Jujjjj de erzi a Hammond-ot a Billy bacsi meg a nyolcvanas evekben is!!! Ezt az "elavult" hangzast:-))) Mintha az 50-es evek-ben jarnank...hiaba a feketek...Imadom
Sajnos mar egyikuk sem el, de ezt a kis videot megnezven, ismet rajottem, hogy mekkora tehetsegek voltak! Billy Preston 10 évesen a Hammond B3 mogott, es a zsenialis zongorista , majd kesobb enekes Nat "King"Cole egyutt a szep idokben! Nezze meg aki teheti...zsenialis
különben annyi gond van vele, hogy van a "sustain" csúszka, és az úgy tűnik, szart se csinál. van a "long" kapcsoló, az csinál nagy szasztéjnt, de ha be van kapcsolva, ha nem, a "sustain" csúszka hol-állása nem változtat a zengés hosszán.
Elkzedtem Revalver nevű realtime-erőlködőszimulátorral használni tegnap este, sok wah meg tremoló meg ilyesmi és kifejezetten faszán szól úgy. a saját, natúr hangja azért elég gyökér, mindegy, egy tizest meg kis vonatozást megért. Lehet h hamarosan veszek fel vele valami szamplét.
Nekem volt! Annak idején (kb. 10 éve) azon játszottam a Riders On The Storm-ot koncerteken. Akkor még Vermona orgonát használtam (Formation 2, mai napig megvan.) Én szerettem a Piano-Strings kissé Rhodes-szerű hangját, egyetlen bajom az volt vele, hogy nem dinamikus billentésű. Mindmáig megtartottam volna, de sajnos egyszer csúnya balesetet szenvedett, így alkatrész lett belőle... Ha valami kérdésed van vele kapcsolatban, segítek, ha tudok.
Vettem egy Vermona Piano-Strings-t, tudom hogy off, de csak félig, hátha használt itt valaki már ilyet. Mit lehet egy ilyennel kezdeni? Modnjuk megszokni h melyik pillentyű hol van, gondolom, leginkább ezért vettem(merthogy gitáros vagyok, nem billentős), meg mert olcsó volt. Felvéve különben egész vicces hangja van, bár alapvetően elég beteg. Pár vst-effekten, csőszimulátoron átkergetve egész jó.
Lehet-e majd ülni a koncerten, mert állni NEM akarok. Azon kívül lehet-e valamit tudni a jegyárakról? A múltkori Rhoda koncert (8500,-FT/db + ÁLLNI kellett) nagyon rossz ár/érték arányt tudott felmutatni. Maximum a zene kárpótolt, de majdnem botrány lett belőle...
Kár hogy lemaradtam a dzsemrő' :-) Jó választás volt. Saved.
Mindjárt egy '69-es McGriff lemezt föl is tettem: Electric Funk
Kaltenecker Zsolt is küldött egy érdekes Hammond B3 felvételt Bécsből.
Ezek az amerikaiak nagyon le tudnak menni állatba ha zenéről van szó. Soha nem érdekelt volna Beyoncé (mert láttam sok helyen a nevét), de így utána fogok nézni a film után.
Szeged, Városi Mozi a belváros közepén. James Taylor is Quartetjével frenetikus koncertet csapott ott. Kb. olyan MOM méretű. Akkora színpaddal is.
Ismét végigélvezhetjük a Rhoda Scott, Sarah Morrow, Julie Saury, női trió anyagát fix és nagyszámú ülőalkalmatosságokról mozi lévén, lentről vagy erkélyről. Nem megyek üres kézzel: B3+2×122+komplett elsősegélycsomag,szerszámos
Március 20-án Szegeden a Belvárosi Moziban lép fel a Hammond Orgona Királynője, Rhoda Scott a nálunk is jól ismert triójával, amiben az ex-Ray Charles Orchestra tag, Sarah Morrow játszik pozanon.
Nekem ilyen szempontból a Blues Brothers is kellemes meglepetés volt (A régi, de csak most láttam).
A múlt pénteki Triton koncert teljes hanganyagát feltettem a honlapomra kedvcsinálónak: Videók is lesznek, ha elmentem tehtube-hoz. gyors belehallgatásra javaslom a 4., 9., 11. számokat.
Sziasztok! Ki látta tegnap este 22:00-től a TV2-ön a "Kísértés két szólamban" c. filmet? Ragyogó Hammond és Hammond zene tűnt fel többször is a filmben. Esetleg valaki felvette videóra?
Korábban észre sem vettem, azt hittem hogy egy chop C3, magyarán egyszerűen csak le van vágva a töbör láblapja. Utolsó szériából a hetvenes évekből a nagy felirat, logó és gravírozott drawbarpipák alapján. A C3-at a legkönnyebb levágni hordozhatóvá.
Amerikai iskola, kifektetve, szóval mély mint egy keverő, de lapos, egyszerű formájú, masszív, hegesztett vaslábakon.
off: Ne higgy neki. Csak nézőpont kérdése. Az EIII-nak még analóg szűrője volt, az is valami. Sokan esküsznek rá. A 4000-hez csináltak újabb bankokat, nagyon ütősen szólnak. Már vagy 20 éve tökéletes minőségű felvételeket tudnak készíteni ilyen szempontból is. Inkább a szemlélet, a hozzáállás ami ront az eredményen.
On: De Viktornál az első nyomatú hammondos lemezek hallatán inkább azt mondanám, úgy 1955-65 közt tudtak JÓ felvételeket készíteni. Olyanon hallgatva a gyakorlatilag live stúdiófelvételen egy Hammond triót, egyszerűen hihetetlen élmény.
Persze ehhez nem árt a high end csöves pre és end amp a megfelelő lemezjátszóval, hangfallal. De utána ennek a hangja felér egy koncertélménnyel.
Ööö... Igen, tény hogy az Emu mint sampling engine, mint hardver motor nagyon jó, csakhát az is köztudott hogy az amitől ezek a vasak életre kelnek, azok nem a gyári Emu minták! vagyis a beléjük töltött cuccok attól átütőek hogy azokat neves sampling gyártók csinálták. Spectrasonics, Hans Zimmer, Norststar, stb... Szép dolog volt 95-ben az akkor megjelent Emulator Four (EIV) csúcs samplert úgy reklámozni hogy 50GB Emu hangkönyvtárból szabadon építkezhet bárki az akkor hihetetlennek hangzó 128MB-os RAM területre, a cég kereskedelmi igazgatója is elismerte hogy bizony a régi EIII minták már kicsit fakóbban szólalnak meg az új full digital szerkezettel, és a nem analóg új szűrők és áramkörök meg a nagyobb felbontás új minta könyvtárakat is kíván. Nyilván itt utalás volt az ana-digi viszonylatra is, de a saját mintáikról is tudták hogy nem versenyképesek már azon külső megoldásokkal amit akkor az új vasra más cégek kezdtek gyorsan kiadni. Nekem csak az a siralmas hogy az 1990-ben a Proformance zongora moduljukban is debütált, akkori szemmel is nagyon diktafon minőségű Dynamic Grand nevű mintájuk ugyanúgy az Xboardom szoftver csomagjának része, a szokásos "világhírű és méltán népszerű" jelzővel illetve! :) Hát ezt még nekem egyszerű vidéki csókanak se akarja bebeszélni még egy Emu sem!
Az EMU vasgyártó gyakorlatilag mexűnt, míg azok a japcsik müxenek. Viszont az EMU-k hangja minőségben még mindig veri a konkurenciáét. Végülis új csodahangok már nem nagyon vannak. Persze tudok egy új fejlesztésű EMU könyvtárat. Nem nagy, de orgona szempontjából igen hasznos :-)
Szerintem az új PC programokkal át is lehet más mintákat konvertálni. Ha másképp nem, hanxerkesztőből a samplerbe küldve és ott újfent kiosztva. Vannak újabb bankok is, ügyes válogatással biztos meg lehet találni az óhajtott presetet.
Ami nekem szükséges, arra egy 32MB-os bank elég. Ott 21 féle B3, Steinway, Yamaha CP, Rhodes, Wurli, Clavinet, Harpsichord, Mellotron strings, Tron flute, Tron vocals, Farfisa, Vox, Motor, Fender bass, Prophet5, Juno60, fér meg egymás mellett. De ha kéne még valami, 128 megáig van hely.
Igen én is lerántottam a free dolgokat több hónapja már a digitalsoundfactory-ról, még a hitspacen találtam a linket, de mivel az idejétmúlt, poros régi mintákat tették ingyenessé, amik anno a Proteus I/II/III modulban voltak benne, meg az E-Max samplerek hangkönyvtárában és hallhatóan fakón és szinte 8 bites hangképnek megfelelően szólnak, éppezért én nem is reklámoztam. Esetleg néhány szinti minta... de azoktól is vannak Emuéknak vastagabbak sokkal! Bár nem tudom egy Emu vason lehet hogy másképp szólnak.
Mindenesetre szerintem szégyen, hogy az Emu az ősrégi "rozsdás" mintáiból akar 45-szörre is zöldhasút kovácsolni. Illetve az egykori Emu sound designer aki, licencjogot vett a Creative-tól az Emu mostani tulajdonosától a hangkönyvtárakra és saját vállalkozásán belül árulja... Minden nagy cég (Yamaha, Roland - na ez főleg!! - Korg) ezerrel fejleszti a mai kor szelleméhez illő (esetenként 24bites!) jobbnál jobb mintákat, elég ha csak a Roli SRX kártyáira gondolok. Emuék még az Xboardhoz is a besárgult régi mintákat árulja, fenenagy reklámmal megspékelve.
Hát szerintem nem ez a tendencia! Úgyhogy ez a nagynevű cég már csak egyre inkább a múltjából él! Még szerencse hogy azért PC hardver hangkályhák terén van némi előnyük...
No ennyi, nem méltatlankodom. Kipróbálni természetesen ki lehet...