Igazságszerint a terepjárók sem annyira biztonságosak, mint amilyennek látszanak, kivéve ha oly magas építésűek, hogy a szépreményű leendőbeli megboldogult alászalad a verdájával.
Szokásos frontális ütközés esetén azonban leszakadhatnak a terepjárós szervei, mert az alvázas felépítésnek köszönhetően nincs a járgányban gyűrődőzóna. A faszit nagy valószínűséggel ki sem kell vágni a járgányból. Ránézésre az ellenfél sokkal rosszabb állapotban van, mint ő, ezért a mentősék vele foglalkoznak inkább; ezalatt padzséróskát elviszi a belső vérzés.
Hétvégén kicsit elgondolkodtam amikor egy SK (szlovák) Mitsubishi Pajero _annyira_ sietett, hogy miközben engem előzött majdnem frontálisan csattant egy kis Fiattal, és miközben az előttem haladó Merci kisbuszt előzte majdnem belerohant frontálisan egy VW Golf II-be.
Persze a buznyák szlovák biztonságban volt a terepjárójában...
Szóval azon gondolkodtam, hogy az ilyen állat miért nem egy KAMAZ-zal vagy egy TÁTRÁ-val próbálkozik frontálisan? _Mindenki_ jobban járna.
Ha egy fórumos vezeti a buszt, nem megy 35-el ott, ahol 60 a megengedett, és nem tart fel másik X embert, akik mennének a dolgukra.
De egy fórumos nem fog buszt vezetni :))
Happy_Hunter: "(nem volt leszálló)"
Ilyenkor, ha egy fórumos utazik a buszon, biztos nyom egy leszállásjelzôt, majd, jaj bocs nem is itt akarok leszállni... És mehetnek az autók :))))))))))
Ma a Keresztúrin a Pesti úti elágazásig "tolt" vagy 40 autó egy db 67-es buszt (nem volt leszálló) egyészen az autómosóig (sacc 10km). Ebben volt erdős-ligetes szakasz, vasút melletti műút, lakott terület. Folyamatosan jöttek szembe, előzni nem lehetett, és a busz végig 35-40-el ment. (Megeng.seb.60km/h, és _senki_ nem ment előtte)
Szintén ma reggel a Pesti úton két csuklósbusz "masztizott" az egyik nem akart beállni a megállóba (kinthagyta a "seggét") amíg a másik ki nem csorgott volna. Amikor elmentem mellettük akkor láttam, hogy a két busz között akkora hely volt, hogy befért volna még egy harmadik busz is. Ilyen alapon felesleges kettős megállókat építeni, mert a második busz "BKV-udvariasságból" úgy sem áll be..
Figyelj, az nem lehet, h a busz azért nem száguldozik, mert a kapaszkodón lógó emberek kiszállnának az ablakon? (Nem ismerem az utat, nem tudom milyen minôségű, de Pesten nem szoktak túl jók lenni) Elég sokat utazom az éccakai 42-sel, és amikor 60-70 körül tolja a Szentendrein igencsak kell koncentráni, hogy talpon maradjak.(Pláne, ha vmi baleset folytán némi alkohol is van bennem:)). Persze ez nem magyarázza a többi görénységet, de ezt nem biztos, hogy a nyakukba kell varrni.
Csá
Köves
Sajna ugyanaz van a taxissal is "rendőrhaverság" területén, mint a buszosokkal. Tudnék mondani példákat amiért más halandótól elvennék a jogosítványt, a taxis pedig hallgatólagosan megússza a bulit, de felesleges. Jól látod, a taxisok Istennek képzelik magukat, nna, erre mondta az OH-ban egy oktató: "Pedig vezetni mindenki tud"
Egyébként vannak jóarcok közöttük is, de nyílván inkább az marad meg, amikor bunkó vmelyik.
Tény hogy a "dinamikus" szó nem elég arra amit művelnek az utakon.
A taxisokkal nekem is nagyon negatív tapasztalataim vannak. Rendszeresen olyan helyeken állnak meg ahol nem szabadna, ezzel sokszor igen nagy mértékben hozzárárulva torlódások látrejöttéhez. Most persze nem arra gondolok hogy ha utast rak ki vagy vesz fel, hanem a drosztolókra. A közlekedésben is elég bunkók. Tolakodnak, bepofátlankodnak mindenhova, de ők persze senkit nem engednek be. 6 éve vezetek, de ezalatt az idő alatt nem volt EGYETLENEGY TAXIS SEM aki felrakta volna a kezét ha beengedtem hogy ugyanmá kösz haver! Ez az ami miatt merek általánosítani. Az meg nem mentség hogy ő egész nap vezet és fáradt meg türelmetlen. Attól még ugyanolyan résztvevője a közlekedésnek mint az úrvezetők.
Anno mikor "szét vezettem a fejem" nagy dögökkel, (pl hajnali háromkor indultunk Egerbe tégláért, és du 6-ra értünk vissza) vagy egész nap nyomtam építkezésen a 13 km-es köröket, inkább fásult voltam 11-felé, mint ideges.
Ue volt a taxizással is. Az ember eleget "drosztol" ahhoz, hogy ne pörögjön túl (sajnos). Nem tudom, szerintem játszhat szerepet az irigység is, (merdzsó-busz) de nem hinném, hogy ez lenne a fő domináns érv. Szerintem egyszerűen nics érdekeltségük (nem hajtja őket az utas vagyis a jatt, nincs célállomás ahová oda kell érni a "rakománnyal", nincs következménye a lassúságnak, járatkimaradásnak (ellentétben a Volán-buszokkal) van egyfajta biztonságérzetük a jól védett sofőrkabinban, és a "csapatszellem" miatt, van egy komoly jogi védelem mögöttük a vállalat miatt, van egyfajta "hatósági-cinkosság" mögöttük (mert a rendőr-bkv-s egyformán "jól fizetett" "úti"-társ), összefoglalva, úgy gondolom, "el_van_mint_a_befőtt" a fülkében, és nagyívben sz@rik arra ami az úton történik kivéve a többi bkv-s kollégát.
Ezért nem foglalkoznak az esetek nagy részében indokolatlan "kollegális udvariasság" által feldúzzasztott kocsisorokkal, vagy a lassúság által előidézett előzési kényszerhelyzetekkel sem.
Na, én is benézek má ide :))
A taxisokat én is gyülölöm.
És hogy én vagyok neki a 234-ik? Akkor minek ment taxisnak, tudta, hogy ez egy ilyen munka...
És ha bmw-s taxis...na az már nagyon veszélyes :))
ááá, azért ez nem teljesen igaz, a közlekedésben résztvevő taxisok/buszsofőrők (szerencsére a villamosvezetők nem) azért agresszívebbek azokkal, akik nyomúlnak, mert elkezdi reggel 6-kor a mászkálást, és amikor te 11 fele bevágsz elé addigra te vagy a 234-ik és már pattanásig feszült a húr! De lehet hogy tévedek..
Diplomás mercist. De igazából itt nem is a merciről van szó, hanem egy olyan autóról amiről egy buszsöfőr még csak nem is álmodhat. És az 1szerű ember az helyett, hogy magában keresné a hibát, inkább irigyli a nála sikeresebbet. És ebből következően betesz neki ahol tud. Például úgy, hogy ráhúzza a kormányt...
Ez a lényege az egésznek: Amíg te sietsz valahová a városban, addig Ő szarik mindenre. A pénze akkor is megvan, ha 40-el megy. A napi X-órát így is, úgy is a volánnál tölti, és tök mind1 neki, hogy hány kört megy végálomástól, végállomásig.
Egyébként szerintem meg ezeken felül még irigyek is. Biztosan cseszi a csőrüket, hogy ők ezt csinálják 20 évig kilátástalanul, más meg már 30 éves korára Mercivel jár. ( Mert mondjuk van 2 diplomája és beszél 2 nyelven...)
A következő esetek folyamatosan megismétlődnek a Pesti úton, illetve a Keresztúri úton csúcsidőben. (Mindkettő 1x1 sáv, csúcsidőben majdnem lehetetlen előzni.)
1. Hogyan elégítik ki egymást orálisan a BKV-buszsofőrök?
A. Áll bent egy busz az öbölben. A másik busz még beférne, de megáll a sávot feltartva, megvárja amíg másik busz csenget, ajtót zár, komótosan kiballag az öbölből, majd szép lassan beáll, kialakítva ezzel egy sacc 20 autóból feltorlódott sort.
B. Áll bent egy busz az öbölben. A másik busznak nincs ott megállója, de megáll a sáv közepén az "öblöző" busz mellett, megvárja amíg letesz, felvesz utasokat, és miután kiengedte a komótosan ballagó buszt, elindul utánna. A következő megállónál ugyanez ismétlődik.
2. Hogyan teremtenek előzési kényszerhelyzetet a buszok?
Abszolút jellemző, hogy a BKV sofőrök nem mennek 30-40-nél gyorsabban. Régen (az átkosban) üa.takarékossággal keresghettek még 5-6eFt-ot a fizetés mellé, ha "szarakodtak". Ezt most már nem lehet erre fogni, főleg az új DAF motoros csuklósoknál, (pl 61E) mert jóval kevesebbet is fogyaszt, és lazán mehetne sokkal gyorsabban is. Utóbbi járatra jellemző, hogy Rkeresztúr-Örs v.tér között nincs megállója. A keresztúri úton 60 km/h a megengedett sebesség. Ezen a szakaszon a buszok nem mennek 40-nél gyorsabban (nem tudom miért) nincs megállójuk, az út nagyon forgalmas, kb 12 km hosszú, 1x1 sávos. Magyarul: vagy belemész egy veszélyes előzésbe, vagy balaghatsz szépen, ostobán a busz mögött Keresztúrig (mintha a buszon ülnél). Abban egészen biztos vagyok, hogy ha vki frontálisan csattanna egy szembejövővel a busz előzése közben, a buszos vállvonogatva elmehetne...
Milyen érdekes, hogy a garázsmenetes buszok bezzeg lakott területen is 70-80-al "szaggatnak", a kamion-prérin még akár 90-el is...
Még számtalan módját ismerem a BKV-sofőrök "kellemes" kis szivatásának, de most hirtelen ennyi ugrott be.
Néha el kellene gondolkodniuk a "ráérős" tempóval közlekedő "uraknak" azon, hogy hány vészhelyzetet vált ki az esetek többségében abszolút indokolatlan "udvariasságuk" a kollégával szemben, vagy a túlságosan "biztonságos" (lassú) vezetési stílus.
Elismerem a felelősséget, és a munka nehézségét, de elvárható lenne, hogy a BKV-sok is ismerjék fel, hogy az autósok nem kizárólag a munkaidejüket töltik az utakon.