Ha olyan vonal, amerre én is jártam, akkor a tippelős játék előnyeit kihasználva, első benyomás a MOFA-ból befelé, akácvirágzás idején. ( Viszont mit kerestél volna te 2009.05.04.-én 8.16 kor ezen a részen? ) Ha nem, akkor lőttem egy hatalmasat a levegőbe. Isten bocsássa meg a zajszennyezést!
Az első képeket, csak poénnak szántam, és erre többen következtettek arra, ami lett belőle. Évek óta járok arra, de a gaztól ágaktól nem lehetett látni, mit rejt a zöld, véletlen találat volt.
Az alábbi felirat olvasható ( amennyiben jól láttam): VÍT. VIII. 1928. M.O. S. 45 α. ( nem találtam kis a betűt kérem ezzel beérni). Honnan származik, azt nem tudom, azt tudom amit a képek majd jól mutatnak. A Dráva partján, a régi 80-as folyamkilométert jelző tábla tartó oszlopának feladatát látja el jelenleg. Tegnap elmentem, és lepucoltam a feliratot, és a környékén is némi bozót irtást végeztem, hogy jól látható legyen.
A fákon túl a Dráva. A kedvenc fürdőhelyem, az öböl, ahol a víz most legalább 2 méterrel nagyobb, és 5°C hidegebb mint szeretem. Se talpfa, se vonat, csak a párhuzamok...
A Harkány-Drávaszabolcs-Donji Miholjac vasútvonalból származó síndarab. Mivel 1928-as "évjáratú" valószínűsíthető, hogy a határt átlépő, azaz a Drávaszabolcs-Donji Miholjac szakaszából származik, mert ez később épült meg. Valahol a határ közelében a Dráva partján, vagy talán ahol egykor a híd állhatott, ott fotóztad le.
Nos, mivel feltételezem, hogy kedvenc fürdőhelyed Harkány (vasútállomása korábbi neve Harkányfürdő), ezért én a néhai 116. HÉV vonal mentén indulnék el. És ha már 1928: A Dráva fölötti híd karbantartását államközi szerződés alapján 1926-tól a Szerb-Horvát-Szlovén Királyság* vasúttársaságának PFT szolgálata látta el. Az itthoni iratok közt, és az interneten végzett kutatásom is igazolta, hogy a hidat 1928-ban felújították Összegezve: a sínszál szerintem a Harkány(fürdő) - Drávaszabolcs - Donji Miholjac szakaszon található, azon belül is a Dráva hídján, vagy annak közelében.