Ez a sugárzásos gondolat fals. Mert olyan mértékben fejlődik ez a technika, hogy ma már egészen hihetetlenül kicsi teljesítmények kellenek komplex feladatokhoz. Márpedig ez a kulcsa a hatásuknak. A legszélesebb spektrumban nagyon sok mérés és tapasztalat van már a fizikális élettani hatásokra.
Ami inkább gondolkodást igénylő vetülete az a tudati, érzelmi hatása annak, hogy alapvetően egy géptől függ mindenki élete.
Ezt szokjuk már a repülésben, az autók megbízhatóságán is. De máig vannak akik rettegve szállnak be az automata metróba Pesten is. Illetve az esetleges sérülékenysége a nagyon komplex rendszereknek biztonságtechnikai szempontokból. A rosszindulatú behatásoktól való védelem. Látjuk, hogy egész országok teljes energia hálózata blokkolható idegen szándékból. Ha nem veszik komolyan ezt az aspektust.
Ez ami ebben a cikkben van, ez én életembe már nem fog nagymértékben elterjedni. De azért elgondolkodtató, a pozitív és a negatív oldala is. Mert ezek az önvezető autók, ha jól működik a rendszerük, akkor gyakorlatilag a baleseteket szinte lenullázzák. A másik pozitívum, hogyha valaki vidékről, egy nagyvárosba akar utazni, és ott eltölteni több órahosszát. És ugyebár, ezt sok ember teszi naponta. Akkor az az autó, amivel elutaztam egy hosszabb útra, ott marad addig amíg nem szándékozok hazajönni. És ez így van minden hosszútávú utazásnál. A lakhelyemen nem nagyon marad autó, mert mind elment messzire. Azokba a nagy városokba, pedig ott lesz a sok autó, ami pluszba van. De ez csak az egyik negatívum. A másik pedig az amivel nem számolnak a jövőkutatókés fejlesztők. A rengeteg szenzor, meg radar és kitudja, hogy még micsoda, olyan sok káros sugárzást bocsájt ki, amivel saját magunknak is és a környezetünknek is ártani fogunk. Úgy hogy csak sikerül előbb-utóbb teljesen lakhatatlanná tenni a földet.
ÜDVÖZLÖK MINDENKIT AKI SEGÍTENI AKARNA A GONDOM MEGOLDÁSÁBAN. VAN NEKEM EGY SZÉP KIS MICROCAR MGO 442 ES DCI MOPEDAUTÓM, AMI AZT CSINÁLJA ,HOGY AMIKOR RÁADOM A GYUJTÁST KIGYULLADNAK A PIROS KONTROLÉGÖK ,MINT AZ OLAJ, MINT A KÉZIFÉK, AZ AKSI, A MOTORVISSZAJELZÖ IKONJA . AZTÁN HA ELINDÍTOM A MOTORT MINDEN IKON ELALSZIK, CSAK A MOTORVISSZAJELZŐ ÉG TOVÁBB . VALAKI AZT AJÁNLOTTA , HOGY MELEGÍTSEM FEL A MOTORT, AZTÁN VEGYEM LE A SARUT A NEG. PORUSNÁL ,MAJD HA LEHÜLT A MOTOR TEGYEM VISSZA ASARUT ÉS MEGJAVUL A HIBA, . ÉN EZT MEGCSINÁLTAM MÁR TÖBBSZÖR IS ,DE 3 -4 ALKALOM UTÁN MEGINT ELŐJÖTT EZ A HIBA . AZT IS MONDTÁK, HOGY LAMDASZONDA KELL BELE , DE HA NINCSEN ??? BENNE KATALIZÁTOR, AKKOR HOVA KELL A LAMDASZONDA ? MÁR VÉGIGOLVASTAM AZ EGÉSZ TUDNIVALÓKAT , DE SEHOL NEMTUDOK SEMMIT SEM ,HOGY MIT TEGYEK SOK MICROCAROS ISMERÖSSEL IS KONZULTÁLTAM ,DE SENKI NEMTUDOTT SEGÍTENI . KÉREM A HOZÁÉRTÖKET, HOGY ADJANAK TANÁCSOT , MERT SAJNOS STROK MIATT NEMTUDOK BESZÉLNI --TELEFONON--- CSAK A NETEN TUDOK KOMMUNIKÁLNI, ITT IS NEHEZEN .ÜDV: krauszantal@freemail .hu vagy a facebook ldalamon elöre is MEGKÖSZÖNÖMM A SEGÍTSÉGETEKET .
El is vitte hatósági szemlére aminek 1770 Ft a hivatalos díja , de saját bevallása szerint egyáltalán nem kellett fizetnie majd a kapott ( záradékmentes) Műszaki Adatlappal átballagott az okmányirodába . Ott elvileg le kellett volna húzzák 4800 Ft-ra , viszont ezért lecserélik a forgalmiját záradékmentesre . Az ügyintéző olcsóbb és egyszerűbb megoldást választott : beleírta , hogy záradék törölve
Ja igen , hogy még cifrább legyen : az okmámyirodai ügyintéző nem vette el az eredeti műszaki adatlapot , hanem csak lemásolta a hivatal számára és az eredetit visszaadta a hölgynek . Mutatta is ott a kempingben .
Megvolt a találkozó , kissé melankolikusabb hangulatban , mint egyébként . Érdekesség volt , hogy csak egyetlen olyan kocsi jött egy napra , a másik 8 ott aludt összesen 11-en voltunk , illetve még 3 kutya
Kissé megzavarta a programot az eső , mivel most mindenki sátrazott páran be is áztak . Én ugyan több olyan Beát ismerek akivel szívesen beáznék , de ez nálam most is elmaradt a 2003-ban az ötmilliárdos lottónyereményből vett sátram még mindig bírja a strapát .
A máskor mindig erős dombóvári vonalat betegség miatt csak egy társunk képviselte , de ő meg is kapta a legszebb mopedautó tulajdonosának járó címet .
Volt viszont egy új résztvevő , aki több érdekességgel szolgált . A nyugdíjas korú hölgy Brassóból települt át néhány évtizede , és csak pár éve szerezte meg az AM-es jogsit . Korábban robogóval járt , ezt cserélte előbb Ambrára , majd tavaly szeptemberben Aixam 400 EVO-ra . Nem egy aggályos alkat , mert a robogóval is , és mopedautóval is megtette a Celldömölk- Brassó távot , a kétkerekűvel 2 , a dízellel 1 éjszakára szakítva meg a több mint 850 km-es utat . És persze pár hét múlva vissza ugyanez
A másik érdekesség ennek a távrekorder kocsinak a forgalmija volt . A masinát ugyan 2017-ben helyezték forgalomba , de rejtélyes módon mégis beírták a B-kategóriás záradékot . Aztán a hölgy megvette , és nekilátott eltüntetni ezt a hülye , értelmetlen és jogszerűtlen bejegyzést . Főként mert külföldön is használni kívánta a járgányt . El is vitte hatósági szemlére aminek 1770 Ft a hivatalos díja , de saját bevallása szerint egyáltalán nem kellett fizetnie majd a kapott ( záradékmentes) Műszaki Adatlappal átballagott az okmányirodába . Ott elvileg le kellett volna húzzák 4800 Ft-ra , viszont ezért lecserélik a forgalmiját záradékmentesre . Az ügyintéző olcsóbb és egyszerűbb megoldást választott : beleírta , hogy záradék törölve
Az esőn és betegségen kívül az is beárnyékolta a találkozót , hogy legfiatalabb mopedes társunknak kilyukadt a hűtője és a motorja túlmelegedett , mivel nem figyelte a hőmérőt a dolog vége teljes üzemképtelenség lett . A tréleres mentést bátyám végezte : reggel hazarobogott a Lyraval a kocsiért-utánfutóért és elvitte a lesántult mopedet egy hengerfejtömítés cserére reméljük ennyivel megússzuk a javítást .
A Trabantosok szokás szerint felvonultak -- van aki jó poénnak tartja , én szerintem nem igazán indokolt több tucat járműből álló konvojjal behajtani egy meleg nyári szombat délután Siófok belvárosába ...
A kempingben a helyi szállítások megoldására kis háromkerekűeket használnak , némelyiket humán erőforrás taszítja előre , némelyiket elektromosság ...
Mivel vasárnap kora délután ráeredt az eső ezért hazaúton irdatlan torlódás alakult ki .
Az augusztus 28-i hétvégére lefoglaltam Doromlást , így előreláthatólag akkor tudunk ismét találkozni .
Már mi a fenétől lenne kínos? Igazából a számokat kell nézni, az alapján már látszik mire érdemes rámozdulni. Nagyon ritkán fordul elő, hogy fel kell hívnom a franciaországban élő rokont, hogy kérdezze meg az eladót, mert nem világos valami. Amúgy is kell valaki, aki perfekt francia, mert kelet-európaiakkal nem nagyon állnak szóba. Ha nincs rokon/ismerős kint, akkor vannak akik kifejezetten ezzel foglalkoznak. Letárgyalják a kocsit, intézik a papírokat, még a hazaszállítást is megoldják, kb. 2-300 eurót kérnek, plusz a fuvar.
A Ligieremet 3000 euróért hirdették (akku hibával), azt sikerült lealkudni 2500-ra, 100 eurót kért érte az ügyintéző, a hazaszállítás meg 110e Ft volt. Kicsivel több mint 1M Ft volt mindenestől. Holt talász ilyen áron egy újszerű (8700 km-t futott) mopedautót?
Szóval ha jó kocsit akarunk venni, nem irreális áron, akkor bizony ki kell mozdulni a komfortzónánkból, ne adj isten még rizikózni is kell. Leharcolt olcsó kocsit nem érdemes kint nézegetni, abból itthon is van választék...
Üdvözlet a csoport tagoknak. segítséget szeretnék kérni. Azt szeretném megtudni hogy a Yanmar motor motorolajnyomása hol és hogyan állítható? Sajnos tartósan magas a gyári utasításhoz képest is (szerintem). Hidegen alpjáraton 3,5 bar emelt fordulatnál 4 fölé megy. Üzemi hőfokon alapjáraton 2,8-3bar üzemi fordulaton 3,8bar az olajnyomás.Szintetikus 10w40 olajat használok,Filtron szűrővel. Az olajcserék természetesen időben,idő előtt megtörténnek mert nem nagy beruházás. Szerintem az előző tulaj megpiszkálhatta ahogy sok mást is. Én arra a csavarra gondolok amire az olajszűrőt tekerem,de nem vagyok benne biztos. Erről a könyvben nem találtam semmit. Ha esetleg más a hiba (nem jól csinálok valamit) szakértő segítséget szívesen fogadok! Segítséget előre is köszönöm.
így nem lehet esetleg bennük utólag "büntetlenül" motort cserélni?
Elvileg nem lehetne , de a mopedek egy részében cserélgetik , néha elég durván .
Illetve úgy általánosságban mi vonatkozik rájuk az utólagos átalakítást illetően?
A jogszabályban elfelejtették letiltani a segédmotoros kerékpárok utólagos átalakíthatóságát , így itt szabadabban lehet variálni , mint bármely más rendszámos kategóriánál -- lényeg , hogy a kategória korlátait ne lépd át .
De például műszakilag mit ellenőriz egy rendőr egy rutin közúti ellenőrzés során a gumik állapotán kívül?
Általában semmit , az a legjellemzőbb , hogy a mopedautót egyáltalán nem állítják meg . Bár néhány hülye kekec rendőr azért akad az országban .
Nem nagy kunszt a netes vásárlás, de még az se, ha licitálni kell. De megértem ha valaki tart tőle, mégiscsak ki kell utalni előre a vételárat. Az első alkalommal én is izgultam, de pontosan azt kaptam, amit megbeszéltünk, kár volt aggódni. A másodikat olyan lazán vettem, hogy csak elolvastam a leírást, és meg se néztem rendesen a képeket. Ez mondjuk hiba volt, mert az alacsony km futás ugyan stimmelt, de lelakott volt a beltér. Utólag megnéztem jobban a képeket, azokon is pont olyan volt. De biztosan ezért is volt jó áron. A nyugati kereskedők sokkal korrektebbek, mint a hazai nepperek, a választék is sokkal nagyobb, és az árak is jobban tükrözik a műszaki állapotot. Ha diesel motoros mopedautóra lenne szükségem, azt is kintről hoznék. Annyi túlárazott roncsot láttam én már itthon, hogy még a hahu nézegetését is időpocséklásnak tartom...
Köszönöm, ez tényleg egészen tűrhető árfekvésű lenne és nincs is az ország másik végében. A Lombardini motorokról traktoros tapasztalatok alapján nekem sincs túl jó véleményem. Egyébként honnan tudsz ennyi részletet erről a kis kocsiról?
Mivel még nem ismerem ezek forgalmi engedélyének a tartalmát de mert "örök" műszaki vizsgájuk van, így nem lehet esetleg bennük utólag "büntetlenül" motort cserélni? Illetve úgy általánosságban mi vonatkozik rájuk az utólagos átalakítást illetően?
Természetesen azt sejtem, hogy a külső megjelenésüket, biztonsági berendezéseiket nem lehet megváltoztatni, valamint "sok lóerős versenyautót" sem célszerű építeni belőlük és az ember már csak a saját érdekében is jó műszaki állapotban tartja.
De például műszakilag mit ellenőriz egy rendőr egy rutin közúti ellenőrzés során a gumik állapotán kívül?
Valóban nem akarok külföldről behozatni, behozni, sőt már behozottat itthon rendszámoztatni sem...
Van egy olyan érzésem , hogy fórumtársunk egyáltalán nem gondolkodik külföldi beszerzésben , amit írt az KIZÁRÓLAG a hazai viszonyokra ( kereskedőkre) értette .
Megértem a szempontjait , a külföldi beszerzés nekem is magas ló , nem foglalkozom vele . Persze bizonyos termékek -- mint a te delejkocsid is -- belföldön nem szerepelnek a kínálatban , így csak külhonból szerezhetők be .
Lombardini motoros kivitel , ha a Yanmar lenne benne akkor vakon megérné az árát . Az olasz motortól a mopedes hangadók többsége irtózik , az kétségtelen , hogy a Yanmar jobb , de a teljes elutasítás szerintem túlzó . Az MC-k gyenge pontja a korrozió , megjelenik az elülső bölcsőnél is , meg a hátulsó hídon is . Viszont nagyméretű , tágas és kényelmes kocsi , terjedelmes csomagtartóval .
A kocsi 2015-ben kapott magyar rendszámot , majd 2018-ban volt egy eredetiség vizsgálata .
Meglettek. Köszönöm az útbaigazítást. Így már könnyebb lesz a variátorral való munkálat. Sajnos pluszba nincs hátsó lengéscsillapítóm. Viszont a helyettesíthetősége érdekelne,mert láttak már szebb napokat amik alatta vannak.Jdm titane-hoz.
Tegnap beesett a fékpedál a Stellában, elpukkant a jobb első hajlékony fékcső. Sikerül gond nélkül hazavinni, a villanymotor elég jól tudja lassítani, csak a lámpánál és a stoptáblánál kellett a kéziféket behúzni. A hátsó kerekek légtelenítésénél vettem észre, hogy el van törve az egyik tekercsrugó. Ha jól emlékszem, JDM Titane hátsó teleszkópokat építettem be, a Stella eredeti teleszkópjai túlságosan kemények voltak.
Ha esetleg valakinek van felesleges Titane hátsó teleszkópja, érdekelne. Nem baj ha szét van rohadva, csak a rugóra van szükségem. Kb. 60 mm a rugó külső átmérője, a rugóacél 8 mm átmérőjű. A hossza kb. 200-220 mm lehet.
A variátor átalakítás rajzait felraktam a Facebookra az Electric Aixam oldalakra. Ott megvannak a csapágy számok is. De valaki feltette egy másik oldalra is, ahol részletesen leírta a lépéseket, lehet azt kellene megkeresned.
Üdvözlet a csoport tagoknak. segítséget szeretnék kérni. Azt szeretném megtudni hogy a Yanmar motor motorolajnyomása hol és hogyan állítható? Sajnos tartósan magas a gyári utasításhoz képest is (szerintem). Hidegen alpjáraton 3,5 bar emelt fordulatnál 4 fölé megy. Üzemi hőfokon alapjáraton 2,8-3bar üzemi fordulaton 3,8bar az olajnyomás.Szintetikus 10w40 olajat használok,Filtron szűrővel. Az olajcserék természetesen időben,idő előtt megtörténnek mert nem nagy beruházás. Szerintem az előző tulaj megpiszkálhatta ahogy sok mást is. Én arra a csavarra gondolok amire az olajszűrőt tekerem,de nem vagyok benne biztos. Erről a könyvben nem találtam semmit. ha esetleg más a hiba (nem jól csinálok valamit) szakértő segítséget szívesen fogadok! Még egy másik dolog. A Woo Doo féle átalakított primer vario csapágyméreteit,számát tudná valaki? Ne kellene szétszednem emiatt,megvenném előre és a felújításnál csak cserélnem kellene és lehet össze rakni. A másik gyári szénperselyes az egyértelműnek tűnik és az tartalék lesz. Variátorok esetében van-e valami buktató amire érdemes odafigyelni? Még egy dolog ezzel kapcsolatban: Jdm Titan2 esetében melyik röpsúly "méret" a legoptimálisabb? Mivel hogy házcsere is lesz. Nem sebességnövelés a cél. Vagyis csak minimális. Szeretném ha kicsit kisebb lenne normál tempónál a fordulat. A 165g nem nyerő mert azzal eléggé pörgetni kell,a 175 már sokkal jobb csak kíváncsi lennék az optimális méretre. Tudom hogy ez szinte mindig más,de egy kis iránymutatás sokat segítene hogy merre keresgéljek. A szíj nem kopott majdnem új. Segítséget előre is köszönöm.
Szép napot. Megmaradt a jogsim két évig, és azt hiszem ezt már nem kell megujjitani, ezért eladom Cassalini Moped autómat 350 eFt-ért Bakancs látta pár éve az autót , aksit biztosan kell cserélni, variátor jó, kaszni ép, a szíj, azt majd cserélni kell.Sajnos a házat is el kell adnom, Külföldi papirjaival, és Bakancs manuáljával, Aldebrőn van garázsban, előtte egyeztetni kell, nem vagyok ott. 06harmichét 31230kettő.
A Ligier Be Sun-t egy francia hirdetési oldalon vettem, előre ki kellett utalni az árát. 130e Ft-ért hozta haza egy erre specializálódott cég. A képeken jól nézett ki, a 8700 km-es futás bizalomgerjesztő volt. De azért volt izgalom, amikor beletettem az akkut, hogy elindul, vagy elfüstöl valami.
Az első sikeres vásárlás után vettem ugyanígy egy elektromos Piaggio Porter-t, abban is nagyon kevés km volt, de szörnyen le van lakva a belseje. Egy szálloda volt a tulajdonosa, reméltem hogy a kertész használta, de úgy néz ki, mintha egy útépítő cégnél dolgozott volna. Szerencsére műszakilag rendben van, az elektro-hidraulikus billenő platót eladtam, az kijárta a hazaszállítását.
A diesel mopedautók Franciaországban se sokkal olcsóbbak, de a választék lényegesen nagyobb. Személyesen kimenni drága, ha a neten vesszük, meg lutri.
Hmmm. Egy jobb minőségű kerékpár 10 kg körül van , de egy középkategóriás utcai bicaj felszerelve sincs 20-25 kg -- a legtöbb ember számára mégis megerőltető , hogy részt vegyen vele a forgalomban . Pláne ha emelkedőn kell vele felküzdenie magát . Az átépítéshez használt tandem se lehetett nehezebb annál a huszonkílónál .
Így most közel egy tonnát kell mozgatni , jóval nagyobb gördülési ellenállást jelentő kerekeken . Zseniális !
A hivatalok nem az ilyenféle fórumokról tájékozódnak , és működési elvük is más . Nem azért hoznak olyan (bürokratikus) intézkedéseket , hogy az állampolgárnak rossz legyen , hanem azért nekik ( a hivatalnak ) legyen jó . Nem áll érdekükben valamit magukra húzniuk akkor békében hagynak mindenkit .
A legjobb példa erre a korábban említett rendszámtalan segédmotor : nem azért nincs rendszámuk , hogy a tulajdonosokat némi bürokratikus macerától megkíméljék , hanem azért , mert az impotens hatóság képtelen elfogadható módon megoldani a rendszámozást .
A kecskeméti társulat valóban egy viszonteladói vállalkozás , jellemző módszerük , hogy gyorsan lecsapnak a magyar rendszámmal hirdetett járműre és minimális kozmetika után haszonnal továbbadják . A módszerük lényege a gyorsaság ( úgy a hirdetések figyelésekor , mint a megvásárláskor ) , illetve ha már megvan a gép akkor a türelem -- ráérnek kivárni a vevőt , ők nincsenek rászorulva arra , hogy sürgősen eladják kocsit ( minimális a biztosítása , nem jár le rajta a műszaki , tudják nélkülözni a befektetett pénzt ) és kivárják a vevőt . Aki viszont gyalázatosan rossz helyzetben van : a kínálat minimális , ami pár darab van az szétterítve az egész országban ... Nem szépítem a dolgot , amikor néha-néha én is eladok egy kocsit akkor hasonló helyzetben érzem magam -- bár annyiban más módszerrel ügyködök , hogy én általában hibás kocsit veszek meg , lassacskán megcsinálom , használom pár hónapig-évig , majd utána adom el . Így a kecskemétiek és az én tevékenységem összevethetetlen .
Én házhoz soha nem hozatnék járgány házhoz -- jópáran panaszkodtak arra , hogy elmentek megnézni a kocsit és volt vele zűr jócskán . Bátyám néhány alkalommal szállított házhoz eladásra kínált mopedautót , de rosszak a tapasztalataink .
Aki félmilliót el szándékszik költeni , az szervezze meg -- ha kell többszáz km-ről -- a megvásárolandó portéka megtekintő túráját .
Másik létező -- nagyon sűrűn előforduló -- gyakorlat , hogy elmegy a delikvens és megtekinti a kiszemelt verdát , aztán leszállíttatja az eladóval . Ilyet már mi is csináltunk . Ez egy fokkal jobb , de én még ennek se vagyok híve : az az álláspontom , hogy ebben az árfekvésben egy mopedautónak tudnia kell a saját lábán hazamennie , szinte az országban bárhonnan bárhova .
Legutóbb barátom kocsiját adtam így el , mert ő a Dunán evezett egy hétig , s közben befutott a komoly vevő a kocsijára ; én voltam itthon , én mutattam a verdát az érdeklődőnek . Megfelelt neki , mondja másnapra szerez trélert és elviszi . Rávettem : menjenek haza lábon , mindenki jobban jár -- ő nyugodt lehet a rejtett hibák felől , tudni fogja hogy a kocsival el lehet menni hosszabb túrákra is . Végülis nekiindultak a 200 km-es útnak , az 15 éves srác vezetett akinek vették a kocsit .
Teljesen értelmezhetetlen számomra : megvesznek egy 34 éves Ford Escortot 60 ezer Ft-ért , amin még van 2 hét műszaki és hazamennek vele Szolnokról Balatonföldvárra . De ha megvesznek egy MC2-est 950 ezer Ft-ért akkor felhajtanak egy trélert és elviszik vele Veszprémből Kaposvárra . Hmmm ...
Persze a magánszemélyek is "érdekesek" tudnak lenni, mert ha mondjuk egy kereskedő adna 500 ezret, akkor ő 7-ért hirdeti, aztán ha nem megy el, végül mégis odaadja a kereskedőnek akár 450-ért is, de a vevőnek akkor sem enged az "álomárból"... :)
Ezt a kocsit Kőszárhegyen hirdették 2019 október 20-án 350 ezeres irányáron :
Majd Mélykúton 20200111-én 570 ezerért .
Aztán 2020 március 8-án Keszthelyen 595 ezerért :
Úgy látszik nem ment el , mert variátorcsere és motorjavítás után továbbra is Keszthelyen kellette magát 750 ezerért április 20-án :
Hogy mi hogyan néz , az egy dolog , relatíve objektív körülmény . Az , hogy kinek mi tetszik , az pedig teljesen szubjektív .
az én véleményem szerint egy gyári 3 kerekű mopedautó egyrészt a gyakorlatban lényegesen használhatóbb , mint egy (hagyományos értelemben vett ) tricikli , másrészt elfogadhatóbban néz ki , főleg egy olyanhoz képest amire házilag tákoltak különféle esővédő plexiket .
Ez a háromkerekűek az én járgányaim , jelenleg is megvannak . Valamennyi kétüléses ( egymás melletti ülésekkel) , autókormányos , amit a forgalomban is lehet használni . Az ApeCarral évekig jártam autó helyett , többszáz km-es túrákat megtéve , illetve olykor kihasználva a féltonna + 2 személy terhelhetőséget . A tetőcsomagtartós Sulkyval kétszer is elmentem a Balatonra mopedes találkozóra (150 km ) az mondjuk érzékien lassú , de nem volt annyira elviselhetetlen végigülni az 5 órát .
Ez pedig egy hagyományos motoros tricikli -- nem tudom elhinni , hogy jobban járnék vele , mint a fentiekkel .
A háromkerekűekkel szemben jelentős az átlagemberek részéről jelentős ellenérzés tapasztalható , nagyon jellemző az általad is említett "inkább , gyalog , mint ezzel " hozzáállás . Ennek oka elsődlegesen a háromkerekűekhez köthető rokkantkocsi ízzel magyarázható . Kétségtelen tény , hogy ezeket járműveket az egyszerűség szülte , és a legtöbb emberi társadalom nem szereti , ha valamin látszik a költséghatékonyság szándéka . Pedig ha napjaink ipari termékeibe belenézzünk -- legyen az gépkocsi , konyhai robotgép , halkonzerv vagy pillepalack -- akkor szinte beteges költségoptimalizálási törekvések nyomait látjuk .
Ugyanakkor létezik a 3 kerekű járművek egy olyan csoportja amelyet szinte bárki felvállalna , mert látszik rajta , hogy nem a szegénység szülte . Ebből pedig egyértelműen következik : ez az elutasító hozzáállás nem a háromkerekűségnek szól , hanem a termék által üzent gazdasági tartalomnak . (Ha két kerék közel van egymáshoz akkor jogilag egy keréknek számít ) .
Illetve néhány link a sokak által felvállalható 3 kerekűek árairól :
Köszönöm a kijavítást / kiegészítést! Bár ezzel az a baj, hogy eddigi tapasztalatom szerint a nekünk pozitív dolgokat előbb-utóbb megszüntetik. (Lehet, hogy kár volt a hivatalok figyelmét felhívni? :-) )
"iszonyat messze laksz onnan , ahol ilyenket hirdetni szoktak"
Lehet mégsem. A minap például röpke1 óra alatt 3 mopedautó is elpöfögött előttem. Pontosabban kettő, mert a harmadikat Csongrádon az okmányiroda parkolójában láttam.
De mint megtudtam a kis fatornyos falunkban is van legalább 4 db (+ egy 3 kerekű). Igaz keveset vagyok a faluban, de én csak egyet láttam, azt is már vagy 2 éve...
60 km-re Kecskeméten elég gyakran hirdetnek. Valószínű kereskedő lehet mert azonos néven 2-3 db-ot is hirdet egyszerre és a "házhoz szállítást megoldja". Mondjuk a kereskedőkkel újabban nincs túl jó tapasztalatom, így inkább magánszemély eladótól vennék, kicsit talán reálisabb áron.
(A legutóbb például egy olyat hirdetett, aminek a bal első kereke korábban kiszakadhatott, mert a sárvédő sérülései erre utaltak. Lehet csak megfoltozta a felfüggesztést és piacra dobta - bár ezt egy kis átnézéssel ki lehet szúrni. Csak "netes rendelés" esetén gondolom az ide és visszaszállítást ki kell fizetni ha nem veszem át és a kereskedőnek talán már ez is megéri, sőt az sem kizárt, hogy inkább megveszi az ember így - esetleg 10-20 ezret lealkudva - mint tízezreket fizessen a potyaszállításért.)
Persze a magánszemélyek is "érdekesek" tudnak lenni, mert ha mondjuk egy kereskedő adna 500 ezret, akkor ő 7-ért hirdeti, aztán ha nem megy el, végül mégis odaadja a kereskedőnek akár 450-ért is, de a vevőnek akkor sem enged az "álomárból"... :)
Amit a múltkor linkeltem már valószínű elkelt (levették a hirdetést). Ha az én itteni "reklámom" hatására ment el, akkor kérem a közvetítői díjat.... :PPP