Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Épp tegnap témázgattam rajta, lásd az 5360. hozzászólást.
Ennek ellenére ma is megvenném az építőkészletes kitérőiket, annyira jó az áruk. A flexibilis sínjeiket szeretem, könnyű dolgozni velük, de a több részre osztott talpfarács miatt figyelni kell az elosztásra. Előnye, hogy a minden 8. talpfán lévő rögzítőfurat fentről beöntött, vagyis csak akkor lesz látható, ha a szeget vagy csavart beledöfjük. A sínprofil karcsú, nem is könnyű más, drabálisabb 2,5-ös sínek csatlakoztatni ugyanazzal a sínpapuccsal.
Egyfelől nem baj, hogy a magam kárán tanul belőle más, másfelől a 16, ebből 3 nem kapcsolt karú alakjelzőhöz szükséges 19 állítómű beszerzése még előttem áll.
A szervóknál a pozicionálást mindenképp valamilyen elektronikára kell bízni? Tehát nincs végállásuk, körbeforognak?
A hozzávaló egyszerű kétállású, on-on kapcsolók már be vannak építve, tehát a Conraddal egyenértékű megoldásra alapoztam.
Valaki esetleg meg tudná mondani hogy az alábbi videón a 2:00 perc utáni részen látható, vöröses árnyalatú hegyet milyen technikával lehet elkészíteni?
Én piltz váltókkal építettem a pályát DE kicseréltem a sín szálat!!! és Piko A sínszálból építettem újból meg a komplett váltót Nem kis meló volt,de úgyérzem talán meg is érte Egy két fórumozó kolléga már látta.......
Sajnos tartottam a szervótól, főleg hogy egyszerű, analóg váltóvezérlésem van. Így amikor kiderült, a Rocók használhatatlanok, a nem látható szinten, az ésszerűséget a gyors megoldásra cserélve Conradokat tettem be (ehhez visszabontottam az alsó "díszburkolatot" - mennyezetre húzható az asztal, ezért lefedtem). Bikaerősen fogják, persze az erősebb acélszállal.
A legfelső (harmadik), látható szinten lesznek legközelebb asztal alatti állítóművek, de ehhez is megvan már a Conrad végálláskapcsolós változat.
Ha ma kezdeném, biztos bátrabban fordulnék a szervomotorok felé.
Neked nem nagyon kell számolgatnod, a gyári fűtőházaknál megadják - már a katalógusokban is - a helyigényt. Ez az egyes állások fokkiosztásából és az űrszelvény szélességéből nagyjából adódik is.
Mivel eddig csak ROCO-ból építettem, ott magától értetődő a polarizált váltó, nem nagyon merült fel bennem ilyen irányú probléma! A PECO ezen a téren milyen? Jobb?
Tudom, nem is vettem úgy. Az a helyzet, hogy a terepszerűséget a hosszútávú érdekek és hely szűke miatt elvetettem. Nem akarom hamar megunni, így nem egy 3 vágányos mellékvonalat modelleztem, hanem egy olyan városi rendező jelleget, ahol tulajdonképp bármilyen vonat megfordulhat, és tulajdnképp szinte bármilyen korszakba elképzelhető legyen, bár a peron burkolása epoch 5-6 lesz.
Javaslom szervo használatát. A futaba 2003 klónok 1500 környékén megvehetőek. Az általam hozzácsatlakoztatott Digitools szervodekóder akár digitálisan, akár a dekóderen lévő nyomógombbal felprogramozható és utána állítható is. Külső nyomógomb is ráforrasztható. A szervomotor erővel tudja tartani a kitérőt.
Hát igen, ezzel nekem is meggyűlt a bajom. Főleg mert a bevezető, a váltólíra és az abból induló vágányok külön szakaszok, tehát a kitérők az egyik póluson nem kapnak külső "segítséget". A régi Rocóknál az egyenkénti forrasztás segített, a (régi Pilz geometriájú) Tilligeken ez sem: hiába teljesen újak, a csúcssínek nem mindig képesek áramot felvenni a külső sínszáltól. Sem a Conrad, sem az eredeti állítóművel (az általam hozzáeszkábált Roco mágneseket a műanyag pöckeiknek gyengesége miatt mindet le kellett vennem - simán átálltak, de annyira latymatagon nyomták oda, hogy nem volt más választásom). Még egy benzines fürdővel megpróbálkozom, és ha ez sem működik, veszek egy teleszkópos horgászbotot. Ha megunom a mozdonyok lökdösését, legalább megvan az új hobbi. :-)
A spóroláson a méretet értettem, természetesen. :-)
Az épp épülő asztalamon nagyjából a mindenkori akciókban kapható vágányzatból gyűjtöttem össze a szükséges mennyiséget. Így van a 2,5-es sínanyagot gyártók közül Roco, Piko, Lima, Peco és Tillig (most gyártott ex-Pilz), sőt, a nem látható részeken régi Fleischmann is. Persze az enyém egy elhúzódó projekt, de ennek ellenére javasolnám megvizsgálni, hogy vegyesen hogy jönne ki.