Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Használ más is Temasil tömítőpapírt? 6$ a gyári fém hengerfej tömítés, egy ilyen lap 30x30 és 1000ft, 200°C-ig hőálló a kék, jut belőle blokkfelek közé, hengerfejhez és karbihoz is, kipufogóhoz nem merek tenni oda vágok lemezt.
A kolegám esküszik a shell benzinre, az mz 2 év állás után is 2-3 rúgásra indult. Kertigépeket szokták hordani hozzá a rokonok és imádkozott neki hogy a shelles benzinnel állítsák le mert attól tavasszal is fog indulni.
Karburátorral bajlódtam már jó ideje, igaz nem bajlódtam csak nem volt alapjárat.. mivel idős gép ezért cserélve lett szimering, szintúgy maradt a hiba. Nem tudtam alapjáratot állítani, vagy túl sok volt vagy túl kevés pörgött mint állat/dadogott és megállt. Szétkaptam a karbit darabokra majd összeraktam és rendeződött a helyzet, annyira megörültem neki pár percig hallgattam a hangját alapjáraton és bármerre döntöttem a gépet az alapjárat nem változott, nem csörömpölt és nem is fulladt a gép. Ez volt az ami döntésre változtatta az alapjáratát korábban.
Ja ja 755...valahol 1500-2000 üzemóra között. De még szervíz nem látta. Szöghajtás karbi kupplung gyujtás még a gyári. Talán még főtengely szimering fax tudja de nyilván sokat nem költenék rá de amit ez a gép letermelt. Hát lehet tavasszal jön az új tesó akkor...
Mérd meg mennyi kompót van benne, olyan 6.5 kell az induláshoz de 8-8.5 körül ha van akkor okozhat ilyen problémát. Azért érdemes így kezdeni, ugyan valószínűleg szét kell szedni de sok információt elárul a kapott érték.
Ha bemelegszik a motor és úgy fogy az ereje akkor az gyűrűs lesz jól sejtem?szűrők jók, kipuffjárat pucolva. A kipufogóbol karcogó soha nem hallott hang tör elő, mondjuk van benne kilóméter bőven. Elég nagynak tűnt a gyűrűhézag is a kipuffon keresztűl.
Bár ahogy megnéztem pár beüzemelt 553rs-t, tényleg a védőhüvelyben fut a gégecső. Akkor esélyes hogy Én voltam a bénuc. Ez lenne a jobbik forgatókönyv.
Na kérem. Állítólag annyi volt csak a "baja" hogy nem fűztem bele a gázbowdent védő gégecsövet a védőhüvelybe. Ezt az álláspontot egyelőre kétkedve fogadom, de meglátjuk. Max visszamegyek még egyszer.
Azért nem látok benne logikát, mert egyértelműen csökkent az alapjárat, amikor a gép segge emelkedett a földtől. Esetleg úgy működhet az elmélet, hogy a bowden alapesetben feszült és nyitotta a fojtószelepet, ezzel emelte az alapjáratot. Ahogy emeltem a gépet, úgy lazult az "alapállapotra" a bowden, és mivel a gyári alapjárat alacsony lehetett, azért fulladt le. De ez eléggé belemagyarázás:)
Nem hát, minimális keveréket hagyok a gépben, hogy a membrán ne legyen szárazon, pici marad a tankban maximum a kipufogót lehet ledugózni de azt is csak akkor ha éveket áll a gép.. amúgy egyik 265RX idehaza állt ~5 évet, nem volt ledugózva sőt karburátor külön volt, összeraktam befecskendezésre indult. Persze manapság kacatot gyártanak egy 265RX-hez képest, de ez már más kérdés.
Nem kell a semmit tevést ragozni :D indul...fűnyíró,kasza is, láncfűrész,honda rota is a több hónapos szünetek után.Január február körül ha van egy napos hétvége és nagyon unatkozunk a fiammal,egyszer elszoktuk indítani őket ...és ezzel meg van a "féléves karbantartás :)
Remélem szerencséd lesz. Nekem a kistesó van 543, néhány tank benzin után a berántó tárcsa rögzítő csavar kicsavarodott, felhívtam a szervízt mondták vigyem be a gépet jeleztem csak a berántó egységet viszem válasz akkor én bontom meg a gépet nix garancia. Leszedtem csavarrögzítő s go, azóta is mint a doxa. Igaz még csak 2 éves de réges-rég behozta az árát.