A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Azt szeretném megkérdezni , mi a típusa annak a Fehér zsírnak , amivel a gumiharangokat , meg egyebeket kell kenni ? Tudom hogy volt már téma , de nem emlékszem :( Most viszont kéne vennem . Ha esetleg tudtok beszerzési helyet is , akkor azt is megköszönném !
Nos, szerintetek van 1 ,2010es ,d.o.h.c amiben 126e van már . Sztm patika állapotban, minden extrával ( 30év jubi modell) és van 1 vizes 2015ös ,cserélnénk és 1.5kér rá. 80e km, nincs doboz hozzá. Nem adventura. Kicsit soknak gondolom. Nem tudok dűlőre jutni hogy kell nekem a vizes vagy nem. Föleg mikor ezt a váltó mizériát olvasom. Viszont a mostaniba meg szalad a km, és a magyar még mindig km/t vesz.
Tehát eladhatatlan lassan, vagyis potom pénzt adnának csak érte.
Régen is voltak mindenféle váltók, a BMW hagyományosan nem jeleskedik váltók tekintetében. Általában hosszú úton járó, klattyogós váltó volt a boxerek jellemzője, de a 650 CS is akkorát csattant, hogy szó szerint 2 utcáról hallottam, amikor a szerelő elvitte próbakörre. A DOHC-k váltója már jó volt, pedig az is boxer, csak kicsivel kevesebb nyomatékkal. A vizesekkel kezdődőtt a probléma, amin farigcsálnak valamit típusváltásonként, jobb is lesz valamennyivel, de még az 1250-esen sem az igazi. Kelletlen, akadós, néha darálós, nem kiszámítható, a gyorsváltó nehezen jár, inkább magas fordulaton elfogadható, lefelé gyakran akad középen. Lehet velük váltani, csak rossz a váltási érzet. És ami a legérdekesebb, hogy ugyan abból a típusból, évjáratból vannak jobbak és rosszabbak. A rosszabbakat nem lehet megjavítani, a jobbak nem romolnak el. Személyes történetem: 2010-es DOHC hibátlan volt. 2013-as LC katasztrófa volt. Nem csak a váltó, a kardán is búgott. Nem csak én mondom, 2 tapasztalt motoros cimborám is egymástól függetlenül, próba után. 2017-es rossz, BMW szerelő próbaút után kopott kuplunggal magyarázta (30e km-nél fura volt), kicserélték gariban, nem lett jobb. 2022-es 1250 jobb volt, de 10e km. után is zavart. Ezen a ponton ott tartottam, hogy nem hiszek a BMW fejlődőképességében, ami váltót illeti. Elhittem, hogy vannak jobb és rosszabb példányok, és találtam egy nem tökéletes, de elég jó 2018-est, amivel most boldog vagyok. Az, hogy nem mindenkit zavar, több tényezővel magyarázható. Vannak jobb és rosszabb példányok. Attól függ ki mit használt előtte/párhuzamosan, ahhoz hasonlítja. 40-es lábbal, edzőcipőben jobban érezni mindent mint 46-os krosszcsizmában. Nem mindenki igényes ilyesmire. Hidegen jobb mint melegen, tehát rövidebb próbakörön nem jön ki. Többek szerint nem BMW olajjal jobb, de van aki szerint csak az első párezer km. Túrázáskor kevésbé jön elő, mint városban. Tesztelők is néha megemlítik, de csak amikor az utódot tesztelik, hogy az előd váltója egy kicsit ilyen-olyan volt, de ez már jobb. Mondjuk arra is 10 év jöttek rá, hogy ha fúrnak egy lukat a kardán aljára, akkor ott kifolyik a víz és nem rozsdásodik a szerkezet. Ennek ellenére a GS a világ egyik legjobb, legsokoldalúbb motorja. Ezért írtam, hogy az igazi előrelépés SZERINTEM a hibátlan váltó és a gyorsváltó lenne, nem a nagyobb teljesítmény, más idomok, meg radarok, meg D-ESA2. A fenti tapasztalatomat 4 vizes GS-el és 3 R-el megtett 20e+ km alapozza meg, plusz számtalan teszt és fórumvélemény elolvasása.
Egyetértek veled, a Suzukimon nekem sem volt jobb a váltó, inkább karcosnak mondanám, az olajra is érzékeny volt.
Anno az ETZ váltója nem hagyott rossz emléket bennem, nem úgy a 350-es Jawa, a blokk belseje szemre is sokkal hitványabb volt az MZ-hez képest, ami azért német precizitással volt megcsinálva, hiába csak NDK volt.
Bár én csak a kései 1150 váltóját ismerem, de azt kifejezetten szeretem. Lehet, egyedül leszek a véleményemmel, de jól és gyorsan kapcsolható, az hogy klattyan, azt elfogadom természetes üzemi zajnak, sőt, mindig is tetszett, mikor hallottam az utcán, hogy egy motornak klattyan a váltója.
Ránézek a két robosztus hengerre és természetes, hogy traktorosabb az egész kezelése :)
Azt hozzá kell gondolni a témához, hogy a 600-as CBR fele nyomatékkal de dupla hengerrel rendelkezik az 1200 boxerhez képest, tehát negyed akkora nyomatékimpulzusok mennek a váltóba.
A 600-asnál fordulatonként két 150-es hengerben van munkaütem, az 1200-esnél fordulatonként 1db 600-as hengerben. Nagyobb/szélesebb fogaskerekek kellenek, nagyobb forgó tömegek, így váltáskor nagyobb erők lépnek fel, mikor gyorsítani/lassítani kell a tengelyeket.
Tehát a 600-as nem tudja az 1200-es nyomatékát, az 1200-es meg nem tudja a 600-as filigránságát, vagy csak jóval drágább technikával.
Sokáig MZ-m volt, szóval nekem lehet minden váltó jó, ami vált :-)
Amúgy a hayabusámon nem emlékszem, hogy jobb váltó lett volna, mint a GS-en, pedig fél évig párhuzamosan volt a kettő. Az néha lyukat dobott 5. és 6. Között.
A KTM690 Duke váltója sem hagyott bennem pozitívat, az is néha lyukat váltott Kakucson 2. És 3 között.
Ami viszont nagyon selymes volt, az a CBR600RR váltója.
Ha kívánságműsor lenne, én Triumph váltót kérnék bele és világító kormánygombokat. Minden más úgy jó ahogy van, már a 2018-as 1200-ban is. Az 1250-es motorja is előrelépés volt, de nem akkora, amekkora egy jó váltó és gyorsváltó lenne. De nem vagyok optimista. Amióta a vizes GS megjelent, az megy, hogy az aktuális váltója már jó az előzőhöz képest. Gondolom az 1300-as bemutatón is emondják majd, hogy javítottak az 1250 váltási érzetén, de ugyan úgy lesznek jobb és rosszabb példányok. Aki nem érti miről beszélek, próbáljon ki pár Truimph-ot utána pár vizes GS-t és érteni fogja.
fura, hogy azt írod “műanyagok” mert míg a DOHC 33l-es tankja full műanyag az 1200 LC Adv. tankja fém🤗
Én nagyon szeretem a DOHC-t, legjobb ár-érték arányú motornak tartom most is, de ha ha lebontanánk a járműiparban (is) elengedhetetlenül felhasznált műanyag alkatrészeket a két motorról, nem vagyok benne biztos, hogy a mérleg könnyebbik felét tenné ki a DOHC…. persze sok biztonságtechnikai kütyü kapcsán lehet az LC esetében több a felhasznált darabszám, nem tudom, de kit is érdekel mikor olyan jó vele menni🤩
Lehet, hogy az én 1150-emet is elkapta a gagyi kínai vírus? Nekem öntvénynek tűnik mindkét kar (a vékony csík az osztósík, a rücskös felület a tápfej csatlakozása szerintem).
Érdekes módon kikönnyítést sem látok rajta a töréshez.
Így néz ki a gyári, vagy valami utángyártottal örököltem?
Fiatal koromban , dolgoztam másodállásban , Alu-öntödében . Persze ha már ott voltam , kerestem , mit lehet fusizni :) Akkoriban jöttek be az ETZ-k . Azoknak , akkoriban , modernnek látszott , az ujjanként ívelt formatervezéses kuplung-fék karjai . Hát kaptam az alkalmon , csináltam valami gagyi öntőformát , azt elkezdem olyan formájú karokat önteni , Pannonia-hoz ! Tán még mindig van itthon pár nyers öntvény belőlük... Hát magam is elcsodálkoztam , hogy vékony gagyi öntvény milyen kúrva erős ! Kézzel , képtelenség volt eltörni ( vagy csak én vagyok gyenge ) Szóval itt megint azon az állásponton vagyok , mint a kormányt felfogó csavaroknál , múltkorjában . Normál használatnál , nem az anyagminőség a gond . Amikor meg el tud törni az után gyártott , vagy a csavaroknál a rozsdamentes , akkor ott már az a legkisebb gond . Mert akkor , már a motor rég ripityára van törve !