Most akkor nalad az extrem esetekben kell 400m3. Igy a megoldas a kovetkezo. Megepitunk egy 2000 szalasat, ami alapbol tud 200m3-ert orankent 1m/sec -os aramlasi sebessegnel.400m3 /oras legcserenel kell a 2m/sec. A parom pont ilyen lemezes raktarban dolgozott a hajogyarban. Igy tudom, hogy letezik horganyzott lemez 0,6mm vastag, 6mm-es lyukallal es a lyukak kozott 3mm szeles a lemez. Igy 1dm2 -re ha jol szamolok jut cca 110 lyuk. Neked kell 20dm2, azaz 50cmx40cmx100cm, plusz a doboz es a gyujtok, ami durvan meghosszabbitja ugy 50cm-el. A szigeteles meg korbe 10cm-rel igy kapunk egy 70x60x150cm-es dobozt . El fog ferni?:))
bakker, eddig én el se jutottam... simán elég e szimpla folyamatos légcsere ha sokan vagyunk.... akkor nekem se kell "ipari" elég egy nekem is egy 200as- alap normál 150, éjszakai 100, főzés 200, buli full... és 200at elbír egy ilyen szívószál szerinted??? Mikor tervezed megépíteni? Megvárnám mit mondasz rá és belevágnék én is ha szerinted alkalmas lehet nálam is.... Mondjuk a kérdés továbbra is adott.... fizikailag kibírná e ha mondjuk 400on pörögne át rajta a levegő, mert bár a hőcsere ilyen esetben mellékes de a légcsere szükséges....
Igen, emlexem, csak akkor talan nem ez volt szamomra a fontos kerdes. Most jokor jott, mert a lemezes hocserelom mar kesz es ez jobb es olcsobb mint a Lexan, erre nem olyan nagy az osszeg, amit kikell perkalni. Remelem sikerul a kollegamat ravenni, hogy az O cimere rendelem meg Komaromba ,igy olcsobb lesz .
Acsi! Ha olyan hazba tervezem, ahol az igeny 400m3, akkor akkorat tervezek, hogy 2m/sec-os aramlas mellett gyozze a terhelest. Ilyenkor a cel ugyis a friss levego es nem a hocsere, mert a 10-15 ember kepvisel siman 1000-1500W-ot. Ha viszont fozesre hasznalod ugyanezt a hocserelot, akkor 1m/sec. legaramnal kenyelmesen gyozi a 200m3/orat es a lenyeg megmarad, a hocsereles magas hatasfokkal.
nem a működésről nincsenek kétségeim, a kivitelezés irányában annál inkább..., annyira pontosan kell megcsinálni, hogy véletlenül sem keveredhet a két áram, plusz maga a szívószál elég sérülékeny, és akkor mi van ha mondjuk főztök és a 70m3 nem elég óránként vagy buli van és vagytok 10-15en és kéne a 400m3/óra, ekkora levegőnek már effektív ereje is van ami hatna a szívószálakra.... szvsz...
En a hozzaszolasomban a tervezet legcsere ismereteben gondoltam 15%-al nagyobb hocserelot beepiteni. A pelda eppen most irodik itt a topikon. 71m3 levego halad at egy ora alatt a 700db 1m-es szivoszalon es a 13nm-es hocserelofeluletnek durvan nm-enkent 66Wh kint -15C fok,bent +22C fok mellett)hot kell tudni atadni, ami nem gond.
Inkabb elugrok erte. Biztosan lattal mar lyukacsos lemezt . Van horganyzott kivitelben is es sima vas kivitel is. Ennek a negyzethalojaba kell beleilleszteni es kicsit korul szilikonozni Makroflex SX 101-el, igy gombasodas kizarva.
Koszonom neked is. Gondolj bele, hogy 71m3 levego jut at rajta 1mp alatt. Alap szelloztetesnek kivalo ertek. 6000 HUF-bol megvan a hocserelo, plusz egy kis kopeny ,szigeteles+ a munka. Ez nagyon olcso lesz:)
Koszi. Megneztem es valoban jo arban van.:) 850HUF a 100-as csomagolas, ami 28,26cm2 . Igy 7 csomag eleg is egy 200m3-es rekupechez. A felulete, ha jol szamoltam akkor 13,188m2. Ez bomba otlet. Meg kell tudnom, hogy Komarom kornyeken hol kaphato es osszedobok egyet.
"rekuperatoros szellozteto legyen ellenaramu, egy kicsit tulmeretezett(15%),"
peterch Engem a méretezés érdekelne. Tervezgetek én is rekuperátort, de méretezéséhez keveset értek. Látok egy két morzsát, számítást amit itt-ott használtok. Leírnátok nekem fő számításokat amiket használtok méretezéshez? Ha kérhetném ne túl bonyolultra, esetleg egy konkrét példán levezetve.
A szivoszalas megoldas is jo otlet, nem latok en sem problemat a megepiteseben es lehet olyan hatekony mint a Paul, mert itt is minden szalat korbe tud jatrni a kifujt meleg levego. De, honnan lehet beszerezni meteres szivoszalat?
Na, végre megértett valaki! :) A ventilátorok hatásfoka ugyanolyan fontos, mint a hőcserélőé! A múltkor említett Lexan-os tényleg jó ötlet, de szerintem a méteres szívószálas kivitelezése sem túl bonyolult.
Mar ertem mire akarsz kilyukadni. :) De egy baj van, hogy a nagyon jonal is rovid idon belul lesz megjobb. :( Amit szem elott kell tartani, az a kovetkezo szerintem: rekuperatoros szellozteto legyen ellenaramu, egy kicsit tulmeretezett(15%), DC motoros ventik es jo vezerlo, uzemeltetes a szokasainkbol kiindulva. Igy elerheto a legnagyobb komfort es a legalacsonyabb energiafelhasznalas. Ha valaki mindent ugy vesz legalisan kulcsrakeszen az termeszetes, hogy arban legalabb a ketszerese az sk beszerelt rendszernek. Ha meg barkacsolsz ugy mint en, akkor csak az ellenaramu hocserelo (ATREA 250m3-es) bekerulesi arabol megoldhato. Minden azon mulik, hogy ki mit hogyan szeretne, vagy tud megoldani. Amin meg csodalkozom az az, hogy sok gyarto meg kepes keresztiranyu hocserelovel arulni berendezeseket. kiallitason es mas helyeken szerzett informaciok alapjan nekem a Paul muanyag ellenaramus rekuperatora es a Bartosz rekuperatora tetszik a legjobban. Uj haz eseten a Paul-ost csinalnam meg Lexanbol.
definícióját tekintve tudomásom szerint olyan test melyet felmelegítenek és az azon keresztül áramoltatott levegő hőmérsékletét befolyásolják, az hogy azt mivel érik el vízzel, vagy elektromos árammal, az tudomásom szerint másodlagos, funkcióját tekintve lényegén nem változtat.... a gyártó is kalorifernek nevezte....
1., ha hideg levegő jön a szigeteletlen csövön, akkor ott páralecsapódás, csöpögés, rozsdásodás lesz. ezt gondolom nem szeretnéd, ezért ezt az ágat is érdemes szigetelni. 3., játszhatsz a csőátmérővel is. a nappaliba mehet vastagabb cső, ha elfér, vagy dupla cső. ilyen méretben nem lőnek nyulat vele, nincs nagy dráma, ha nem a tervezett légmennyiség megy ide-oda. a kis különbségeket az anemosztáton általában be tudod állítani. 4., én nem keverném bele a HMV-t. nehogy az asszony agyoncsapjon, ha kihűtöm a fürdővizet:-) nehéz elképzelni olyan hőmérsékleti állapotot, hogy már fűtened kellejen a hővisszanyerőről lejövő levegőt, de még ne kelljen fűtened a lakásban. erre az esetre megteheted azt, hogy a fűtési termosztáttal párhuzamosan kötöd a kalorifered termosztátját, ha igényli, indítsa magára a kazánt. 6. igen, addigra már hidegebbnek kellene lennie, mint a belső levegőnek
Szenzorok vezetékét én nem vinném a légcsatornában. Eléggé nehezítené az esetleges belső tisztítást.
azért az ugye tudod, hogy a kalorifer az (vizes, hűtőközeges) hőcserélőt jelent. ha a cucc amit említettél az villamos fűtőtest, akkor azt mondjuk villamos fűtőbetétnek hívják.
szerintem ilyen formában a kondikazi használata ésszerűtlen... kevesebb az energiával tudnál befűteni víz/víz alapon mint viz/levegő... szvsz... ezért nem vittem én se kört a kazitól, hanem inkább vettem egy kalorifet és azt tettem bele, igy legalább van egy alternatív lehetőségem ha nincs gáz...