Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Két teljesen külön információ, de valamennyire összetartoznak.
- Az általam már emlegetett " Játékudvar " boltban még most is van két Tóth féle vagon. Igaz, hogy mindkettőt utódja, az unokaöccse Deák László vállalkozása készítette. Legalább is a plató aljára ragasztott címke szerint. Néhány Tóth féle alkatrész viszont még mindig van a boltban.
- " Deáksport " néven most is működik Deák úr vállalkozása és kis szériában H0 méretben készítenek különféle vagonokat és mozdonyokat. Érintőlegesen ( későn kezdtem odafigyelni és az elejére nem emlékezek ), láttam egy riportot Deák úrral, de közelebbit sajnos nem tudok. Gondolom, ha megkeresed, tudsz alkatrészt vásárolni nála.
Lehet én vagyok kuka, de ezek a fényképek valahogy nem passzolnak egymáshoz. Ha megnézzük más aukcióját, fogalma sincs mit árul, vagy csak ámítja a jó népet.
De az sem kizárt, hogy egyszerűen le akarja nyúlni a pénzt.
Egyről beszélünk.Nem mondta le,ma beszéltem az egyik barátommal és ő mondta,hogy vasárnap felajánlották neki,de nem vitték el hozzá,ha nem landolt a vaterán.
A két eladó nem egy személy,aki a barátomnak ajánlotta az nagy szélhámos.
Üdv! Nem lehet, hogy talán neked kellett volna jelezned? Mit gondoltál, hogy majd vár a jószerencsére?! Már megbocsáss, de nehogy már még te legyél megsértődve!
Ne haragudj, csak nagyon bizonytalannak tűntél és hetekig nem hallottam rólad. Mivel nem ismerlek sajnos személyesen, így nem tudtam, mire számíthatok. Nagyon sok rossz tapasztalatom volt sajnos adásvételekkel kapcsolatban, soha nem nyerészkedési céllal, de rendszeresen adtam-vettem modelleket. De sajnos az elmúlt pár évben az ehhez hasonló esetekbe szinte rendszeresen belefutok, így már nem tudtam jót feltételezni. Remélem, megértesz, meg azt is, hogy a hozzászólásodra itt a fórumon reagálok. Talán hasznos lehet később, hogy látják mások is, hogy nem biztos, hogy rossz ember az, aki hetekig eltűnik. Sajnálom, kérlek, keress majd privátban.
Azt hittem megbeszéltük, hogy érdekel és megyek érte....csak nagyon sok melóm van, nem tudtam, hogy ennyire sürgős, de írhattál volna azért.....Köszi....
A sínek mind esztétikai hibásak (a hibák kinagyítva láthatók is - képre jobb gombbal kattintani, majd kép megnyitása új lapon és az URL-ben a "THM"-et átírni "IMG"-re), de a nagy részük ennek ellenére teljes mértékben használható. Az egyenesek egy része szakaszoló sín, de van, ami át van kötve. Van még egy köteg alumínium sínszál és 3db házi készítésű sín, elvileg ugyanabból a sínszál-adagból. A kocsilekapcsolók közül egy működik rendben, egyben benne van a tekercs, meg is van a két kivezetés, de nem megy, a külön csomagolt tekercsek viszont jók (egyikről leszakadt az egyik kivezetés, de a vége még elérhető a műanyagban, én is úgy próbáltam). Ezeken felül van a képen látható Pannónia kaszni, ebben benne van az egyenirányító, a foglalatok és az eredeti kábelek. Viszont maga a mozdony át lett festve, bár az eredeti feliratok megmaradtak rajta. Az ELŐRE tetők festése, mint látszik is, viseletes, talán felújítási alapnak jó lehet. A pakk irányára 20 000 Ft, személyes átvétel Budapesten, vagy előre egyeztetett időpontban az esztergomi (2-es) vasútvonal mentén lehetséges. Ajánlatokat, érdeklődéseket a winky80@gmail.com címre várok.
Csatlakozom az előttem szólóhoz, olyannyira, hogy bevallom el volt mentve nekem aukcio figyelőbe, nem véletlenül...de egyéb gondok miatt a leveleimre rá sem néztem, így lemaradtam róla, csak utólag láttam, hogy egy igen szép állapotú, első szériás darab ha nem is a legjobb állapotban lévő, de eredeti dobozzal bizony kedvező áron cserélt gazdát...
Ezzel én már nemigen játszanék személy szerint az állapota miatt, ez már az a kategória amire vigyázni kell...
Ezt nem gondoltam volna. Ilyen kiszámíthatatlan ez a piac. Viszont nagyon jó helyre került, mert Gyurka a topiktársunk, a licitálásnál használt nevével találod meg itt. Ez úton is gratulálok neki, mert nagyon jó vétel volt.
Tanulság: Az üzletnél ne higgy senkinek se, csak a megérzésednek!
Segítenél, át akarom majd alakítani az Előre mozdonyt egyenáramúra. Ha megkérlek, küldesz nekem alkatrész jegyzéket, meg képeket, mit hova kell kötni. Nem vagyok az elektromosság terén analfabéta, de nem akarok elszúrni egy több mint 50 éves mozdonyt.
Fején találtad a szöget. Igen, ezért nem megy. Az irányváltó az állórész tekercseinek kötését cseréli meg. Amennyiben nincs meg a csúszka, és az érintkezők a kis táblán látszanak, nincs összeköttetés a hálózati feszültség és az állórész tekercsek között. Ez esetben csak a forgórészen van feszöltség. Ezt a képet találtam, amin jól látható az irányváltó. Most van középső állásban. Ez valószínűleg nem hiányzik a mozdonyodról, csak az ehhez kapcsoló kulissza, aminek a két kis füle a mozdony kaszni két oldalánál alól kijön. Maga az irányváltó az erős rugós biztosítása miatt csak nagyon nehezen tud elveszni. ( persze semmi sem lehetetlen). Amennyiben a képen látható eset van nálad, a csúszka középső csapját megfogva csúszkát valamelyik oldalra ütközésig elnyomod. Ezzel a probléma megoldódik. Ellenkező esetben mozdony e részéről várok egy képet.
és igen....Zoli mesternek lett igaza, az irányváltó, mivel nincs, így középső állásba ragadt....fut a szekér, nem lettem átverve, tényleg szép hangja van.....:)
Erről a mozdonyról hiányzik az irányváltó, letört róla......létezik h azért nem megy??? Pedig Játék Vasút azt mondta szépen megy a motor, de hát ez meg se nyikkan, nem hogy szépen megy.....:(
Most, hogy Jenő barátom írását olvasom, még egy kapitális hiba jutott eszembe. Az irányváltó kapcsoló középső állásban van. Valamelyik végállásban kell lenni. Ezt, mint hibaforrást fel sem mertem tételezni.
A kettőnk felsorolásában szereplőkön kívül más probléma nem igen lehet.
Látom az írásodból hogy a mozdonyod nem megy. A mozdonyodon biztos irányváltó kapcsoló van. ezt óvatosan szedd szét
az érintkezőit finom papírral csiszold meg és rakd össze ujra. Ha a mozdony sokat állt akkor ez is hiba forrás lehet.
Szétszedésnél vigyázz a rugóra, összerakásnál egy picit nyomd össze a rugó biztositó menetét és egy picit nyújtsd meg a rugót ,hogy jobban nyomja össze az érintkező felületeket azaz a kapcsolót. A kapcsolóvezetékeit pedig át kell forrasztani.
Át ne mosd semmivel, ha jót akarsz!!!. Gondolj rá, hogy ezeket hatvan éve készítették, amikor a vezetékeken csak zománc szigetelés volt. ( igaz most is így tekercselnek, csak biztos minőségű huzalból ). Elvileg ezeknek most is jónak kéne lenni, de ki tudja, hogy annak idején milyen lakk állt a gyártók rendelkezésére. A féktisztító amúgy is agresszív anyag. A tekercsek azért feketék, mert a szénkefék pora és hosszú idő alatt mindenféle por rájuk ragadt. Ez nem befolyásolja a motor működését. A lényeg, hogy minden elektromos érintkezés jó legyen. Érdemes minden forrasztást megújítani, azaz átforrasztani. Amennyiben a kommutátor tiszta és a kefék felülete is, a rugóerő változtatásával ( a kefetartó kupakok megszorításával, vagy lazításával) , be tudod állítani az optimális rugónyomást. Ez néhány próbálkozást igényel. A gyenge rugóerőt a rugó enyhe nyújtásával ( kézzel óvatosan kissé széthúzod a rugót ) növelni tudod. Ezeken kívül, ha könnyen tudod kézzel a kerekeket forgatni, semmi sem akadályozza a működést. Még egy hiba lehet, ha leégett a motor, de ennek máig érezhető szaga van. Az Előre motorok pedig nem voltak hajlamosak a leégésre.
Jó, hogy itt vagy Zoli, mert lenne egy kérdésem....Mindent megtisztítottam a mozdonyon, a kerekeket, viszont látom, hogy a motor tekercsei, nagyon feketék, lehet, h azért nem megy?? Féktisztítóval átmoshatom, az elvileg nem tesz kárt benne....vagy igen??? :)