Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

koridor Creative Commons License 2020.03.02 0 0 117989
koridor Creative Commons License 2020.03.02 0 0 117988

Elektronos rész kéne, de jobb volna komplettem. Attól függ mennyi.

downer Creative Commons License 2020.03.02 0 0 117987

A hidraulika részét? 

46558579

Előzmény: koridor (117986)
koridor Creative Commons License 2020.03.02 0 0 117986

Melyik szám alapján keressek abs kockát?

 

ABS kocka: 46558579 13091804-G 0461.

downer Creative Commons License 2020.03.01 0 0 117985

Várjuk, de tényleg. :)

Előzmény: R. Scherbotsky (117984)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.03.01 0 0 117984

Igazad van, összeegyeztethetetlen szempontokat szeretnék közös nevezöre hozni, ti. a garanciális új autó számomra nélkülözhetetlen 100%-os rendelkezésre állási idejét az olcsón vett tizenéves járgány használatának a gondtalanságával (amikor nem leltározom körbe a karcokat nyilvános helyen parkolás után). Még mindig elég vállakozó kedvünek érzem magam, amit hathatósan támogat, hogy mint kiderült, Belgiumban méregdrága a casco (illetve mindenfajta biztosítás, a kötelezö is).
A másik oldal a fejemben, hogy egy tízéves autón azért nem számít rendkívülinek, ha letérdel benne a klímakompresszor, amire azonnal el lehet költeni egy új autó éves értékvesztésének a felét. Ha kuplungozni kell, arra a másik felét, ha esetleg szétdöl benne a váltó, vagy ki kell szedni a müszerfalat a kilyukadt fütöradiátor cseréjéhez, arra meg az egészet...
1-2 héten belül kiderül, merre tovább, a megfejtésröl beszámolok majd.

Előzmény: downer (117983)
downer Creative Commons License 2020.02.28 0 0 117983

Nagyon helyes, azért ne add már fel... :)

OK, én elfogadom hogy kell egy biztonságosnak vélt megoldás a hétköznapi kényszerautózásra, de a magunkfajtának ettől csak űr keletkezik a lelkivilágában és pótolni kell, ha mást nem akkor egy hétvéginek tartott autó hadrendbe állításával. Aminél nem gond, ha elsőre nem jó az alkatrész, ha csak hetek múlva tudják megcsinálni, vagy épp sokat fogyaszt, akár olajból is, esetleg belefér egy-egy szabadidős hobbibarkácsolás is vele.

Előzmény: R. Scherbotsky (117982)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.02.28 0 0 117982

A szomszédban pár napja arról érkeztek a BMW-s srácok, hogy az eredeti, propelleres emblémával (nem olcsón) megvásárolt alkatrész nem bírja ki a gyárban elsö szerelésüként berakott cucc élettartamának a harmadát sem... meg eszembe jutott, mikor Lönci írta pár éve a Kappa-fórumon, hogy az 'original ricambi' papírmatrica még nem ázott le a (gyárinak tekintett) TRW-lengökarról, mikor 10k km után már kotyog.

 

De akkor így mi lesz?

 

Pont ez az a kérdés, ami engem is foglalkoztat, mivel épp itt állok a rég várt lehetöség kapujában, de erösen hezitálok: ha megveszem a szééééép tizenéves autót, és valami megmakkan benne, akkor ki fogja megcsinálni, hol, mennyiért, mennyi idö alatt és mivel járok addig (mindennap használom az autót, napi 80 km-t megyek). És jó lesz-e utána...?

 

A belga útviszonyokat és üzemeltetési körülményeket (adózás, üzemanyag-ár) alapul véve pusztán anyagi szempontból elképesztöen vonzónak tünik egy új Duster beszerzése turbós, gázos(!) ezres motorral :), akár 6 év (180k km-ig kiterjeszthetö) garanciával, ráadásul háromévi ingyen hitelre adják. De vannak még más ötleteim is :)

Előzmény: downer (117981)
downer Creative Commons License 2020.02.28 0 0 117981

De akkor így mi lesz? Visszamegyünk a '80-as évekbe, amikor már egy kialakult egy iparág az alkatrészgyártásra szocialista típusokhoz, persze az anyagok és a technológia sehol nem volt hozzá. Faterom mesélte, hogy az új Lada hengerfejtömítés simán összeeresztette az olajat meg a vizet, aztán majd egy-két felmelegedés-hűlés ciklus után dagadt be és kezdett tömíteni...

Előzmény: R. Scherbotsky (117980)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.02.27 0 0 117980

Minden tiszteletem, Mester.

Amit az alkatrészekröl írsz, azt sajnos nagyon sok helyröl, hivatásszerüen ezzel foglalkozó emberektöl is hallom. Az egész háttéripar lement kutyába, alig lehet már megbízható forrást/márkát találni. Én az utóbbi években csak nagyon alap dolgokat vettem/rendeltem (2-3 éves autókhoz szürök, gyertyák, ilyesmik), de többször kaptam nem a kocsihoz való alkatrészt, nem a megrendelt márkát/minöséget postázták, a jónevü cég terméke úgy nézett ki, mintha négyéves gyerekek makettozták volna össze bangladeshi hulladékból stb.  Nem t'om, elég elszánt vagyok-e ahhoz, hogy belefogjak még egyszer egy tizenéves autóba.

Előzmény: downer (117978)
bojo Creative Commons License 2020.02.27 0 0 117979

Alakul ez úgy látom. :)

Előzmény: downer (117978)
downer Creative Commons License 2020.02.27 0 0 117978

Ez már megint két óra, míg a blokkot letakarítottam.

 

Aztán még egy pár.

 

De az agyam eldobom, én igyekszem minőségi alkatrészeket venni, mégis bajom volt a szelepekkel, a vezérlésszettet vissza kellett vinni kicserélni, a hengerfej csavaroknak meg kb. felét meg tűreszelővel kellett kijavítani odaütődések miatt. És nem a dobozban csomagolás után, hanem még a felületvédő barnítás előtt. Az egyik csavar már az alaplehúzáskor olyan nyúlós volt, hogy azt hittem simán elszakad. És mégis bírta, nem értem én ezt.

koridor Creative Commons License 2020.02.27 0 0 117977
downer Creative Commons License 2020.02.26 0 0 117976

Annyira nem fotózgattam, de a lényeg hogy a hengerfej új szelepekkel beépítésre kész.

 

 

downer Creative Commons License 2020.02.24 0 0 117975

Ja, értem. Hát figyelj, most a GT-t is a szabad ég alatt csinálom, macerásabb de nem megoldhatatlan. Szerszámokat meg venni kell folyamatosan, látod szelepszár szimering fogó... :D

Szerencsére az időmmel magam tudok gazdálkodni, bár az irodában minden hónapban megvan az adott munkamennyiségem, de gyorsan verem a billentyűket, hó végére mindig marad időm.

Ma beadtam a hengerfejet, holnap elhozom, aztán bejelentkezek műszaki vizsgára. Március vége felé adnak időpontot per pillanat. Szerdán össze is tudom rakni a hengerfejet, aztán meg még a helyére is rakni, a többi összefelé, még a héten tudok haladni vele.

Előzmény: R. Scherbotsky (117973)
downer Creative Commons License 2020.02.24 0 0 117974

Nyilván a kertben egy komplett autóbontó is elférne. :D

Előzmény: bojo (117972)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.02.24 0 0 117973

Neeeem, nem úgy értettem, hogy neked kéne csinálni. 

Megláttam és az jutott eszembe, bárcsak lenne aknám meg szerszámaim, meg főleg időm. A 188/b HGT nem egy gyakori jelenség, ennek még a színe is egyedi, gyári tetőablak van benne... tudnám szeretni. 

Előzmény: downer (117970)
bojo Creative Commons License 2020.02.24 0 0 117972

Nagy az az udvar. én már láttam. :))

A Lybra, meg a Bravo mellett elférne.

Előzmény: downer (117971)
downer Creative Commons License 2020.02.24 0 0 117971

Jut eszembe, nemrég árultak Svájcban egy Stilo GT-t, ugye manuális váltóval, azon kívül szép fehér-fekete bőr belsővel.

Kint élő magyarok, váltottunk email-t, a kommunikáció sem volt probléma. 100 Frankért adták volna ide a komplett autót, egy horpadás és a hátsó fék hibájával. De hova már...

Előzmény: downer (117970)
downer Creative Commons License 2020.02.24 0 0 117970

Hát mennyit vállaljak még? :D

Előzmény: R. Scherbotsky (117969)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.02.24 0 0 117969
Előzmény: downer (117965)
downer Creative Commons License 2020.02.22 0 0 117968

Fel kell rakni kiórázni úgyis, hogy egy esetleges hajlást, vetemedést mérni lehessen. Aztán ha rendben is, néhány századdal rá kell marni, hogy legyen egy tökéletes tömítőfelület. Csak fém hengerfejtömítés van, nem puha klingerit. De amúgy szerintem így is fel lehetne rakni.

Előzmény: bojo (117967)
bojo Creative Commons License 2020.02.22 0 0 117967

Szép lett. Múszáj ezt marni? 

Előzmény: downer (117965)
downer Creative Commons License 2020.02.22 0 0 117966

Pár este, így akart kezdődni.

Előzmény: downer (117965)
downer Creative Commons License 2020.02.22 0 0 117965

Ár este simogattam kicsit a hengerfejet.

Hétfőn mehet is a gépműhelybe.

 

A durván kinyírt 1-es henger szívószelepeinél a vezetőknek szerencsére kutya baja.

 

 

És beigazolódott a vízpumpa hiba és az az miatti szíj leugrás.

 

 

Meg egy szerszámmal ismét gazdagabb lettem. :D

 

downer Creative Commons License 2020.02.16 0 0 117964

10-ből én is eljárok autópályán. :D

Mikor benzin-dízel vita van, mikor már nincs érv a dízeleseknek, akkor mindig jön a fogyasztás téma. Na hát úgy látom, hogy tudnak azok is zabálni.

Előzmény: bojo (117963)
bojo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 117963

Szép idő volt tegnap. A nagyvérű 11 literes átlagot hozott, nem vadulva, 130-as tempomat. :)

Előzmény: downer (117962)
downer Creative Commons License 2020.02.16 0 0 117962

Ideje volt kicsit haladni a GT-vel. Egy-két keserves csavar azért akadt. Baxa meg az is, aki a szervótartályt a szívósorra tervezte! :D

 

 

Itt nem látom semmi különöset, a tömítés teljesen rendben volt. Még jó, hogy annak a hibájával hirdették.

 

 

 

Itt azért a nyomokból látszik, hogy végülis minden szívószelepet utolért a saját dugattyúja. De azt a kettőt az 1-es hengernél nagyon.

 

Minden amivel találkoztam, eredeti gyári összeszerelésűnek tűnt, a csavarok szépek, berohadásmentesek.

Azért egy észrevétel. A baromja nem rakott alátétet az egyik hengerfejcsavar alá a gyártósorosn. :D

Aty10 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 117961

Ja igen azt elfelejtettem. Külső kilincsekről van szó.

Előzmény: bovoar (117957)
downer Creative Commons License 2020.02.14 0 0 117960

Az a 20-as szerintem még a régi intézeti telefonom volt. 70-as az előfizetésesem.

Előzmény: bojo (117959)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!