Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Sziasztok. Technikai segítségre volna szükségem. Kaptam egy Yamaha YDP-S31 típusú elektromos zongorát. Van rajta 2 fejhallgató kimenet, illetve 1-1 Midi ki-be menet. Az volna a kérdésem, hogy szerintetek lehetséges volna erősítőre kötnöm bármelyikkel is? Köszönöm.
Hobbinak tök elég a Yamaha, sőt! Esetleg ajánlanám a csak kicsivel drágább de sokkal minőségibb Roland FP30-at!
Ezeken bukni sem lehet nagyot (pl. 100 ezreket), ha később unja a gyerek...
Fix hogy klasszikus zenét rendes zongorán jobb játszani, meg a hangképzést megtanulni, csak mondjuk egy koncertzongorához képest egy rossz pianínó eleve többszörösen rossz, mint egy digitális zongora, amelyeknek mára nagyon kifinomult a mechanikája mondjuk 30 évvel ezelőtthöz vagy a rendes zongora klaviatúrához képest.
Azért az ilyen zsigerből villanyzongorát utáló ráncos öregasszonyoktól, mint tanár én óvakodnék és olyan fiatalabb mentalitásúhoz mennék, aki nagyjából érti is a digitális zongorák különbségét a szakma mellett, mivel ma sem sokaknak áll 10 milliós Steinway otthon, s ez pont amihez egy komoly tanárnak ugyanúgy felelősségteljesen kéne hozzáállni, nem mindjárt temetni amiről lövése sincs!
7 éves gyerkőc első elektromos zongorájának két ajánlást kaptam:
Kawai KDP-90 és Yamaha P45-B
A kettő között kb. 100.000 Ft a különbség. Nyilván tudásban is van némi különbség.
Ráadásul onnan indulunk, hogy a zongoratanár szerint csak hagyományos pianínón lehet megtanulni zongorázni, minden elektromosat felejtsünk el. Ha elektromoson gyakorol, nem fogja tudni használni a zeneiskolai zongorát.
Szerintetek az olcsóbb Yamaha is megfelel vagy sem? Leírás szerint mindkettő kalapácsmechanikája szuper. Én nem értek hozzá, nem tudom megállapítani.
Nem zongoraművészt szeretnénk nevelni, csak hobbi szinten, élvezze a zenét az általa választott hangszeren.
Nem tudom aktuális-e még az érdeklődésed, mindenesetre megvan még az a pianínó, amelyet kiszemeltem magamnak csere gyanánt. Amennyiben érdekel még a Yamahám és megfelel a 300 ezres vételár, megbeszélhetjük az adásvételt.
Sziasztok! Sokat bújtam a netet az elmúlt pár héten, mert kislányomat felvették zongora szakra a zenesuliban, és neki kerestem digit. zongorát. Sajnos hagyományos pianínó vagy zongora méret/súly/hangerő miatt nem jöhetett szóba, így maradt a digitális világ. Magam nem játszok zongorán, de úgy indultam neki a keresésnek, hogy az új hangszer lehetőleg minél jobban közelítse meg egy hagyományos zongora érzetét. Sok oldalt megnéztem, mire ide keveredtem. Itt írtatok a Roland FP-30 digit. zongoráról, ami alapján neten rákerestem, miket írnak róla más helyeken, és végül ezt választottuk (azért azt meg kell jegyezni, hogy annyira nagy a választék digit. zongorákból, hogy aki ebben a témában nem járatos, az simán lyukra tud futni). Egy kecskeméti boltból rendeltük meg (nevet nem írok, nem tudom, tiltja-e a fórumszabályzat a reklámot), kihozták, össze is szerelték (állvány, pedálsor és pad is volt a szettben). Nekem teljesen "fekete lyuk" ez a téma (én basszusgitáron játszok), de remélem, jól választottunk és - ha meglesz a kitartás a gyerekben - sokáig fogja szolgálni a feltörekvő generációt. Szóval köszi az iránymutatást!
Van igazság ebben az 50%-os szabályban, de jelen esetben 100%-ig igazad lehet. A hirtelen csere leginkább az anyagiak miatt sarkall megfontolásra. Túl új még ez a CLP, jómagam pedig túlságosan zöldfülű vagyok még ahhoz, hogy a családom nő tagjait irritáljam egy zongoracserével. :-) Remélem a nem távoli jövőben eljön ennek is a lehetősége.
A digitális Yamahádban GH3 mechanika van. Ez ua. mint a GH, csak 3 szenzor figyeli 2 helyett a billentyűleütéseket a dinamikák előállításához. Igazából ez annyit tesz, hogy repetatív játéknál gyorsabban reagál é finomabb dinamikákat is lehetővé tesz, de végül is a zenész kezén múlik leginkább. :)
Nem kell szétszedned semmit! Itt jó pár digitális zongora mechanikájába tudsz betekintést nyerni (amúgy nagyon hasonlóak első látásra), igazából hajszálnyi különbségek tetemes érzetbeli különbségeket tudnak eredményezni!
Ha a valódiság érzete és a minőség + művészi igényesség jobban él benned, én azt mondom még tanulni is jobban jársz azzal a videón látható Yami pianínóval, de mindig mondom, mint arany szabály: mások véleménye max. 50%-ig befolyásoljon!!!
Végül is egyenlőre megtartom a digit Yamahámat. Meglátom, hogy egy-két éven belül meddig jutok el a tanulás terén és ettől teszem függővé az akusztikus cserét. Nyilván semmiképpen sem a "molyláda" kategória érdekel pár tízezer forintért. Ez a mostani kiszemelt is egy Yamaha volt, nevezetesen egy M5J modell. Hibátlannak tűnt, de elég alacsony változat, amelynek relatíve rövid a húrozata. Ennek ellenére tökéletes alternatíva lehetne a szintemen, de inkább még nem váltok. Mindenképpen előnyömre válhat majd a későbbiekben, ha egy bizonyos tudásszint elérésekor szakmaibb döntést hozhatok a kiválasztásnál.
Anno, mielőtt megvettem a CLP Yamahát, még a Kawai és Roland modelleket vizslattam. Mindegyikről leírtak mindent, viszont ár -érték arányban a Yamaha és Kawai tűnt jobb befektetésnek. Zöldfülűként csak a műszaki leírásokra, illetve egy bécsi hangszerüzlet bemutató darabjainak próbálgatására hagyatkoztam. Őszinte leszek, azért szűrtem kétszereplősre a keresést, mert a Roland lényegesen borsosabb áron adta ugyanazt a szintet. Maradt a Kawai, meg a Yamaha, mely zongorák szinte azonos árban mozogtak, de azért némileg eltérőek voltak. Rengeteget molyoltam az üzletben, legalább másfél órán keresztül. Teljes volt a tanácstalanságom, végül az egyik eladó győzött meg egyértelműen a Yamaha előnyéről. Konkrétan azt hangsúlyozta ki, hogy bár jó alternatíva a Kawai is, ellenben sokkal anyag gyengébb. Itt elsősorban a mechanikára utalt, mert szerinte ami a Kawaiban műanyag alkatrész, az a Yamahában zömében fém. Hogy igazat mondott-e, vagy csak a felgyülemlett Yamaha raktárkészlettől akart megszabadulni, talán csak akkor tudhatnám meg, ha ízeire szedném mindkét hangszert. Nyilván ezt nem teszem meg, elegendő nekem a tudat, hogy egy Yamahával vélhetően nem lehet mellényúlni. Jól csengő név, ami a későbbi eladáskor is előnyt jelenthet.
Fénylő erőteljes diszkant tartomány, lágy krémes finom dinamikák, markáns tömörebb hangzás... rezonál a fa test! Hiába Yamahák ezek is, digitálisan ugyanott már nem tudják önmagukat reprodukálni így, ellenére annak hogy ezek csak youtube videók, a lényeg azért átjön (remélem)!
Ez csak egyszerűen egy más életérzés! Nem mindegy hogy a nászéjszakát a menyasszony guminő másolatával töltjük, vagy az eredetivel! Vagy a teát citrommal vagy citrompótlóval isszuk! :D
- igen, az FP30 egy jó induló cucc, ekvivalens az F140R típussal, csak az kabinet stílusú kialakításban = kvázi drágább, de ua. tudja
- a felkínált Yamaha tekintetében én mindenképp a személyes kipróbálás és összehasonlítás oldalán állnék, mert a Roland billentésérzetben és hangzásban is egy körrel előrébb jár másoktól!
Pianínó vs. digit.p.
- a komolyabb koncertekre nem pianínót hanem több milliós Steinwayt, Bösendorfert szoktak bérelni, mint hangverseny zongora. Aki komolyan űzi az ipart az ilyennel számol. (Én is jobban érezném magam itthon egy ilyen hatalmas fekete szobadísszel, mint bármi mással. Egy valódi hangszernek lelke van és teljesen másként szól, millió árnyalattal és hangszínnel óriási felületen rezonálva, ez pótolhatatlan digitálisan!)
Más viszonylatban persze vannak digit hangszerrel is koncertező zenészek, de ott is legtöbben a 8-900 ezres árfekvésű Nord Stage, Nord Piano cuccokat választják, amelyek komolyabb alternatívának tűnnek a többitől. De termézetesen a Roland RD szériát (300-as, 700-as sorozat) is sokan szeretik. A pianínóba akkor érdemes belevágni ha nem egy 50 ezres ukrán molyláda, hanem jó minőségű és karbantartott darab, hisz ezeknél fél-egy évente bizony olykor elkell a hangoltatás! A világa egy ilyen hangszernek is teljesen más és a hangzása még ennek sem ér fel akár egy rövid zongoráéval sem a felépítéséből adódóan.
Mit szólnál egy féléves, garanciális Yamaha CLP-525-höz 300 ezerért (új ára: 420,-Ft)? Pianínóra váltáson töprengek, csupán ezért válnék meg ettől a kiváló hangszertől.
Biztosan tökéletes alternatíva az általad említett Roland is, de a Yamaha CLP sorozata már lényegesen fejlettebb. Ez árban és súlyban is megmutatkozik, nem beszélve más fontos tulajdonságokról. A Roland 15kg, a Yamaha pedig 48! Ez is alátámasztja a belbecs anyaghasználatát és kivitelezését.
De függetlenül attól, hogy mit választasz, sok sikert kívánok a tanuláshoz, ami valóban fantasztikus időtöltés. :-)
Hozzáértők véleményét kérném digitális zongora VS pianínó témában.
Őszülő halántékkal kezdtem el zongorán tanulni és társasházi polgár lévén vettem egy vadiúj Yamaha CLP-525 (Clavinova) típusú digitális hangszert. Csodás cucc, fejlett a mechanikája, több szenzoros billentyűkkel rendelkezik, hogy minél élethűbben abszolválja az igazi zongora élményét. Viszont egy ideje nagyon elkezdett járni az agyam azon a bizonyos "igazi" zongorán egy Yamaha pianínó személyében. Használt holmi kiváló állapotban, de elektromosról átülve nagyon esetlennek tűnök rajta. Totál más a billentése, dinamikája, mechanikája, mindene. Mondják, hogy inkább ezen érdemes szocializálódnia egy magamfajtának, ugyanakkor vannak olyan vélemények is, hogy egy fejlett digitális zongora jobb alternatíva egy tanuló számára. Mert a pianínó is tulajdonképpen csak egy kényszermegoldás a forte pianóhoz képest. Koncerteken -főleg jazz- sokkal inkább használatos napjainkban egy csúcskategóriás digitális, mint pl. egy mezei pianínó.
Szóval teljes a káosz a fejemben és még mielőtt marhaságot csinálnék egy átgondolatlan cserével és anyagi bukással, jó lenne, ha felhomályosítanátok e téren.
F140 ua. tudja, de az FP30-hoz is van opcionálisan állvány. Ajánlom a Zenegalériát! Szinte valamennyi Roland modell végigpróbálható kényelmesen és segítenek is dönteni ha kell.
A felsorolt két Yamaha típ. között amúgy is jelentős különbség van billentyűzet mechanikában, de egyik sem jobb feltétlen a másiknál. A Roland zongoráknak van a legjobban kifejlesztett, zongorázásra alkalmas mechanikája, az olyan extrákról már nem is szólva, mint itt az FP30-nál már belépő modellen is alkalmazott az Ivory Feel nedvességelnyelő bevonat, a hagyományos csúszós műanyagokhoz képest! De pl. a SuperNatural zongorahangzások és általában is a Roland hangszínek verik a többi gyártót e kategóriában is.
Az FP30-al jobban jártok! Jó ár, minőségi hang, fejlett mechanika, ami pl. a Yamahák leggyengébb pontja billentésérzetben (fárad a kéz rajta hosszú távon)!
A Roland most a legjobb tanulóhangszernek IS!
A szervize meg minden hangszer felett álló, nem sufnituning pinceodu mint a Yamahánál. :)
Azt már nem is ragozom hogy elit bemutatótermük is van a WestEnddel szemben, a Zenegaléria! Tegyetek náluk egy kirándulást ha Pesten jártok... FP30 a legjobb vétel mostanság!
Sziasztok! Kislányom túl van a 2. évén a zeneiskolában és szüksége lenne egy normális itthoni gyakorló zongorára. Sajnos nincs túl sok helyünk, ezért a digitális zongora mellett döntöttünk. Végignéztem a lehetőségeket és két modell tűnik elérhetőnek számunkra: Yamaha ydp-143 és Roland FP-30. Elolvastam egy csomó tesztet, néztem videókat, de nem tudom eldönteni, hogy melyiket érdemesebb megvenni. Tudnátok segíteni néhány tanáccsal illetve olyan szempontokkal, amiket érdemes megfontolni vásárlás előtt?! Jelenleg a Roland-ot tartom esélyesebbnek, mert olcsóbb, van benne beépítet BT modul, amivel párosítható táblagéphez, vannak hozzá gyári appok, amik segítenek a tanulásban, talán kicsit kisebb/könnyebb. A Yamahának viszont a hangját és billentyűzetét dicsérték és még azt hallottam, hogy a szervizháttere is rendben van nálunk.
Ti melyik zongorát javasolnátok (és miért)? Köszönöm a segítséget!