A motoron levő két dörzs gumi gyürü "bekeményedett" a / 30 év nem mulik el nyomtalanul/ ezért "harap, nyekeg "/ milyen szép is ez a magyar nyelv/ terheléskor. Lehet kapni és cserélni, vagy "varázslás" különböző gumiápoló szerekkel, vagy mechanikus eszköz pl "smirgli".
Szétszerelés és alaposabb hallgatózás után kiderült, hogy a zaj a motortól jön, nem a dobrotort tartó tengely felől. :( A motor ékszíjforgató "gyűrűje" - akárcsak a felső rotornál - minimális holtjátékkal bír függőleges irányban. Tehát, ezt a gyűrűt (vagy nem tudom, minek nevezzem) picit lehet fel-le mozgatni. Bekapcsoltam a Pro-145-öt. Ha ujjal forgás közben picit felnyomtam ezt a "gyűrűt", "perselyt" akkor halkabban forgott, de ha elengedem, leesik (kb. 2mm-rel lejjebbre) és zajosan forog... A motort egyelőre nem akartam még kibontani a helyéről, mert utána, félek nehezen tudnám visszaállítani a pontos helyét, ékszíjfeszességet, stb. Valami kikophatott a motor tengelyéből? Miért zajosabb alul, amikor felül (horn rotornál) is van holtjátéka a "persely"nek? Az olajozás így elmaradt. De érdemes szétbontani, és talán itt egy kis kenést adni a motor tengelyének? Tanácstalan vagyok. Köszönöm, ha tudsz valamiben segíteni! (Pár kép a "rosszaságról"...)
Nem ilyen betűváltási megoldások nem jelennek meg a Mozilla Firefox-ban! Viszont az MS Internet Explorer-re nem állok vissza akkor sem, ha agyonütnek...
Egy hirtelen fékezés csak. A kismotor ráharap a gyorsmotor gumitárcsájára, a fadob lendületből még forogna, de a beszorító gumibakok már megálljt parancsolnak neki.
Nemcsak vastaggal, meg aláhúzottallehet írni hanem színessel is, változó betűméretben, kitevővel, olyan vörd módra :-)
Ez én Leslie-m meg akkor csap zajt, ha a gyors-ról közvetlen a lassú pörgésre kapcsolom. Szerintem valami szorulhat ilyenkor (vagy nem tudom) az alsó fadobrotornál, de ha kimozdítom a helyéből akkor megszűnik ez. Lehet hogy be kell szintezni csak?
Szia. Megnéztem zseblámpával és a dobrotor tengelye is rögzítve van a MS aljára egy X alakú fém 'talp' közepén. Kézzel, finoman megtekerve is hallható ez a 'zaj'. Megpróbálkozom egy kis műszerolajjal, abból nem lehet baj. Márcsak egy célszerszámot kell 'gyártsak', amivel szerelés nélkül beérek a tengelyig úgy, hogy közben semmi mást nem kenek össze... Köszönöm Tehtube a segítséget! Remélem, megoldódik a problémám. Thx
Köszönöm a gyors választ!!!!!! elkezdek kutakodni, nagyon bízom benne, hogy nem okozott nagy galibát a dőlés... Jelentkezem még, hogy mire jutottam, ill. mire nem... :( Köszönöm tehtube!!!! Hála!! :)
Szia. A többi MS-nál csak fölső rotor van, az kettősen befogott, forgatható térben. A tiednél az alsónál nem ismerem a mechanikát. Szerintem az alsónál a döntés miatt előfordulhat ez a kopás. Vagy csak egyszerűen kicsit kimozdult az alaphelyzetéből amibe most visszakerült? Mit ír a használati utasítás, vagy John Fisher, lehet ezt is dönteni mint a csak tölcséreseket?
Egy segélykiáltás az év utolsó napjain is... :( A Pro-145-ösöm alsó rotorjának tengelye Fast üzemnél elég hangosan pörög. A kis motort meghallgattam, a zaj a tengely felől jöhet. Eddig a sarokban állt a MS, nagyon enyhén (mondjuk 5° dőlésszögben a felpócolás miatt), ha minimálisan is, de picit ferdén. Befolyásolhatott ez valamit? Tengelykopás a dőlés miatt? (Talán ezt, azért nem hinném.) Olajzást, kenést igényel? (Tengelyek közti távolság - akárcsak a horn rotornál - itt sem állítható.) El vagyok keseredve... :( pedig - idő hiányában - hetente csak 3-4 órát tudom használni, furcsálnám ezt a nagy elkopást...
Leslie-knél mi a teendő ilyenkor? Mi lehet a gond a MS PRO-145-nél?
Aki tud, légy szíves segítsen! Köszönöm!
(Ha nem tudtam érthetően elmagyarázni, próbálkozhatom még... :) )
Természetesen mindenre van valami megoldás, csak kinek mire van lehetősége ez a nem mindegy! Én is gondoltam a hosszú pálcákat mibe is lehetne megforralni. Nos én egy alkalmas lehegesztett végű csőre gondoltam. A másik lehetőség, -ha másokon is szeretnél segíteni- érdemes befektetni egy ereszcsatornába, aminek a két vége szintén le van zárva, vagy ebbe kell belerakni az alufóliát, és a végét úgy összezárni, hogy ne folyjon ki a végeken az elektrolit. Ezzel még egy sima tűzhelyen is el lehet intézni a dolgot.
Én még mindíg az én ötletemet részesíteném előnyben, -nem azért, mert az én ötletem!- mert a fémtisztítók sajnos mechanikusan tisztítanak, ellentétben az én javaslatommal szemben. Itt az ezüst oxid vékony rétege vándorol át az alumínium fóliára, mert valamilyen furmányos módon elektrolízisbe lépnek egymással. Tök hűlye vagyok a kémiához, tehát részletekkel nem tudlak untatni:-) Egy a lényeg, hogy teljesen steril ezüst réteget nyersz utána, ami nagyon sokáig így is marad! Sajnos a fémtisztítóknak nem ilyen jók a hatásfokuk, mert nyomokban sajnos marad vegyszer a tisztított tárgyon. Azért bízom benne, hogy a Te megoldásod is hasonlóan jól fog működni.
Rendes Tőled, hogy a szervíz könyvet el tudod küldeni nekem. Nem tudom, hogy a imélcímemre fel tudod-e tölteni, de próba szerencse.
Kiváncsi vagyok, hogyan forralsz fel egy 110 centis drótszálat meghajlítás és ipari méretek nélkül :) Forralás lehet, hogy kicsit túlzás erre....tengeren túli kollégák mindenesetre nem ezt csinálják.
Itt van egy kivonatolt változat, de ha az egész service manuál kell, át tudom küldeni, ha adsz egy email címet. teljes 220 oldal, 400 mega Az egyes műveletek mikéntjéről nem ad elég pontos tájékoztatást, ahhoz a HAMMONDWiki jobb.
Itt sok hasznos dolog van a tipikus hibák javításáról:
http://www.dairiki.org/HammondWiki/ServiceManual
Oxidoldásra én valami régi fém és bútorpucoló szert használtam, utána meg kontakt sprézett vattával töröltem át párszor. Tonnányi kosz meg zsír jött le róla, minden húzás után fekete volt a vatta. Amikor szép fényes, akkor mehet vissza.
A busbarok tisztításának amerikai profik által javasolt módja az, hogy az orgonát a jobb oldalára kell dönteni, és a manuálokat álló helyzetben kimozdítani a dobozból. Így sokkal könnyebb elhelyezni a részeket, nem kell mindig a megfelelő méretű alátámasztás. Persze a bútorzatot védeni kell a karc ellen. Az én megoldásomban az volt a trükk, hogy kis lépésenként emeltünk minden részt, először a manuálokat, majd alatta a generátort, és a többi kütyüt (előfok, scanner, trafók, vibrato line.). Ehhez kb 5 kiló lécet és egy állítható magasságú zongora széket használtunk fel. A legfontosabb, hogy a TG jobb végén levő föld vezetékeket le kell forrasztani, azok a legrövidebbek. (el is törtem a forr füleket tartó műanyagot, de szerencsére egy drót sem szakadt le róla.)
Busbarok tisztítását szigorúan egyenként kell végezni, mert a többi nyolc addig segít helyén tartani a belső műanyag tartókat. A visszarakás nagyon kritikus művelet, sokszor 70 cm után akad el a sín, olyankor nagyon finoman meg kell hajlítani a sínt, és újra próbálkozni, közben sűrűn fohászkodni is kell. Nekem volt néhány, ami 10 perc alatt ment csak vissza. Erőltetni NEM szabad semmilyen körülmények között.
Köszönöm tehtube mester az értékes infót képekkel megerősítve. A szervíz cd is érdekel természetesen. Írd meg, hogy mikor mehetek érte. Úgy is tartozom Neked is egy orgonamuzsikás cd vel:-)
Nem muszáj hogy rugón csüngjön, a deformációtól sem kell tartani. Árulnak kinti hammondos szakboltokban is ilyen fixebb felfüggesztést.
Sőt, 1961-től az újabb típusok már gumibakokon állnak mind. (L, E, H, R, T típusok)
A lényeg hogy alulról is puha anyaggal kapcsolódjon a polchoz az a csavaros alátét, ne csak a TG felől. A BB organnál is így árulják kétoldalasan a gumialátét karikákat.
Javasolt anyagok: filckarika vagy gumikarika ami vízcsöveknél használatos.
Ha mégis rugó, akkor 4db kempinxék rugó oldalt vagy két szögelemhez vagy egyenként hurkos facsavarhoz erősítve. A lényeg, himbálózzon :-)
Van egy nagyon komplett ABC szervízkönyvem cd-n 1935-től 1961-ig bezárólag, 215 oldalon.
A szétszedésnek sorrendje van, érdemes betartani.
Legelőször a billentyűzetek két szélére a hézagba mechanikai védelemől lapok csúsztatandók.
Mindkét manuál esetében középen alul a kis lemeztől kell megoldani a beillentyűzetet, aztán kicsavarni a nagy alsó tőcsavarokat.
Csak a fölsőnél a hátsó tőcsavarok, ill fölülről a nagy fekete csavarok jönnek ki.
Ha a fatető bontható, nem árt azt is arrébb tenni az útból.
Máris lehet felbillenteni a manuálokat.
Csak a vaslemez, a felső manuál, mindkét manuál megemelése:
Engem érdekelt volna, hogy hogy jön szét ennyire egy hammond, mert nekem is lenne egy komolyabb túrásom a fiam hangszerében.
Most a TG. keményen le van csavarozva a szekrényhez, és nagyon zavar a mechanikus zaja. A másik, meg attól félek, hogy esetleges deformációtól szorulni kezdenek majd a tengelyek benne, és az egészet majd dobhatom ki. Jobban örülnék neki, ha a saját súlyánál fogva lógna. Esetleg, ha van valakinek egy teljeskörű szervízkönyve rajzokkal, szívesen megvenném akár a másolatot is!
Mindenki! Ha valaki tudja, hogy Joey DeFrancesco milyen számokat játszott 2006-ban Veszprémben az írja már meg. Köszönöm. (Tehtube mester vagy Laurens ti biztos tudjátok.)
Való igaz, hogy a 96os alkohollal meg lehet koronázni a műveletet, csak én belsőleg szoktam használni. Lehet, hogy attól nem zsírosodik a kezemen a bőr?:-)
Amit leirtál tökéletes megoldás, plusz gyógyszertárban kapható alkohollal letisztitod a felületet biztos kontaktus. A boltokban kapható kontakt sprayok nem igazán jók ezen esetekben.
Én annak idején az ezüstöt úgy tisztítottam, hogy enyhén sós vízbe, alumínium fólia darabkákat tettem, és ebbe helyeztem bele az ezüstömet. Rövid forralás után teljesen oxid mentes lett az ezüst, és gyönyörű fénye lett. Ha billentyű kontaktja is palládium ezüsttel van bevonva, szinte garantált a siker. Szerintem megér egy kísérletet. Jah! Mégvalami! Utána már kézzel tapogatni nem szabad, mert a zsíros kezünktől újbol oda lesz a tiszta ezüst.
Felteszek néhány képet, hogy meghozzam a barkácsolók kedvét. Ezt műveltem a két kiló karácsonyi bejgli betömése előtt, közben és után:
A dolog érdekessége, hogy nincs leforrasztva a generátor. A művelet során a billlentyűzet oldalán látható kis ajtók mögül ki lehet húzni azt a kilenc kontaktsort, ami a hangok keverését végzi. Ezeket tisztítottam meg némi oxidoldó segítségével. Hogy megérte-e vagy sem, az még nem derült ki, de a kontaktusok semmit sem javultak az utóbbi egy év alatt, bármit próbáltam (a busbar shifting mond valamit?) ezért lett ez.