Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Eddig világos. De kézzel hajlítgatta az "I" sínprofilt? Én is meg tudnám csinálni szemmértékre....de a sínnek nem árt egyenesnek maradnia. Vagy ez így kivitelezhető? Hajlik ennyire magától a porfilsín? És ilyen pontosan? (ezért vagyok szkeptikus ezzel kapcsaoltban, hogy házilag kivitelezhető-e, bár izgat a téma nagyon)
Nagyítsd fel a képeket jól! A csúcs felöli végén egy talpfarácsot kicserélt, gyök felöli oldalon négyet. A kalapprofil alátámasztására szolgáló "bakokat" eldolgozta, viszont a csavarimitációkat meghagyta. Ehhez pozicionálta a profilsint.
Üdv! Végigolvastam. Nézegettem régebben is. Nekem csak egy dolog nem világos: hogyan hajlítom meg olyan pontosan a kitérő ívét??? Minden mást egy pillanat alatt meg lehetne csinálni, és azonnal lenne egy high-tech cost-effective kitérőm :) Ezt az egyet nem tudnám vállalni a hajlítást, hiszen, ha nem pontos, akkor vagy beesik, vagy kiugrik a kerék...
Én meg sem próbáltam, hallgattam az eladóra , miszerint nincs rugós reteszelés és a konrád nem fogja rendesen pozicióban tartani, meg nem csuklós hanem a fémet kell neki hajtogatni és ehez gyenge.
Mivel nekem tetszett a Peco, nem is igen forszíroztam a dolgot.
Gondoltam a sínszálra én is. Jó lenne látni egy képet, hogy a Piko A-n hogy van elhelyezve. Gondolom az angol váltókkal is ez lesz, csak komplikáltabb kissé.
Ha megcsinálom a polarizációt, milyen ragasztót javasolsz, amivel stabilan rögzíteni lehet?
"Akkor ha jól értelmezem, olyan réz lemezt kell választani, aminek olyan a vastagsága, hogy a nyomkarima felfusson rá... ? Így jön létre a kapcsolat."
Papír vékony rézlemez kell (0,25-öst használtam), a nyomkarima így is feltámaszkodik a szívdarabnál, megvan a kontaktus. Olyat is hallottam már, hogy 2 sinszálat reszeltek be a szívdarab szigetelt részéhez, így még talán
szebb is.
A feszültséget egyébként stabilan átviszi a Piko A váltó, ha nincs utánna betáp akkor is, ezzel nem volt gondom.
Az a biztos amiről Te meggyőződsz. Próbáld ki. Kisfaludynak rövid mozdonyai vannak. Tégy össze 3-4 váltót és hajrá. Lassan-ide-oda, aztán majd lesz saját véleményed. Sok sikert Rizmajer.
Bocs, a lemezelés szerintem is jó megoldás. Azon kívül a sorba rakott váltok mind három "végén" betáppal lehet segíteni, ha hosszabb mozdonyokkal dolgoztat. Rizmajer
Kezdő vagyok digitális terepasztal készítésben, ezért egy kis segítséget kérek:
olyan szervós váltó kapcsolást szeretnék, ami megy a Roco féle multiMAUS-sal és külön kapcsolós vagy nyomógombos pulttal is és ezen kívül tud lámpát vagy szemafórt is állítani.
Lemértem neked az itthoni méreteket: ez Roco fordítókorongból, és 15 fokos cikkeket igénylő Faller fűtőházból áll. A forgási középponttól a fűtőház sarka 53 cm.
Olyan kitérők alkalmazását javasolnám, melyek szívdarabja polarizálható. Nekem utólag kellett kicserélnem 10 db Piko A kitérőt, mert a kitérők sorolása miatt megálltak rajta a 4 és 6 tengelyes mozdonyok is.
67m2 -en garázdálkodhatnék ha úgy szeretném :) Feladtam a szorítsuk 4m alá mozgalmat, 4-5 méter között húzom meg a határt, így könnyebb azért. 2x2,5m-es darab még mozgatható valamennyire, úgy találtam. Valamint megrajzoltam Roco 2,1-esből is a pályát, aztán kiszámoltam mindkettőből az árakat a Medikernél. Hoppácska, a Roco sínanyag 1,8x -os szorzón van a PIKO-hoz képest...aztán Tilligből is, ott a kitérők ára több, mint a teljes PIKO A vágányanyag tárolóstól, mindenestől. Jó lesz a PIKO. Nem egy világszép, elég béna geometria, de falura jó az.
Okkal pályázhatnál a rekordok könyvében való szereplésre a "legsűrűbb vágányhálózatú terepasztal" kategóriájában. :-)
(Tudod, hogy többször láttam, ezért nem is kifogás, csak ténymegállapítás. Vélhetően vállaltan arra törekedtél, hogy nagy vágányhálózatod legyen, mert a közlekedésen kívül a tárolást is ezen a felületen kell megoldani.)
Kérnék segítséget. Még nem volt fűtőházam, így csak saccolni tudom a szükséges helyet.
A korong után hány centis körcikkel számoljak helyet? Azt nem akarom, hogy a föld alá pont a fűtőház sarkánál tűnik el a vágány, nagyon hülyén jönne ki. 4-6 állással számolok, tehát egy kis méretű létesítmény lenne.
Valahogy ez nyert, átforgattam, kicsit hosszabb lett az állomás. A teljes hosszat nem sikerült kisebbre vennem, egyelőre marad ekkora az asztal, még dolgozgatok rajta. Az állomás alá sikerült egy kis tárolót beraknom így, méghozzá úgy, hogy átmenő vágányos legyen.
Holnap berakom az újabb skicceket, amin látszik majd, hogy milyen lett.