Hiszek neked, csak még nem tudom, hogy mikor járok arrafelé, mert a sulit nagy ívben kerülöm mostanság. Ha úgy néz ki, hogy megyek rádcsörgök.
Okés?
Ja és előre is köszi.
Mégegyszer mindenkinek:
VW GOLF I. fordulatszámmérőt be lehet berhelni a trabiba. Ahhoz nincs jeladó.
Megint bűvészkettem a lapommal. Van benne trabi halál is. :-(
Nem én értek ay átszabályozáshoz, hanem apám egyik volt kollégája, o viszont eléggé, sok ilyet csinált már.(Apám a KMGY-ben (Közlekedési Muszergyártó Rt.) dolgozik, ott volt a kollégája.)
Mondom: elhozod, odaadom, megcsinálja, visszahozom.
Ha kell bárkinek, segítek fordszámméro-ügyben.
Garancia én vagyok, asszem...:)))))
"7. Hengerfej:
A motor sűrítését 10,4-re növeljük Ehhez szükségesek az új hengerfejek, amiket a 3.rajz szerint lehet kialakítani. A széria hengerfejek utánmunkálásával (3 mm leesztergálása) csak 9-es sűrítést érhetünk el. A széria hengerfej öntési technológiája révén anyagfolytonossági hibákra számíthatunk, amik a tökéletes tömítést megakadályozzák. Ezért ajánlatos először 2 mm-t lemunkálni és a felületet átvizsgálni. Nagyobb hibákat ki kell fúrni és könnyűfém szeggel beszegecselni. Ezután következik a tömítő felület készre munkálása.
A robbanótér kiméréséhez hengerfej tömítéssel szereljük a hengerfejet, majd a dugattyút a felső holtpontba állítjuk. A gyertyanyíláson keresztül, annak felső éléig töltjük olajjal.
Az olaj mennyisége: 10,4 sűrítésnél (új hengerfej) 33,5 cm3
9,0 sűrítésnél (leesztergált széria hengerfej) 39,0 cm3
A két hengerfej közötti eltérés nem lehet több mint 0,5 cm3!"
Egy pár napig nem tudtam erre járni, de amit most itt találok az megdöbbentő.
Köszi a fordulatszámos dolgokat és Locustnak a Karit előre is. Remélem fel lehet bűvölni a trabira azt a VW karbut.
Egy két bigyót tettem a lapomra, ha van időtök nézzétek meg. pittatrabi.fw.hu
izé...
Ja! Én is ARAL2T-vel járok és teccik a dolog.
Biztos, hogy pontosak azok a számítások?
Csak azé me nekem 40Km/h-nál 2-esben 4000-et mutat a műszer habár szerintem az csal. 3-asban meg 90-nél 5700-at.
Lehet, hogy kinézek vasárnap a Rallyra, de most nem indulok.
Kérdés: Szerintetek mennyit kéne a hengerfejből lemaratnom?
2mm mongyuk jó? Csak azért, mert azt tudom hogy max 2.8-et lehet levenni belőle, de az már durva.
Jól látod, csak a tekercsrugós ilyen gázos :((
A felniméretekben valószínűleg tévedtem.
Kb. 15-20 mm vastag szélesítőpogácsa elég.
Az enyém tárcsafékes :)
Emiatt új kerékagyakat kellett legyártatnom, ami 13 mm-el kijjebb lóg, úgyhogy nem kellett sem pogácsa, sem a szemet levágnom.
Ez csak a tekercsrugós hátsó futóműnél gond, ugye?
Nekem laprugósnál simán felment.
Egyébként az én gyári Trabi felnim 4", a Waresz 4,5", az Irmscher pedig 6". (ez van beleütve)
Gondom csak elöl volt, itt a laprugó visszahajló füle valóban beleér a felnibe. Megoldás: levágás vagy szélesitő.
Azt még senki nem tudta megmondani nekem, hogy mekkora szélesités kell, és milyen hosszú tőcsavar?
Nos... Én egy 601-est alakítok át. Fiat motor van benne (innen a nevem) vagyis a futóműve megegyezik a kétütemű újtipussal. Ezért nem kell közdarab az irmscher felnihez. A gondot az okozza, hogy 6.5 coll széles (trabi gyári: 4.5 coll), tehát 5 centivel beljebb lóg a gyárinál. Ott viszont ott van a tekercsrugó. Ha közdarabbal szélesíted a futóművet, akkor a doblemez peremébe ér bele (jöhet a behajló perem levágása), de még így is beleér a rugóba már 3 személy és bukkanó párosításnál is. (rohadt idegesítő hangja van, mintha szét akarna esni)no meg a felni belső peremét is szétveri :((
Általam alkalmazott megoldás:
1 - a felső rugótányérba betoldottam
2 - a rugóból levágtam annyit, amennyit az 1. pontban betoldottam, illetve kicsit többet, mert ha levágsz belőle keményebb lesz.
3 - a terpesztés miatt a lengőkar belső felfüggesztési pontjához felülre is raktam be fémpogácsát.
Eredmény: a felni a rugótányér fölé billen be kb 1 centivel, nem akad be semmi semmibe :))
Hátrány: keményebb hátsó futómű ami már eredetileg sem puhány
De legalább mutatós a kicsike !!!
Vizsgán ugyan még nem voltam vele, de szépen lefestettem a heggesztéseket(mintha gyári lenne) talán nem szúrják ki. Ha meg igen, akkor szerelek (2szer)
Ha valami nem tiszta, csak kurjancs, elküldöm a számom privibe.
MindenKinek: Üdv! Tud valaki nekem olyan MAGYAR oldalt mondani, ahol 2 Ütemű Waresz Tuningról lehet találni bármilyen leirást??? Segítségeket ide a Foruma, illetve a Ranz@freemail.hu címre várom! Remélem tud valaki segíteni! Előre is Thx! - - - Üdv: Jopy, Knappcsi - - - Szevaaa...
Mindenki: Futóművet szeretnék átalakítani, mert az enyém 1982. áprilisi gépezet. Féltengelycsukló... Van másik futómű+váltó, csak a két autóban ki kell cserélni (mert az is benne van egy másik Trabiban)! A legjobb, ha nem én fizetek, hanem nekem fizetnek pl. a kihívás miatt:), dehát... :))))))))
Így már értem! Képet tudsz majd vmikor küldeni az emilre? Miben különbözik a waresz meg a trabi felni csak szélességben meg a rárakható guni nagyságában nem?
Knappcsi
Nem kellett kivágni semmit.
De a másik kocsimon 6"-ra szélesitett felnik vannak (elöl Trabi, hátul Waresz), ott egy picit le kellett flexelni a hátsó peremből (kb. a felét, csak felül, úgyhogy oldalt tart a szegecs), meg elöl is beleért egy kicsit (nagy gödrökben).
Na de az már nagyon durva! Van róla képed? Érdekelne! THx. előre is. A levágást úgy érted, hogy egyáltalán nincs peremed ebllül, és csak a sima oldalfal van ott?
Knappcsi
Azt hiszem én nzertem, nekem 195/60 R 14 gumik vannak felrakva, gond nélkül.
Ha éppen beleér a perembe, le kell vágni, nincs jelentősége.
A hátsó terpesztést már leirták előttem...
Hy negyütem! Hát azt hogy fabrikáltad fel rá? Mármint a 185/60 14-est? És a felnit hogy szerkesztetted fel rá? Köztaggal? Ki csinálta? Engem is érdemelne! válasz jöhet privibe is! Thx
Knappcsi
DAN
Műszakira bizony vissza kell csinálni! Igaz Ranz? (Ő egy autószerelőnél dolgozik, ahol az én járgányomat is szervizelik, és az enyém előtt egy ültetettet alakítottak éppen vissza!)
Knappcsi
Ti melyik servert használjátok az irc-hez? Externet? Dalnet? Én ezeken próbálkozok!
Most is fent vagyok,Yopi hol vagy?
Azt hiszem tudok megoldást az ültetési problémádra, de tekercsrugósnál ez nem egy egyszerű történet, pláne ha a gyárinál szélesebb alufelnit akarsz felütni a gépre. Berugózásnál beleüt a felső rugótányérba :(
Én kétüteműn csináltam meg (irmscher felni, 185/60x14) de ültetés nélkül.
Ha érdekel, szívesen segítek :)
A 10tesség és az igazság McKöveteli, hogy a fejleményeket is leírjam kapcsolóügyben.
Tegnap rajzzal és műszerrel felfegyverkezve bementem az illető bótba, de annélkül, hogy azokat elő kellett volna vennem a tulaj - felhős homlokkal ugyan - zoxó nélkül visszaadta a kapcsoló árát és elnézést kért.
Anekdotázásszerű hangon elmondta, hogy a forgalmazóval ez alatt a pár nap alatt (pénteken történt a vásárlásom és a reklamálásom 1aránt) komoly vitába keveredett, mert az váltig tagadja, hogy valaha is ilyet bárkinek eladott volna. A bótosnak meg - bár ez kishazánkban nem feltétlen általános :-( - bizonylata van az áruról :-).
Én erre elnézést kértem az akaratlan, sőt vétlen gondokozásért, megigértem, hogy pár hét múlva benézek, hátha lesz máshonnan jó kapcsolója, és távoztam.
Tibke: nekem tekercsrugósom van és 175-ös gumikat akarok berakni. Szerinted előre és hátra is bemegy? Miért veszélyes? Kell hozzá állítani a futóműn? Hogyhogy tekercsrugósnál nem olyan látványos a terpesztés? Ennek nem örülök...
Tudja valaki hogy 4 ütemüre milyen lyukkiosztásu felni passzol? Ha ültetni akarom akkor hova vigyem? Nem akarom feltétlenül márkaszervízbe vinni, elég ha valaki házilag, de biztonságosan és igényesen, de elsősorban olcsón megcsinálja. Tudtok ilyet? Műszakira vissza kell csinálni?
Köszi
Knappcsi:
A gumitól ne félj, simán elfér.Ha megterpeszted, akár 175-ös gumit is rakhatsz... :-))) (de azért az már veszélyes)
laprugós a Trabid? Bár mindkét fatjtájú Trabanthoz jó ez a megoldás, de a tekercsrugósnál nem olyan látványos...
Szóval a lengőkar belső felfogatásáshoz kell berakni(a lengőkar és az alváz közé) mégegy olyan fémtányért, ami a lengőkart fogja alulról. ÍGy lejjeb kerül a lengőkar, és nagyobb kört tud leírni. De a laprugósnál még a laprugó végeinél lévő vaspogácsát is ki kell venni, hogy igazán terpesszen...
további info: http://www.tar.hu/tibke/ultetes.html
ha igazán terpeszteni akarod, a hátsó laptugókötegből vedd ki a két legfelső lapot! Akkor tutira megterpeszt, de hátulra már ne nagyon üljenek...... :-)
Nem tudok fellépni a trabiklub csatornára... :-(
Újratelepítettem a gépen mindent, s most nem megy... irc.extra.hu? vagy extra.irc.hu?
-
Closing Link: Tibke[tibke@213.163.24.213] (Unauthorized connection)- ezt meri kiírni.. :-(
Bocs, hogy ez nem ide tartozik, de...
Hy! Kész a Traguár! Ranz is meghallgatta, szerinte is elég jó hangja lett. CSak az ára lett k...va borsós! Ha ezt 2 hónappal ezelőtt tudom, veszek egy új trabit, mármint egy újabbat!
Gyerekek, nektek hogy fér el a 155/70 es gumi a hátsó keréken? Attól félek, nekem bele fog érni a kaszniba! Ne aggódjak? elfér az ott?
Más: Hogy lehetne megdönteni befelé a hátsó kereket? Úgy ahogy sok trabin meg van? Vkinek vmi ötlet?
Knappcsi
Ja fent vagyok IRC-n még pár percig, majd holnap de is fellépek, és egész de bekapcsolva hagyom! Ez főleg neked szólt Yopi! Én jövök!
DAN! A probléma nálam is fennáll (601-es). Ez szerintem azzal van kapcsolatban, hogy nincs benzinpumpa, és nem úgy dolgozik a gravitáció fékezésnél, mint kéne (kanyarokban is meg-meg torpan néha). Bár te 1.1 vagy, ott meg tudtommal van pumpa.
Én is várom a megoldást, bár egyfajta megoldást már alkalmazok: ha még gurul az autó, akkor 2 és kuplung ki :-)
KETUTEM _ bocs, de ma nem ertem ra irni Neked! A 7vegi szerelos bulit osszehozhatjuk majd, van akna is, szereztem egy ureset..:) Ismeros garazsa es meg aram is van.:)
RABI: Problema megoldodott?
RANZ: Mizu?
Holnap 14-en szeretnek tobb idot IRCen tolteni, megint dumalhatnank egy jot! Ha van kedvetek, meg masokkal is...
Ezzel én is szívtam...
Aztán áthidaltam a dolgot, olymódon, hogy a csodakapcsolót otthagytam az asztalon, és levettem a polcról egy liter Castrol 2T olajat, mondván, hogy akkor nem kérem vissza a lét, vegyék úgy, hogy ezt vettem a különbözetet meg kenjék a hajukra. Azt csak halkan tettem hozzá, hogy melyik rokonukkal kerüljenek milyen intim kapcsolatba, de a lényeg a kellő határozottságon volt, úgyhogy nem nagyon volt ellenvetésük. Persze miután kimentem a boltból, tutira nem én voltam az év vásárlója cím vásrományosa, de ezt még túléltem valahogy...
Aztán a baromi drága olajat elpöfögtem, igaz fájó szívvel, mert aranyárban volt, elleneben hibátlan ricinus-szag volt amerre jártam. :)
Ja és a kapcsolódolgot az első utamba kerülő bontóban, mintegy 1000 Ft-os vételáron megnyugtatóan rendeztem. :)
Bár az sem volt full tökéletes, mert az enyém gépszörny lenni utolsó darabok egyike és az alábbi törlési módokat produkálta eredetileg:
lassú folyamatos
gyors folyamatos
lassú ritka
lassú még ritkább
Na most ebből a gyors folyamatos a múltté lett a másik kapcsolótól, viszont 3 fokozatban lehet az időzített törlést állítani. A bontós állította, hogy minden trabantba ez a kapcsoló való, de hát egy bontós sem tudhat mindent. :)
Ja, és a végállással is voltak problémák, amiket aztán tanult barátom egy darab nagyáramú dióda rendszerbe illesztésével orvosolt. Ergo: full egyedi a kapcsoló, de működik.