Amikor megrendelték/összeállították a kocsit, akkor generálnak 3 sor kódot. 1.) GM Grundmerkmale (basic signs key) 2.) SA Sonderausstattungscodierung (optional equipment key) 3.) VN Versionsnummer (version signs key)
Na ezeket matricán is feltüntetik tipusonként más-és máshol. Ezt felprogramozzák a megfelelő helyre és ebből dolgoznak a vezérlők. Ha új extrát építenek be (vagy csak felkódolnak) akkor ezekbe kerül letárolásra kódolásra szintén. Nem írom le melyik mit takar, beszélnek magukért a kifejezések...
Amúgy ezt MoDiC, DIS vagy GT1 vagy .... cuccal lehet elvégezni.
Ez azt jelenti, hogy nem úgy tárol kilómétert, hogy beírják az értékét, hanem 2 kilométerenként 10 lépésben. Ha átírnak egyet belőle akkor eltérés lesz és ezt jelzi pl. a "manipulációs" vagy magyarul mókolásjelző karika is a számlálóknál. E38-tól van lehetőség kilómétert nézni, mert 3 külön modulba jegyzi meg a km állást. De aki tud, az...
Ja egy másik srác meg úgy jár, hogy szintén elkezd hibázni, összevissza mutatni. Újrakódolás után minden okés... ... egy darabig, ami lehet 1 óra 2 nap... Nála pl. volt egy érdekes hiba is a tárolóba. Túlfeszültség, ami magyarázhatja az eeprom újraíródását/sérülését magától is.
e34-nél tuti, de talán e36-nál is egy eepromban tárol egy csomó dolgot, többek között az alvázszámot, mindenféle sw, hw változatot, 10 helyen a kilométer adatát és ami a lényeg, hogy a műszerek milyen méréshatárral/felbontással dolgoznak. Nem akartam egyből lereagálni, de lehet 18tds-nek is elég lehetne egy újrakódolás az alábbi eset miatt: Gergely barátunkkal történt meg az alábbi, miszerint neki pl. a hőmérő elérte az üzemi hőfokot, addig mutatott és utána lement 0-ba! A tank meg a többi mutató bizonytalan volt, meg mintha nem is jó értékeket mutatott. Ezt egy ujrakódolás segített, miután másik óracsoportot bepróbáltunk és hogy az adatok stimmeljenek átraktuk a kódsteckert (ami lényegében az eeprom) Természetesen ugyan az a hibajelenség volt, ezért gyanakodtunk az eepromra. Lényegében a tartalma az évek során sérült, és miután átírtuk megint minden okés azóta. (és marad a kilométer adat meg alvázszám meg minden.) Kérdésedre a válasz amúgy igen, ezek kódolható adatok. De későbbi tipusoknál ezeket már csak egyszer lehet beírni. pl ews, DME, LM...
td-m legelső hibája ez volt, ugyanígy üzemszünet az óraegységen, de nekem a 3. után úgy is maradt, 15 volt egy komplett másik ugyanolyan óraegység, nem kutattam hibáját.
.
.
Tényleg, Vojnó! fenti esetben akkoriban még nem foglalkoztunk vele, eladtam ahogy volt de így alvázszám nem stimmelt össze az autóval. azt is a "kódstekker" vagy miaszösz tárolja vagy kódolni kell géppel utána?
Kis segitség kellene.Járt már valaki úgy,hogy menet közben a műszerek mutatói visszaestek nullára 15-20mp-re,azt vissza állt minden a helyére.Mi lehet a hiba? Nagyon idegesít.Kb egy hónapja csinálta egyszer,meg most hétvégén is egyszer azóta minden rendben.
Szevasz! Nehogy kókányolj a vezetékekkel! Kell egy 2000ft-os csatlakozó átalakítót venned BMW stekker-ISO. Jól nézd meg, mert van BMW csatlakozóból két félém, elöszőr én is rosszat vettem. üdv
Szeretnék most az e36ra tenniegy vonóhorgot.Nem tudtok eladót?Gyári és levehető érdekelne elsősorban de más megoldás is szóba jöhet.Volt valaki aki 20-30%-kal bolti ár alatt tudott alkatrészt...
Sziasztok, nekem is lenne pár láma kérdésem, de nézzétek el nekem 2 napos a vasam. Adva van egy 325tds (98.11 havi) Ki szeretném venni a gyári CD fejegységet, és egy mp3-ast betenni a helyére. A kivétel nem gond, de a csatlakozókkal meggyűlt a bajom. A BMV CD nem kompatibilis a többi fejegységgel? A másik kérdésem, hogy a klima nem nagyon fagyaszt. Fújja a levegőt mint az állat, de csak olyan langyoskát. Ennek mi lehet az oka? Azonnal töltessem fel, vagy esetleg van valami amit megnézhetek én is, és ezzel kicsit kímélem a pénztárcámat? Végezetül nincs valakinek valami leírása a műszerfalról? Sok dolog van amire nem jöttem még rá mi is az. Pl. A tempomat kapcsoló karral mit lehet még csinálni?
Én mint "drótdoktor, bitvadász" tudom csak igazán értékelni a korrekt megoldásokat/javításokat. Hidd el, ha jó anyagokkal dolgozol meghálálja. A hibák többsége kontakthibából ered.