Koszi a biztatast :-) ha ezt a cseret megcsinalom a hazunk elott a parkoloban, akkor tenyleg meg leszek gyozve. (hmm, no nem mintha lenne mas valasztasom...)
Szerintetek mennyi a munkadija a hatso kerekcsapagyak cserejenek szervizben? Tolem 4e Ft-ot kert a szerelo ezert, es kivancsi vagyok hogy o az olcso vagy a draga kategoriaba tartozik-e? Mondjuk eddig elegedett vagyok veluk, de azert kivancsi vagyok.
Sumo,
nem tudta, hogy ez a baj, csak utána jött rá, amikor hengerfej csere után megváltozott a hangja... Szerintem ö volt a szerencsésebb kettönk közül, én a kezdödö fötengely-halálozást tanultam meg így felismerni :-/
Akoska,
azért ne légy annyira elkeseredve, a Trabinál már szerintem nincs olcsóbban szervizelhetö autó. A gumi sajnos más kocsira is sokba kerül, de szerintem 4 fékbetét cserével együtt nem 4e Ft más autón (legalábbis egy éve még ennyiért csináltattam). No meg nem kell vásárlás után olajat, vezérmüszíjat/láncot cserélni, szelephézagot állítani, lambdaszondát, termosztátot, víz- és benzinpumpát ellenörizni :-) Fel a fejjel, de ilyen idös autóknál rendszeresen vannak kisebb-nagyobb kiadások.
Te csak légy szilárd!
Ha már így lelakottan McVetted, ráadásul lassan mindent megcsinálsz rajta, rövidesen elkezdesz elégedett lenni vele.
Ha ezt a fejcserét műhelyben csináltatnád gyáriúj alkatrészekkel sem lenne oly' drága, mint egy "autó" esetében akár csak egyutánbarkácsolt javítókit.
Koszi mindent! Ovatos leszek - ezek a szogek nagyon hasznosnak tunnek. Most nyugtassatok meg egy kicsit, hogy egy masmilyen auton joval dragabb lenne a hengerfejcsere!
Merthogy en nagyon akarok hinni a Trabiban, de ahhoz kepest hogy 1990-es es mindenki aszonta hogy remek vetel, mar ki kellett csereltetnem az osszes fekpofat, az elso munkahengereket es a hatso kerekcsapagyakat. Ja es az egyik gumi eltort hosszaban egy fekvorendoron.... Szoval inog a hitem az olcso kis autoban :-((
Áh, csak iszonyúocsmány szuszogó hangja lesz, és vacakul húz. Ám ha annyit húzol, amennyit javalltam, bizti a siker.
A bótosoknak meg toll és nyomatékkouilcs a fülükbe!
akkor forget. ha agyertyat nem huzod meg elegge, akkor kilovi. ha a tocsavarokat, akkor kifuj. nekem a tapasztalat szerint nem lett gyengebb erezhetoen (bar csak varosban jartam lukas tomitessel), de a hangja telleg veszedelmes:)
Sumo tanácsai nagyon patentek, betűről betűre tartsd be őket!
Magam részéről kiegészíteném a következőkkel:
Ha nem áll rendelkezésedre nyomatékkulcs, nem érdemes kergetni, van rá jó tapasztalati szabály.
0.: Ha az előző "gazdi" a gyertyát túlhúzta, számíts a tőcsavarok erőltetettségére is, inkább abból is helyből vegyél újat (nem t'om manapság mennyi, de nem le7 nagyon csípős)!
1.: A másik hengerfej takarítását még a McSzakadt levétele előtt kövesd el, és nagyjából rakd a helyére a régi tőcsavarokkal, a régi tömítéssel!
2.: ezután vedd le a sérültet, kezdj egy nagyonrigolyás nagytakarításba, aminek a befejezése a komplett tőcsavar-fejtömítés-fejcsere (az ép fej persze marad).
3.: Hajtószár nélkül MINDEN csavart hajts a helyére, csak úgy koppanásig, semmi erő!
4.: Átló mentén 30 fokos lépésekben húzz minden csafaron hajtószárral kétszer (az ugyebár összesen is csak 60 fok...)!
Ha szép üde tömítést használtál, akkor ez elég is, biztosan nem fúj ki, és nem is szakad +.
+1.: A gyertyát is az első kopptól 60 fokig húzd az első berakáskor, a többi alkalommal 30..45 (de inkább 30), és akkor kevéssé valószínű az újabb menetkiszedés gyertyacsere alkalmából.
Ha túlszívattad a picit, és nem akarózik gyertyát kimatatni +oldás az is, hogy 5 perc pihi után 0 szívatóval dugig gáznál megtekered az indítóval (még jobb, ha a lejtő segítségéve). Amikor pöffen kettőt, elkezded visszavenni a gázt, és 1500 közül tartod a fordulatot, míg üdén, fuldoklás nélküli hangon nem jár. Onnantól ahogy a pap jön ki a templomból (mintha mise történt volna).
csinald azt, hogy behuzod amig konnyen megy, aztan a masik hengerfejen megprobalsz huzni az egyik csavaron egy kicsit. az ellenallasabol erezni fogod, mennyire van meghuzva. na annyira probald a masikat is. de nagyon ovatosan, mert ha megszakad, akkor ciki van...
Megvettem a felujitottat, meg 3 tomitest (biztos ami biztos :-). Nyomatekkulcs viszont nem lesz, mert a boltos bacsik egy nullaval tobbet szeretnenek az arhoz irni mint amennyi nekem van ra.
Szoval varom a javaslataitokat: mennyit lehet huzni a tocsavarokon? Gondolom egy darabig lehet tekerni az anyat kezzel, aztan valahol megszorul. No innentol hanyat szabad meg forditani rajta? Felet, kettot, tizet...?
ilyen kicseszett draga???
a felujitott azt jelenti, hogy ujraesztergaltak, es uj menetet vagtak bele. szerintem eleg.
a nyomatekkulcson beallithatod, mekkora erovel huzza max. meg en sem lattam, csak mondtak, hogy azzal kellene.:) azthiszem 3.5kg kell a hengerfejhez, de ezt majd az okosok itt megmondjak.
Koszonom a gyors valaszt, maris jobban erzem magam. Nyomatekkulcs az nincsen, oszinten szolva nem is lattam meg. Ha veszek egyet a boltban akkor mit kell beallitani rajta hogy ne szakitsam meg a tocsavart?
Masik kerdes: aszontak a boltban, hogy van felujitott hengerfel 2 eFt-ert, meg van gyari 4-ert. Rosszul esik ez a varatlan kiadas, de nem akarom elcseszni. Tehat erdemes beruhazni a gyariba, vagy jo a felujitott is?
egyesevel lehet cserelni, de ha mar amugyis szejjelszeded, akkor szedd le mindkettot, vegyel ket tomitest, es a jo fej belsejebol is szedd ki az ottmaradt osszegyult kokszot. jot tesz az. marmint ha nincs ott.
0. gyertyak ki. ovatosan, ne huzd ki a masikbol is a menetet.:)
1. legszuro leszed. ha felhajtod, alatta van ket csavar, ami a hutohazhoz fogja.
2. burkolaton van egy halom csavar (legalabb 8db) ezeket kicsavarod, akkor le lehet szedni a burkolatot. lehet, hogy nem jon le egy mozdulatbol, mert baloldalt a ventillator es a burkolat kozott szokott lenni egy gumi/akarmi cso, ez akadozhat. a burkolatnak a venti feloli oldala kulon jon le, erre figyelj.
3. eledtarul a motor. egyenkent hengerfej leszed, tomites csere, hengerfej vissza. visszarakasnal figyelj, majd valaki megmondja pontosan, hogy nyomatekkulcsal mekkora erovel kell meghuzni. en ugy csinaltam, mivel nem volt nyomatekkulcs, hogy a jo hengerfejen ellenoriztem, mennyire van meghuzva, es kb ugyanannyira probaltam a masikat is. (ez volt lassan het honapja, es meg mindig megy, tehat nem csesztem el:)
4. utana forditott sorrendben mindent vissza.
bizony, ez hengerfejcsere. orulj, hogy most jott rad, nem pedig - mint ram nyaron - valahol a pusztaban. nekem a tiszarol hazafele jovet, gyongyos elott fogta magat, es az egyik gyertya kozepelektrodaja csak ugy lazan letort. kiszedesnel jott a menet is vele. ugyhogy ott helyben hengerfejcsere.
nem egy veszes dolog egyebkent, csak hengerfejtomitest szerezz, mert az megserulhet, aztan kifuj a hengerbol a trabi, es olyan hangja lesz, mint tiz szovjet kombajnnak. ja, es nem art, ha van nyomatekkulcsod, vagy nagyon finom kezed, mert esetleg a hengerfej visszacsavarasanal meg a tocsavarokkal huzod ki a menetet, aztan nezhecc..
Friss (1 hetes) Trabi-tulajkent szuksegem lenne a segitsegetekre. Szoval:
Ma reggel elindult a kicsike, de addig ugyetlenkedtem a gazzal meg a szivatoval amig leallt. Egyszer meg sikerult ujrainditani, de aztan vegkepp elcsondesedett :( - gondolom tulzabaltattam szegenyt.
Kerdes No. 1.: Hogyan kell egy lezabalt Trabit ujraeleszteni?
Kismotoros emlekeimbol az ugrott be, hogy ha kiveszem a gyertyat akkor megszellozik a henger es megpucolhatom az elektrodat. Nosza, ki is kaptam az egyiket, csak az a baj hogy jott vele a hengerfejbol a menet is. Nem is latszik a gyertyan a menet ugy tele van femkosszal, a hengerfej menete pedig majdnem sima. Nem is tudtam visszarakni a gyertyat, mert egy ideig halad befele de aztan megforog, nem lehet megszoritani.
Kerdes No. 2.: Jol gondolom-e hogy ilyenkor hengerfejet kell cserelni?
Kerdes No. 3.: Irto halas lennek, ha leirnatok _minel reszletesebben_, hogy hogyan kell csinalni a hengerfejcseret.
Ilyesmikre gondolok:
a., Lehet-e egyesevel cserelni, vagy egyszerre kell mindkettot?
b., Mit vegyek a boltban? Gondolom hengerfejet meg tomitest, ezen kivul kell valami?
c., Ott allok szembe a motorral, elottem a legszuro, van valami takaro a hengereken. Milyen sorrendben kell szetszedni, mire kell figyelni osszerakaskor stb.?
Ja es a legfontosabb: atlagos kezugyesseggel, semmi szerelesi rutinnal van-e eselyem ezt megcsinalni otthon a haz elott, vagy inkabb vigyem szerelohoz mert tobbet artanek mint hasznalnek?
Ha valóban a vezérlőtárcsád kopott, akkor már valószínüleg a főtengelyed is az utolsókat rúgja...(általában a főtengely hamarabb hal meg, mint a tárcsa)
Nem igen járok vele....mert nem bírok:(((....Szerintetek mennyi fájhat egy motorgatyábarázás? Ja, még valami: megtaláltam KŐVÁRyék(remélem jol irom) tel.számát ,Beszéltem egy sráccal, azt mondta, vigyem ki és megszakértik...már csak Fel kell juttatni a gépet Pestre...
ps. KŐVÁRYékról vélemény?
Vezérlőtárcsa: ha az, akkor az nagy szívás.. szét kell dönteni a motort, sőt: ne is járj vele, mert szétb** a blokkot. Az meg igen drága: 28e Ft+a hivatalos macera a motorszám-beütéssel...