A héten elcseréltem a suzuki robogómat egy gilera robogóra,de másnap visszacseréltem.Az én gépem 20 éves de mind müszakilag mind külsőre kifogástalan.a jó,majd cserélni kell a főtengelycsapágyat,de ettől eltekintve indul mindig és elvisz meg hazahoz mindenhonnan.a gilera árban kétszer annyit ér,de egy év alatt amióta megvan a srácnak már többen,többször is szerelték.Két gyújtóelektronikát és 2 membránt használt el :D az első zsírcsillapítású villája összeállt mint a mákostészta,a dugattyúból meg még nyáron kiesett a elfordulást gátló stift :o Ezenkívül rozsdás pár helyen.Reggel csak úgy indul ha Az elő féket behúzva első kerékre billenti hogy a karbiba több benzin kerüljön.Egy hete letört a berugókar visszahúzórugójának az ellentartója a dekniből.Ezek ellenére nem bántam volna meg a cserét,igazából az bántott hogy az eddig nálam zárt helyen tartott suzuki amit csak száraz időben használok az ott majd az esőn és havon fog rohadni és a sóval felszórt út mocska fogja bomlasztani.Végül a lomtelepre kerül majd.Így nálam maradt a kis drága.Majd megcsinálom rajta amit kell.
OK, köszönöm. Akkor veszek 20-asakat. Egyébként van 6V-os eladó, ha nem akar valaki szórakozni és van pénze is: http://veteranapro.hu/lampa/2583-6v-led-izzok-veteranosoknak
Ha utánaszámolunk és tényleg 3W-os a led, akkor mivel a fehér ledeknek a nyitófeszültsége 3V körül van, elvileg 1 A-t el kell bírnia. De ha indexnek használod, akkor hajthatod nyugodtan, mert impulzusüzemben nem melegszik annyira. 1A-nél viszont már tényleg hülyeség az ellenállásos áramkorlát. Próbáld meg először 20 Ohmmal, ha nem melegszik nagyon akkor próbáld 10-el, ha még így is jó, akkor hajthatod kicsit nagyobb árammal is. De a hűtésről gondoskodj! Bár impulzusüzemben annyira nem nagy gond ez, pláne indexnél, ahol igazából csak néhány másodpercet megy a cucc egyhuzamban.
Csak hogy tudj mivel számolni: a ledeknek elég nagy a meredekségük, ami azt jelenti, hogy kicsi feszültségváltozásra nagy áramváltozással reagálnak, ezt kb. úgy kell elképzelni, hogy mondjuk a led 3V-nál nyit ki (kezd világítani) és a teljes áramát, mondjuk 1A-t már eléri mondjuk 3,2 V-nál (ez csak egy példa). Ezért vagy nagyon pontosan be kell állítani a feszültséget, vagy ami egyszerűbb, az áramot kell korlátozni. Lednél az előtétellenállást mindig úgy kell számolni, hogy ha mondjuk max. 100 mA-t akarsz átengedni a leden és a tápfeszültséged mondjuk 6V, akkor R=U/I miatt 6/0,1=60 Ohmos ellenállás kell. Az ellenálláson pedig P=U*I miatt 6V*0,1A=0,6W fog hővé alakulni.
Köszi Flathead, a 3V-ra megadott teljesítményből következik -nekem :)-hogy kb a 0,33 A-t elbírja. Igazából csak az a kérdés hogy milyen ellenállást kellene a LED-del sorbakötnöm. A veszteség nem érdekes, mert az indexbe szeretném berakni, az meg eredetileg 21W, és ha a fele-negyede lesz ennek a teljesítményfelvétel, akkor már nekem jó. Legyen akkor inkább 20 Ohm, ha nem tudom az áramot??
Ha 6V-ról akarod hajtani a ledet, akkor a 10 Ohmos ellenálláson (és a soros kapcsolás miatt a leden is) 6V / 10 Ohm = 0,6 A, vagyis 600 mA fog folyni. Ha ezt elbírja a leded, akkor jó, de nézd meg az adatlapját ha van neki. Viszont az ellenálláson 3,6W veszteségi teljesítmény fog hővé alakulni, úgyhogy az 1W nem lesz elég. Ez az összeállítás nem a legjobb, mert az előtétellenállás több teljesítményt emészt fel, mint maga a led. Én áramgenerátorral hajtom az 5W-os ledemet, ha kell, küldök kapcsolásirajzot.
3 gyors:) kérdés: Vettem hátra egy másik lánckereket, de csak a "fogas" részt. Szerintetek szegeccsel rakjam fel, vagy csavarral, a szegecs erősebb nem? 2.: Ha van egy 1W-os LED-em ami 3V-os, és 6V-tal akarom hajtani, akkor annak jó egy 10 ohm 1W előtételenállás? 3: Volt már szó párszor hogy milyen gagyi az első villa. Néznék én is egy másikat. Valaki tud méreteket mondani? Elsősorban a vázon átmenő cső rész hossza és átmérője érdekelne. Előre is thxxx, zzz
Van szarvason egy srác, övé az ország egyik legjobban megpimpelt Polája, lambó ajtók, playstation, méregdrága hangcucc, minden játszik, majd' félmillát beleölt a kis ha'ccázötvenesbe :) ... és kb 10 mp alatt van 100-on! XD
Ja, ez kb. olyan, mint kispolszkiból versenyautót csinálni. Bár egyszer láttam egy videót, amin egy kispolszki volt, amibe belevarrtak egy 1.9-es turbódízelt, na az mondjuk vicces volt. Kikapta az elejét és akkora füstfelhőt hagyott magaután, mint három ikarus :D Mondjuk ettől még baromság az egész. Gondolom nem kevés munkát meg időt fektettek bele - gyakorlatilag feleslegesen.
Ha ez vicces nekik akkor ez legyen az egyetlen szórakozásuk. a sok barom képes 100ezret is rádobni egy szaros simsonra,de hiába mert minél jobban tuningolja annál szarabb lesz :D
kiröhögtek? basszus, jó hülyék, most akkor legyen mindenkinek simsonja? hát sztem nem ők mondják meg hogy te mivel jársz, ha mustanggal akkor mustanggal
na hát a nők, igen, a nővéremmel 2 órába telt egy nyavalyás kormánycsapágy csere simson schwalben, amúgy 5 perc alatt megvagyok... neked mázlid van úgy látom :D
csáó! Mi az isten folyik itt! mi ez a hullaszag! na én mondok egyet kettőt! A karburátoromban a súbertű rögzítő lemeze túl magas állásban volt, ezért fulladt. Ráadásul az alapjárati szabályzócsavar majdnem kiesett, be se volt tekerve. A kipufogókönyök és a kipufogódob között van egy kis rés annak tömítésére mit ajánlatok? Ma sokan kiröhögtek hogy mustangom van. Szarul esett. Főleg egy olyan srác akinek szimója van. Feszt rángatja, 80 km/h val megy, egykerekezik és folyton szereli a motorját. Hiába csetelgetem neki hogy egy 50 ccm-es motor nem arra való amire ő használja, hanem munkába járáshoz, elmenni kenyérért a boltba. Erre mit hallok ma: megint szar a motorja, lendkerék, főtengely és szimmeringes lett. Csak mosolyogtam. kb 1 év után kezdi belátni hogy nemkell egy ilyen kis motorral azt művelni mint amit ő tesz/tett vele. nah ennyi. ha már ti nem írkáltok. ja! a lengéscsillapítót a hátsó teleszkópot apóssal ketten alig bírtuk szétszedni. Tegnap a csajszikámmal 5 perc alatt összeraktuk. csak néztem hogy lehet ez! Vannak még csodák! Mellesleg valakinek vannak műszaki rajzai a mustang beléről?/tengelyek fogaskerekek, bordás tengelyről? Szívesen csinálnék belőle 3D-s bemutatót, úgymond oktatófilmet! segítsetek ha tudtok!
Jah és ők nem szennyezik a környezetet, ők vezették be először az országban a trikróm eljárást. Nekem nagyon közel van, 15-20km. Árat sajna nem tudok mondani.
Nem is tudom ki keresett krómozót, tudok 1et, elég megbízható lehet mert itt gyártják a "világhírű" magyar utángyártott simson kipufogókat és könyököket, gagyirezókat, kormányokat, simson csutkakormányt, csomagtartókat.
testvéreim! jelentem! a motor ment! lefulladás nélkül olyan gyertyát tettem bele ahol a hézag kb 0.9- 1 mm és a motor pöccre ment semmi olajat nem engedtem le! ezek szerint a gyertya volt a szar. estére még megyek vele egy hosszabbat aztán meglátom érdemes e holnap reggel 5km-t motorozni a munkahelyig