Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
Ma kicsit alaposabban leteszteltem a futóműbeállításokat. Elölről levettem az előfeszítést, mert furán viselkedett.. gondolom orra volt bukva. Hátul raktam még a húzó csillapításra (4-ről 2-re), mert meleg olajjal már gyorsabb lett a hátulja, mint az eleje. A nyomó oldali csillapításon nyitottam (12 helyett 18), így most szarabb úton is biztosabban fordul, nem pattan le az ívről ha jön egy döccenő.
Összességében a pille súlyomhoz (65kg) és közútra teljesen jó. Kiegyensúlyozott, kiszámítható, határozottan fordul. Lábtartók tanúsíthatják. :)
Kiváncsi vagyok a ringen majd mit lehet vele kezdeni így, túl sok jóra azért nem számítok - még így, a legkeményebb beállításokkal is nagyon puha.
Van itt köztetek még ilyen elvetemült, aki sportmotornak használja az FJR-t? :)
Hétvégén lebontottam a felső idomokat, mert a szervizben összevissza rakták őket vissza. Konkrétan ujjnyi hézag volt a középső és a szélső idom között a tükör mellett. Az egyik tükör is csálé volt az esés miatt, azt mondták nem tudnak vele mit csinálni. Én tudtam. Pár jól irányzott kalapácsütés a konzolon, és voálá - rendesen áll a tükör. Az is kiderült, miért sütött át a nap az idomok között - hiányzik az a 4 csavar, ami belül, az idomok találkozásánál összefogná őket. Kettőt pótoltam a külső csavarokból, az alsó kettő betekeréséhez viszont le kéne szedni a középső fejidomot is, ahhoz meg a szélvédőt meg még kitudja mit.. azok maradnak úgy egyelőre. A két felső csavar pótlásával megszűnt a hézag, az oldalidomokhoz, ahonnan kölcsönöztem meg majd rendelek csavart.
Szétszedésnél kiderült, hogy HID lámpáim vannak. Előző tulaj öröksége. Mondjuk láttam, hogy kékes-lilás a fénye, de azt hittem csak ilyen színezett izzó van benne. Hát nem. Nem tudom, hogy jó-e ez nekem - szerintem egy jól beállított lámpa, hagyományos halogén izzóval is kiválóan alkalmas a célra, de egyelőre marad. Ami nem tetszik, hogy az elektronikája (egy bazi nagy doboz), meg valami relé egyáltalán nincs rögzítve, csak ott zötykölődik az idom alatt. Illetve nem zötykölődik, mert majdnemhogy púposra feszíti az idomot. Igényes... Ha megjön a szélvédő majd újra lebontom az egészet, pótolom a maradék két csavart és lehet kiszerelem az egész hóbelebancot a rákba.
Ha már belejöttem, csináltam egy teljes "davemoss"-t is a motoron. Kimaxolt előfeszítéssel is 5 centit ül az eleje, szóval valószínű az első rugók már nincsenek toppon. Fura, pedig alig 50 ezer kilóméter van a motorban. Húzó oldali csillapítás elöl 2, hátul 4 lett, előfeszítés elöl 1, hátul Hard állás. Nagggyon süti lett, megszűnt a kanyarban kóválygás, a döccenőket is ringás nélkül, egy gyors "UMPF"-fal megeszi. Egész sportmotor lett belőle. :)
Ma beállítottam a lámpákat. Ha rajta ülök a motoron, akkor 81 centire van a földtől az izzó. 5 méterre álltam a faltól, és feljelöltem 0,9x81=73 centit. Pár centivel alatta volt a jobboldali, a baloldali vagy 10-zel. Feljebb állítottam. Kíváncsi leszek.
Létezik valami segédlet, ábra, specifikáció, hogy a tompított hova kellene, hogy világítson? Pl. X méterre megállsz a faltól, és Y cm magasan kell lennie a vetületnek, vagy X méteren Y centit kell essen, stb. A könyvben csak annyit írnak, hogy állítsd a fényszórót a terhelésnek megfelelően. Köszi. A baj, hogy ha beállítom úgy, hogy többet lássak előre, mint 5 méter, akkor már villognak a szembejövők. A távolsági meg olyan, mintha nem is lenne: ugyanoda világít, mint a tompított, csak közbe fényesebbek a bokrok az út szélén. Nem mondom, van élményfaktor a vakon motorozásban, de ha lehet minimálisra csökkenteném az életveszélyt :)
Érdekes mert jó régi hirdetés. Szerintem már tavasszal is hirdette, vagy még előbb. Egy olajcsere hetekig tart? Szerintem ha megtudod majd nézni nagyítót vigyél. Még a kereskedő szót is utálom. Mind leakarja húzni az embert, meg átbaszni. Résen kell lenni. Ne kapkodd el a vételt.