Ezzel is kívánok mindenkinek boldog új esztendőt! ui. A busbar pucolás sikeres volt még a tökéletlen módszer ellenére is. Aki hasonlón töri a fejét, ne hezitáljon, nagyon megéri megcsinálni, HA és csak akkor HA más már nem segít a koszos kontaktokon. Szívesen segítek bárkinek a dologban, ha tudok.
Ne keseredj el, nem vagy egyedüli "összetett" egyéniség! :-))) Én már ismertem korábbról ezt a "tesztet", de akkor csak egy pillanatig néztem, s ellentétesen forgott az óramutató járásával. Most egy picit tovább figyeltem, s néha megfordult a hölgy forgásiránya. Ráklikkeltem a képre, így megnyílt a másik monitoromon is, mindkettő ugyanabban az irányba forgott, s mindkettő egyszerre váltott irányt. Megkértem a feleségemet, hogy nézze ő is egy-két percet. Neki mindig az óramutató járásával azonos irányban forgott a hölgy, s amikor nekem irányt váltott a nejem azt nem érzékelte. Valami lehet ebben a "kész átverésben", de a nejem minden apró részletet/eltérést észrevesz ezért neki éppen fordítva kellene forogni a hölgynek...:-))
Az azért számomra megnyugtató, hogy a lezlim horn rotorjának forgásírányát még egyszer sem láttam megváltozni
Végül én is szeretnék minden kedves Hammond rajongónak Hammondban és Leslie-ben gazdag Boldog Új Évet kívánni!
Jó ez a forgó csaj! Egy baj van, hogy amikor néztem merre forog, akkor az óramutaóval egyező irányban forgott, és amikor olvastam a szöveget, akkor meg megfordult a forgása. Bennem van elkötve valami, vagy ilyen összetett vagyok?:-)
És végezetül egy Leslie képződmény. (speed=chorale :-)
- Aki a forgó női alakot óramutató járásával egyező irányban látja mozogni, jobboldali agyféltekéjét dolgoztatja jobban. - Aki az óra járásával ellentétesen, az pedig a balt. - A legtöbben az óramutató járásával ellentétes irányban látják mozogni a női alakot, vagyis bal agyi féltekéjüket használják jobban. A bal félteke tulajdonságait is leírja, kulcsszavakban: logikus, részletekre figyelő, tényszerű, szavak és nyelv, jelen és jövő, matematika és tudományok, megértés, tudás, ismeretek, valóság alapú, praktikus. - A jobb félteke tulajdonságai: érzelmes, részleteket nélkülöző figyelem, képzelőerő, szimbólumok és képek, filozófia és vallás, hit, fantázia alapú, heves, kreatív.
Vannak szőke Hammondok, lezlik, van aki azora bukik. Persze ezek gyárilag azok, viszonylag ritkábbak. Általában juhar vagy tölgy furnért kapnak a bútorlapra. Szép a világos szín is.
Semmi baj:-) Remélem, hogy sikerül okomutonak érvényesíteni a garanciát, és megint jó lesz a lezlije. Ha mégsem, szívesen segítek, ha tudok. Azért, ha sikerül egy rendes fotót kérnem a beteg motorról, hálás lennék, mert amit Tehtube mester tett fel a fórumra, az sajnos javíthatatlan:-( Az a jó motor, amin legalább két csavar van, és roncsolás nélkül szétszedhető. Az legalább javítható.
A tölcsér motorja egy kis egyenáramú motorocska. Gondolom hogy ugyanilyen vonatkozik a lentire is. Kiszerelni, kis dobozban vagy buborékos borítékban Miklósnak elküldeni nem nagy ügy, én élnék a lehetőséggel :-)
Köszönöm szaktársak, hogy ilyen jó közösség tagja lehettem 2007-ben is. (A MS-os leveleket elküldtem Fisher Úrnak és MRS. Isler-nek is a www.g66.eu-hoz, hogy megoldódjon a Pro-145 problémám...)
Szóval, köszönöm szépen mindenkinek, aki tanácsokkal látott el, rengeteget segített nekem, és megosztotta velem a tapasztalatait! Köszönök mindent! Szervusztok! Találkozunk 2008-ban!
Nem adtak kapcsolási rajzot. Mindkét fokozatnál jelentkezik ez a zaj... Az eldobásban egyetértek, de alig 10 hónapos a cucc, talán még nem kéne kigurítani a szeméttelepre... :)
Egy jó ima sok mindenre jó, és ártani biztos nem fog , de véletlen ennek a szerkezetnek a kapcsolási rajzát nem adták oda? Nem találom a neten, és ha igaz
hogy egyenáramu a motor amit én ezek szerint rosszul tudok és ez nem az elsö az életben, akkor még azt kéne tudni hogy oldották meg a fordulatszám stabilitást, és
a két fokozatot . Más terheletlenül mind két sebességi fokozatnál jelentkezik a "vinnyogás " ?
A tervszerü megelöző karbantartás a mult csökevénye , és fejlödés gátja . Fogyasztói társadalomat épitünk, és ehhez nem tartozik hozzá a javitgatás.
Vedd , használd /mig lehet / dobd el szelektiven....
Köszi, Bonyhádon lakom. ...és még egy darabig nincs autóm. :( Addig a neten szörfözök... Írok a gyárba, és talán a garanciát is érvényesíteni tudom erre a problémára. Én is arra gondolom, hogy addig nem használom. Állólezli'vel orgonálok. ...és várom a választ, és imádkozom. :)
Üdv mindenkinek. Sajnos nem vagyok villanymotor szakértő. Mi van akkor hogyha lötyög a tengely...ámbár el tudom képzelni hogy csapágyas lett. Ha túl feszes az éxíj akkor könnyen kiveri a motor tengelyét. Viszont ez NEM léptetőmotor, az a Suzuki Leslie-kben van (pl 2101). Ez egy egyszerű egyenáramú motorocska mint a játékokban. A Motion Sound honlap is írja. El tudom képzelni a legegyszerűbbet, a cseréjét. Mindenesetre ki kéne venni, szerintem van olyan egyszerű mint a fölső rotoré és világosban közelebbről megvizsgáli, Ártani nem árthat :-)
A léptető motor az mit jelent? A tengelyen van az a rész, ami a mágneses teret változtatja, (tekercsek) és így kényszerítí forgó mozgásra? Ez esetben sajnos még rosszabb a helyzet, mert a forgó részen azok a kis réz szegmensek (kommutátorok) veszik fel az áramot a tekercseknek. Ettől változik a házban lévő állandó mágneses térhez képest a forgó rész mágneses tere. Ennek bizony véges a tűrése a tengely irányú lógás tekintetében, és a szén kefék, esetleg olyan helyre érnek, ahová már nem volna szabad nekik. Így a keféket is lehet majd cserélni. Sajnos ezek a motorok már nem a cocilista megoldásokkal készülnek. Ott volt mindennek bőven hely, még akkor is, ha ekkorát lógott a tengely. Ma már cipőkanállal kell mindent betuszkolni a helyére, és ha elkopik valami, akkor már használhatatlan, vagy már nem tanácsos a javításig használni.
Ezek a motorok egyszerűbb megoldást adnak a gyors, és a lassú fordulat szabályozására, csak macerásabb a karbantartása, és a kopó alkatrészekre (szénkefék) is jobban oda kell figyelni. Szerintem az a baj, hogy gyárilag nem írnak elő időszakos karbantartási ciklust az ilyen forgó alkatrészekre. Én megboldogult T.M.K. -ás koromban, ha kellett, ha nem, szédszedtük, megpucoltuk, megcsapágyaztuk, és, ha kellett le is festettük a motorokat. Utána egy kis könyvbe be kellett jegyezni, hogy ki javította, és kin lehet majd elverni a port, ha megáll.
Én mindenkinek azt javaslom, hogy évente az ilyen alkatrészeket nézegesse át. Megéri!
A kollega valóban az szijtárcsáról ir, de ez egy léptetőmotor ami a szerkezetben van.
Az axiális lógás egy dolog, szijat nyugodtan vedd le, és külön külön hajtsd meg a dobot kézzel zajos é? és a motor terhelés nélkül zajos akkor bonyolodik a dolog.
Igen, szíjtárcsa. :) Köszi. A tengellyel együtt mozog ez is. Tehát, ha a szíjtárcsát feljebb nyomom, akkor a tengely is feljebb emelkedik. ...és ugyanígy lefelé. Megvárnám a szereléssel tehtube mester véleményét, de félek, igazad lesz.
Ha tőlem is elfogadsz tanácsot, akkor a következő a véleményem.
Amit Te gyűrűnek, vagy perselynek hívsz, és a szíjjat hajtja, az a szíjtárcsa.
Ha a szíjtárcsa a tengellyel együtt mozog függőleges irányban, akkor sajnos nincs jó hírem, mert az ilyen motorokat kis alátétekkel szokták kihézagolni, mert nem golyós csapágyakon fut a tengely. Ezek az alátétek egy részük acélból vannak, és közéjük bakelitből, vagy valami más "könnyen" kopó anyagból van. Pont azért, hogy egy pár forintos alkatrészből meg lehessen javítani a motort, és ne kelljen újat venned több ezer forintért. Ha meg tudod mérni a tengely átmérőjét, keresek Neked ilyet. De ehhez mindenképpen ki kell venni a motort a lezliből. Esetleg egy képet a motorról, ha feltennél kiszerelve jó lenne. Persze azért várd meg, hogy mit mond tehtube mester!