Tegnap 8kor televertem az autót sima 95össel, eddig mindig prémiumot tankoltam bele. Most indítanám be, semmi. Fullad, gyenge. Nagynehezen harmadjára beindult, motor led azonnal kigyulladt, alapjáratot nem tudja tartani, ha megyek vele erőtlen, gyenge, rángat. Ötlet? Lehet hogy a benzin miatt van? Holnap állásinterjúra kéne mennem, természetesen most fossa össze magát.. szerelőhöz elviszem, de pár ötletnek vagy tanácsnak tudnék örülni.
A gyertyák a szelepfedél tömítés miatt lehettek olajosak. Nem inkább azt cserélték? De azoknak így nem igazán van közük a nagyobb fogyasztáshoz szerintem. Ha olajosak, akkor ott inkább égéskimaradás van, és rángat a motor.
Nahh megvan,Olajosak voltak a gyerszák,-nem kicsit-kicserélték mind a négyet..Új hengerfej tömítés ment bele,a vyizhőfok jeladó is 5 fokka többet mutatott,így az is cseréklték.
Nos,a hibatároló üres,fojtószelep kitakarítva,fogyasztás maradt baromi nagy......Mi a fene okozhat ekkora fogyasztást? 68 erer km-el vettem egy nőtől,-első tulaj volt-,de már akor 10 felett volt az M3-on míg hazaértem és nem jöttem gyorsabban mint 120km/ö......kicseréltetem a vezérműszíjat,az olajat,a fojtószelepet kitakarították,hibakódok kiütve....Városban 11 felett eszik....1.4 ccm-es motor.
Sajnos én csak Budapesten vagy Kaposváron tudok javasolni szerelőt. Esetleg Debrecenben, de annak utána kell kérdeznem. Mindenképpen olyan kell, aki még ha nincs is Scan100 diagja, a sajátjával hajlandó megnézni a motor diagnosztikáját, nem csak törölni, hanem el is olvasni a tárolt hibakódokat, stb.
Egy sor dologtól, miközben esetleg a szonda jó. Például ha hiszed, ha nem, de még én is fix 0,4-es értékre tudtam állítani a lambda1 jelét (ez amúgy ún. vészüzem és ilyenkor tudtommal világit a pech lámpa is), hogy teszteljem, az 1-es szonda hibája okozza-e a hirtelen fellépő rángatást. Na akkor volt 14 literes városi fogyasztásom, a megszokott 8-8,5 helyett. Ezt azért tettem, mert korábban úgy volt rossz a lambda szondám, hogy a dög nem dobott hibakódot, illetve ha dobott, akkor 4. indítás után már nem állt fent a hiba, nem adott pech lámpát. Mivel a hibakódok tárolódnak, ezért a szerelő hamar megtalálta az autó időnkénti furcsa viselkedésének okát, legalább a javítása nem tartott sokáig.
De túlfogyasztás oka lehet akár egy nem megfelelően működő katalizátor, esetleg koszos injektorok, rossz gyertyák... Sokat fogyaszt a motor, első körben arra gyanakodnék, hogy a keverékképzésnél túldúsít, mert valamelyik input érték rossz. Ugyanakkor lehet az is, hogy szimplán vacak az üzemanyag és tipornod kell a gázpedált, hogy kicsiholj némi teljesítményt a motorból (ami nem túl acélos, de azért az 1,4-es motorral is lehet jól közlekedni).
Kelle egy hozzáértő diagnoszta, egy megfelelően ó műszerrel, az sem baj, ha nem idegen neki a típus, így hamarabb rátalál a hiba okára.
Nem fogalmaznak elég egyértelműen. Azért kell a hozzáértő szerelő és a hozzá való diagnosztika, hogy a hiba oka fel legyen tárva és így a valós hibát lehet orvosolni. Az, hogy a szerelő kitöröl egy hibát, attól a hiba még megmarad jó esetben nem világít a hibajelző lámpa.