Keresés

Részletes keresés

cliffgreen Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88215

Természetesen Castrol 

Előzmény: cliffgreen (88214)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.08 -1 1 88214

Írd be a keresőbe, hogy Staburags (NBU 30 PTM) illetve Castro Optimol.

 

 

Előzmény: HorváTH 69 István (88211)
befaster Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88213

Igen, ez így van. 🙄

Előzmény: R100 (88212)
R100 Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88212

Nálunk a 126 ezer km már eladhatatlan kategória, ha még beleteszel néhány tízezret már nem oszt, nem szoroz.

Előzmény: befaster (88207)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88211

Azt szeretném megkérdezni , mi a típusa annak a Fehér zsírnak , amivel a gumiharangokat , meg egyebeket kell kenni ? Tudom hogy volt már téma , de nem emlékszem :( Most viszont kéne vennem . Ha esetleg tudtok beszerzési helyet is , akkor azt is megköszönném ! 

befaster Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88210

Sima, nem adv.

Előzmény: zöld_I (88209)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88209

A tied ADV vagy nem? 

 

Előzmény: befaster (88207)
tux Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88208

Ha NEKED jó a váltója, szerintem nem sok, próbáld elvinni hosszabb próbaútra.

Előzmény: befaster (88207)
befaster Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88207

Nos, szerintetek van 1 ,2010es ,d.o.h.c  amiben 126e van már . Sztm patika állapotban, minden extrával ( 30év jubi modell) és van 1 vizes 2015ös ,cserélnénk és 1.5kér rá. 80e km, nincs doboz hozzá. Nem adventura. Kicsit soknak gondolom.  Nem tudok dűlőre jutni hogy kell nekem a vizes vagy nem. Föleg mikor ezt a váltó mizériát olvasom. Viszont a mostaniba meg szalad a km, és a magyar még mindig km/t vesz.

Tehát eladhatatlan lassan, vagyis potom pénzt adnának csak érte.   

tux Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88206

Régen is voltak mindenféle váltók, a BMW hagyományosan nem jeleskedik váltók tekintetében. Általában hosszú úton járó, klattyogós váltó volt a boxerek jellemzője, de a 650 CS is akkorát csattant, hogy szó szerint 2 utcáról hallottam, amikor a szerelő elvitte próbakörre. A DOHC-k váltója már jó volt, pedig az is boxer, csak kicsivel kevesebb nyomatékkal. A vizesekkel kezdődőtt a probléma, amin farigcsálnak valamit típusváltásonként, jobb is lesz valamennyivel, de még az 1250-esen sem az igazi. Kelletlen, akadós, néha darálós, nem kiszámítható, a gyorsváltó nehezen jár, inkább magas fordulaton elfogadható, lefelé gyakran akad középen. Lehet velük váltani, csak rossz a váltási érzet. És ami a legérdekesebb, hogy ugyan abból a típusból, évjáratból vannak jobbak és rosszabbak. A rosszabbakat nem lehet megjavítani, a jobbak nem romolnak el.
Személyes történetem: 2010-es DOHC hibátlan volt. 2013-as LC katasztrófa volt. Nem csak a váltó, a kardán is búgott. Nem csak én mondom, 2 tapasztalt motoros cimborám is egymástól függetlenül, próba után. 2017-es rossz, BMW szerelő próbaút után kopott kuplunggal magyarázta (30e km-nél fura volt), kicserélték gariban, nem lett jobb. 2022-es 1250 jobb volt, de 10e km. után is zavart. Ezen a ponton ott tartottam, hogy nem hiszek a BMW fejlődőképességében, ami váltót illeti. Elhittem, hogy vannak jobb és rosszabb példányok, és találtam egy nem tökéletes, de elég jó 2018-est, amivel most boldog vagyok.
Az, hogy nem mindenkit zavar, több tényezővel magyarázható. Vannak jobb és rosszabb példányok. Attól függ ki mit használt előtte/párhuzamosan, ahhoz hasonlítja. 40-es lábbal, edzőcipőben jobban érezni mindent mint 46-os krosszcsizmában. Nem mindenki igényes ilyesmire. Hidegen jobb mint melegen, tehát rövidebb próbakörön nem jön ki. Többek szerint nem BMW olajjal jobb, de van aki szerint csak az első párezer km. Túrázáskor kevésbé jön elő, mint városban. Tesztelők is néha megemlítik, de csak amikor az utódot tesztelik, hogy az előd váltója egy kicsit ilyen-olyan volt, de ez már jobb. Mondjuk arra is 10 év jöttek rá, hogy ha fúrnak egy lukat a kardán aljára, akkor ott kifolyik a víz és nem rozsdásodik a szerkezet.
Ennek ellenére a GS a világ egyik legjobb, legsokoldalúbb motorja. Ezért írtam, hogy az igazi előrelépés SZERINTEM a hibátlan váltó és a gyorsváltó lenne, nem a nagyobb teljesítmény, más idomok, meg radarok, meg D-ESA2.
A fenti tapasztalatomat 4 vizes GS-el és 3 R-el megtett 20e+ km alapozza meg, plusz számtalan teszt és fórumvélemény elolvasása.

Előzmény: cliffgreen (88204)
dreamfactory Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88205

Ha már a váltóknál járunk :)

 

Van 1150 szériára , egy fekete házas , JAK kódos , EVO Black Sport váltóm ( teflonbetétes kapcsolókörmös ), 42e párszáz km-es , TOP állapot , eladó !

 

Bocs Kupec :D

 

 

cliffgreen Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88204

Egyetértek veled, a Suzukimon nekem sem volt jobb a váltó, inkább karcosnak mondanám, az olajra is érzékeny volt.

 

Anno az ETZ váltója nem hagyott rossz emléket bennem, nem úgy a 350-es Jawa, a blokk belseje szemre is sokkal hitványabb volt az MZ-hez képest, ami azért német precizitással volt megcsinálva, hiába csak NDK volt.

 

Bár én csak a kései 1150 váltóját ismerem, de azt kifejezetten szeretem. Lehet, egyedül leszek a véleményemmel, de jól és gyorsan kapcsolható, az hogy klattyan, azt elfogadom természetes üzemi zajnak, sőt, mindig is tetszett, mikor hallottam az utcán, hogy egy motornak klattyan a váltója.

Ránézek a két robosztus hengerre és természetes, hogy traktorosabb az egész kezelése :)

 

Azt hozzá kell gondolni a témához, hogy a 600-as CBR fele nyomatékkal de dupla hengerrel rendelkezik az 1200 boxerhez képest, tehát negyed akkora nyomatékimpulzusok mennek a váltóba.

A 600-asnál fordulatonként két 150-es hengerben van munkaütem, az 1200-esnél fordulatonként 1db 600-as hengerben. Nagyobb/szélesebb fogaskerekek kellenek, nagyobb forgó tömegek, így váltáskor nagyobb erők lépnek fel, mikor gyorsítani/lassítani kell a tengelyeket.

 

Tehát a 600-as nem tudja az 1200-es nyomatékát, az 1200-es meg nem tudja a 600-as filigránságát, vagy csak jóval drágább technikával.

Előzmény: hamvasat (88203)
hamvasat Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88203

Sokáig MZ-m volt, szóval nekem lehet minden váltó jó, ami vált :-)

 

Amúgy a hayabusámon nem emlékszem, hogy jobb váltó lett volna, mint a GS-en, pedig fél évig párhuzamosan volt a kettő. Az néha lyukat dobott 5. és 6. Között.

 

A KTM690 Duke váltója sem hagyott bennem pozitívat, az is néha lyukat váltott Kakucson 2. És 3 között.

 

Ami viszont nagyon selymes volt, az a CBR600RR váltója.

Előzmény: zöld_I (88200)
dreamfactory Creative Commons License 2023.09.08 0 0 88202

https://www.youtube.com/watch?v=LT5rvg0t2r4

 

Megújultak a "kis" GS-ek . 

tux Creative Commons License 2023.09.07 0 0 88201

Jogos.

Előzmény: zöld_I (88200)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.07 0 0 88200

Felesleges Triumphot próbálni, szerintem itt mindenkinek volt már japán motorja. Olyan a jó váltó.

Előzmény: tux (88199)
tux Creative Commons License 2023.09.07 0 0 88199

Ha kívánságműsor lenne, én Triumph váltót kérnék bele és világító kormánygombokat. Minden más úgy jó ahogy van, már a 2018-as 1200-ban is. Az 1250-es motorja is előrelépés volt, de nem akkora, amekkora egy jó váltó és gyorsváltó lenne. De nem vagyok optimista. Amióta a vizes GS megjelent, az megy, hogy az aktuális váltója már jó az előzőhöz képest. Gondolom az 1300-as bemutatón is emondják majd, hogy javítottak az 1250 váltási érzetén, de ugyan úgy lesznek jobb és rosszabb példányok. Aki nem érti miről beszélek, próbáljon ki pár Truimph-ot utána pár vizes GS-t és érteni fogja.

Előzmény: hamvasat (88196)
hamvasat Creative Commons License 2023.09.07 0 0 88198

Ahha :-)

Előzmény: zöld_I (88197)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.07 0 0 88197

Kíváncsi vagy a mit válaszoltak a soha fel nem tett kérdésre?

Előzmény: hamvasat (88194)
hamvasat Creative Commons License 2023.09.07 0 0 88196

Köszi  Lehet tévesen, de úgy emlékszem, hogy az 1250 bemutatója után pár héttel már volt darab a magyar kereskedésekben.

 

Az 1300RT-re leszek még nagyon kíváncsi, ha lesz belőle valamikor.

Előzmény: tux (88195)
tux Creative Commons License 2023.09.07 0 0 88195

"at the opening ceremony of BMW Motorrad Welt Berlin on 28 September 2023"

Szeptember 28-án jelentik be, jövőre kezdik szállítani, gondolom nyár körül.

Előzmény: hamvasat (88194)
hamvasat Creative Commons License 2023.09.07 0 0 88194

Tudja már valaki, hogy mikor és hol lehez kézzel is megfogni egy r1300GS-t?

Horpa1 Creative Commons License 2023.09.07 0 1 88193

Szia Stenmark,

 

fura, hogy azt írod “műanyagok” mert míg a DOHC 33l-es tankja full műanyag az 1200 LC Adv. tankja fém🤗

Én nagyon szeretem a DOHC-t, legjobb ár-érték arányú motornak tartom most is, de ha ha lebontanánk a járműiparban (is) elengedhetetlenül felhasznált műanyag alkatrészeket a két motorról, nem vagyok benne biztos, hogy a mérleg könnyebbik felét tenné ki a DOHC…. persze sok biztonságtechnikai kütyü kapcsán lehet az LC esetében több a felhasznált darabszám, nem tudom, de kit is érdekel mikor olyan jó vele menni🤩

 

A sütemények is nagyon finomak!!!🙂

Előzmény: Stenmark1 (88191)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 88192

Ja és ne rágjátok már a gittet, inkább motorozzatok! Ezt már régen akartam leírni!

Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 88191

Ez igen, szépek a vasak, bocs műanyagok?!

 

Hát eléggé megváltozott ez a DOHC!

 

Gratula, bár nem az én színem, de ez jó összeállítás, ráadásul összeöltöztetek!

 

A fagyi tényleg jó, de nekem már zavarba ejtő a kínálat, így sütit ettem, amit nem is bántam meg!

Előzmény: Horpa1 (88190)
Horpa1 Creative Commons License 2023.09.06 0 2 88190

Jelentem Csákváron még mindig finom a fagyi és cukormentesből felfejlődött a kínálat🙂👍

Remek idő van😎

cliffgreen Creative Commons License 2023.09.06 0 0 88189

Lehet, hogy az én 1150-emet is elkapta a gagyi kínai vírus? Nekem öntvénynek tűnik mindkét kar (a vékony csík az osztósík, a rücskös felület a tápfej csatlakozása szerintem).

Érdekes módon kikönnyítést sem látok rajta a töréshez.

 

Így néz ki a gyári, vagy valami utángyártottal örököltem?

 

Előzmény: tcaoe (88186)
kiss_atti Creative Commons License 2023.09.06 0 2 88188

Ennyit beszélni a fékekről...

 

Csak a gyávák fékeznek !!!

:-)))

HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.09.06 -1 0 88187

Fiatal koromban , dolgoztam másodállásban , Alu-öntödében . Persze ha már ott voltam , kerestem , mit lehet fusizni :) Akkoriban jöttek be az ETZ-k . Azoknak , akkoriban , modernnek látszott , az ujjanként ívelt formatervezéses kuplung-fék karjai . Hát kaptam az alkalmon , csináltam valami gagyi öntőformát , azt elkezdem olyan formájú karokat önteni , Pannonia-hoz ! Tán még mindig van itthon pár nyers öntvény belőlük... Hát magam is elcsodálkoztam , hogy vékony gagyi öntvény milyen kúrva erős ! Kézzel , képtelenség volt eltörni ( vagy csak én vagyok gyenge ) Szóval itt megint azon az állásponton vagyok , mint a kormányt felfogó csavaroknál , múltkorjában . Normál használatnál , nem az anyagminőség a gond . Amikor meg el tud törni az után gyártott , vagy a csavaroknál a rozsdamentes , akkor ott már az a legkisebb gond . Mert akkor , már a motor rég ripityára van törve ! 

Előzmény: tcaoe (88186)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.06 0 1 88186

Nem fontos nekem, ez egy egyszerű tény.

 

A gyári persze hogy kovácsolt. Még a martak is kovácsolt nyers darabból vannak.

Előzmény: tux (88185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!