Ő az első, aki el tudja játszani Marty témáit. Amik, valljuk meg, tökéletesek. És ha egy kicsit tovább is gondoljuk a dolgot, akkor megint eljutottunk az Endgame-ig.
Én se szeretem. Elsősorban Dave éneke miatt. Nem félreérteni: egyébként teljesen komálom a hangját, de itt nagyon elcseszte a témákat szerintem. De a dalokra se kaptam fel a fejem, mondjuk a UA-t kifejezetten utáltam, és annál azért jobb, de egyáltalán nem érzek késztetést, hogy előszedjem. Hónapok óta nem is tettem meg. Maradok a Youth-Countdown-RIP-Cryptic-System albumoknál, ilyen sorrendben.
Egyetértek. Dave akkor volt a legjobb, mikor egy igazán kreatív figura került mellé, esetünkben Marty. Habár önmagukban is jók, kettőjük párosa nagyon üt, ezt hiányoljuk szerintem leginkább azóta is. Dallamok, dalszerkezetek, harmóniák terén. Broderick új lendületet hozott, ő se hülye zeneelméletből, nagyon nem, Mustaine meg éhes ismét, szóval most jó dolgok jöhetnek ki ebből. És itt most Friedman is csereszabatos.
Csak annyit akartam mondani, hogy a RIP felállásos lemezek azért olyanok, amilyenek, mert Mustaine akkor volt a legjobb, legkreatívabb korszakában. A dolog másik oldala, hogy megtalálta hozzá azokat az arcokat, akik a lehető legtökéletesebben tudták kiegészíteni (Marty), illetve a keze alá dolgozni (Junior, Nick).
Ezt nem tudhatjuk nyilván... De azért azt se mondhatjuk, hogy Marty megszakadna a népszerűségtől, legyen akárhány szólólemeze. Az más kérdés, hogy többnyire fasza zenét adott ki. A szubjketív élményem a dobosokkal kapcsolatban pedig az, hogy elég egy videót megnézni Nickről, aztán meg Shawnról. Nincs több kérdésem.
én s azok közé tartozom, akik szerint az Endgame nem jó - pedig többek közt az ebben a topicban is tapasztalható rajongás miatt többször is nekifutottam. számomra egyetlen emlékezetes pillanat sincs rajta, kb. az UA szintja, azaz a Megadeth legrosszabb lemezei között a helye. hangsúlyozom: számomra, és tudom, hogy nem ez a többségi álláspont
Szerintem meg éppen Menza volt ott a legjobb korszakban, és sluszpász. Ha Shawn dobolt volna a bandában a RIP felállásban, és most Nick lenne a dobos, akkor meg mindenki Drovert sírná vissza.
Nem akarom kisebbíteni az érdemeit persze, de asszem, érthető, mire gondolok. Ezt igazolja egyébként az is, milyen fényes zenészkarriert futott be a Megadeth után...
Annak idején Dave sok helyen hangoztatta, hogy a többiek is mennyit hozzátettek a Countdownhoz, és ha jól emlékszem a címadó szövegét épp Nick írta, fel is van tüntetve a borítón, de a többiek is. A zeneszerző egyvalaki, de hogy ki hogy interpretálja, az más kérdés. Attól még, hogy a dobos "pont úgy üt", ahogy a zenekarvezető kéri, még simán lehet benne más felütés, beütés, kiállás, stb. Ezért volt jó dobos Menza, és ezért nem nagy szám Drover.
Hát érted, kinek a pap, kinek a papné. Menza egy kurva jó dobos, etalon, amiket üt a Ruston, de azt mondjuk nem mondanám, hogy amit például a Youthanasián játszik, azt ne tudná bárki simán utána csinálni. Az meg nézőpont kérdése, hogy mennyivel jobb dobos, mint mondjuk Gar Samuelson vagy Jimmy DeGrasso, ha egyáltalán. Ez már alapvetően ízlés kérdése. Utóbbi például egyáltalán nem tudott kibontakozni a Megadethben, pedig a Suicidal Tendencieshez vagy a Y&T-hez annyit tett hozzá, amennyit egy jó dobos körülbelül hozzátehet egy rockbandához.
Menza jó arc, már csak a nosztalgiafaktor miatt is örülnék a fejének nyilván, ha felbukkanna, de ugyanaz lenne, mint Lomenzo és Junior esetében: sajnálnám Shawn Drovert. Ő is nagyon jó, de sosem fogja megkapni azt az elismerést, amit megérdemelne.
Igen. Az 1986-1997 közötti Megadethet értem rajta. Valóban, a régi albumokon csak elvétve akadnak megjelölt társszerzők, de igazából a tagok beleszóltak a zenébe. A RIP-től kezdve egyre jobban.
Múltkor kitárgyaltuk a topikban, hogy pl. Menza hogy felturbózta a zenét. Pedig minden nyilatkozatában azt mondja, hogy mindent pontosa úgy ütött, ahogy Mustaine akarta és semmi beleszólása nem volt. Ez egy hazugság. Ha mindent úgy ütött volna, akkor a Menza előtti és utáni dobsoundok/témák is ugyanolyan jók lennének. Pedig nem azok. Ahogy ment Menza, úgy felejtett el Mustaine rendes dobtémákat írni. Gyanús. De Friedman is biztos változtatott pár helyen. Ha úgy játszott volna mindent, ahogy Dév kérte, akkor a játéka is Dév II lett volna. Aztán messze nem. Igazából ezeknek a zenészeknek egy csomó ötlete volt szerintem, de amilyen nárcisztikus a Dév, csak magát jelölte meg, mint szerző. Nem ismerte be, hogy néha egy-egy hang erejéig történő apró módosítás legalább olyan jelentős, mint az eredeti téma. Csak hát ha ezt bevallotta volna, akkor nem villoghatott volna, hogy milyen géniusz és mindent ő ír 250%-ban. Pedig a zene nem arról szól ki írta, meg hogy hány ember. Hanem arról, hogy jó legyen.
Igazából nekem az UA és az Endgame-féle felállással sem volt bajom. Profi zenészek. De ők tényleg 100%-ban úgy játszottak, ahogy Mustaine akarta. Hallatszik is az eredményen, hogy SEMMIT nem tettek hozzá. Pedig franc tudja mi lett volna, ha Dév hagyta volna őket érvényesülni.
Annyira jó ez az "olyan, mint régen" meg "engedje beleszólni a tagokat a zenébe" szöveg... Csak az érdekesség kedvéért, vess már egy pillantást arra, kik szerepeltek szerzőként mondjuk a '80-as évek albumain, mert ebből a szempontból a Killing meg a Peace Sells gyakorlatilag Mustaine szólólemezeknek tekinthetők a feldolgozásokat leszámítva, de még a So Far-on is csak két dalban volt társszerző Ellefson, a Ruston pedig háromban.
Vagy "régen" alatt a RIP felállásos albumokat értetted?
Lehet belátta Mustaine, amit korábban írtam: egyedül semmire nem megy. Mondjuk hiába veszi vissza a régi tagokat, attól még nem lesz olyan a Megadeth, mint régen. Csak akkor van remény érdemi változásokra, ha hagyja, hogy a tagoknak legyen beleszólása a zenébe és ő maga is komolyabban veszi az egészet. A vokált is. Ebben az esetben még az új tagokkal is boldogult volna.
Amúgy én sem hiszem már egyetlen szavát sem. Már rég nem vagyok rajongója. Egyre nagyobbakat csalódtam benne. Kivénhedt hippi, akinek már csak a pénz számít és már SOHA nem fogja hozni a régi szintet. Hihetetlen, hogy egyeseknek megadatik a tehetség, összejön nekik a siker és a pénz is, meghatározói lehetnek egy műfajnak, erre nem élnek a lehetőséggel. Ez balfaxság a köbön.
Már a kézsérülését sem vettem be. Persze mert ilyen, meg amolyan ideg károsodott neki a karjában. Max a fejében. Akkora púder dumákat tud lenyomni, hogy csak na. Ahelyett, hogy zenélne. Nem veszi észre, hogy ez a magánéleti és üzleti bullshit nem érdekli a népet. Nekik zene és fasza, felejthetetlen albumok kellenek. Nem szájhősködés.
Jaja:)) Csak azt mondom, hogy például az én megítélésem szerint az ilyen történések nem tartoznak a hiteltelenség témakörébe. De biztos vannak olyan egyének, mint például Bob Larson könyvében az a sátánista Slayeres, aki miután megtudta, hogy a kedvencei választott image-e csak megjátszás, show, rögtön széttörte a kazettáit, mert óriásit csalódott bennük. Számomra pedig az sem hiteltelen, ha a szöveg valamiről szól, osztán ők mégsem úgy élnek, hisz ez egy business is. Engem ezek sosem érdekeltek. Persze abban az esetben igen, ha a Ford Fairlane effektussal állunk szemben, ahol "csinálunk egy kábítószer ellenes bulit, a bevételből meg kábítószert veszünk" történik:))) De ott maga a főtéma dől meg. Jelen esetben meg a főtéma a zene. Ha Mustaine azt nyilatkozza egyik nap, hogy mindig Nike cípőt fog hordani, közben meg meglátom egy képen Adidasban, attól még a zenéje nem lesz rosszabb... sajnos jobb se:)))
Ha annyi pénzt kapnék, mint amennyit Dickinson profitált a Maiden újjáalakításából, alighanem én is megváltoznék egy kicsit már csak a lehetőségeim bővülése miatt is. ;)
Én azt nem értem folyton az emberekben, hogy miért lepődnek meg és főleg háborodnak fel, ha valaki mond valamit valamikor - beletévén a "soha többé" kifejezést is esetleg -, majd később (legtöbbször sokkal később) mégis bekövetkezik az ellenkezője. Annak idején Bruce D. is mondta, hogy soha többé, de aztán később máshogy álltak a dolgok, mert az ember FOLYAMATOSAN VÁLTOZIK. És ez jól is van így. (Csak Isten nem változik, de Nála meg ez van nagyon jól:)) Szóval nem feltétlenül szájból seggcsinálásról van szó sok esetben, hanem az emberek, illetve a körülmények megváltozásáról csupán. Akkor úgy érezte, most így érzi. Ennyi. Számunkra ez két hír, számukra meg az élet menete. Én inkább azon lepődök meg, hogy nekem miért nem tetszik az új album, amikor mindenki ajnározza...
a klasszikus felállásból szerintem még max. nick menza jöhetne szóba, ő biztos szívesen menne bármikor, ha hívná mustaine. marty-nál nehezebb dolga lenne, mert marty magától ment, őt nem kirúgta, és szerintem ő jól érzi nagyon magát megadeth nélkül. sőt, most hogy a megadeth visszakanyarodott a gyökereihez végre, ez még kevésbé vonzaná szerintem vissza marty-t.
jeff young-ról meg annyit, hogy a megadeth farvizén lavírozva próbál profitálni abból, hogy tagja volt korábban a zenekarnak. valahol még meg is értem. jól eltanulta egykori főnökétől, hogy kell ezt csinálni. :) /mustaine-metallica/
Nem tudom, nekem valahogy tök természetesnek tűnt. Nem lepne meg az sem, ha holnap a klasszik felállást jelentené be. Igazából csak Gar Samuelson visszatérése lepne meg, de az is csak három percig.
én mustaine dönéseit kb. eddig tudtam nagyjából követni. innentől kész, feladom! :DDDD ez az ellefson visszavétel nagyon meglepett. szerintem ez volt karrierje talán legellentmondásosabb döntése. aki tud ennél is nagyobbat beírhatná ide! :D
Szerintem Lomenzo mostanában nem borotválkozott, Mustaine ebből leszűrte, hogy megy a BLS be, de a büszkesége nem engedte, hogy csak lelépjen, ezért kirúgta...