikor meg gyerekkent a Simsonomat kalapaltam, egy ismeros mondta, hogy a felfuras sosem lesz olyan tartos, mint az uj, mert pont a megedzett, kemeny reszt szedik le vele a huvely falarol. Igaza volt, a fene egye meg...
Ha kopott motort kell felujitani, akkor a felfurasnal meg egy hasznalt blokk is jobb megoldas, vagy ha mas nincs, akkor huvelycsere...
Viszont, ha mar ennyi penzt belelapatoltal, talan szet kellene nezned bontoban egy jo allapotu blokkert, hatha talalsz vall nelkuli hengereket. Aztan azt osszerakhatnad az uj dugokkal, gyurukkel. A szerelesi koltseget meg ki kell verni az idiota szervizesbol...
Ugy tunik, hogy sikerult talalni egy hegeszto mestert, aki megcsinalta annyira, hogy a vizsgan atugorjon, aztan gyorsan rendbe lesz rakva. Korrekt gep egyebkent.
Szaboze: a mazdaklub regisztracio hogy mukodik? A regi oldalon fenn voltam az egyik autommal, most az atalakulasok utan passz, hogy mi merre van. Regeljek ujra?
Esetleg a Szentendrei úti bontót hívd még fel. Nekem a xedoshoz (ami kb ugyanannyira ritka lehet gondolom) a középső dob 12k HUF volt, a gyári új 70 lett volna. Megvettem a bontottat, kb 2 éve raktam fel, azóta hibátlan. Még ha lassan cserés is lesz, akkor is megérte.
bontott dob persze mindig lutri, de végig kell nézni, kopogtatni, jó eséllyel hallható, ha rohad. Egyébként a bontóban teljesen korrektek voltak, bemehettem a csókával, végignéztünk vagy ötöt, és én választhattam ki, melyik kell.
alvázszám alapján szerintem utána tudnak nézni, egy telefont megér szerintem.
Hát ha gyors és olcsó megoldás kell, akkor www.kipufogoklinika.hu, legyártják a dobot helyben. Nem lesz gyári minőség, meg márkás utángyártott sem, de egynek jó, és töredékébe kerül (legalábbis régen így volt) :)