A mai tapasztalatok és az új kérdáscsomag (Bocs, hogy én vagyok megint a mindent tudni akarok, ha öszefutunk egyszer nem lesz gondotok pálinkára!):
Egész délután füvet nyírtam a géppel. Üzem közben megbízhatóan működik, nem fullad, nem akadozik de ha muna közben leállítom valami miatt akkor nem akar beindulni. Az önindítóval egy percig tekerhetem akkor sem. Se gázadásra se szivatóra semmire nem reagál. Kínomban ma már megpróbáltam berugni (mármint a traktort :D ) de az sem segített. Ha hagyom kb 15-20 percig hülni akkor pöccintésre beindul. Délután elkezdtem tekergetni a karbit de semmi. Aztán levettem a légszűrőtől jövő csövet. Ezután a továbbiakban nem pöcre de beindult. Mivel így több levegőt kap és "akarja" ezért gondolom amúgy túl sok üzemenyagot kap. Ha viszont visszábtekerem a karbit akkor a teljesítmény lesz oda és hideg motornál nagyon gyámoltalanul indul.
Mik az ötletek?
Keresem azt a vállalkozó szellemű embert aki valamelyik hétvégén ellneőrzi a gyujtásbeállításomat és egyben meg is mutatja, hogy hogyan tudom én állítgatni a jövőben mert a gyújtáshoz teljesen hülye vagyok.
Továbbá: Nekem egy épített fűnyíró adapterem van. Egyszerű mit a fakocka. Szárzúzó kés van rajta sima egyenes de nem vagyok megelégedve a nyírás minőségével. Tudja e valaki, hogy mi a különbség a kések között mert lehet kapni vagy 20 félét rövidet-hosszút-háromszöget, csavartat, olyat aminek a közepén van egy hullám...
Van e tapasztalat melyiknek a legszebb a "vágásképe"
Továbbá: A hátsó kihatás kapcsolókarján nekem 4 állás van: 1 Minden kikapcsolva 2 csak a szivattyú megy 3szivattyú és a tengely is megy és még egyet tudok felhúzni rajta de nem észlelek változást. Mi a legfelső állás lényege?
Továbbá: Most ne röhögjetek ki! A 3. sebességi fokozat túl lassú a nyíráshoz padlógázon a 4. pedig vagy fuldoklós vagy túl gyors. egyszerűen kellene közé még egy fokozat. Nincs véletlenül ezen a gépen egy felező amiről nem tudok esetleg vagy van ötletetek arra, hogy 4.ben kicsit nagyobb legyen a nyomaték padlógáz nélkül?
Szoktam mondani, hogy azzal megy a gép, amivel a gazdája! :DDD
A fogyasztásról: 1kg benzinhez kb14-15kg levegő kell. 1kg szeszhez 9kg levegő szükséges. Ez a benzinhez való 115-ös, és az E85-höz való 130-135-ös fúvóka jelzi. Tehát, az a 15-20% plussz jelentkezni fog.
Indulás: Megtapasztaltam, hogy nagyon nagy párolgási hője van a szesznek. Most csak a pára csapódik ki, télen szerintem deresedni is fog.
Ezt majd télen megírom.
Sajnos nincs elérhető szonda a környezetemben, hogy tudjak mérni bármit is! Pedig jó lenne megállapítani az előgyújtás pontos értékét is.
(hogy a burkolaton hová kell fúrni a szeszes beállítás kukucskáját)
Nyomaték? A gyújtás csak találomra lett egyszer előre állítva. Tehát, korai lenne bármit is mondani. Egyelőre nem találok semmi különbséget!
Viszont a szesz kompressziótűrése 110 oktánnak felel meg! Alkalom adtán egy hengerfej felújító céghez elviszem a bontott hengerfejemet átalakításra. Azzal szerintem 15-17le -re könnyen fel lehetne vidámítani azt a kis motort! Az a 7:1 nagyon karcsú a mai üzemanyagokhoz!
Ezen az autópálya 120-130-on leestem a székről a röhögéstől.
Probléma kipipálva. Teherautó téli gumikat kapott 195/75 R16.
Reméltem, hogy fel tudom tenni belső nélkül de a felniben akkora a furat, hogy a szelep átesik rajta. majd talán télen átalakítom.
A napokban óriás esztétikai projectbe vágtam, kikukáztam a hátsó világítás köré épített gyári karácsonyfát és kapott MTZ lámpákat előre hátra. Mondjuk elöl annyira csúnya, hogy többen hánytak mikor jöttem szemből de úgy érzem a gyári formatervet nem támadtam meg vele. :D
Lki1 elmagyarázod nekem azt a regulátort amit kérdeztem pár nappal ezelőtt?
Loadbeta írnék neked privátban ezzel a gumival kapcsolatban de sokan írtak rám a kezelési könyv miatt és nem tudom, hogy te melyik vagy civil néven... Kérlek dobj rám egy sort a gellert.bekes@gmail.com-ra és azonosítsd magad :D
LKi1 most nézem a regulátoros videódat. Valahogy nem tudom értelmezni. ez ha jól látom egy kispók karbi de neked a regulátor mit huzogat? Van benne egy folytószelep? Próbáltam nézegetni de szerintem az enyémen nincs ott semmilyen kar... Vagy ez egyedi kostrukció?
Amúgy egy jó simson alkatrész sohasem rossz :D
A gumimra az van írva, hogy 5.5 - 16 (semmi más!) akkor ez most azt jelenti, hogy 16-os a kerekem a trakin? Vagy az attól még 15,3 ?????
Azt kérlek válaszoljátok meg amit korábban kérdeztem, hogy ha lehúztam a szárnyas anyákat és úgy felejtem szárzúzózás közben akkor az baj e vagy csak az a lényeg, hogy vontatásnál le legyen húzva de eszköz húzásánál mindegy, hogy laza vagy szoros????
A lenyalt gumival alapvetően az a probléma, hogy a fű csúszik.
Annak idején a fűnyíró traktorra is ráerőltettem két gumit ami egy quadon lett lefüstölve de sajnos a kanyarokban illetve ahol volt egy kis bukkanó ott rögtön kapart névlegesen az még nagyobb teljesítmény is volt mint ez a szegény kis szörnyeteg. Tehát inkább egyeztetném az értéket ha valaki fel tud kínálni két normális de szolidabb mintás abroncsot.
Na jó viccet félre téve nem tudom mit ér az orrsúly de 2db értelmes gyepen való közlekedésre ajánlott hátsó gumira vagy komplett kerékre szívesen elcserélem alaplappal együtt.