Keresés

Részletes keresés

mobima Creative Commons License 2009.07.26 0 0 2149
Sziasztok

Szerintetek márciusban vagy októberben van-e már vagy még északi fény, vagy már túl világos van hozzá ? Esetleg milyen gyakorisággal látható ? Elég egy hétig kint lenni vagy hosszabb idő kéne ?

Kösz minden választ.

Mobi
oldlady Creative Commons License 2009.07.20 0 0 2148

Kár, de azért próbálkozzatok, Izland igazi geológus paradicsom, a fiam is az, és egy mázsa követ küldött haza postán az év lejártával :)

A stoppolás menni fog, legfeljebb vártok néha kicsit, míg valaki felvesz. Én is vettem fel egy angol stoppos srácot az úton.

Előzmény: Kjetill (2147)
Kjetill Creative Commons License 2009.07.20 0 0 2147
Szia!
Neeem, szegediek vagyunk!:-) De mi is akarunk valamit ügyködni a HÖK-kel, esetleg a Kőzettani Tanszék vezetőjével!
A busz eléggé drága. Szerintem marad majd stop+gyaloglás, ennek fejében talán többet maradunk. Egy ismerősöm azt mondta, hogy a Ringen könnyű stoppolni. Lehet, hogy ritkán járnak, de azok meg is állnak.
Ja és egyre valószínűbb, hogy visszafele jövünk hajóval és akkor tudunk ezt azt vinni...
Előzmény: oldlady (2146)
oldlady Creative Commons License 2009.07.20 0 0 2146

Szia!

Ha a szigeten körbemenő buszra szavaztok, akkor számítsatok esetleges menetrendváltozásra is. Én azért kellett , hogy autót béreljek, mert közvetlen az utazásom előtt megváltoztatták. Persze nem bántam meg, jobb volt így, de ha nincs jogsitok, akkor ez nálatok nem fog menni.

Ajánlom még figyelmetekbe a Sprengisanduron és a Kjöluron közlekedő buszokat is, azokon is lehet megszakításokkal is utazni.Csak jól kell tervezni, mert van ahol hetente csak egy busz megy.

A napi 5000-ből meg lehet élni, hajóval ne vigyetek sok kaját, elvehetik.

És egy kérdés, ha már geológus hallgatók vagytok, netán Eltések? Mert akkor ajánlom figyelmetekbe az esetleges egy éves izlandi ösztöndíjat. Akkor tudnátok csak igazán felfedezni a szigetet :)

Előzmény: Kjetill (2129)
potihu Creative Commons License 2009.07.19 0 0 2145
potihu Creative Commons License 2009.07.19 0 0 2144
IZLAND 2008 -ban IZLANDI Képek Az egyik filmem ICELAND IS YOUR COUNTRY
Kjetill Creative Commons License 2009.07.19 0 0 2143
Igaz!:-) 2000 óta négyszer jártam Svédországban, nyaranta, még ott is meleg van!:-)
Előzmény: bm613 (2141)
Kjetill Creative Commons License 2009.07.19 0 0 2142
Mondom, még elég plasztikus az egész. Sok függ attól, hogy mennyi pénzt tudunk szerezni még addig, illetve, hogy a következőkben vásárolt útikönyvekből mik azok, amiket mindenképpen látni akarunk!:-)

Igazából van kontaktunk Reykjavikban, szívesen mosogatnánk két hétig és utána mehetnénk a Nyugati fjordok irányába!:-)

Meglátjuk.
Előzmény: bm613 (2140)
bm613 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2141
Akkor azért lesz busz/autóstop rendesen, ennyit nyilván nem sétáltok még egy hónap alatt sem :-) Az ÉNy-i fjordvidéken viszont mindkettő elég kérdéses szerintem. A főúton még elmegy.
Menjetek egész nyárra, kell a francnak ez a hőség... jövő péntekre már 41 fokot is írnak a met.hu-n...
Előzmény: Kjetill (2139)
bm613 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2140
Kemping 1000-1200 körül, amennyire néztem (mi nem sátoroztunk, de sokszor egy helyen van sátorozási és "rendes" szálláslehetőség, én meg olyan vagyok, hogy minden számot megfigyelek). Egy helyen láttam olyat is, hogy 1200, ha bejelentkezel, de 1700, ha a személyzet veszi észre a sátrat :D
Bálna 48 €. Mi megkaptuk 41-ért, mert sokan voltunk. A korona olyan bizonytalan, hogy ők már nem is abban írják... én viszont azzal fizettem, hogy fogyjon a biztonság kedvéért a reptéren váltott pénz (itt már látszott, hogy tényleg nincs rá szükség), és 7350-et mondtak rá.
Előzmény: Kjetill (2138)
Kjetill Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2139
Azért felelőtlenségekbe nem fogunk belemenni. De a sátor ütős lesz, mi meg kemény legények vagyunk.:-)

Egyébként amit kinéztem útvonal, az nagy vonalakban (városok) egy Reykjavik-Ólafsvik-Isafjordur-Akureyri-Mytavn-Felföld-majd le délnek és onnan Höfn-ön keresztül Seydisfjördur.
De addig még van idő, meglátjuk. (most gondolkodom azon is, hogy 1 hónapra kéne menni 3 hét helyett...)
Előzmény: bm613 (2136)
Kjetill Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2138
Bálnát mindenképpen nézni szeretnénk!:-)
Ma átfutottam a Lonely Planet-es könyvet. Vajon az ott jelenlévő árak mennyire aktuálisak 2010-ben?:-) (Gondolok itt a 6-700 ISK kempingre vagy a 4500ISK bálnafigyelő túrára Húsavikban?)

Igen, Norwegian Air megy Koppenhágába, de mint mondtam, meg akarok mutatni pár dolgot ott észak-Dániában, plusz a göteborgi slottskogen is kötelező. (EGY KITÖMÖTT KÉKBÁLNA VAN OTT EMBEREK!!:-))
Mondjuk Koppenhágát is imádom meg Aarhust...
Najó, elgondolkodom.
bm613 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2137
Ervin hívott ma, nagyon dicsérte az útinaplót :-) és ha már beszéltünk, rákérdeztem ezekre a problémás helyzetekre. A terepjárókat valóban csak egy laza emailváltással intézték a régi jó kapcsolatra való tekintettel, a 7. napi szállás ügyében viszont 20 percig szenvedett telefonon az angolul kivételesen nem igazán tudó emberrel, többször különböző megközelítésből elmondva, hogy 16 ember (a sixteen már túl bonyolult szó volt... próbálkozott ten plus six-szel, meg two times eight-tel is), és végül naivan azt hitte, hogy a pasas fölfogta.
Előzmény: burekecso (2125)
bm613 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2136
Koppenhágába is megy fapados Bp-ről. Mi legalábbis azzal mentünk :-) Lehet, hogy az ismert cégek (WizzAir, EasyJet, RyanAir) nem utaznak ezen a vonalon, mi egy Norwegian Air Shuttle nevezetűt vettünk igénybe (www.norwegian.com). Azt nem tudom, mennyibe került konkrétan ez a szakasz, mert egyben fizettük a jegyeket, de nyilván nem volt észvesztően drága.
Most megnéztem, jövő nyárra persze nincsenek még árak, de pár hónap múlvára 36,7 € a legolcsóbb egy irányba ezen az útvonalon. Időben kell foglalni, nagyon sok múlik rajta.

Végig séta? Akkor jó alaposan meg kell terveznetek mindent. No meg időjárás is lesz erősen.
Akkor lesz csak gond, ha olyan helyen kéne busz vagy autóstop, ahol busz nincs, autó meg mondjuk naponta 5. Majd drukkolunk, hogy ilyen helyzetbe ne kerüljetek:-)

Bálnát nézzetek. Ha már ott van... nem egy olcsó móka, de mikor lesz még egyszer lehetőségetek rá? Amit a szálláson megspóroltok, annak egy része mehet erre.
Előzmény: Kjetill (2135)
Kjetill Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2135
Nos, először is köszi a gyors és tartalmas segítséget!
Autóbérlésben nem gondolkodtunk, mert egyikünk sem tud vezetni.:-) (bár addig ez még változhat) Alapvetően túrázós 3 hétre gondoltunk, szerencsénkre egyikünknek sem okoz problémát napi átlag 30-40 km-t legyalogolni a cumóval. Tehát a busz is csak amolyan végszükség lenne. Nna meg ott az autóstop is.

Ugyanakkor megfogjuk gondolni, hogy oda fele menjünk repülővel, kaja szempontjából talán tényleg jobb lenne.
Az ingyenes kempingező helyekről nem tudtam, de örülök! Ezeken akár fürdési lehetőség is van? Vagy csak egy platz a sátornak?

Hát igen, én 2 napos feröeri állomásozással számoltam, de, ha megváltozott, jó lenne akár többet is maradni, mindjárt utánanézek.

Azért gondolom, hogy jobban járunk Svédországgal, mert, ha időbe foglalunk minden csomagdíjjal meg illetékkel, WizzAir-rel meglehet a repjegy 10-12 ezerből is akár. Ráadásul most áprilisban voltam Dániában és megmutatnék pár dolgot Észak Jütlandon a cimborámnak!:-) (Skagen, Aalborg, Hirtshals) Míg Koppenhágába csak Malmön át lehet eljutni fapadossal, Malévval meg jóval drágábban úgy gondolom.

A kajaügy oké. Igazából kaján kívül csak egy két múzeumra, esetleg bálnalesre költenénk, úgyhogy megnyugodtam.:-)

Takk fyrir!
bm613 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2134
Ja és korona szinte egyáltalán nem kell. Kevés kivételtől eltekintve a világ végén is lehet kártyával fizetni, így megspórolsz két valutaváltási veszteséget, a kártyaelszámolás sokkal kedvezőbb. Vigyetek valamennyi eurót vagy dollárt, és persze egy kisebb összeget a biztonság kedvéért váltsatok át rögtön érkezéskor, de nagy szükség nem lesz rá.
Előzmény: Kjetill (2129)
bm613 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2133
Hajónál úgy gondolkodtok, hogy 2 nap Feröer? Ha igen, szólok, hogy idén megváltozott a menetrend, rövid feröeri megállással közvetlenül megy odafelé is a komp. Minden héten tesz egy rövid Dánia-Feröer-Dánia utat, utána pedig Dánia-Feröer-Izland-Feröer-Dánia. Azt viszont biztosan meg lehet oldani, hogy a rövid járattal kimentek Feröerre, és a hosszúval utaztok tovább (vagy visszafelé a hosszúról leszálltok Feröeren, és megvárjátok a rövidet a folytatáshoz).
Repülőnél biztos jól jártok Svédországgal? Nem egyszerűbb egy Koppenhága?
Előzmény: Kjetill (2129)
bm613 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2132
Most, a lezuhant koronaárfolyamon (alig 1,5 Ft/korona fölött) kb. az itthoni árak másfélszeresét számolhatjátok kajára. Ha jövő nyárig változik, ennek megfelelően módosítsátok a számítást, de 5000 Ft bőven sok. Kivétel a kenyér, ez nagyon drága, és szinte csak csomagolt van. Jobb helyeken a legegyszerűbb (és egész jó) fajtát 500 Ft/kg-ért adják, máshol még ez is belekerül 7-800-ba. A tej viszont még olcsóbb is, mint itthon, amennyiben nem teszkós lengyel 1,5-es UHT-szarra gondolunk, hanem rendes tejre.
Autóbérlésben nem gondolkodtok? Nagyon drága a busz, egy körjegy, ami egész nyáron tetszőleges szakaszokra osztva használható, de csak az 1-esen, és szakaszonként csak egyszer, 30 000 korona. Ez km-re vetítve kb. duplája a magyar távolsági buszok és vonatok viteldíjának. 1-esen kívül még drágábbak a jegyek. És szinte mindenhol csak 1 járat van naponta (kivéve ahol egyáltalán nincs, eldugottabb helyeken ez is gyakori), így maximálisan alkalmazkodni kell hozzájuk. Igaz, az autóbérlés is drága, de a benzin csak pár %-kal kerül többe, mint itthon. Sok a pocsék minőségű út, meg figyelni kell a birkákat, de szerintem megfontolandó.
Előzmény: Kjetill (2129)
tompus Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2131
Ha nem is megy 0 fok alá a hőmérséklet, de 5 fok körül simán lehet. Fagyzugos helyen még hidegebb is.
Előzmény: Kjetill (2129)
tompus Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2130
Hajón a kaját jó eséllyel elveszik. Inkább menjetek fordítva. Oda repülővel, vissza hajóval. Bár szerintem oda-vissza jobb a repülő.
5-6 ezer Ft/fő akkor is elég kajára, ha nem visztek kaját. Csak nem étteremben kell kajálni.
Az 1-esen megy busz, de nem körbe-körbe, hanem szakaszolva.
Vadkemping meg minek? Rengeteg ingyenes kempingezőhely van. Nem szeretik a vadkempingezőket.
Előzmény: Kjetill (2129)
Kjetill Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2129
Sziasztok!
Csak jövő nyáron utazom Izlandra, de már ősszel elkezdjük szervezni, érdekelne pár dolog, remélem tudtok segíteni.:-)
Szóval a cél: Budapest-Göteborg (WizzAir), Göteborg-Frederikshavn, onnan meg kis skageni és hirtshalsi kitérővel Hantsholm, Smyril Line-nal pedig Seydisfjordurba. (hogy lássunk valamicskét Feröerből is)
Egy cimborámmal mennénk gyalog. Arra gondoltunk, hamár ilyen sokba kerül a kiutazás (diákok vagyunk a fenébe is:-) akkor maradnánk legalább 3 hetet.
Geológus hallgatók vagyunk, így mekkaként is befogható Izland!:-)

Szóval a kérdések.
-Nyáron a minimum hőmérséklet lemehet 0 fok alá?
-Vadkemping lehetséges? Vagy csak rákérdezéssel?
-Ha viszünk kaját itthonról és át is sikerül vinni a vámon, akkor napi 5-6 ezernek megfelelő korona elég kajára? (perfő)
- Tényleg van egy busz, ami megy körbe körbe az egyesen?

Hazafele egyébként Reykjavik-London, London-Budapestet tervezünk, immáron repcsivel.
bm613 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 2128
Köszönöm, be is írom az albumba meg a szövegbe is.
Előzmény: Awill (2127)
Awill Creative Commons License 2009.07.17 0 0 2127

Észrevétel az albumhoz:

az 5.nap elején a kis skanzen Skaftafelltől nem messze, templommal, lerobbant terepjáróval: Núpsstadur a neve.

 

Dynjandi-vízesés: tényleg, mint egy fátyol, különleges!

és biztos nem rajzik ott annyi turista, mint mondjuk a Gódafossnál.

Előzmény: bm613 (2126)
bm613 Creative Commons License 2009.07.17 0 0 2126
Néha jutott 6 óra is egy éjszakára :-) No meg adjuk hozzá a sokszor 5-10 percet útközben :D
A Felföldön lehetett volna többet menni, de abból nagyon sok időt vesztettünk. Főleg az Obszidián-hegy tűnik kihagyhatatlannak. Ezen kívül amiket még összeszedtem: Dyrhólaey (ami ugye még zárva volt); Vestmannaeyjar (a félig láva alá került falu sem lehet egy hétköznapi látvány); Ásbyrgi (egyik srác látta már, szerinte kár, hogy nem volt rá idő); végigmennék a Kjöluron, ha már ott van; pár órát talán még Reykjavík is megér, bár alapjában véve nem rajongok a városnézésért. És persze van egy csomó hely, ahova elmennék újra, ha van kinek megmutatni :-) Majd egyszer... de más tájak is vannak a világon, amiket látni kell.
Előzmény: burekecso (2125)
burekecso Creative Commons License 2009.07.17 0 0 2125

Hát nem semmi 1 út volt... Én biztos nem bírtam volna ilyen kevés alvással, elismerésem az egész csapatnak. És ez a rengeteg autózás! Persze a körtúrának ez a lényege, ha csak 10 napod van. Végül - ha jól figyeltem - csak a Felföld eldugottabb helyei (Kverkfjöll, Hveradalír, Kerlingarfjöll stb.) maradtak ki. Húsavikban az a két múzeum nem rossz ám! Jó poén (?) lehetett a 7. napi szállás szerzése... Ebből is úgy látszik, hogy nem volt minden rendben a szervezés körül. De a lényeg, hogy jól éreztétek magatokat.

Előzmény: bm613 (2124)
bm613 Creative Commons License 2009.07.17 0 0 2124
Kész. Megvolt már a szöveg tegnapelőtt, csak bő egy napig nem élt a blog.hu adminfelülete, tegnap éjjel meg már kezdtem fáradni, azért hagytam abba a feltöltést a közepén.
oldlady Creative Commons License 2009.07.17 0 0 2123

Izgatottan várom a folytatást, eddig nagyon jó, és látom azért a kisebb-nagyobb nehézségek nem vették el a kedveteket Izlandtól.

A vezetés, az külön élmény arrafelé :) Bevallom, hogy voltak olyan szakaszok, amikor azért imádkoztam, hogy csak ezt éljem túl,  igazi megkönnyebbülés volt leadnom az autót, és busszal folytatnom a túrázást, pedig nagyrészt az 1-esen közlekedtem. No de annak is vannak olyan részei...

Előzmény: bm613 (2120)
bm613 Creative Commons License 2009.07.17 0 0 2122
Jó a kérdés :-) én arra gyanakszom, hogy emailben ment a rendelés, és talán visszajöhetett valami automatikus vagy majdnem automatikus válasz, amivel Ervinék megelégedtek, tekintettel a régóta fennálló együttműködésre. A harmadik ember, akivel a német turistának köszönhetően sikerült beszélni, tudott a rendelésről, "csak" arról nem, hogy nincs kiküldve az autó. Konkrétan azt mondta, hogy ott kell annak is lennie valahol a parkolóban, de nem volt.

Vezetni jó, bár Izlandon nem próbáltam. Kivétel lehet mondjuk a fjordvidék korlát nélküli másfél sávos szerpentinjein a szakadék szélén, 50 méteres látótávolsággal, amikor 60-nal jön szembe a helyi teherautós, aki tudja, hol a kanyar :D
Előzmény: burekecso (2121)
burekecso Creative Commons License 2009.07.17 0 0 2121
Csak így tovább... Eddig nagyon jó a leírás! A beszámolóból azért úgy tűnik, hogy volt szervezési probléma bőven... Miért nem tudta a vezető, hogy a terepjáró-bérlés telefonszámai nem működnek? A buszközlekedéshez: most (ha az általad is írt árfolyamot vesszük) jóval olcsóbbak a jegyek, mint két-három éve (amikor voltam). Valóban naponta csak egy járat van a legtöbb útvonalon, de nem kell vezetni, kerülgetni a birkákat meg a döglött madarakat és félni, hogy mikor b.üntet meg a rendőr, mert 90 helyett 95-el mész (már ahol lehet). Szóval én maradok a busznál, persze azért is, mert egyedül megyek:)))
Előzmény: bm613 (2120)
bm613 Creative Commons License 2009.07.17 0 0 2120
izland2009.blog.hu címen az első pár nap megjelent.
Nem akarok blogolni, de ez tűnt a publikálás legkényelmesebb módjának, ráadásul kommentelni is lehet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!