Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Kedves tybee 7,egy ötletet szertnék neked adni erre a nem túl hosszú,de elég széles asztal vonal vezetéséhez.Az állomásokat nem dolgoztam ki erre a kézi rajzra,az íveket 900mm-el rajzoltam kivéve a hegyi pályán két helyen,az emelkedők nyilazással vannak jelölve,a szinek a te rajzoddal azonossak.Tekints rá a rajzomra hátha tudok új ötlettel szolgálni.Üdv:M.machinátor.
Es a kezdo ujra kerdez, ha meg szabad :P Az ok amiert nem egy nagyon egyszeru terepasztalt szeretnek,az az hogy ne korbe-korbe jarjanak a vonatok... Tul nagy helyem sincs, tehat muszaj szintekkel jatszanom.
Nos atcsinaltam a tervet, igy a legnagyobb lejto is 3% ala szorult, a vegallomasrol pedig kihagytam az esetleges folytatas lehetoseget. A harmas PIKO elagazast eloszor beillesztettem, de a vegen kicsereltem, mivel azt hiszem a jelenlegi tervben talan eleg hosszu az allomas, es ha nem muszaj akkor nem keverem a kulonbozo gyartok altali sineket. Kicsit elforditva sikeredett a megrajzolas, sajnos wintrackben nem talaltam a forgatas lehetoseget, hogy visszaforditsam.
Szeretnem megkerdezni, hogy akkor a jelenlegi terv alapjan mar epitheto lehetne esetleg?
Sziasztok!
Segitsegete szeretnek kerni toletek "nagyoktol" :)
Terepasztal epitesben vagyok..magyar allomas epuletek modelljet keresnem,viszont a neten nem nagyon talalok ilyesmit (ennek oka lehet az is ,hogy nem sok magyar speckos oldalt ismerek.)..tudnatok ajanlani par oldalt ahol talalhatok magyar vonatkozasu allomas epuleteket?
Ha ilyen esetleg tenyleg nem nagyon lenne, mi volna a legegyszerubb modja hiteles kinezetu modellt kesziteni?vagy milyen anyagokat ajanlotok a kesziteshez.
Megkoszonnem ha valaki tudna nekem segiteni.
Gergo
"Kezdo modellezo vagyok,"......és elég bátor, hogy egyből bele kivánsz fogni egy több szintes modellasztal építésébe. Ennek üzembiztos és valósághű megépítése még egy gyakorlott modellező számára is eléggé nagy feladat.
Az eredményes munkához azonban őszintén minden jót kivánok.
Nem. Most már így (aktuális, Vázszerkezet - Kapcsolópult - Vágányfektetés - Villamos bekötés) csináltam volna, de nem a példában szereplők miatt, hanem azért mert nálam a megfelelőek aránya 96%, szerinten így könnyebb kicserélni.
Közvetlenül a kitérő alá szerelted az állítóművet?
A síneken 2,5 - 2,1 átemelő papuccsal (ROCO 42xxx) igen (GL 2.1mm FL Profi (töltéses) 2,5, FL Modellgleis (sárga, töltés nélküli) 2,7 mm magas), de gondoskodni kell a töltések magasságkülömbségéről is. GeoLine -FL kb 7 mm.
Miért ne, gondolj bele, csak itthon hány olyan megyeszékhelyünk van, ahová nem vezet csak egy sínpár (egy-egy irányból): Pécs, Szombathely, Zalaegerszeg, Salgótarján stb. Itt is volt/van valamilyen vontatási telep, fenntartás, rendezés, ilyesmi. Nem akarok persze semmit erőltetni, de akkor talán már jobb lenne egy elágazó állomás.
5 méternél igen kicsike a 90 centi állomási vágányhossz. Annyira jól kitaláltad azt a nyolcas formájú, vagyis átlósan vezetett állomást, miért térsz el a jól bevált koncepciótól? Ide viszont 2 négytengelyes kocsinál hosszabb nem fér be: félő, ettől aránytalannak fog látszani, ha mellette van egy terjedelmes körfűtőház.
Ok. csak gondoltam az "állítómű megoldásá..."ba ez is belefér. Egyébként a legegyszerűbb módon: a két csúcssínt összekötő barna műanyagon(nyelv) van egy lyuk hosszirányban, és abba állítom bele alúlról a conrad vastagabbik acélszálat. Fótó gyakorlatilag lényegtelen.
+1: Az állomási vágányok hasznos hossza 90cm felett van, a tervezett leközlekedő vonatok 3, esetleg 4 kocsival közlekednek, azoknak ennyi elég ha nem is bőven de elférnek.
Egyetlen állomás és egy vontatási telep. Kétvágányos vonal, amiből lehet, hogy egy vágányos lesz, de akkor meg hogy néz ki a vontatási telep, egy vágányra? Egy körfűtőházhoz legalább fővonal kell, a mellékvonali fűtőházak 1 vagy 2 állásos sima épületek voltak, vízházzal esetleg.
A fő téma az állomás és a fűtőház: az összes többi csak mellékes rossz az állomáson, hogy körbe tudjanak menni a vonatoka vonalon. Az állomás, az iparvágány és a vontatási telep van a felső szinten, a két visszakanyarodó ív az alsó szintjeapályának.Arejtettpályaudvarténylegesenrejtett,avisszakanyarodóívbőlágazikkiésodajönvissza.