Van az orgonapad emelésének egy sokkal egyszerűbb megoldása. Ugyanis ebben az esetben csak egy személy részére kell megfelelnie. Két fabakkal megemelni igény szerint a csuklópántokat és túloldalt két fabakkal szintén feltámasztani a padlapot. Ennyi.
Van még egyszerűbb: szintén magasító vastagságú falécet betenni a pad lábai alá oldalankét. Kis mélyesztéssel a tetején hogy beleüljön abba a pad lába. Ezt a csepeli asztalos kb. félóra alatt megoldja Dombitól öt percre fillérekért. Gondolom érthető a megoldás.
Dombi jeleztem vissza a bizonytalanságot, család....
Egy volt kollégám egyszer azt mondta: kapni sehol, venni mindenhol lehet az ilyesmit.
Valószínűnek tartom, hogy a Te esetedben méretre kell készíteni egy ilyen ollós emelő szerkezetet. Esetleg, ha nem találsz rá kivitelezőt, megbeszélhetjük a dolgot:-) Egyébként ilyen zongora széket lehet venni szakboltokban, ha ez is megfelelne. Kb. 25ezer forintért lehet venni.
Szerintem már nem születnek ilyenek... hanem csak olyan 'Ketchup song'-ok... Ki az aki manapság új dalba Hammond-ot alkalmaz? (aki nem tudja a nyomja meg a Pánik Gombot!) Kicsit OFF: tudjátok melyik zeneszám az amit a világon a legtöbben/legtöbbet feldolgoztak? Beatles-től a Yesterday. És melyik a legdallamosabb szó a világon? A(z) (h)alleluja - mert erre készült a legtöbb zene.
Na igen. Köszi. És lehet is ezt a szerkezetet kapni vagy meg kell csinálni? (én mint automfizikus nagyon nehezen állok neki ezeknek a gyártásának...:)))
Ezzel valóban, nagyon jó. A másikban: While My Guitar Gently Weeps meg annyi plusz infó, hogy az orgonista a néhai Preston bácsi, az ősz hajú zongorista Gary Brooker (Procol Harum)
Keith Emersont ez fertőzte meg amitől az lett aki, Jack McDuff 8888 erősen torzítva, kis 3. perkával: Rock Candy
Pár kép Emó cuccairól ahol a forgók mellett jelentős szerepük volt az állóknak is. A döntött Marshall egyszerűen beleüvölt a két lezlibe. ELP időben meg Hiwattokkal erősített rá.
Én még nem találkoztam állítható magasságú paddal orgonáknál, de lehet hogy van. Ugyanis, akkor az orgona magasságát is kellene állítani. Ezt Littlebignél is tapasztaltam. A nagy Hammondok fixek. Esetleg orvosi lábrövidítés? :-D
Bár nem nekem szólt a a kérdés de már akkor is ismerték a kispárnát , nagydarabnak meg nagypárnát. És ez állitólag a goldérnek is jó /a "mások"másra esküsznek/
Más, nekem a no1. Rhodes "kezelő" a diszkó jazz korszakból.
Tehtube mester! Ezen a jó látom az orgona pad változtatható magasságú! Hogyan oldották meg ezt régen, hogy a 160 cm-estől a 2 méteres embernek is jó legyen, azaz normálisan tudjon a lába mozogni a pedálokon? http://www.youtube.com/watch?v=SvhJCOf-Ejg
Valamikor réges régen , egy távoli "galaxisban" a szinpaképhez hozzátartozott, a Rhodes, a Clavinet, a mini moog, és a Hammond. Ha nagyon szaladt a szekér akkor a mellotron. Ahogy felépitéséből adódoan két egyformán szoló Hammond nincs, ugy ez igy igaz a Rhodesra is. A tulajdonos saját maga állithatja be magának hogy pl "harapos" hangképe legyen/ vagyis a hangszedő és a tü között a lehető legkisebb távolság legyen/ Beállitása a keret /amelyre a tüket és a hangszedöket szerelték/
függőlegesre állitása után .
Más nagyon sok felvételen láthattunk anno ezt a hangszert , de nem az szólt.
Bizony nagyon jó volt az orgonista! Holnap megmutatom a fiamnak is.
Más. Van egy A100-as hammond (61-62-es lehet) Gyári új állapotban 3200eurót kérnek érte. Akit érdekel, nézze meg itt:http://www.marktplaats.nl/ és a keresőbe írja be, hogy: hammond orgels. Az előugró lapon, felülről a második hirdetés. Talán említettem már, hogy itt érdemes csemegézni!:-)
az "elahaló hangokon" a rezonátor- lemez pozícionálásával tudsz segíteni.
ez 2 csavaral van felszerelve az alapra. egész minimális tekergetés is nagyon megváltoztatja a hanxínt. a torzítást talán meg lehetne próbálni a hangszedô, tüskétöl való távolságával belôni.
A Rhodes-omat bekötöttem egy ART Tube-on át és végre meghallottam a drótos hangját, hát elég jó...
viszont egy hang a szopránban nagyon száraz, a zengés a másodperc törtrésze alatt megszűnik. A mélyek között meg egy furcsán "lebeg" és kábé két másodperc után, utána elkezd emelkedni a hangja, mintha valaki a tövénél rászorítana egy fémdarabot és elkezdené a csúcs felé tolni és rövidíteni a rezgő szárat.
Az előbbire gondoltam, hogy vagy a kalapács rossz helyen üt, vagy túlzottan meg van szorítva a tű, vagy utángyártott a tű, az utóbbira ötletem sincs.
Persze némelyik billentyű torzít, de az dög, az nem zavar.
Valaki tudna tippeket adni, hogy hogyan lehet az ilyeneket kezelni, mi lehet az oka? Esetleg van másik fórum, ahol ilyesmit tudnak? Vagy valaki egyenesbe' tudna írni, aki ért ehhez?
Komplett 3 manuálos digiorgona 6.800Eu plusz lezli. Csak az orgona 28,5kg.
Már megint méretben, súlyban akkora hogy kétemberes. Végre adnak a demóikra.
Ahogy írták, a méregdrága NewB3 is gázos a fölső 2 oktávban. Ez valóban nemrossz.
Szép a vibrátója is meg a rotoreffektje, ami főleg a 2-es gospel demóban hallható ki jól. Az 1-es demó nagyon jó Jack McDuffos stílus csak a végén felpörgetett egysebességes lezlivel. A 3-as demó, a rokkos kissé haloványabb. Úgy hallom ki, hogy a torzítója a gyenge pont, dehát nem az orgonának kell igazából torzítani :-)
Valószínűleg ugyanaz a kissé átalakított digizongi a billentyűzete mint a NewB3, Viscount DB5-nek, ami nem rossz, ámbár én a Roland A33-ra esküszöm az eredetivel való összehasonlítás során. A húzóregiszterek is szerintem Viscount eredetűek.
És a Diversi a Voce után villámgyorsan átállt a Key-B belsőre. A101 forma. Itt tényleg szuper hangú intró van a lap kezdetekor, jól szól. Ámbár az igazitól szerintem még mindig meg lehet különböztetni :-) 16.000USD.
Még mindig túl nagyban "profiban" gondolkodnak, vagyis roadok kellenek így is hozzá, emiatt a vevőik 90%-t elvesztik. Ha Nord C1-be, a 17 kg-ba tennék be ennek a hangját igencsak megváltozna a helyzet.