Való igaz, a sok soft melletta rendes "megfogható" hanxerek aránya vészesen zuhan. Nem is csoda, otthon egy B4, Reason és társai igen meggyőzően szólnak.
Ehhez meg némi intelligensebb komfortosabb masterbillentyűzet kell és kész. Sajna egy rendes B3 fedélzetre még nem készítettek mastert, pedig biztos lenne rá igény, ámbár nem kínai dömpingszinten. Az a kilenc tolópoti és találomra elhelyezett gumigomb orgonistának nem való.
Kéne 6 oktáv, melyből az alsó prestváltásra lenne való, fölötte a szokásos 3 kapcsoló, 6 állású vibrátóválasztó, 9-9-2-9-9 tolóka, 4 perka kapcsoló és pár egyéb kontrollergomb, poti a zengetőkhöz, torzítókhoz... Egy 6 oktávos master méretben kb. 7 kg-al meg lehetne oldani. Kipróbálnám a Creamware Klangbox-át is, mert az mintha a B4 rekkes változata lenne.
Viszont korábban fennállt hogy a softoknak volt egy erős mélyhiányuk a vasakhoz képest. Mostanában nem foglalkozom a softokkal, fennáll-e ez még?
Világméretekben a professzionális hangszer és audió üzlet annyira kicsi, hogy komoly, nagy pénzeket igénylő kutatásokat nem éri meg fizetni. Ezért az új anyagok technologiák, más szakterületről szoktak beszivárogni. A korg jó régóta kisérletezett Composite Object Sound Modeling rendszerrel csak nem igy nevezte. Ennek szép példája volt a g4 , nekem
például tetszett , az különösen hogy lehetett állitani a felsö tölcsér dölésszögét,/ ez sztereo
effektezésnél nagyon jópofa./ Ha valaki veszi a fáradságot hogy a cx3 után köti a g4-et , és ugy próbálgatja , szerintem nem vesz észre igazán nagy különbséget, ha csak azt nem hogy az orgona effektjének mintha kisebb lenne a magashang vesztése,/vágása/ , de az illesztési próbléma is lehet...
Más a nagy hangszer gyártó cégek inkább multifunkcios /dobol , fütyül, stb/ hangszerekben
látják a fejlesztési irányokat, illetve régi jó szintik, és effektek ujra élesztését hangzatos
cosm /a marketing nagyon fontos/ technologiai billoggal ellátva. Nekem az RT-20 nem igazán jött be, de ugyan igy voltam mivel volt lehetőségem az RE-20at egy eredeti állapotu, eredeti szalaggal müködő space echoval összevetni hát az is nagy csalódást okozott.
De ez mind szubijektiv, és mindenki a a saját füleire, és elme állapotára hagyatkozzon szerintem.
Abbahagyták az új CX-BX-t ???!!! Annak tényleg nagyon jó a műlacija, az biztos.
Igaz, ma nagyon sokan készítenek drawbar klónt erre a szűk pijaczra: Hammond, Korg, Roland, Voce, Viscount/OB, Clavia, Orla, Wersi/Blue Chip, Creamware/NI?, Key-B/Diversi, Parie. Ez 11 cég és mennyi típus!
Igazándiból a hangkártyát nem akarom használni, mert amikor ezzel használtam, talán 5ms-os késéssel szólt szépen, csak nagy futamokat nem volt szabad játszani, mert akkor bereccsent egy pillanatra. Viszont a hangmodulból teljesen önállóan ki lehet szedni a hangot. Én erre bazírozok leginkább. Persze nem ragaszkodom ahhoz, hogy a pct. is belekeverjem a játékba, ha amúgy is jó lesz a hangja. A többi meg majd a vallatásnál derül ki:-)
Ehhez a géphez már csak egy jóképességű hangkártya lesz még szükséges, aminek viszonylag elfogadható a késése. A legegyszerűbb, legolcsóbb megoldás a Behringer UCA 202 külő, usb audio interface. Ilyet már láttam 2 ms(!) késéssel üzemelni. Ami szinpadra is megállná a helyét, az pl Behringer FCA 202 külső, firewire interface lenne, ennek már jack ki, és bemenetei vannak. Fölfelé a határ persze a csillagos ég..., de ezekkel is lehet már jó minőségben muzsikálni.
bocsi, csak egy kis korrekció saját kézből: a Korg G4 egy 13 éves cucc, elég halvány hangja van. a B-CX3 teljesen más effelkttel bír, szerintem a klónok között a legjobbal. Ez az effekt önállóan sajnos soha nem jelent meg (egyenlőre), és mivel a Korg leállt az orgonák gyártásával, valszeg nem is lesz ilyen mostanában.
Ha megérkezett a ketyere, élni fogok a lehetőséggel, mert még nem sikerült beásnom a midizés rejtelmeibe magam. Kábeljaim, és a számítógép is alkalmas erre a műveletre, csak persze érteni is kellene hozzá:-)
Egyébként a hozzávalók a következőek:
AMD dual core 2x2,2Ghz
1G ram
ASUS alaplap, integrált hangkártya. (szerintem ez az a dolog amit nem használok majd:-)
280Gigás wincseszter
Edirol UM-1 USB-Midi interfész
és majd a DB 3-as
Van még egy Roland HP-1 zongora is.
Ez a felhozatal. Ebből szeretnék majd valamit összehozni.
Egy valamit nagyon megtanított az élet nekem. Szerszámra költeni, sohasem pénzkidobás!
Egyébként nem tudom, hogy mit hoz majd a jövő, mert néha elgondolkodom, hogy valóban teljesül a fiamhoz fűzött reményeim. Márpedig, ha nem, akkor a B3 nak mennie kell! Pedig szép,és piacképes darab. Szerintem ezt Neked nem kell sokat bizonygatnom:-)
Viszont akkor is még marad valami, ami emlékezteti erre a hangra az emberfiát. Ha meg egyszer koncertezni jár a gyerek, akkor sem volt hiába való a befektetés. Két rendes hangfalat meg igazán nem nagy ügy összerakni a midi cucchoz, hogy meg is szólaljon rendesen:-)
Lehet hogy az emlékeimben, mert jó régen fülessel sokat próbáltam az XB1-et és a próbálások közben minden paraméterét állítgattam ide-oda. Jónak tűnt.
Bennem az a kép van a tapasztalatok után hogy a Hammond-Suzukik egyik legerősebb oldala a lezliszimuláció.
Volt a 2101 lezlim, abban a dobrotor szimuláció kifejezetten szép megoldás, még a dob "meglódulása" is érezhető volt. Ok, maga az egész lezli nem győzött meg. Max panelba hogy ne zavarjon. Gondoltam, ezt is az XB szimulációjából tették át.
Sokkal inkább Motion Sound a kicsit definiálatlanabb dobrotoreffektje ellenére is.
VK7-8. Egész jó effekt, de nincs dry/wet arány, számomra túl erősen pulzál, főleg monóban, pedig kis koncert főleg monóban megy. Kéne egy kis dry. Gondolom ez a Boss RT20 effektje is. Ott már van dry/wet. Attól sincs mindenki oda, de van aki esküszik rá. Ki kell próbálnom.
Korg G4. Vetekedik az RT20-al. Gondolom a B-CX3 is ezzel él.
A DB5-é egész finom, semmi szélsőség, azzal jól esett műlezlisen is fellépni. Kicsit tompít a hangon.
Nord Electro-é semleges, használható. Stop lehetne benne.
Line6, használható intelligens kétrotoros végszükség esetén.
A HK Rothosphere-ről semmi jót nem hallottam a csöves előerősítése ellenére. (analóg)
A B4 tiszta sor, ebben is az egyik legjobb.
Igazából semelyik nem győzött meg eddig. Ez érdekes, mert van sok koncertfelvételem ahol mindössze egy mikrofon volt az Allsound lezli közelében, meg vonalból felvettek, ahol szimulációt használtam. Az az egy mikrofonos mindig győzött visszahallgatás során.
Lehet hogy egy lezlit nehezebb modellezni egy Hammondnál is?
Az DB3-ról egyébként real-time tudod vezérelni a B4-et, csak néhány kis segédpogram kell hozzá. Ha érdekelnek a részletek írj egy emailt nekem. Szívesen megosztom veled konverziós táblákat amiket korábban kiagyaltam. Üdv.:
Az emlékezet sok mindent megszépít....:-))) Bizonyos szempontból még a Wersi orgonák "Wersivoice" lezlipótlójának is szebb hangzása van mint az XM1-nek. Lehet, hogy az emlékeidben egy későbbi Hammond generáció lezli szimulátorának a hangja él. Amikor a stadionban a hármas koncert volt, számomra elkeserítő volt pl. a Fogarasitól hallani a Kócos ördögöket, bár az egy későbbi generációs Hammond-Suzuki lehetett. Ugyanez volt a helyzet a néhai Illés lajos Hammond klónjával. Gömöry valódi szerkezete viszont tarolt, és itt is lehetett hallani a hatalmas különbséget/visszalépést a hangzásban amikor Benkő a Hammond klónon megszólalt. Ezeknek a szerintem kemény hiányosságoknak nagyobb része a gyenge lezli szimuláció miatt volt. (Sajnos nem voltam ott a koncerten, ez a véleményem a DVD felvétel alapján alakult ki bennem) Az OB5, de a Roland VK7 és VK8 lezli szimulátora is ezeknél a negatív példáknál lényegesen jobb.
Köszönöm a tanácsot! A Viscount DB3 lett a befutó:-) Sikerült megegyezni az emberrel egy barátibb árban. Eredetileg nem is magamnak szeretném megtartani, hanem egy barátomat kívánom meglepni ezzel a ketyerével. Remélem elégedett lesz vele. Ha nem, az sem baj. Legfeljebb a gyerek roland zongorájára költözik majd, és ott is hammondolhat, ha akar:-)
Egyébként kíváncsi vagyok a hangjára, mert egyszer sikerült működőképesen feltenni a B4 szoftvert a gépemre, és a zongoráról meghajtva a csöves erölködőimen nagyon állatul szólt! (2x40w villamos! teljesítmény, 2db 200literes láda, 40cm-es mélynyomó, és a többiek)
Csak macerás volt a billentyűn matatni, meg az egérrel egerészni játék közben ezért vetettük el ezt a lehetőséget és egy használhatóbb hangszert vettem helyette.
Tényleg Misi! Neked OB5-öd van! A DB5 matricát nekem kellett felrakni a lemezre :-) A gépkönyvön is OB5 volt átragasztva DB5-re. Úgylátszik ennyire csereszabatos.
Az XB1-nél egész jó lezlieffektre emlékeztem. Persze gondolom a B4 előz.
turkáltam a neten és beleakadtam az amerikai Pascalba a http://www.a440pianos.com -tól, aki mondta, hogy februárban indít egy konténerben 15 db b3, c3, a100 és egyéb Hammondot, javításra szorulókat Európába és egy kupacban el akarja adni őket 15k€ért.
csak szólok, hátha valakinek nagy a sufnija és a szerelési vágya.
A kétmanuálos (OB5 vagy DB5) változatnak doku szerint is és - most az előbb ki is próbáltam - valóságban is full polifóniája van, mindkét manuálra együtt is. üdv.: Misi
Nekem már több mint tíz éve van egy XM1-XMc1 modulom. A hangja több szempontból is elfogadható amíg csak natúr drawbar és perka szól. A scanner vibrato szimulációja elfogadható - bár csak együtt kapcsolható mindkét manuálra - viszont a lezli szimulációja pocsék. Ha a chorus vibrato mellett bekapcsolod a lezlit akkor elmegy az összes korábbi fénye a hangnak. A 760-as lezlivel viszont egészen remekül szólt. Rajta keresztül a chorus vibrato fénye is megmaradt. Ma már csak a próba szerkóban használom, a könnyű Wersi kétmanuálos orgonám az XM1-XMc1-en keresztül vezérli a B4-et.
Remélem ez segít egy picit a döntésben! üdv.: Misi
Abszolút nem értem amit írsz. Egyenes válasz, méhkas, őszinteség, köszönöm, ilyesmi... Értem a szavakat, de a jelentésüket nem.
OB = DB-vel. Volt DB5-öm, volt nálam DB3, DB3m. Mindegyik könyvébe, ill. a honlapra azt írták hogy full, tehát akár mind a 61 billentyű megszólal. Valamikor ki is próbáltam, lenyomtam egy jó csomót (ok, 61-et nem, és értelmetlen is), nem tapasztaltam kihagyást. Van több DB tulajdonos, kérdezzük meg, tapasztaltak-e ilyesmit?
Az általad leírt speciális "effekt"-tel nem találkoztam. Vagyis,... akkor igen, amikor egy hang egyszerre két helyről kapta ugyanazt a midi információt. Akkor ilyenféle interferenciák felléptek. Valami rémlik hogy az első DB sorozatot amerikából pont emiatt visszaküldték 2000-ben a hiba kijavítására. Lehet hogy a hivatkozott vas is abból az eresztésből való. Fel kell venni a kapcsolatot a gyártóval. Viscount DB3m . A SALES NETWORKBEN ott a kapcsolat.
Számítástechnikában, digitális jeltovábbításban nem vagyok otthon. Nem tudok mit hozzászólni.
Az évek óta eddig olvasottak alapján őszinte tisztelettel és nagy bizalommal fordultam Hozzád, és egyenesebb választ vártam volna... ha valamilyen általam ismeretlen szempontból "belenyúltam a méhkasba", akkor azt a tudomásomra hozhattad volna úgy is, hogy csak én értsek belőle! Az, hogy "full", az messzemenően NEM full! Kizárt dolognak tartom, hogy ne ismernéd a polifónia fogalmi meghatározását, és csak azért fordultam ezzel a kérdéssel Hozzád, mert hangszerelektronikai hibára gyanakodtam, meg sem fordult a fejemben, hogy ez egy titkolnivaló fogyatékosság.. Csak az átlagosnál jobban bosszantott, hogy egy valamirevaló akkord megszólaltatásánál, főleg ha a balkezem sem egy ujjal használom, módszeresen ELTÜNNEK naggyon fontos részei a hangzásnak, mert engedély nélkül átalakul az általam kívánatosnak tartott hangkép, kezd az orgona "automata váltóssá" válni, önálló döntéseket hozni. Ráadásul ez kétszer sem történik meg "ugyanúgy" - minthacsak egy "véletlengenerátor" illegális tevékenységét kellene megbocsájtó nagyvonalúsággal elviselnie annak, aki bátorkodik a két kezével mindösszesen 5, azaz öt billentyűt lenyomni, miközben nem átall mindehhez 4 regisztert IS használni... Gyanítom, hogy ez azért mégsem egy "non plus ultra" igényszint, hanem egy olyan konstrukciós fogyatékosság, ami nagyon sokaknak nem tűnik fel, esetleg még erényt is kovácsolnak belőle. Köszönöm az őszinteséget.
Jó a modul is. És legalább egy dobozba rakták össze.
Az XM-nek kissé szebb a lezlieffektje, vibrátója és mindhárom manuál programozható. (128 beállítás mentési lehetőség van)
A DB3-nak vastagabb, melegebb hangja van szebb torzítóval, szelektív a vibrátója.
Meg kell viszont elégedni az alsón és pedálon felkínált fix 5-2 presettel aminek csak a hangereje változtatható. Az upperben hatféle orgona (×) 6-6 presetbeállítása menthető el ugyanolyan rendszerben mint a B3-nál a fekete billentyűk esetében. Felületre használhatóbb, mert a 3 manuált egymástól függetlenül állíthatjuk.
Esetleg meggondolás tárgyává tenném a Voce V5+ -t. Egy barátomé, rég nálam hever. Jó, szép, makulátlan. Lehet hogy hasonló összegben a gyenge dollár miatt meg lehet vele egyezni.
Nem tudom, hogy mi éghetett le benne, de gyanítom hogy az egyik kimenő trafója szállt el langy füsttel. Mivel ebben az orgonában két erősítő van. Sajnos a csőves cuccoknak ez a haláluk, ha a kimenő trafójáról megszűnik a terhelés. Ilyenkor a saját önindukciója miatt több ezer voltra is fel megy a feszültség a primer oldalon (ahol amúgy is 4-500volt van alapból) És a szigetelés, ha átüt, akkor ég le az egész. Ez egy teljesen ártatlan kontakt hiba miatt, -vagy a hangszóró tekercse szakad el- lazán előfordul, és elég, ha egy pár másodpercig tartó "kövér" hangorkánt ereszt meg a muzsikus, mindjárt viheti az erősítőjét a szerelőhöz. Persze egy kimenő trafó nem olcsó dolog! Az a lelke az egésznek. A legtöbb szakirodalom azt írja, hogy a kimenő transzformátor hangszóró kimenetére forrasztással csatlakoztassuk a hangszórónkat! Érdemes erre is odafigyelni.
Valaki egyszer azt mondta, hogy: "Az elektromos berendezések füsttel működnek! Ha kiszáll belőlük, már nem működnek tovább!:-))