Köszönöm szaktársak, hogy ilyen jó közösség tagja lehettem 2007-ben is. (A MS-os leveleket elküldtem Fisher Úrnak és MRS. Isler-nek is a www.g66.eu-hoz, hogy megoldódjon a Pro-145 problémám...)
Szóval, köszönöm szépen mindenkinek, aki tanácsokkal látott el, rengeteget segített nekem, és megosztotta velem a tapasztalatait! Köszönök mindent! Szervusztok! Találkozunk 2008-ban!
Nem adtak kapcsolási rajzot. Mindkét fokozatnál jelentkezik ez a zaj... Az eldobásban egyetértek, de alig 10 hónapos a cucc, talán még nem kéne kigurítani a szeméttelepre... :)
Egy jó ima sok mindenre jó, és ártani biztos nem fog , de véletlen ennek a szerkezetnek a kapcsolási rajzát nem adták oda? Nem találom a neten, és ha igaz
hogy egyenáramu a motor amit én ezek szerint rosszul tudok és ez nem az elsö az életben, akkor még azt kéne tudni hogy oldották meg a fordulatszám stabilitást, és
a két fokozatot . Más terheletlenül mind két sebességi fokozatnál jelentkezik a "vinnyogás " ?
A tervszerü megelöző karbantartás a mult csökevénye , és fejlödés gátja . Fogyasztói társadalomat épitünk, és ehhez nem tartozik hozzá a javitgatás.
Vedd , használd /mig lehet / dobd el szelektiven....
Köszi, Bonyhádon lakom. ...és még egy darabig nincs autóm. :( Addig a neten szörfözök... Írok a gyárba, és talán a garanciát is érvényesíteni tudom erre a problémára. Én is arra gondolom, hogy addig nem használom. Állólezli'vel orgonálok. ...és várom a választ, és imádkozom. :)
Üdv mindenkinek. Sajnos nem vagyok villanymotor szakértő. Mi van akkor hogyha lötyög a tengely...ámbár el tudom képzelni hogy csapágyas lett. Ha túl feszes az éxíj akkor könnyen kiveri a motor tengelyét. Viszont ez NEM léptetőmotor, az a Suzuki Leslie-kben van (pl 2101). Ez egy egyszerű egyenáramú motorocska mint a játékokban. A Motion Sound honlap is írja. El tudom képzelni a legegyszerűbbet, a cseréjét. Mindenesetre ki kéne venni, szerintem van olyan egyszerű mint a fölső rotoré és világosban közelebbről megvizsgáli, Ártani nem árthat :-)
A léptető motor az mit jelent? A tengelyen van az a rész, ami a mágneses teret változtatja, (tekercsek) és így kényszerítí forgó mozgásra? Ez esetben sajnos még rosszabb a helyzet, mert a forgó részen azok a kis réz szegmensek (kommutátorok) veszik fel az áramot a tekercseknek. Ettől változik a házban lévő állandó mágneses térhez képest a forgó rész mágneses tere. Ennek bizony véges a tűrése a tengely irányú lógás tekintetében, és a szén kefék, esetleg olyan helyre érnek, ahová már nem volna szabad nekik. Így a keféket is lehet majd cserélni. Sajnos ezek a motorok már nem a cocilista megoldásokkal készülnek. Ott volt mindennek bőven hely, még akkor is, ha ekkorát lógott a tengely. Ma már cipőkanállal kell mindent betuszkolni a helyére, és ha elkopik valami, akkor már használhatatlan, vagy már nem tanácsos a javításig használni.
Ezek a motorok egyszerűbb megoldást adnak a gyors, és a lassú fordulat szabályozására, csak macerásabb a karbantartása, és a kopó alkatrészekre (szénkefék) is jobban oda kell figyelni. Szerintem az a baj, hogy gyárilag nem írnak elő időszakos karbantartási ciklust az ilyen forgó alkatrészekre. Én megboldogult T.M.K. -ás koromban, ha kellett, ha nem, szédszedtük, megpucoltuk, megcsapágyaztuk, és, ha kellett le is festettük a motorokat. Utána egy kis könyvbe be kellett jegyezni, hogy ki javította, és kin lehet majd elverni a port, ha megáll.
Én mindenkinek azt javaslom, hogy évente az ilyen alkatrészeket nézegesse át. Megéri!
A kollega valóban az szijtárcsáról ir, de ez egy léptetőmotor ami a szerkezetben van.
Az axiális lógás egy dolog, szijat nyugodtan vedd le, és külön külön hajtsd meg a dobot kézzel zajos é? és a motor terhelés nélkül zajos akkor bonyolodik a dolog.
Igen, szíjtárcsa. :) Köszi. A tengellyel együtt mozog ez is. Tehát, ha a szíjtárcsát feljebb nyomom, akkor a tengely is feljebb emelkedik. ...és ugyanígy lefelé. Megvárnám a szereléssel tehtube mester véleményét, de félek, igazad lesz.
Ha tőlem is elfogadsz tanácsot, akkor a következő a véleményem.
Amit Te gyűrűnek, vagy perselynek hívsz, és a szíjjat hajtja, az a szíjtárcsa.
Ha a szíjtárcsa a tengellyel együtt mozog függőleges irányban, akkor sajnos nincs jó hírem, mert az ilyen motorokat kis alátétekkel szokták kihézagolni, mert nem golyós csapágyakon fut a tengely. Ezek az alátétek egy részük acélból vannak, és közéjük bakelitből, vagy valami más "könnyen" kopó anyagból van. Pont azért, hogy egy pár forintos alkatrészből meg lehessen javítani a motort, és ne kelljen újat venned több ezer forintért. Ha meg tudod mérni a tengely átmérőjét, keresek Neked ilyet. De ehhez mindenképpen ki kell venni a motort a lezliből. Esetleg egy képet a motorról, ha feltennél kiszerelve jó lenne. Persze azért várd meg, hogy mit mond tehtube mester!
A motoron levő két dörzs gumi gyürü "bekeményedett" a / 30 év nem mulik el nyomtalanul/ ezért "harap, nyekeg "/ milyen szép is ez a magyar nyelv/ terheléskor. Lehet kapni és cserélni, vagy "varázslás" különböző gumiápoló szerekkel, vagy mechanikus eszköz pl "smirgli".
Szétszerelés és alaposabb hallgatózás után kiderült, hogy a zaj a motortól jön, nem a dobrotort tartó tengely felől. :( A motor ékszíjforgató "gyűrűje" - akárcsak a felső rotornál - minimális holtjátékkal bír függőleges irányban. Tehát, ezt a gyűrűt (vagy nem tudom, minek nevezzem) picit lehet fel-le mozgatni. Bekapcsoltam a Pro-145-öt. Ha ujjal forgás közben picit felnyomtam ezt a "gyűrűt", "perselyt" akkor halkabban forgott, de ha elengedem, leesik (kb. 2mm-rel lejjebbre) és zajosan forog... A motort egyelőre nem akartam még kibontani a helyéről, mert utána, félek nehezen tudnám visszaállítani a pontos helyét, ékszíjfeszességet, stb. Valami kikophatott a motor tengelyéből? Miért zajosabb alul, amikor felül (horn rotornál) is van holtjátéka a "persely"nek? Az olajozás így elmaradt. De érdemes szétbontani, és talán itt egy kis kenést adni a motor tengelyének? Tanácstalan vagyok. Köszönöm, ha tudsz valamiben segíteni! (Pár kép a "rosszaságról"...)
Nem ilyen betűváltási megoldások nem jelennek meg a Mozilla Firefox-ban! Viszont az MS Internet Explorer-re nem állok vissza akkor sem, ha agyonütnek...
Egy hirtelen fékezés csak. A kismotor ráharap a gyorsmotor gumitárcsájára, a fadob lendületből még forogna, de a beszorító gumibakok már megálljt parancsolnak neki.
Nemcsak vastaggal, meg aláhúzottallehet írni hanem színessel is, változó betűméretben, kitevővel, olyan vörd módra :-)
Ez én Leslie-m meg akkor csap zajt, ha a gyors-ról közvetlen a lassú pörgésre kapcsolom. Szerintem valami szorulhat ilyenkor (vagy nem tudom) az alsó fadobrotornál, de ha kimozdítom a helyéből akkor megszűnik ez. Lehet hogy be kell szintezni csak?
Szia. Megnéztem zseblámpával és a dobrotor tengelye is rögzítve van a MS aljára egy X alakú fém 'talp' közepén. Kézzel, finoman megtekerve is hallható ez a 'zaj'. Megpróbálkozom egy kis műszerolajjal, abból nem lehet baj. Márcsak egy célszerszámot kell 'gyártsak', amivel szerelés nélkül beérek a tengelyig úgy, hogy közben semmi mást nem kenek össze... Köszönöm Tehtube a segítséget! Remélem, megoldódik a problémám. Thx
Köszönöm a gyors választ!!!!!! elkezdek kutakodni, nagyon bízom benne, hogy nem okozott nagy galibát a dőlés... Jelentkezem még, hogy mire jutottam, ill. mire nem... :( Köszönöm tehtube!!!! Hála!! :)
Szia. A többi MS-nál csak fölső rotor van, az kettősen befogott, forgatható térben. A tiednél az alsónál nem ismerem a mechanikát. Szerintem az alsónál a döntés miatt előfordulhat ez a kopás. Vagy csak egyszerűen kicsit kimozdult az alaphelyzetéből amibe most visszakerült? Mit ír a használati utasítás, vagy John Fisher, lehet ezt is dönteni mint a csak tölcséreseket?
Egy segélykiáltás az év utolsó napjain is... :( A Pro-145-ösöm alsó rotorjának tengelye Fast üzemnél elég hangosan pörög. A kis motort meghallgattam, a zaj a tengely felől jöhet. Eddig a sarokban állt a MS, nagyon enyhén (mondjuk 5° dőlésszögben a felpócolás miatt), ha minimálisan is, de picit ferdén. Befolyásolhatott ez valamit? Tengelykopás a dőlés miatt? (Talán ezt, azért nem hinném.) Olajzást, kenést igényel? (Tengelyek közti távolság - akárcsak a horn rotornál - itt sem állítható.) El vagyok keseredve... :( pedig - idő hiányában - hetente csak 3-4 órát tudom használni, furcsálnám ezt a nagy elkopást...
Leslie-knél mi a teendő ilyenkor? Mi lehet a gond a MS PRO-145-nél?
Aki tud, légy szíves segítsen! Köszönöm!
(Ha nem tudtam érthetően elmagyarázni, próbálkozhatom még... :) )
Természetesen mindenre van valami megoldás, csak kinek mire van lehetősége ez a nem mindegy! Én is gondoltam a hosszú pálcákat mibe is lehetne megforralni. Nos én egy alkalmas lehegesztett végű csőre gondoltam. A másik lehetőség, -ha másokon is szeretnél segíteni- érdemes befektetni egy ereszcsatornába, aminek a két vége szintén le van zárva, vagy ebbe kell belerakni az alufóliát, és a végét úgy összezárni, hogy ne folyjon ki a végeken az elektrolit. Ezzel még egy sima tűzhelyen is el lehet intézni a dolgot.
Én még mindíg az én ötletemet részesíteném előnyben, -nem azért, mert az én ötletem!- mert a fémtisztítók sajnos mechanikusan tisztítanak, ellentétben az én javaslatommal szemben. Itt az ezüst oxid vékony rétege vándorol át az alumínium fóliára, mert valamilyen furmányos módon elektrolízisbe lépnek egymással. Tök hűlye vagyok a kémiához, tehát részletekkel nem tudlak untatni:-) Egy a lényeg, hogy teljesen steril ezüst réteget nyersz utána, ami nagyon sokáig így is marad! Sajnos a fémtisztítóknak nem ilyen jók a hatásfokuk, mert nyomokban sajnos marad vegyszer a tisztított tárgyon. Azért bízom benne, hogy a Te megoldásod is hasonlóan jól fog működni.
Rendes Tőled, hogy a szervíz könyvet el tudod küldeni nekem. Nem tudom, hogy a imélcímemre fel tudod-e tölteni, de próba szerencse.
Kiváncsi vagyok, hogyan forralsz fel egy 110 centis drótszálat meghajlítás és ipari méretek nélkül :) Forralás lehet, hogy kicsit túlzás erre....tengeren túli kollégák mindenesetre nem ezt csinálják.
Itt van egy kivonatolt változat, de ha az egész service manuál kell, át tudom küldeni, ha adsz egy email címet. teljes 220 oldal, 400 mega Az egyes műveletek mikéntjéről nem ad elég pontos tájékoztatást, ahhoz a HAMMONDWiki jobb.
Itt sok hasznos dolog van a tipikus hibák javításáról:
http://www.dairiki.org/HammondWiki/ServiceManual
Oxidoldásra én valami régi fém és bútorpucoló szert használtam, utána meg kontakt sprézett vattával töröltem át párszor. Tonnányi kosz meg zsír jött le róla, minden húzás után fekete volt a vatta. Amikor szép fényes, akkor mehet vissza.
A busbarok tisztításának amerikai profik által javasolt módja az, hogy az orgonát a jobb oldalára kell dönteni, és a manuálokat álló helyzetben kimozdítani a dobozból. Így sokkal könnyebb elhelyezni a részeket, nem kell mindig a megfelelő méretű alátámasztás. Persze a bútorzatot védeni kell a karc ellen. Az én megoldásomban az volt a trükk, hogy kis lépésenként emeltünk minden részt, először a manuálokat, majd alatta a generátort, és a többi kütyüt (előfok, scanner, trafók, vibrato line.). Ehhez kb 5 kiló lécet és egy állítható magasságú zongora széket használtunk fel. A legfontosabb, hogy a TG jobb végén levő föld vezetékeket le kell forrasztani, azok a legrövidebbek. (el is törtem a forr füleket tartó műanyagot, de szerencsére egy drót sem szakadt le róla.)
Busbarok tisztítását szigorúan egyenként kell végezni, mert a többi nyolc addig segít helyén tartani a belső műanyag tartókat. A visszarakás nagyon kritikus művelet, sokszor 70 cm után akad el a sín, olyankor nagyon finoman meg kell hajlítani a sínt, és újra próbálkozni, közben sűrűn fohászkodni is kell. Nekem volt néhány, ami 10 perc alatt ment csak vissza. Erőltetni NEM szabad semmilyen körülmények között.