Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kulesevics Creative Commons License 2020.01.14 0 0 71288

Csóróságjelző, ez jó :D  gondoltam egyszer az utolsó cseppig elhasználom, de lesz a csomagtartóban 2 l és valahol utántöltöm. És akkor kiderül, h mennyi a tartalék. Tehát az új benzinhez műanyag tank kell? Vmi nagyobb etanol arányt olvastam.

Papalac Creative Commons License 2020.01.14 0 1 71287

Kb 50 km-t szoktam még menni, ha világít a csóróság jelző .😀

Előzmény: kulesevics (71285)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.14 0 1 71286

Hali. Igen mehet bele mert ezek már műanyag tankosak. 

A téli üzem kb. nekem is megemeli 0,4 l-el a fogyasztást, én is garazsban tartom. Gyári adat szerint a sárga lámpa után 80-100 km-re elegendő üzemanyag marad a tankban. Én inkább kb 10 l-re tippelek, a rátankolás után szamolgatva. 

Előzmény: kulesevics (71285)
kulesevics Creative Commons License 2020.01.14 0 0 71285

2001-es 1.4 16V Tháliába lehet az új 95-ös benzint tankolni?  Másik: télen elképzelhető, hogy többet fogyaszt az autó? ( garázsból indul) Mintha hamarabb kigyulladna a benzin fény a műszerfalon. Menyi tartalék lehet ilyenkor az autóban?

Papalac Creative Commons License 2020.01.14 0 0 71284

Hogy tud így szétpukkadni? Azt hinném, hogy a gumicsövek vagy a tágulási tartály hamarabb szétmegy.

Érdekes ez az áramlás csökkentés. Nem tudtam, hogy ilyen van benne. Szét fogom szedni a rossz, gyárit, meglesem 😀

Előzmény: Luck Skywalker (71283)
Luck Skywalker Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71283

 

Ez egy elpukkant radiátor. Picit talán belelátni. Vannak benne áramlás csökkentő műanyag kukacok.

Előzmény: Papalac (71268)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71282

Azért  még egy két képet rakok fel.

 

Szeretem az ilyen jellegű kérdéseket. 

Mindenkinek megvan a véleménye. Hasonló téma mint a motorolaj.

De akárki akármit mond........ . 

Mindenki azt csinál amit akar a kocsijával. Csak a fékkel, kormányzással és a gumikon ne sporoljunk. Megállni meg kell tudni. 

Hogy a motor nem indul vagy sokat fogyaszt az más ármás probléma. 

 

 

Előzmény: Murva84 (71281)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71281

Bocsesz az első kép nem vonatkozik a fekfolyadekra. 

Csak:

Motorolaj

Olajszűrő 

Utastéri szűrő 

Levegőszűrő 

Gázolajszűrő

 

Ill. Ékszíjak és görgők (vezérműszíj és segédberendezésszíj)

30 ezer km. korábban kell cserélni 

Előzmény: Murva84 (71280)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71280

Természetesen elnézést kérek . Nem Fékolaj, fékfolyadék. 

Gyári adat szerint 4 évente  cserélni kell. Nem meg mérni.

Az hogy környezettudatosak vagyunk akkor 5w40 olajat 30 ezrenként cserélnénk. Kérdés a fórumhoz, valaki csereli 30 ezrenként? Vagy 20 ezreként ha felszintetikus? Esetleg 10w40, 15 ezrenként.? Nem hiszem. Plusz a fékfolyadék /nem fékolaj/ kb 0,7 dl van a rendszerben, nem számottevő.

"A glikolbázisúakat DOT 3 és DOT 4 számokkal jelöli. A szilikonbázisúakat pedig DOT 5-tel. A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem. A különböző DOT-osztályú fékfolyadékokat nem szabad egymásra önteni, összekeverni. Az ABS-szel szerelt autókba pedig tilos DOT 3-as teljesítményszintű fékfolyadékot tölteni"

 

Csak a teljesség igénye vegett idéztem. 

Megnézéztem emiatt a könyvét. 

 

Nem tudom mennyire olvasható, a könyvéből fotóztam. 

Egyébnél kell nézni a tablázatban mert nincs kiírva hogy symbol. 

Mivel csak a kivételek vannak kiemelve

 

Előzmény: Garfield007 (71279)
Garfield007 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71279

Nem kell feltétlenül Elf, csak ajánlott, az alap specifikációknak kell megfelelnie. Bár még nem tudom milyen motor van az autódban :-)

Fékolaj szerencsére nincs az autóban, fékfolyadékot pedig nem cserélünk 2 évente, mert környezettudatosak vagyunk és szeretjük a pénzt. 4 év vagy a mérés alapján megállapított rövidebb intervallum. 

A váltóolajat meg 100e alatt nem cserélném, de ez is hit kérdés. 

Előzmény: Balukapitány70 (71277)
Balukapitány70 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71278

Köszönöm szépen!

Előzmény: tefi (71274)
Balukapitány70 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71277

Köszönöm szépen! ELF olajat teszek bele.

Előzmény: Murva84 (71275)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71276

Fekolajnál kimaradt a vessző. Azaz, max. 4 évente, de 2 évente ajánlott. 

Habár ezekben az autókban nincsen ESP ami kicsit erzekenyebb a vízre az olajban, de mivel van benne ABS ezért kell cserélni, mert itt már játszik a fékézési erővel kerekenként. Persze mondhatja bárki, hogy én nem cseréltem már 10 éve es semmi baja. Vigye el szakszervizbe ahol megnézik a Fékolaja forráspontját oszt elcsodálkozik. Vagy csak nézése meg a Fékolaja vezetőképésségét ami a viztartalommal egyenesen arányos.Ezt könnyebben megmérik.

Persze ez csak ajánlás. 

Előzmény: Murva84 (71275)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71275

Szia

Olaj, szűrő-olajtipus függő ( 10 ezer és 15 ezer kozott cserélem) 

Gyertya- tipusfüggő 30ezer és 120 ezer kozott habar az már iridiumos

Benzinszűrő-60 ezer

Levegő, Pollenszűrő- évente 

Ami kimaradt:

 

Valtóolaj-60 ezer

Fékolaj- 4 évente max. 2 évente ajánlott 

Előzmény: Balukapitány70 (71273)
tefi Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71274

Olaj+szűrő: 2 év vagy 30.000 km

Gyertyák: 60.000 km

Benzinszűrő: 120.000 km

Levegőszűrő: 30.000 km

Pollenszűrő:   30.000 km

 

Ezek az 1.4 16V motorhoz való gyári adatok a könyv szerint!

Előzmény: Balukapitány70 (71273)
Balukapitány70 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71273

Sziasztok!

Érdeklődnék,hogy a következőket mennyi km után kell cserélni a gyárszerint?

 

Olaj+szűrő:

Gyertyák:

Benzinszűrő:

Levegőszűrő:

Pollenszűrő:

sünsanyi Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71272

Szia!

 

Oké! Köszönöm szépen a válaszod! Megnyugodtam!

Előzmény: Murva84 (71271)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71271

Szia. Ez teljesen normális a pillangószelep állító motor sípol. Nekem is csinálja. Ugyanez a tipusom van nekem is. A relé kattanás pedig leállítás után még egy ideig megy a benzinszivatyú, és a pillangószelep motorja is. A gyorsabb indítás végett van, ha lefullad a motor egyszere indithatsz.

 

Előzmény: sünsanyi (71269)
Renaultmánia Creative Commons License 2020.01.12 0 0 71270

Azért nem tároltam benne napokon át. Első körben kb 2 órát hagytam dolgozni. Újra töltöttem még 2x. Azok már csak 1-1 órát volt használva. Azután jó alapos öblögetés majd teljes vízzel való feltöltés után jöhetett fagyálló. Az a pár óráig benne lévő só nem okozhat akkora kárt benne. Vagy ha igen akkor ott már más baj is volt vele. 

 

Előzmény: Murva84 (71267)
sünsanyi Creative Commons License 2020.01.12 0 0 71269

Sziasztok!

 

Ma lettem figyelmes egy érdekes dologra az 1,2-es Thaliánál. Nem tudom,hogy ez mitől lehet, vagy esetleg valami hiba generálja ezt? Ráadom a gyújtást , de nem indítom még el. A fojtószelep környékéről halk sípolás szerű hang hallatszik. Amikor elindítom utána is lehet hallani, de igazából nem nagyon. ( egy fapálca segítségével hallottam amúgy járó motornál, különben nem hallható) A másik dolog. Amikor a gyújtást leveszem, akkor is hallható, de a ford szám mérő és a km óra mutatója teljesen "kifekszik", ám pár pillanat múlva egy relé kiold (kattanás hallható) és a mutatók feljebb mennek kb 3-4mm-t. Eddig valahogy ez elkerülte a figyelmem. (vagy talán nem is csinálta?) Az autó jön-megy teszi dolgát, MIL nem jelez semmit. Tegnap tankoltam bele EVO100-as benzint.

 

Papalac Creative Commons License 2020.01.11 0 0 71268

Trisóval aluminiumot szoktunk "eloxálni". Szépen megmarja és matt felülete lesz. A fűtőradiátor elvileg rézcsőből van, de vannak ezzel kapcsolatban fenntartásaim 😀 

Előzmény: Murva84 (71267)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.11 0 0 71267

Igen, ezt a tisztítás a régebbi autóknál előszeretettel használták. 

Én, erős fenntartással vagyok eziránt. 

Mivel a triso egy elég erős lugos maró hatású anyag. A gumicsöveket ill. a tömítést és a termosztátot is megmarhatja. 

Vegyél inkább erre a célra gyártott mosó adalékot. 

Habár azok nem anyira hatásosak mint a triso.

Az előző thaliamat én is kimostam adalékkal, de nem ebből a célból. 

Előzmény: Renaultmánia (71266)
Renaultmánia Creative Commons License 2020.01.11 0 0 71266

Próbáld ki a trisot. (trinátriumfoszfát). 
3-4 kanállal foldod a sót. Majd  ezt beleöntöd a hűtő vízbe. Elmész vele 20-30 km.
Ha nem megfelelő még a fűtés még 2-3 alkalommal érdemes megismételni. Ha sikerült kellően feltornázni akkor örül és jó sokszor kiöblít a rendszer. Végül fagyállóval feltölt. Nekem már +10 fok mellett nem volt fűtésem. Most meg -10 nél is elég kellemes langyos levegőt fúj. Anyós sajnos fúrt kútból pótolta a vizet. lehet gondolni hogy mi volt benne. Én nem tudtam levenni a csövet sehogy sem. Igy a vegyi tisztítás maradt. Kb 2km után már érződik a fűtés. 4km már elég kellemes meleg a levegő. 

Előzmény: GTI100 (71259)
sünsanyi Creative Commons License 2020.01.10 0 0 71265

Szia!

 

Köszi szépen. Holnap rámpára állok vele meg kell néznem, mert cserélni kell az "axiálcsuklót" a baloldalon.

Előzmény: Murva84 (71263)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 71264

2009 es a Thaliám 1.2 16V.  Thalia 2 es már a legujabb lámpás. 

Előzmény: Murva84 (71263)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 71263

A kormányművön kell egy matricának lennie

Ilyennek

Az enyém TRW típusú. Nekem bal oldalt volt ráragasztva alulról.

Ket fajta van az egyik aTRW, a másikat meg nem tudom :-)

Én használtan 23 ezerért vettem postaval együtt. Ugyanaz megy bele mimt a Thália 1 esbe a 1.2 16w-be. Nekem is 2004 est hoztak amit felújítotak már egyszer. Tökéletesen passzol. 

Előzmény: sünsanyi (71262)
sünsanyi Creative Commons License 2020.01.10 0 0 71262

Sziasztok!

 

Hol, merre találom meg,hogy az 1,2-es Thalia milyen márkájú kormányművel van szerelve?  2010-es évjárat.

Murva84 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 71261

Aksi, lenne az első amit megnéznék. Bejött a hideg idő. Indítás előtt mérd meg az aksi feszültséget, 12,4V alatt már gyenge. Karbantartás vagy csere kell. Erre tudok gondolni. 

Előzmény: bikeband (71258)
-vacak- Creative Commons License 2020.01.08 0 2 71260

Ha csak el van tömődve, akkor lekötöd a tűzfalon lévő két csatlakozót, és slaggal alaposan átmosod, lehetőleg minél nagyobb nyomással. A felsőbe rakd a slaggot, az alsón távozzon ki valahova, lehetőleg ne a motorra... Én a clio-1-esemen ugyan így csináltam, mert a fűtés el kezdett gyengélkedni, de a radiátor szerencsére nem volt lukas. Azóta eltelt 5 év és tökéletes a fűtés. Miután átmostad a radiátort a benne maradt csapvizet nem árt kifújni belőle. Ha ezután sem jó a fűtésed akkor sajna radiátor csere. Nekem két napom ment rá nyáron...

Előzmény: GTI100 (71259)
GTI100 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 71259

 A feltehetően eliszaposodott Thalia fűtőradiátornál a teljes műszerfal lebontásával járó csere helyett milyen egyéb alternatív tisztítási lehetőségek vannak?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!