Keresés

Részletes keresés

XPS epito Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1792
ez sem igaz.
hanem:
a levegő különböző hőmérsékleti állapotaihoz, különböző vízgőz telítési állapotok tartoznak. a hidegebb levegő kevesebb párát képes magában tartani.
(lásd: lehelet 13°C alatt "gőzölög")
amikor a hidegebb levegővel a lakásba érkező pára képezi az adott levegő össz nedvességét, akkor az a közben felmelegedő levegőnek már arányaiban sokkal kevesebb, mint kint volt.
De nem a hőtágulás miatt.
Előzmény: beest (1789)
XPS epito Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1791
neem, mert a csőben nagyobb légsebességet is megengedhetsz, mint egy hirtelen szűkületnél.
Előzmény: topikolos (1786)
XPS epito Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1790
Szoktak olyat is, hogy ha sípol, hogy az ajtó keret és az ajtólap találkozását kicsit lecsapják.
Praktikusan a felső élen, hogy a mázolás, vagy a funér hiánya ne legyen zavaró :)
Előzmény: Eddy N (1784)
beest Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1789
"Bejön a kinti X relatív páratartalmú levegő, felmelegszik, és X-Y lesz belőle, vagyis az abszolút páratartalma nem változik, de a relatív lecsökken."

Ez biztos igaz. De valahol olvastam egy másik fizikai érdekességet is evvel kapcsolatban ami nem tudom mennyire helytálló. Ha hideg levegő bejön x páratartalommal, felmelegszik térfogata annyira megnő, hogy például 1 köbméterből lesz 2 köbméter és így mindjárt a fele lesz a páratartalom. Nem tudom ez így mennyire igaz?
Előzmény: topikolos (1787)
Pitylogós Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1788

Te kiccsávó, nem azt állítottad magadról a múltkor a kocsmában a 6. sör után, h valami Műegyetemet végeztél vagy mit? És hogy volt valami szigorlatod, "Hő- vagy Áramlástan" néven vagy mi?

 

Ezek szerint te a hőtant végezted :)

Előzmény: Eddy N (1782)
topikolos Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1787
"5. A rekuperátor (a nem cellulóz hőcserélős) miért szárítja ki bent nagyon a levegőt? Elvileg kondenzáció a kifúvó ágban keletkezik, és a kinti páramennyiség pedig bejön."

Konkrétan a szellőztetés szárítja a levegőt. Bejön a kinti X relatív páratartalmú levegő, felmelegszik, és X-Y lesz belőle, vagyis az abszolút páratartalma nem változik, de a relatív lecsökken. Vagyis több pára megy ki, mint amennyi bejön.
Előzmény: Current (1785)
topikolos Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1786
Nem a szellőztető cső keresztmetszetét kellene átszámolni a rés területére? Ha pontosan egyezik, akkor ugyanakkora lesz a légáramlás, mint a cső végén, ha nagyobb, akkor kisebb.
Előzmény: Eddy N (1784)
Current Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1785

Sziasztok!

 

Én is magam szeretném a felújítás alatt álló házunkban megcsinálni a hőcserélős szellőztetést. Földbeásott előtermosztálás nem lesz. A következő kérdések merültek fel:

1. A négy ki és befúvó ág közül melyiket és hol érdemes szigetelni?

2. Ha a falba vésném őket, akkor is érdemes szigetelni a csöveket?

3. A különböző méretű és így különböző légellenállású csőszakaszok kiegyenlítését

az anemosztátokkal vagy belső pillangószeleppekkel csináltátok?

4. A rekuperátor utáni ráfűtést kaloriferrel oldanám meg, mely a HMV tartály második

hőcserélőjéből venné a hőt, így kikapcsolt fűtés mellett is lehetne fűteni a levegőt. Ez

jó ötlet?

5. A rekuperátor (a nem cellulóz hőcserélős) miért szárítja ki bent nagyon a levegőt? Elvileg kondenzáció a kifúvó ágban keletkezik, és a kinti páramennyiség pedig bejön.

6. Hova érdemes tenni a beszívó nyílást a homlokzaton (fent, lent stb.)? A kifúvó kevésbé lényeges.

7. Használt valaki hangtompítókat?

 

Köszi

Eddy N Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1784
Nyitáshoz elég 2-3 mm is. :)
Akkor maradunk az 1cm-nél, az tuti lesz. Felül nem szeretném, szerkezetileg macerás lenne. Köszi!
Előzmény: XPS epito (1783)
XPS epito Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1783
5-10 mm ahhoz kell, hogy be tud csukni az ajtót :)

nem bonyolult a matek.
2 fő a hálóban = 30m3/h, = 0,0083m3/s
<2m/s sebesség a zaj miatt
0,004 m2 szabad felület, vagy nagyobb..
Ajtólap szélessége 0,75 m
hézag magassága >= 0,0056m = 6mm.

Szokták egyébként a felső tok és a fal között is átvezetni a levegőt
Előzmény: Eddy N (1782)
Eddy N Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1782
A szellőztetőhöz szükséges légáramlás végett a fürdő és a háló ajtólapja alatt hagynánk egy kis rést. (Szellőzőbetétet nem szeretnék látni az ajtón, küszöb nem lesz.)
A kérdésem, hogy szerintetek mekkora legyen ez a rés? 5-10mm? Az ajtólapok szélessége 90 cm.
Nem akarok áramlástani számításokba bonyolódni, csak úgy saccra. :)
Köszi!
Pitylogós Creative Commons License 2010.10.17 0 0 1781

Lehet...

 

Vajon az Atrea hogy ússza ezt meg? Főleg, hogy a gépen belül keveri a két levegőt?

Előzmény: digium (1780)
digium Creative Commons License 2010.10.17 0 0 1780
A magasabb benti páratartalmú levegőből azonnal kicsapódik a pára, esetleg meg is fagy...
Előzmény: Pitylogós (1779)
Pitylogós Creative Commons License 2010.10.17 0 0 1779

Még nem tettem le arról az ötletről, hogy házilag megoldjam a cirkulációs ágát a szellőztetőnek. Azaz a ház legmelegebb pontjára, a tetőtérbi előtérbe, a mennyezet alá beteszek egy elszívó pontot, aminek csöve a gép szívó oldalára kerül bekötésre a kintről szívott friss levegővel egyben.

 

Lenne ennek bármi hátránya?

Pitylogós Creative Commons License 2010.10.17 0 0 1778

gyári komplett gép van 150ért is,  a kínai "Holtop" gyártmány, itthon többen is árulják.

 

A Hoval és Helios-féle műanyag gégecsöves rendszer árai kb.: 50m hosszú 75ös cső kb. 70eFt, ebből a nagyobb helyiségekbe kettő is kellhet. Osztó- és gyűjtőszekrény kb. szintén annyi. Szal nemolcsó, bár a munka nagyon könnyű vele. A Spiro olcsóbb, de nehezebb vele dolgozni.

Előzmény: xBen (1777)
xBen Creative Commons License 2010.10.17 0 0 1777
Köszi a választ. Nekem is hasonló, spiró csöves megoldás az elképzelésem. A spéci rendszerek (plugit, helios, hoval, stb.) drágábbnak tünnek, igaz a kivitelezésük ránézésre nem bonyolult. Árakat azért majd kérek ezektől is, de itt Szegeden találtam egy légtechnikás kereskedőt, aki műanyag és spiró csöves megoldást is tud ajánlani. Az ár lesz a döntő szempont. Hőcserélő tekintetében szintén ez a dilemmám. A gyári komplett gépek több százezer forintok. Te miben gondolkodol? Építesz egy hőcserélőt?
Előzmény: olvas0 (1745)
peterch Creative Commons License 2010.10.16 0 0 1776
Szia !

1,2kW-os elektromos futopatron.

Udv , Peter.
Előzmény: XPS epito (1775)
XPS epito Creative Commons License 2010.10.15 0 0 1775
Végülis elektromos, vagy vizes fűtőhőcserélőd van?
Vagy mindkettő?

honlapjukkal vacakolnak, de hetente veszek náluk ezt-azt.
Előzmény: olvas0 (1763)
jmmakk Creative Commons License 2010.10.15 0 0 1774
A PULSER-t korábban én is néztem, de tényleg felejtős, mert 45e-ért csak a teljes teljesítményt kapcsolgatja ki-be, igaz a szükséges teljesítménynek megfelelő arányban.
A speckójában ez szerepel:
Mûködés
A szabályozó a teljes teljesítményt kapcsolgatja ki-be,
(ON/OFF). A szabályozó idõarányos szabályozást használ, a
OFF kikapcsolt és ON bekapcsolt idõtartam arányát az
aktuális fûtési igény szerint változtatja. Pl. ON=30 mp és
OFF=30 mp esetén a leadott teljesítmény 50% lesz. A
ciklusidõ (a kikapcsolt és bekapcsolt idõ összege) rögzített,
kb. 60 mp.

peterch: írtam neked mailt korábban, léci jelentkezz ha tudsz! Köszi!
Előzmény: Törölt nick (1767)
peterch Creative Commons License 2010.10.15 0 0 1773
Szia !

Legolcsobban ugy oldod meg, ahogyan mar regebben is irtam. De lehet egy olyan is, hogy beiktatsz egy megfelelo diodat, igy mar felezted a teljesitmenyt , aztan egy fenyero szabalyzoval meg a megmaradt aktivfelszinuszt is tudod vezerelni, de a szobatermosztatot mindenhogyan kosd sorba. Igy mindig egy kicsit fole allitod a teljesitmenyt, hogy mindig a szobatermosztat avatkozzon be utolsonak.

Udv , Peter.
Előzmény: olvas0 (1771)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.15 0 0 1772
Ejj, este van... fáradt vagyok és a teljesítményre nem gondoltam ....

Létezik 1500 és 2000W-os is , de nem tudom hol lehet beszerezni magyarországon ...
Elnézést, nem akartalak férrevezetni. Én annó diszkrét elemekből magamnak építettem, és maga az elektronikus kapcsolóelem filléres tétel volt 16 amperre (3KW+).

PL itt van ilyen kész szerkezet: 4KVA szab..

Szerintem a legjobb ha az előzőleg leírt 1. megoldást valósítod meg, egy légcsatornába tett érzékelével és termosztáttal.
Előzmény: olvas0 (1771)
olvas0 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1771
már csak az a bibi, hogy ezek a fényerőszabályzók 3-4száz wattosak az én kaloriferem meg 1,2Kwattos... rgo nem fogja bírni egyik sem, ha csak nincs valami másfélKWos...
Előzmény: Törölt nick (1770)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1770
Illetve ugye ha ezt a távszabályzót használod, akkor nem fogod tudni épen mekkor teljesítménnyel megy a fűtésed...
Hacsak nem vezetsz le egy kábelt arról akonektorról (párhuzamosan kötve a légfűtéssel) és teszel rá egy 25W-os izzót. Így látni fogod mekkora teljesítménnyel megy éppen a légfűtésed.
Előzmény: olvas0 (1768)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1769
Simán!
Annó koleszban már a rezsót is így szabályoztam :D
Előzmény: olvas0 (1768)
olvas0 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1768
ez most fááááj, nagyon fááááj, de köszönöm szépen, akkor holnap veszek egy fényerőrőszabályzós kapcsolót.... illetve, van itthon az a távirányítós dugalj ami elvileg fényerőszabályzós.... esetleg az is jó lehet???
Előzmény: Törölt nick (1767)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1767
Nekem sima villamos utófűtés van a léghálózatban, energotrade.hu. 1.2kw.
Egyébként az a legkevésbé sem számít hogy az elektromos utófűtő (a kalorifer ugye a vizes változat) pontosan milyen tipusu. Egy sima fűtőszűl van mindegyikben, hővédelemmel.

Ami termosztátot találtál, az egy sima padlófűtésvezérlő. Nekem pl ebből van 7db a lakásban: Devireg 550 . Ez ugyanazt tudja mint a tiéd, nekem 21Eft volt darabja. Szerintem megérte.

Tehát hogy érthető legyek a kézi teljesítmény vezérlés filléres tétel, a legkisebb fényerőszabályós csillárkapcsolóval meg tudod oldani.
Ugyanakkor amit te szeretnél elektronikailag kétféle képpen lehet megoldani:
1. A fűtőszál max teljesítményen üzemel, de szakaszosan (akár percenként többször be-ki kapcsol). Ehhez jó lehet a linkelt vezérlők bármelyike. A belső léghömérséklet alapján folyamatosan fűt ene, de ezt a légcsatornába kötött érzékelő jele alapján megszaggatja ha a levegő túllépi a beállított maximumot. Az eredmény egy átlagában változó teljesítményfelvétel, és egy szerintem nem érzékelhető gyors ingadozás a befújt levegőben.
2. A fűtőszál elektronika által kontrollált módon folyamatosan változó teljesítménnyel üzemel. Az elektronika méri a fűtött (esetleg a beszívott) levegő hőmérsékletét és egy PID szabálzóval folyamatosan és fokozat mentesen állítja a teljesítményt.

Ha a pullzár a 2., akkor nagyszerű, de szerintem ennyit akkor sem ér meg. Az 1. megoldás hasonló lesz a gyakorlatban. Persze kérdés hogy a vezérlő és a csatorna hőérzékelő milyen gyorsan hajlandó ki-be kapcsolgatni a fűtőelemet.

Mindenesetre ebben az esetben is minden további nélkül sorba lehet kötni a csillárkapcsolót és limitálni a max teljesítményt :D
Előzmény: olvas0 (1760)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1766
Szerencsére maximálisan nem úgy van, ahogy gondolod :D
A légcsatornás villamos fűtés sima ohmikus terhelés, a csillárkapcsoló pedig egy triac-os fázishasító :D
Azaz maximálisan szeretik egymást, és elhanyagolható a veszteség a szbályozáson. És teljesen fokozatmentes.
A hőmérsékletérzékelésre igen, kell mérő és szabályozó, arra egy relét kötve és sorba a csillárkapcsolót semmi gondod nem lesz.
Tehát mégyszer: a fűtőelem teljesítményét fokozatmentesen tudod állítani, minimális veszteséggel.
Előzmény: olvas0 (1761)
olvas0 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1765
csakhogy az akot nem tudom vezérelni termosztátról.... :(
nekem meg nem csak a fűtés szabályzása hanem maga a fűtő szabályzása is kellene...
Előzmény: joevagyok68 (1764)
joevagyok68 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1764

Lehet hüleséget írok

DE

Az is tudná ezt ,ha az AKO-val sorba kötnél egy szobatermosztátot ???? 

 

Nem lehet, hogy ezért kérdezte tőled peterch korábban:"A futesedet csak az AKO vezerli, vagy mar van szobatermosztatod is bekotve?"

Előzmény: olvas0 (1763)
olvas0 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 1763
megszűnt a weboldaluk az ilyenekkel szemben nem sok a bizodalmam...
---
amit belinkeltem abban az a pláne hogy kér érzékelője van, egyik a szoba hőmérsékletét méri beállítom hogy mondjuk 20 fok alatt kapcsoljon be a kalorifer(elektromos) a másik körben mérem a légvezetékben átmenő hőmérsékletet és mondjuk 1fok hiszterézissel kapcsolgatom a x(=pl26 lásd előzmények) fokos levegő arányában a kalorifert...

Tehát
ha szobahőmérséklet < 20 akkor fűtésbe BE
ha fűtés=BE és a légcsatornában futó levegő hőmérséklete < x(26) akkor kalorifer be
ha fűtés=BE és a légcsatornában futó levegő hőmérséklete > x(26) akkor kalorifer ki
Minden egyéb lehetőség kalorifer KI

Előzmény: XPS epito (1762)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!