Üdv!
Kipróbálgattam ezt a fordulatszámos programot, egész ügyes. Megnéztem azt is hogy egy általam ideálisnak tartott trabi (150-el megy, és legalább 175/65-ös tappancsai vannak) egy jól kihuzatott 1-es fokozatban 25221-t pörög percenként :).
Volna egy kérdésem (bár 4 üteműm van, a próbléma viszont szerintem típus jellegű): szóval a gond az hogy fékezéskor leáll a motor. Alapjáraton nem fullad le, jól is indul, menetközben sincs vele semmi különösebb baj, de amikor pédául pirosat kapok és fékezek, akkor elég ha egy pillanatig üresben van a váltó (pl. amíg 3-asból visszarakom 2-esbe) akkor egyből leáll. Nem mindig csinálja, de 10-ből mondjuk 8-szor. A jelenség már bemelelegedett motornál tapasztalható. Alapjárat már többször lett állítva, a gyújtáselosztó is javítva lett, tehát ezek valószínüleg jók. Szerintetek mit nézzek meg?
Én egy autósboltban dolgozom.
Találkoztam már ilyen kapcsolóval, nem is eggyel.
Az összes sz.. volt, úgyhogy inkább nem is tartunk!
Gyárit meg mi sem tudunk beszerezni, úgyhogy marad a bosszankodás és a hack-elés :-(((
Vagy, egy kis hozzáértéssel, meg bekötési rajzzal át lehet kötni a négyütemű reléjére - azt még lehet kapni.
Ha már ma úgyis én uralom a topikot, akkor:
itt található az átszámító oldal, elég kezdetleges változatban. Aki szeretné az oldalait díszíteni vele, az dizájnolja meg...
Én meg erössen Wartburg kinézetü kapcsolót kaptam a pénzemért (nem kerek a kapcsológomb, hanem hosszúkás függöleges). Viszont az legalább helyesen müködött (amíg rá nem jöttem, hogy müködik a régi is, ha kap tápot - hiába, kapcs. rajz nélkül nehéz...)
Lényeg a lényeg: ha semmi nem jön össze, akkor:
a. Tudok adni könyvben levö kapcsolási, bekötési rajzot- azzal talán elismeri a kereskedö is, hogy valami nincs rendben (fax?), és/vagy
b. továbbadhatom neked a felesleges kapcsolómat (mail me!)
A hadonászógép kapcsolójában a csúszka elhordta a nyákon a fóliát az első két állásban, így már csak szakaszosan tudok töröltetni hónapok óta. Az eredeti kicsit nehezen javít6ó céleszköz nélkül, mert szegecselték a gyárba.
A minap végre kaptam helyette újat, eredeti Ruhla márkajelzésű dobozban "Made is GDR". Kissé elcsodálkoztam rajta, de nem sokáig, mert a felújítás elvitathatatlan nyomait felfedeztem rajta hamar. Sebaj, fő, hogy van kapcsoló.
Uccu, bele a szappantartóba. Jelzéseket egyeztettem a régi és az új közt, bizti-mi-bizti, majd sarukat fel, gyújtás, prósza. Az öt funkciója közül egyet volt hajlandó csinálni - a gyors folyamatos törlést -, de azt se' is helyesen: kikapcsolás után nem viszi a lapátot alapállásba.
"Új" kapcsoló ki, boltba vissza, udvarias kérés csere iránt, főnök homlokránzolva hitetlenkedik, de beó közben már nyújtja a másikat.
Kérem: próbálnánk ki együtt, ha nem gond. Eladó vonakodva, de gyün. Mindketten Trabiba be, régi kapcsi maradék működése elővezetve, majd még"új"abb be. Betűről betűre ugyanúgy bézik működni. Mondok: én ugyan jobban örülnék egy működő kapcsolónak, de talán a kis pitiáner 3790Ft-omat, ha le7ne vissza... Na, asztatatatot má' nem lehet, mer' a gépbe be van ütve, esetleg haelvinném szerelőhöz, aki majd ért hozzá. Fejem lilul, udvariasság marad. Kérdem: meggyőződött ugyebár, hogy helyesen kötöttem be?! Ő ehhez nem ért, ő kereskedő (tény: udvariasan, elnézést kérő hangsúllyal mondja).
Beleesek a gondolkodóba, hosz' ha nagyon kötni akarom az ebet a karóhoz, blokkot vagy számlát kell tudni felmutatni, azt azonban jó magyar vidéki szokás szerint nem erőszakoltam ki vásárláskor (maguktól még a mesében sem, igaz a többi sem).
Tárom karom: Valamit mégiscsak nekik kéne az érdekemben tenniök, hisz a vevő ugyebár...
5let a kereskedőtől: ki kell méretni szerelővel, mi a helyes bekötés. Egyre nehezebben tarom az udvarias formát: együtt győződtönk meg a jelölések azonosságáról. Aki a felújítást végezte, ha változtatott rajta, akkor annak kisérőszöveg és rajz alakjában rendelkezésre kell álnia.
Ez igaz, ismeri el, de annál többet nem sikerült kisajtolni, hogy +igérte: megkeresi teflonon a forgalmazót, és megreklamálja. Nyolc napon belül értesít, hogy mi van.
Nem érzem magam gazdagnak ezzel :-(.
Ti tudtok valamit ezekről az áleredeti kapcsolókról?
Korrigálok. Szóval a kerék kerülete 1,765 m (merthogy a 13 col az átmérö és nem sugár...), ezzel számolva kijön a 60-hoz a 3730 ford/perc.
Egyébként ha ez most helyesnek bizonyul, nem telik sok idöbe a gondolatmenetet JavaScript-té konvertálni, és akkor weboldalon lehetne on-line számolgatni (paraméterek: gumiméret, fokozat, stb.) Ha valaki felrakja valahova (akár több helyre is), akkor a közeljövöben megcsinálom...
Meg majd írok pár dolgot az oldalra, csak most kevés az időm.:( Örülök, hogy tetszett az alvázszámos buli. Nekem is, azért raktam ki. :))
Megjegyzés: Természetesen a cím: http://www.nexus.hu/jopi és nem nagybetűs.. ;)
KÉRÉS!!!
Főtengely témával is zseretnék foglalkozni az említett Trabis-oldalamon. Ehhez kérnék kis segítséget, infót, képet, Bármit, ami jól jöhet annak, aki a Trabi-főtengely rejtelmeiben szeretne elmélyedni.
Naszóval:
egy kerékfordulat az méterben mérve:
2*(felnisugár+gumimagasság)*¶, azaz
2*((13*2.54)+(145*0.8)*¶=2.802 m
60 km/h (16,67 m/s) esetén ezért 5.95 kerékfordulat/sec, ~357 ford/perc. A végáttétel 4.33, a 3. fokozat áttétele 1.52, ez a 60-as tempóhoz 2350 ford/perc közeli értéket ad ki.
Mondjuk érdemes a km-órát is bemérni, hogy mennyit csal, meg ha nem gyári méretü gumik vannak rajta, azt is bele kell kalkulálni. De közelítésnek megteszi...
Z.
Ui: javítsatok ki, ha valami nagyon valószínütlen értékeket mondtam volna... az áttételi adatok innen származnak.
Sziasztok! Ma elkészül a gépsárkány, ha minden igaz most dübörög a műszaki felé!
Többen is írtatok a fordulatszámmérővel kapcsolatban! Nos nekem is van egy a Trabiban ,de csak pár hétig működött rendesen annak idején, amikor beszerelték. Most viszem majd villamossági szerelőhöz, azt mondta megnézi mi lehet a gondja. Ez úgy tűnik tuti Trabiba való fordulatszámmérő!
Hogy tudnám ide felrakni a képét? csinált már ilyet vki?
Locust! Egyszer nem vagyok otthon, persze akkor keresel vkit az irc-re! Pedig általában hétvégenként minden este fent vagyok!
Na hali!
Knappcsi
A tuti karbi tip a leghutese Volkswagen 1600 os karbija. Annak olyan a felfogatasi a pontja mint a Trabiénak, csak éppen függöleges. Tehát egy adapter kell hozzá.
Egy gond van vele: ritkább, mint a fehér holló, én még csak képen láttam, de volt egy srác aki igért 3 db-t, majd meglássuk mi lesz belőle ...
Nem értem miért kell duzzogni ...
Én is irtam a Skoda-Tuning topicba, es tobbszor volt az, hogy senki se reagallt. Ennek ellenere nem tettem szova. De sztm ha visszaolvastal volna akkor talaltal volna megoldast.
1.
Szereztem egy I-es golf fordulatszámmérőt. Ahhoz nincs jeladó, tehát egy az egyben rá lehet kötni a trafó elé. A probléma abban rejlik, hogy nekem így 90Km/h sebességnél 3.-ban 5700-at mutat és ez asszem egy kicsit sok...
Úgy lett bekötve, hogy ugye 4 ütemű 4 hengeres motor esetén 4 szikra / 2 ütem a trabinál ugyan ez, csak mivel két trafó van ezért összekötöttük a két jelet egy egy dióda beiktatásával, hogy ne zavarják egymást.
Ha tud valaki valmit segíteni, akkor sívesen venném.
Ha tud valaki infót adni, hogy például 3.-ban 60-nál mekkor a fordulat akkor annak örülnék...
2.
Karburátor. Milyen karbut lehet még a trabira felbűvölni?
1. A gyujtás el lehet állítódva.
Megoldás:
Kiveszed a gyertyákat, csavrhúzó a hengerbe gyujtás rá és nézet, hogy mikor szikrázik a gyertya.
Egy kicsivel a felső holtpont előtt kell asszem.
2. A gyertya rossz.
Lehet, hogy áthúz.
3. A gyertyapipa.
Ha fémborítású a gyertyapipád, akkor dobd ki és begyél műanyagot.
4. Kábel.
Lehet, hogy kontaktos a kábel a trafó és a gyertya között.
5. Trafó.
Nekem volt már olyan, hogyha felmelegedett a gép akkor az egyik trafó néha leált. Megoldás csere.
6. Kábel 2.
A gyujtás jeladó és a tirisztor közti kábel kotaktos.
7. Kompresszió.
Ellenőrizd a komressziót a hengerekben. Legalább 6-os legyen. Síkmart hengerfejekkel pedig 8.
8. A gyujtáskapcsoló.
Előfordult már, hogy az indítókulcs mögötti gyujtáskapcsóló ment szét és néha leveszi a gyujtást.
9. jeladó.
Ha nincs felcsavarozva rendesen a jeladó akkor elmozdulhat és ekkor nem ott gyujt ahol kéne.
10. A WRC efektus utógyujtásra enged sejtetni.
11. Szerezz egy másik tirisztort és ha azzal is csinálja akkor nem az a rossz.
Volt vki aki a közelemben(22ker) lakott és elvileg küldött egy mailt is meg telcsi szamot is, mert gondjai voltak a Trabijával. Szal nem bunkóságból nem hívom fel hanem elvesztettem az adatait, és szivesen felvenném vele a kapcsolatot meg1x
JOPI: szepek az oldalak, a nyito zold csodarol megneznek meg par kepet! :)
Ja: nekem csak csupa kisbetuvel irt "jopi"-val mukodik a lapod, ahogy Te irod ugy nem.
Szoval: http://www.nexus.hu/jopi
Nemrég írtam Nektek, hogy készül az új Trabis honlapom! Mindenkinek ajánlom figyelmébe!
Trabi601 tárcsafékkel, csináld magad, Trabi-kor meghatározás alvázszám alapján, Mikor mi romolhat el?, stb.