Amíg megéri az, hogy egy Budapesten gyártott terméket elvisznek mondjuk Amszterdamba, majd onnan vissza Pozsonyba, addig az üzemanyagár, mint fogalom, számomra nem létezik...
Ez hülyeség. (hiába, katonaság...) Ugyanis az egyik ismerősünk raktáros volt ott. Ha nem tűnt el a vasúton, akkor eltűnt a cuccos a raktárból, szóval nem sok értelme volt a dolognak. Így is úgy is a honvédek szívták meg. (pl. kimaradt a kolbász a bablevesből)
Már most is sírnak a fuvarozók! Pedig egyszerű a recept, nem kéne mindet messziről szállítani! Szombathelyen is megszűnt a tejüzem és a húsüzem. Cipőt sem gyártanak már.
Ha nem szállítási költség lenne, hanem szállítási költség, akkor virágozna a vasút és a hazai ipar. Na meg a kínaiak egy kicsit rosszabbul járnának, de az kit érdekel.
>Ettől függetlenül csodálkozna manhattani kolléga, ha tudná milyen árukat fuvarozunk vasúton.
Ha azt mondod, hogy azért épült a Nemzeti Bank értéktára közel Soriúthoz és nem túl messze a BILK-hez, hogy ... akkor itt helyben megemelem a kalapom! :-))
Nem mintha a vetőmag biztonságban lenne... Egyszer ... szóval vasúton dolgozók elemeltek egy zsák fekete vegyszert. Nem tudta az illetékes, hogy mi az, de kiszórta a kertjébe, aztán minden kiégett :-))
Jó minőségű vetőmaggal ilyen baleset nem eshet meg.
Én is, mert egész konkrétan pl. az mennyi spórolást jelentett, h pl. Kondoroson már nem volt teherforgalom? Tudtommal szolgálat már akkor sem volt az állomásnál, szállítani való volt bőven intenzív teherforgalom volt még 2003 elején is. Embert nem spóroltak, a tehervonat is vélhetően járt még csak nem oda. És valóban egy rakodó fenntartása 0 ft, enni nem kér egy betonplacc. Állomási mellékvágányok sem kérnek, a felszedése ellenben pénzbe kerül nem is kevésbe. Fábiánsebestyén kinyírása pl. milliókba került. Bevétel belőle max. fillérek, az a sínanyag nem igazán jó máshová és nincs belőle annyi, h megérje ezért. Kárt viszont sokat okozott, hiszen tonnányi cukorrépa van a néhai rakodóterületen, amit teherautókkal hordanak Szentesre.
A 2003-as akció tipikusan a megspóroltunk pár fillért, de buktunk jó sok forintot végeredményű átgondolatlan spórolás iskolapéldája.
Olyan katonás megoldás, leginkább ott jellemző ez a fajta, ami kerek azt visszük, ami kocka alakú azt gurítjuk mentalitás.
Csak hogy felfogd: A körzetesítés és a feladási helyek ritkítása, annak idején a biztos csődtől mentette meg a céget.
Annakidején.... De ma a feladási hely egy betonplacc, fenntartása 0 Ft, a világítésé is kevés, mert elég esti rakodásnál felkapcsolni. Az állomási többletszemélyzetigény 0 (D55 egy bszolgálattevővel), a kocsirendező meg ott van a tolatóson. Akkor mit spórolunk a feladás megszüntetésével?
"A "megtiltották" azt jelenti, hogy valami csúnya, rossz, vasútellenes Darth Vader szándékosan, csakazértis-alapon, hatalmával élve és visszaélve, egy tollvonással megszüntette."
Pedig előfordulnak a vasútnál tiltott, határozottan tiltott dolgok, nemde?
A "megtiltották" azt jelenti, hogy valami csúnya, rossz, vasútellenes Darth Vader szándékosan, csakazértis-alapon, hatalmával élve és visszaélve, egy tollvonással megszüntette. A "megszűnt" viszont azt jelenti, hogy a fuvarozó vagy nem látott benne üzletet, vagy abban a helyzetben volt, hogy nem kellett lehajolnia a földre gurult pénzért (mert kapott máshonnan másikat), és ezért állította le ezt a tevékenységet.
Abban igazad van, hogy az eredmény mindkét esetben azonos. Csakhogy az eredeti felvetés nem az eredményt hangsúlyozta, hanem az okot. Amolyan "szándékosan, tudatosan megtiltották azok a piszkos, ... (itt különféle jelzők jönnek), és különben is, nyomjáááák Krahácsoooot!" jelleggel.
pl. az adonyi, dunaparti iparvágányokat újból használják, időnként egész szép terhelésű gabonavonatokat hoznak fel (építettek ott is gabonasilókat).
Kiváncsi vagyok, hogy a kápolnásnyéki iparvágánnyal mi lesz az átépítés után, mert a vastelep az átépítés
megkezdéséig szállított vasúton, bár akkor (megint) a közforgalmú rakodót használták. Az iparvágány kapcsolatot még az építés elején módosították, a köves kocsik és egyéb üzemi járművek tárolására.