Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5353

Profi szabályzó:

http://www.abload.de/img/img_2365oz2lg.jpg

Megfelel a művelethez egy forgóváz is, de a legjobb a Schicht emeletes kocsijának háromtengelyes forgóváza lenne...:-)))) 

Még egy javaslat: - mielőtt a régi Piko váltót szétszednéd, készíts kartonlapból sablont.

Előzmény: diginewl (5352)
diginewl Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5352

Eddig világos. De kézzel hajlítgatta az "I" sínprofilt? Én is meg tudnám csinálni szemmértékre....de a sínnek nem árt egyenesnek maradnia. Vagy ez így kivitelezhető? Hajlik ennyire magától a porfilsín? És ilyen pontosan? (ezért vagyok szkeptikus ezzel kapcsaoltban, hogy házilag kivitelezhető-e, bár izgat a téma nagyon)

Előzmény: róbertke (5351)
róbertke Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5351

Nagyítsd fel a képeket jól! A csúcs felöli végén egy talpfarácsot kicserélt, gyök felöli oldalon négyet. A kalapprofil alátámasztására szolgáló "bakokat" eldolgozta, viszont a csavarimitációkat meghagyta. Ehhez pozicionálta a profilsint. 

 

Itt egy kis magyar segítség a TT-s Topicból: 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=88220584&t=9155436

Előzmény: diginewl (5350)
diginewl Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5350

Üdv! Végigolvastam. Nézegettem régebben is. Nekem csak egy dolog nem világos: hogyan hajlítom meg olyan pontosan a kitérő ívét??? Minden mást egy pillanat alatt meg lehetne csinálni, és azonnal lenne egy high-tech cost-effective kitérőm :) Ezt az egyet nem tudnám vállalni a hajlítást, hiszen, ha nem pontos, akkor vagy beesik, vagy kiugrik a kerék...

Előzmény: róbertke (5348)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5349

Ha működik, akkor valószinű nem lesz vele gond.

Én meg sem próbáltam, hallgattam az eladóra , miszerint nincs rugós reteszelés és a konrád nem fogja rendesen pozicióban tartani, meg nem csuklós hanem a fémet kell neki hajtogatni és ehez gyenge.

Mivel nekem tetszett a Peco, nem is igen forszíroztam a dolgot.

Előzmény: karako-hid (5346)
róbertke Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5348
Előzmény: rizibácsi (5338)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5347

Pillanat ragasztó, + vékony réz drótot forrasztasz rá  (akár Y alaku lemez  mind a három ágára) és azt egy pici lukon  lehúzod az asztal alá feszítve.

Előzmény: Stieve (5345)
karako-hid Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5346

"A Tillig Eliten is gondolkoztam (most az is jó áron van),  de azt se bírja el a Conrád"

 

Én a Tillig Elite íves váltóhoz beépítettem, eddig jól működött, bár sokat még nem használtam, ezek szerint ne számítsak hosszú életre?

Mik a tapasztalataid?

 

üdv,

Előzmény: kisfaludy1 (5337)
Stieve Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5345

Értem!

Réz lemezt hol lehet beszerezni?

Gondoltam a sínszálra én is. Jó lenne látni egy képet, hogy a Piko A-n hogy van elhelyezve. Gondolom az angol váltókkal is ez lesz, csak komplikáltabb kissé.

Ha megcsinálom a polarizációt, milyen ragasztót javasolsz, amivel stabilan rögzíteni lehet?

 

Köszi!

 

Előzmény: kisfaludy1 (5344)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5344

"Akkor ha jól értelmezem, olyan réz lemezt kell választani, aminek olyan a vastagsága, hogy a nyomkarima felfusson rá... ? Így jön létre a kapcsolat."

 

Papír vékony rézlemez kell (0,25-öst használtam), a nyomkarima így is feltámaszkodik a szívdarabnál, megvan a kontaktus. Olyat is hallottam  már, hogy 2 sinszálat reszeltek be a szívdarab szigetelt részéhez, így még talán

szebb is.

A feszültséget egyébként stabilan átviszi a  Piko A váltó, ha nincs utánna betáp akkor is, ezzel nem volt gondom.

Előzmény: Stieve (5341)
Stieve Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5343

Teljesen jogos, és valszeg így is lesz.

Azon kaptam fel a fejem amit 2xlion kolléga írt, hogy neki 4-6 tengelyes mozdonyok is elakadást produkáltak... :-(

Mindenesetre a tárolóvágányok építése folyik (nagyon lassan), így lesz módom tesztelni...

 

Jelzem majd, hogy mi a helyzet.

Biztosan lesznek majd kérdéseim is az építés kapcsán... :-))

 

Mindenkinek előre is nagyon köszönök bármilyen "észmunkát", tanácsot, őszinte véleményt!

 

Üdv.!

Attila

Előzmény: rizibácsi (5342)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5342

Szia Stieve!

Az a biztos amiről Te meggyőződsz. Próbáld ki. Kisfaludynak rövid mozdonyai vannak. Tégy össze 3-4 váltót és hajrá. Lassan-ide-oda, aztán majd lesz saját véleményed. Sok sikert Rizmajer.

Előzmény: Stieve (5341)
Stieve Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5341

Sziasztok!

 

Türelemmel nincs baj, alapban szükségünk van rá ugyebár...

Akkor ha jól értelmezem, olyan réz lemezt kell választani, aminek olyan a vastagsága, hogy a nyomkarima felfusson rá... ? Így jön létre a kapcsolat.

A másik felvetés pedig, hogy a kitérőket mindenképpen tápláljam be külön, hogy biztos legyen a kontakt.. ?

 

Azt hiszem jó melónak nézek elébe... :-))

 

Köszönöm előre is!!

 

Előzmény: rizibácsi (5340)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5340

Bocs, a lemezelés szerintem is jó megoldás. Azon kívül a sorba rakott váltok mind három "végén" betáppal lehet segíteni, ha hosszabb mozdonyokkal dolgoztat. Rizmajer

Előzmény: kisfaludy1 (5339)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5339

Matiz kolegának írtam, ő még csak találgat mi legyen.

Stieve kolegánál marad a lemezelés, ha van hozzá türelme. :-)

Előzmény: rizibácsi (5338)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5338

Szia!

Nézheti a Pecot, ha már 25 db Pikoja van. Rizmajer

Előzmény: kisfaludy1 (5337)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5337

Nézd meg a Medikernél a Peco-t.

Én néhány napja vettem, 3600 ft a polarizált, és 1900 ft hozzá a szint alatti állítómű. (Pikóval sem jössz ki jobban)

Nagyon erős a reteszelő rugója (valószínű a conrád állítómű nem bírja el), és masszívak a sinszálak.

A polarizálást a váltó elvégzi (a sin érintkező felületénél a festést ki kell hagyni, nem feltünő).

 

 

A Tillig Eliten is gondolkoztam (most az is jó áron van),  de azt se bírja el a Conrád viszont ennél már 5000 ft körül van az állítómű.

Előzmény: Törölt nick (5329)
modell13 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5336
Előzmény: porjesz (5335)
porjesz Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5335

Ez engem is érdekel....

Előzmény: modell13 (5333)
porjesz Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5334

Sziasztok!

Kezdő vagyok digitális terepasztal készítésben, ezért egy kis segítséget kérek:

olyan szervós váltó kapcsolást szeretnék, ami megy a Roco féle multiMAUS-sal és külön kapcsolós vagy nyomógombos pulttal is és ezen kívül tud lámpát vagy szemafórt is állítani.

Köszi

András

modell13 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5333

Kisfaludy topiktársat keresd meg. Ő polarizált Piko A váltót. Mivel 2-3 tengelyes mozdonyokat használ.

Előzmény: Stieve (5332)
Stieve Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5332

Sziasztok!

 

Kezdek elbizonytalanodni!

Tényleg ennyire rossz a helyzet Piko A kitérő ügyben?

Mostanában kezdtem el építeni az asztalomat, és több évvel ezelőtt én is a Piko A mellett tettem le a voksom . Azóta van belőle már vagy 25db...

Kitérőt még nem építettem be, a jövő héten jutok el odáig.

Nálam is lesznek sorolva bőven...

 

Üdv.!

Attila

Előzmény: 2xlion (5330)
ms bakter Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5331

Lemértem neked az itthoni méreteket: ez Roco fordítókorongból, és 15 fokos cikkeket igénylő Faller fűtőházból áll. A forgási középponttól a fűtőház sarka 53 cm.

 

Meg is tudod nézni itt:

 

Előzmény: Törölt nick (5325)
2xlion Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5330

Olyan kitérők alkalmazását javasolnám, melyek szívdarabja polarizálható. Nekem utólag kellett kicserélnem 10 db Piko A kitérőt, mert a kitérők sorolása miatt megálltak rajta a 4 és 6 tengelyes mozdonyok is.

Előzmény: Törölt nick (5329)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5329

67m2 -en garázdálkodhatnék ha úgy szeretném :) Feladtam a szorítsuk 4m alá mozgalmat, 4-5 méter között húzom meg a határt, így könnyebb azért. 2x2,5m-es darab még mozgatható valamennyire, úgy találtam. Valamint megrajzoltam Roco 2,1-esből is a pályát, aztán kiszámoltam mindkettőből az árakat a Medikernél. Hoppácska, a Roco sínanyag 1,8x -os szorzón van a PIKO-hoz képest...aztán Tilligből is, ott a kitérők ára több, mint a teljes PIKO A vágányanyag tárolóstól, mindenestől. Jó lesz a PIKO. Nem egy világszép, elég béna geometria, de falura jó az.

Előzmény: alsó madárfogás (5328)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5328

Nem nagyon értem a spórolási igényedet: az a tetőtéri szoba vagy 10 méter hosszú. :-)

Előzmény: Törölt nick (5324)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5327

Okkal pályázhatnál a rekordok könyvében való szereplésre a "legsűrűbb vágányhálózatú terepasztal" kategóriájában. :-)

(Tudod, hogy többször láttam, ezért nem is kifogás, csak ténymegállapítás. Vélhetően vállaltan arra törekedtél, hogy nagy vágányhálózatod legyen, mert a közlekedésen kívül a tárolást is ezen a felületen kell megoldani.)

Előzmény: cssz74 (5319)
potos.bézé Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5326

Ja közben kezembe krült egy Roco katalógus, és csak 2,5-ösben ír félflex sínt... :) De mérés lesz a vége!

Előzmény: cssz74 (5322)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5325

Kérnék segítséget. Még nem volt fűtőházam, így csak saccolni tudom a szükséges helyet.

A korong után hány centis körcikkel számoljak helyet? Azt nem akarom, hogy a föld alá pont a fűtőház sarkánál tűnik el a vágány, nagyon hülyén jönne ki. 4-6 állással számolok, tehát egy kis méretű létesítmény lenne.

Előzmény: ms bakter (5316)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5324

Valahogy ez nyert, átforgattam, kicsit hosszabb lett az állomás. A teljes hosszat nem sikerült kisebbre vennem, egyelőre marad ekkora az asztal, még dolgozgatok rajta. Az állomás alá sikerült egy kis tárolót beraknom így, méghozzá úgy, hogy átmenő vágányos legyen.

Holnap berakom az újabb skicceket, amin látszik majd, hogy milyen lett.

Előzmény: Flöcsy (5323)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!