Ha kéziféked van, lábféked nincs, akkor ellenőrízd a fékolajat/fékcsöveket. A fékpedál taposásakor nincsenek a "tanult" jelenségek (elképzelhető, hogy levegős, elfolyt az olaj stb.), illetve mindkét fékkör besz*rt?
sziasztok, pár hónapja nyúzok egy kombit, és pár napja eltűnt a fékem. a kézifék működik, azzal még el-el araszolgatnék egy szerelőig, de aki csinálta eddig, csak januárban lesz itthon. tudtok ajánlani valakit, aki pesten meg tudná nekem ezt csinálni még idén? köszönöm előre is.
IRC:
Én úgy tudom, bármelyik szerverről elérhetőek a csatornák, én példul eccő egy new york-i szerveren keresztül beszélgettem magyar csatin. Mindegy. Legjobb, ha az irc.extra.hu-t használjátok. Most is fönn vagyok... :-)
Csá!
Na, de komolyan: a spiritus, ha mondom, segít a gondon. Lehet ugyan kapni speciális tank tisztító löttyöket, de az is csak egyszerű spiritusz csak éppen x a 4-ik hatványon alakított áron.
Nagyon poénosnak tettszik lenni, de én nem voltam ilyen vidám, mikor -10 fokban szenvedtünk, hogy kiktassuk a fogyasztásmérőt, mert befagyott.
Azt én is tudtam, hogy a benzin nem fagy meg.:-)
De valahogy víz kerül bele, és az csak a rohadt benzinkuatknál lehetséges. Ritkán szoktam vízzel locsolni a benzintankot... :-)))
Esetleg a tank alján és a mélyen fekvő helyeken kiülepedett víz tud megfagyni, a benzin még szibériában sem fog, pedig ott nem mínusz tízenegynéhány fokok vannak.
A kiülepedett vizet eltávolíthatod egy kevés denaturált tisztaszesz adagolásával, az elkeveredik a vízzel és így már el tud keveredni a benzinnel, ha jól tudom. Az sem hátrány ha olyan helyen tankolsz a későbbiekben, ahol nem vizet hanem benzint adnak. :)
Nem tud valaki egy jó ötletet, hogy hogyan lehet elkerülni a benzin befagyását?
Tavaly kétszer is megszivatott a szar benzin. (befagyott a fogyasztásmérőnél, és a benzincsap szűrőjénél is)
Azt már megvalósítotam, hogy beburkoltam a fogyasztás mérőt. De apám kocsijában tavaly úsztak a jégdarabok a benzintankban... :-(
Valóban segítene a régebbi karbi. De próbálj meg egy kicsit több anyagot adni a gépnek. Ha szemből nézed a karbit, balra előre néz egy vízszintes csavar a karbi tetején. Ez a levegőcsavar. Ezt tekerd beljebb. Lehet vele kísérletezni. A kipufogód nem kokszos?(hengerfej) Ezek is hozzájárulnak a csörgéshez.
Sziasztok!
A szóban forgó gépjármű keverékképzésében jártas jószívű sorstárs segítségét szeretnénk kérni!!
Szindróma: 80 felett tartósan diszkrét csilingelés, ami az eddig sem megvetendő haladási tempó további óvatos emelésével egyre hangosabb...-de!, ha egy egész halvány szívató segítségre támaszkodunk(az átfolyásmérőn ellenőrizve, tényleg elhanyagolható üzemanyagtöbblet kerül a gépjárműt hajtó erőműbe), tehát ekkor minden elcsöndesül (csak a tempót jelző hurrikán bömböl a szélvédőn)az autó beleolvad az úton igen tempósan haladók tömegébe. Egy boltos azt mondta, hogy igen ez egy tudott "BUG" a programban, a régi porlasztó felszerelése segít, mert az új típusúak benzinszegények nagyobb terhelésnél. De szerintem annyi tekertyű van rajta(hisz a keletnémet kutatólaboratóriumok poklában született), valamelyik csak segítene a problémánkon, csak a varázsigét várjuk tőletek. Valami útmutatásfélét pl.:az odvas fától dél-délkeletre öt lépés....
Köszi előre is!!!
ui.:Még Boldogabb Karácsonyt az amúgy is boldog Trabuáros társadalomnak!
Nem tanácsolom, hogy kivedd. Elcsavarodhatnak a dobok. Gondolom arra gondolsz, ami a két hátsó dobot köti össze a lengéscsillapítóknál. Nagymértékben hozzájárul a kocsi merevségéhez, előre is szoktak rakni bele merevítőt.
Azt tanácsolom, hagyd békén. De mekkora az a mélyláda, amit az a cső akadályoz? (500 literes??? :-))))
Kérdés: a kalaptartó alatt fut egy vasdarab keresztben. Nyilván ez hozzájárul a kocsi -amúgy nem túl jó- merevségéhez. Nagy bajom lenne akkor hogyha kiszedném? (Útjában van egy majdani hangládának) Azért aggaszt mert pl. padkára felállásnál már így is recseg a kocsiszekrény, ha ezt kiveszem (ki kellene), akkor végképp nem lesz tartása. Hagyjam békén?
Idén tavasszal nekem is beállt a motorom. Na mondom most mi lesz. Nagyaon erőttlen hangja volt már mielőtt meghalt, de ment még 110-et. Amikor szétszedtük, kiderült, hogy az egyik hajtókarcsapágy szorult be.
Ami fontos 24e körül ki lehet jönni az egész motorgenerálból. Szigetszentmiklóson a Pécsi Plusz KFT-nél elég olcsón lehet kapni trabi cuccokat a Shel kúttal majdnem szemben.
Ha van autóklub kártyád további 5% kedvezményt kapsz. Az Én motoromat mi raktuk össze, mint minden mást is és tökéletesen működik.
Csak vinned kell a régi hengereket, mert csak úgy adnak felújítottat. Így kaptam én 73,5-ös hengereket.
DAN én is GDF elméletileg másodév, de gyakorlatilag első. Műszakira járok.
Más: Tud valaki valamilyen web címet, ahol meg tudom nézni azt a trabit ami a tuningsztereoban volt?
Lesz mostanában valami találkozó?
Szerintetek az az olaj ami az ARALnál kapható 1100ftért az jó? Kék doboz 2T felirat és egy gyorsasági motor van a hátérben. API TC, JASO FC meg ilyenek.
A MOL kútnál meg azt mondták, hogy a SPRINT 2T az robogókba és kerti gépekbe ajánlott azaz kis teljesítményű motorokhoz...
Sajnos a blokkot nem tartottam meg, így nemigen fogok tudni reklamálni, de a helyzet javulni látszik. Ma felhívtam Ninauszt, aki azt mondta, hogy 30-40e körüli összegért felújítja a motort, az ár a probléma nagyságától függ (kell-e dugattyúkat cserélni, vagy csak a főtengelyt és környékét). Kőváryval nem is próbálkoztam, ők túlzottan messze is vannak egy ilyen vontatós kalandhoz. A dologban az a legszebb, hogy talán már péntekre kész lesz a kocsim. Mindenkinek köszönöm a segítséget.
nekem 1-2 hónapja állt be a főtengely.
új főtengely, tűgörgők, terelőtárcsák plusz apróságok, munkadíjjal együtt 25e volt békásmegyeren.
csak azt nem tudom mennyit bír majd az új főtengely, kőváryék szerint 5-10e km-t szoktak ezek az "olcsóbbak"...
Egy motoroblokk köszörüléses felújítás mennyiből van meg, szerintetek? (a vezérlőtárcsánál szív falsot az egyik henger)
Jó olajjal mennyire merjek vele járni?
(harmatgyenge: úgy 70-80-at bír, maximum.)
Igen. Asszem lassan megjön az eszem. Keresnem kell egy tisztességes szerelőt. Ami a motort illeti, nem hiszem hogy javíthatatlan volna, bár így kívülröl nem látszik túl sok. Az előző tulaj szerint egyszer már fel volt újítva, és kb. 48e Km van benne. Ami külön dühít, hogy ebből én csak 2-3000-et tettem bele. Ha tudtok valakit, aki jól dolgozik, és reális áron, legyetek szívesek, írjátok meg. Kösz a sok jó szót.
Zool
P. S. Tudjátok az említett műhelyek címét? (Ninausz, Kőváry) Ninauszék nem csak a dobok beszerelésével foglalkoznak?
Zool:
Kicsit sokallom azt a 46 ezret!!!!
főtengely: max 20 ezer, de az már nagyon tuti.(11-ért is lehet kapni...)
feltételezem, hogy a dugó nem szorult meg, de ha esetleg azt is ki akarod cserélni, akkor plusz 10 ezer.(maximum) De elég, ha meggyűrűzöd.
Valószínű, hogy csak :-( a főtengely tűgörgői haltak meg.
A blokk elég ritkán megy tönkre. Nekem is ott vannak az előző tűgörgők nyomai a blokkban. Nem zavar senkit.
A vezérlőtárcsa kemény 500 forint. Mellesleg kemény dolog egy motorcsere.(vizsgáztatás, eredetiségvizsgálat, stb)
A papírmunka még plusz 10-15 ezer ft.
Meg lehet szerezni csak blokkot is, üresen. De szerintem nem ment tönkre a blokkod.
Ne hagyd magad átverni!!!!!
Ahogy számolok, a szerelőd általi összeg a végére olyan 60 ezerre fog duzzadni.
Mogorva: Apám 89-es kombijában még eredeti minden! :-)))(főtengely, hengerek, stb)
Ha jól tudom Köváry-éknál is úgy kb 30 körül van a motorgenerál ... Vagy talán még alatta.
Biztos egyáltalán, hogy szétverődött a blokk-ja ? Nem lehet hogy csak beállt a főtengelye ?