pár éve fogott meg a super8 varázsa, azóta három filmet löttem el,sajnos kudarc volt mind a három. Az első egy kölcsönkamera volt aminek a blendéje meghalt és nagyon alulexponálta a filmet, ezután vettem egy aranyos kis chinon kamerát aminek úgy tünik jó a blendéje mert a képek világossága megfelelő,itt az volt a gond,hogy a kékes árnyalatu a kép.Nem élvezhetetlen ,de nagyon zavaró (ezt a paradoxont :) még anno beszéltem is a Szilárdal ,hogy szerinte mi lehet a gond, és úgy találta hogy a szürővel lehet valami. A filmet napocska állásba fotóztam . Tudna valaki segiteni ,hogy mit lehetne müvelni azzal a kamerával. A film kodakrome40 es tipusu, a kamerám pedig egy chinon 612xl macro.Nagyon megszerettem ezér szeretném valahogy megmenteni. Elöre is megköszönök minden segitséget!
Üdv! Ezt láttátok már: Laborellátó EV Gödöllő, árulnak pl. fenidont kis kiszerelésben: 3*5g 900 ft... A fotomozaikba pont a Szilárd hirdetése felett van.
Azúrnál pl. 100g metol lett volna 2100,-, syrexbe 800, Gödöllőn meg 250g 900,-
Végre sikerült megcsípnem egy jó kis felvevőt egész jó áron.
Kaptam hozzá 3 db bontatlan Kodachrome 40 es nyers filmet meg egy ellőt Agfát (Agfachrome) ami benne volt a gépben. A Kodak-ok 1989 ill. 1990-ben lejártak most a hidegre tettem őket. Szerintetek van még esély arra hogy haszálhatóak a Kodak filmek? Van valakinek valami tapasztalata lejárt filmek terén?
Ill. az ellőt Agfát elő lehet esetleg még hívni? Egy kicsit kiváncsi vagyok hogy mi lehet rajta.
Ja, a befűző film meg a tekercs elejére ragasztott kb. 1m-es szakasz, ami képi információt nem tartalmaz. Ez az a rész, ami gyűrődhet, szakadhat az óhatatlan ügyetlenkedéskor, nem kár érte, oszt ha nagyon rongyos, levágod, és ráragasztasz egy másikat.
1,4V-os cink-levegő elemek léteznek, de a legtöbb kamerába nyugodtan bele lehet tenni a mezitlábas 1,5V-os alkálit is a kínai piacról. Végülis ez csak 10% túlfeszültség, még ha érzékeny is rá az adott kapcsolás, és emiatt 10%-al túlexponál, ugyan, mit számít, ki látja azt meg egy filmen, hogy 0,1 rekeszértékkel túl vagy alul van exponálva? Még mindig sokkal pontosabb, mintha kézzel állítgatnád. (Arról nem is szólva, hogy ha fix rekeszbeállítással dolgozol, akkor már a gépmozgásokra figyelni kell, vagy beúszik egy felhő a Nap elé, és máris tönkrement a snitted, hát kinek kell ez?)
Koszi Zapkorte, lehet hogy rendelek nálad ilyen adaptert. Amugy van 1.30 V-os gombelem? A chinonba 2.6V az eloiras. Addig is kicsit utánaolvastam, 220 fokos zár van a kamerámban, ami 18 fpsnél 1/30 as záridővel ekvivalens. Hihi, jaj de jo ilyen okosnak lenni.
Utananeztem ennek a moviechromenak is, azt mondjak, hogy e6-ban is hivhato. Engem fotonal pl. meg soha nem zavart a lejart film, igaz tobbnyire ffre nyomom. Mondanatok valamit a hivasrol? Ki csinal ilyesmit, es mennyiert? Es mi az a befuzo film?
E fórum 697-es hozzászólásában ismertettem egy fénymérőelem-adapter műszaki rajzát és fényképét. Azt, amibe két gombelem megy, azt pont egy Chinon 672-esbe csináltam, és tök jól működik vele a fénymérője. A rajz alapján bármelyik esztergályos el tudja készíteni, de tőlem is megrendelheted. Ha mindenáron külső fénymérőzni akarsz (én nem ajánlom), akkor a gép tetején, a lencsénél van egy ezüstszínű élpotméter, amin most piros "auto" felirat van. Ha ezt elkezded tekerni, akkor a fénymérő kikapcsolódik, és a keresőbe bekukkantva kézzel be tudod forgatni rekeszértékre a mutatót. A fénymérőt e tipusnál egyébként a behelyezett kazetta kapcsolja be illetve ki, tehát ha félig forgatsz le egy kazettát, és hosszabb időre (hetekre, hónapokra) benne akarod hagyni, akkor érdemes az elemet kivenni! A kazettát nem érdemes kivenni, mert akkor a számláló nullázódik, és nem tudod majd, mennyi van még belőle hátra. Az Agfa moviechrome színesm de min. 15 éve lejárt, és most már környezetvédelmi okból olyan vegyszert sem csinálnak, amivel az előhívható lenne, úgyhogy szerintem nem érdemes vele foglalkozni. Esetleg fekete-fehérbe elő lehet hivatni, de a feketéknek nem lesz fedettsége, csak valami bágyadt szürkés lesz, ha ugyan egyáltalán látszik majd belőle valami. Szerintem ne foglalkozz vele. Húzd ki a kazettából, és van 15m befűzőfilmed.
Az Osram gagyi márka. Nekem is folyton kiégtek az Osram vetítőizzóim. a régi 8V 50W-osok. Erre egyszer a Soosnál láttam régi készletből maradt Tungsram izzókat ócsón, vettem mindjárt vagy hatot. Egyetlen egy sem égett még ki közülük!
De persze lehet műszaki oka is (túlfeszültség). És ugye nem fogtad meg puszta kézzel a halogénizzót?
Koszi szepen. En egyszeruen imadom, nem is ertem hogy lehet ilyen olcso egy ilyen pompás kis készülék. Termeszetesen van lehetoseg a manualis blendeallitasra is, bar az automata expozicio szerintem eleg hasznos lenne, lehet hogy szerzek valahonnan elemet es kiprobalom. Egyébként a gépen még csak karc sincsen, de sajnos a kereső gumija hiányzik szóval az már nem fog tönkremenni :) Elég kényelmetlen nélküle az élet, majd otthon leoperálom a légpuskáról. Az enyém C mint classic, nincs rajta a 18/24 váltógomb. Elég egyszerűnek tűnik a használata, egyedül a fénymérésben vagyok kicsit bizonytalan. A kidolgozásról tudtok valamit mondani? Na köszi, sziasztok.
gratulálok a kamerához! én is nézegettem és ránézésre nagyon jó kis kamera. Egyedül a betekintő kis szemvédő gumi hajlamos az elolvadásra, így erős napfénynek nem érdemes kitenni vagy ha már kezdi megadni magát, jobb leoperálni előre.
Ami a sebességet illeti ennyi tudható a neten erről:
672C and 672 Synchro Sound models. 672C shoots at three speeds 18, 32 and single frame. Synchro Sound shoots at 18, 24, 48 and single frame. Both cameras require a calbe release to shoot single frames.
Magyarul ha a C modell akkor 18 és 32-t tud ha a hangos synchro modell akkor 18, 24, 48-at tud.
Érdemes a 18-at hasznélni, hiszen akkor több anyagot tudsz hasznéálni: a 24-es sebességgel 2.5 perc, míg 18-assal ha jól számolom 3.3/4 perc áll rendelkezésedre.
Fénymérésről nyilatkozzanak az igazán hozzáértők! ;)
Ne dobd, hanem próbáld. ÉN az előző héten még nézegettem ott a kirakatban a kamerádat. Szóval azért nem vettem meg, mert nekem van már egy hasonló, ezen kívül az eladó hölgy azt mondta, hogy nincsen rajta manuális fénymérő állítási lehetőség. Ha jól értem , akkor ez így van. (vagyis van) Ez ugyanis nagyon fontos! A fénymérők tapasztalataim szerint az évek alatt elállítódnak, teljesen hamis értéket adnak, így rossz lesz az expozíció. A fényt véleményem szerint legjobb manuálisan beálllítani. Várom én is mások hozzászólásást e témában, Neked pedig sok sikert.
Sziasztok. Annak ellenére hogy nem sok fogalmam van a filmezésről, tegnap megtetszett a chinon 672 a Soósnál és megvettem 2900ért. (Valami egész mást akartam venni.) Szerintem soha nem használták, eredeti chinon és ofotért garancia is van benne, 1977. máj. 25én vásárolták az Alföld áruház kultúrcikk osztályán :) Szeretném kipróbálni. Volt a dobozban egy agfa moviechrome 40 film. Gondolom ez ff ugye? A fénymérőhöz nincs elem, de van egy lunasix f-em, ugyhogy szerintem fog menni manual modban is a dolog. Hogyan kell kamerához fényt mérni? Asszem 18fps-t tud a kamera. (Lehet hogy 24et?) Ilyenkor 1/18 sec-hez és iso 25-höz kell beállítanom a blendét? Vettem azért egy kodak filmet is, és kaptam 2 telszámot akik vállalják a kidolgozást. Ezt a két filmet mindenképpen szeretném ellőni, kivancsi vagyok a véleményetekre. Remélem nem az lesz hogy dobjam ki a kamerát a kukába :)
Bocs, már tegnap elment a megrendelés, csak utólag kérdezgettem. Az egész dolog nagyon nyomott áron ment, még pólókat is küld a srác. Gondolom ilyen az, amikor valaki felszámolja a cuccait. Igazából egy canon 1014-et is akartam de egy finn leelőzött, így lett 814 belőle.
Találtam a pincében ifjabb korom fotós cuccai között egy Yashica Super 800 Electro nevű felvevőt, kiváló állapotban , Yashunon-DX Electric 1:1,6 f= 7.5-60mm objektívvel
a Nizo család közül egy egyszerűbb konstrukció, de megbízható. Schneider objektív van rajta, ami elég jó név az objektív piacon. Amennyiben a filmshooting-on láttad, azért az árért mindenképp megéri... :))
Pesten a Molnár utcában volt egy fotós család (Leitner), ők vállaltak hangcsíkozást. Azis igaz, hogy ez 29 éve volt, valszeg már nincs ott semmi.
Nekem is van még egy rakás cuccom, kamerák, hangos vetítő, montázsasztal, ragasztóprések, rengeteg film, de már rég abbahagytam, videózom és azt digitalizálva vágom, hangosítom, feliratozom és írom dvd-re.
Kodachrome: Labor schliesst ende September
Good News aus Lausanne: Nach der offiziellen Mitteilung aus Rochester vom 21. März wird das Kodachrome-Super-8-Labor in Lausanne am 1. August 2006 geschlossen. Kodak hat nun beschlossen, den Betrieb des Labors noch bis zum 30. September 2006 aufrecht zu erhalten. » mehr