Összeírtam egy-két dolgot.
Elégedett vagyok az autóval. F30 335i volt elötte.
A motor erős, de sajnos a hangja nagyon le van fojtva. Láttam M performance kipufogót rá, de USA főrumokon azt olvastam, hogy abban meg nincs szelep és mindig hangos. Jó lenne egy olyan megoldás, hogy csak akkor van hangja ha én akarom. Összességében nagyon nagy a csend a fülkében.
Minden indításkor hideg indítás van. Arra fondolok, hogy 1500-ra felugrik a fordulatszám és egy idő mire visszaáll a normál helyére. Akkor is ha nagyon meleg motort csak 1 másodpercre állítottam le.
Comfort módban ha gyorsan akarok elindulni, mondjuk egy besorolás miatt, akkor elindulásnál van egy kis késlekedés, amit nem szeretek (csak Comfortban).
Sport és Sport Plus között nem érzek különbséget. Már nincs meg az, hogy Sport Plusban bekapcsolja a DTC-t és enged egy picit játszani a farával. Ha manuálisan bekapcsolom a DTC-t, akkor se enged annyit mint az F30-ban. Gyakorlatilag ez a funkció megszünt. Visszaváltáskor nincs semmi durrogás, mindegy milyen módban próbálom. Pedig szerettem. 😊 Nem lehet sajnos tudni, hogy melyik hang honnan jön, hiszen már a hangszoróból is jön motorhang (gyorsítok.wav).
Menetdinamika érzést nézve nagyon steril az autó. Ha nem nézed a műszert, akkor nehéz érezni, hogy 120-al vagy 180-al mész. Dehát nem sport autó.
A használat során kiderült, hogy az automata kormány csak autopályán és nagy dugóban használható normálisan és dugóban is figyelni kell, hogy ha az autó amit éppen követ az sávot vált index nélkül, akkor el tudjam kormányozni kézzel, mert különben nekimegy annak, aki melletted megy. Az adaptív tempomat fejlődött, már észreveszi az álló kocsisort is és nem zavarja össze ha kiugrik a kocsi amit követ, illetve a táblafelismerőhöz lehet állíani egy gombnyomással, ami azért kényelmes, ráadásnak lehet állítani, hogy a felismert sebesség +-10 km/h-ra. Nem teljesen jó a gyalogosra figyelmeztető rendszer. Többször előfordult, hogy sorok között haladó motorosra az autó padlófékkel reagált és ki sem lehet kapcsolni külön.
A parkoló asszisztensnél a párhuzamos parkolással nincs semmi gond, az már a normál életben is szépen használható extra lett. A merőleges parkolást viszont nagyon lassan csinálja. 23x előre, hátra. Vagyis ez használhatatlan. A kamerarendszer hibátlanul működik. Nagyon jó lett az automata kameraváltás, ami mindig oda vált, ahol közel érez valamit. Lehet GPS kordinátára állítani a kitekintő kamera aktiválást, ami mondjuk egy kényes kereszteződéshez jó. A farral, vagy orral jövök ki szituációban nagyon jó lett a kereszirányú forgalom figyelése. Eddig hibátlanul jelezte mindig, de én magam is tudok olyan kamera képet választani, ahol elöl és hátul is 180 fokban látok.
Komfort szék van a kocsiban. Maradt a jól megszokott minősége. Ezzel elégedett vagyok.
Connected drive sajnos nem elérhető itthon. A navigációs adatok nem naprakészek. A hangvezérlés, ha angolra állítod, akkor egész jól működik még hunglish kiejtéssel is. A mutogatós vezérlés sajnos nem az igazi. 10-ből jó ha 4x felismeri mit mutogatok, illetve sokszor akkor is azt hiszi, hogy mutogatok, mikor nem. Elégedett vagyok a vezeték nélküli töltéssel, jó ötlet volt. Vettem egy Nillkin tokot az iPhone 7-re és szépen tölti.
Adaptív LED lámpa jól működik és erős fénye van. Még nappal is ha villogok, akkor hirtelen villan. Ez a xenonnál nem így volt nálam. Viszont az automatikus bekapcsolás sötétben funkciót már nem lehet kikapcsolni. Nappal ha pl. bemegyek egy alagutba, akkor mindenképpen bekapcsol a tompított, még akkor is a 0 állásban van a kapcsolő. Egyedül helyzetjelző állásban nem, de ott meg nem erős a nappali menetfény.
Tetszik még a guminyomás kijelző rendszer is, hogy üzemmeleg guminál magasabb értéket ír ki, így mindig tudod, hogy az adott hőmérsékleten mennyinek kéne lenni a nyomásnak.
Régiós korlátozás miatt nem elérhető itthon (szerintem a lista még bővülni fog):
-carplay
-connected drive
-elsőbbségadásra figyelmeztető jelzés
-automata sávváltás
-forgalmi adatok a navigációhoz
-inteligens start-stop rendszer
Olyan mintha fanyalognék, de mint írtam elégedett vagyok. Ha a régiós megkötések megszünnének, a sokat dobna az egész autón. Jó lenne ha a BMW Magyarország lépne az ügyben.
E