Hy köszi a tanácsokat, de nálam már eleve fordítva vannak a lapkák... Különben nem így fordítottam meg volna,hanem a vízszintes tengelye körül, de ezek szerint már most sem jól van benne. Előfordulhat ilyen? Én még nem szedtem szét ezt az adagolót, bár előttem ki tudja ki buherálta.
Pontosításnak meg a TIS azt írja, hogy ha új a lánc akkor 0,95 +/- 0,03mm, de 20000km felett 0,90...0,78mm közötti elfogadható beállítási érték (nem új láncnál) 0,90+/-0,03mm
A élőtöltéshez: Ha hozzávaló adapterrel rendelkezik akkor bedugod, felső holtpontra tekered, ezek után visszafelé kéne tekerni (de ezt nem szabad mert átverhet), de addig tekerd vissza amíg megáll a mutató é elkezd ellenkező irányba "pörögni". Na ez az a pillanat amikor az adagoló elem elkezd nyomni. Tulképp itt kellene az órát nullázni és feltekerni felső holtpontra. Ha az adagoló "alsó holtpontja" és a motor felső holtpontja között kell az általad leírt (én kb. 0.9-re szoktam) Tehát ez az adagoló elem elmozdulása a felső holtponthoz képest.
Én is erre gondoltam, a lapkáknál igazából csak azt az az él látszik kicsit kopottabbnak ami kilóg a tárcsából a gyűrű felé. Szerinted ha megfordítom a lapkákat? Akkor igazából az adagolófej végéhez illesztem az óra érzékelőjét igaz? Köszi a segítséget.
Ahol a kimenő 6db szelep van közötte van egy fura nagy scavar, amiben egy talán 11, 12 kulcsnyílású csavart kicsavarva kell óvatosan bedugni. Maga a menetét leírni nem rövid, vagy én vagyok lusta. Ha ezeket mind kicseréled akkor a házon kívül nem igen tudsz már mást :o)))) Szerintem a szivattyú ha megkopik az igen látványos lehet, mert te is látod hogy a kis lapok utána szabályozzák magukat, ha a felülete megkopik. Amúgy üveg kemény anyag, nem tudom hogy kophat meg, max kipattan belőle anyag.
Sziasztok Vojnó, lenne pár kérdésem, ha zavarhatlak. Anno beszúrtál egy indikátoróra képet. Pontosan hol kell mérnem a 0,88-0,97 mm-t. Tudtommal ennyi a statikus előtöltés beállítási értéke a 2,5td adagolónak. Másik kérdésem, érdemes-e a hullámos tárcsa+ a görgők +adagolófejen kívül a szivattyút is cserélni? Esetleg még valami mást? Máson nem nagyon találtam kopást. Előre is köszi!
Azért ez durva, hogy innen a fórumról is mindjárt ketten beszívják, nem? Pedíg nem hiszem, hogy túl sokan rááldoznak ekkora összeget a fejre. Szomorú. Azt hiszem, ez nagyban elősegítette az eladás melletti döntésemet...
De te komplett adagolóról beszélsz vagy nem? Persze hogy ki szeretnének bújni mert elegük lett a kínai szarokból.... ;o)))) részvétem
igazából 25d, vagy 30d. kizárólag dízel, mert benzinesben "nincs fantázia" ;o) De mit említettem busz rendszer, EWS, ABS-ASC-DDE illesztések megoldása az igazi kihívás. Nem lehetetlen, de nem is egyszerű. Főleg hogy én is a gyári megoldások híve vagyok, ami itt csak részben lehetséges, mert ugye e34 25d vagy 30d nem létezett hivatalból.
Ismerős a sztori. Az enyémet is most cserélték garanciában : 7.000 km-t bírt. Mondjuk én nem vettem meg az újat még egyszer, addíg Vojnóval visszatettük a régit. Két hónap után kaptam meg a cserét. De most végre megint jó! (kopp-kopp)
mint írta E36 a 30d ha jól tudom az e46ban kezdett tehát azonos kor kizárva ráadásul ha engedélyt is szeretne hozzá akkor szvsz ki van zárva a csere gazdaságossága max hobbynak akkor meg ugye nem számít a pénz :D
Sajna a Bosch ezen alkatrészeinek minősége... Nem is lehet kapni már sok mindent alkatrészbe, csak egyben. Mitől szart be? Ill. milyen része? Nem szakműhely szerelte be az adagolót? Mi van a garival?
Annak az esélye, hogy nem lesz gondod egy 30d szívvel nem túl sok. Főleg ha nem tudod mivel jár, arról nem is beszélve, hogy nem olcsó! Kell egy donor, ami akkor jó, ha kaszniban van mindene, legfeljebb maga a kaszni rommá törött. A két típus közel azonos évjáratú legyen, mert ugye maga az elektromos része is más a két típusnak, és ot van maga az EWS-is, ami megoldható, de EWS III -nál már új vezérlő is kellhet, ha nem lehet összelőni a kocsi eredeti részeivel.
Volnának ötleteim, mert én is gondolkoztam elvi síkon, de még úgy is bonyi, még nekem is. (persze én maximalista vagyok ozt azé)
Énis elég régen jártam erre. kérdésem volna hogy a 92es 325TD az euro1 vagy euro2 mrt nekem most euro 2nek ment át zöldkarin és én úgy emléxem hogy euro1.