hát már füleltem ,a time on my handet ugy 16 évesen de nem volt egyszerü,én má csak hobbibol tanulok,egyébként tanulonak öreg vagyok.különbenis te fiatal vagy füleld le nekem és emilezd át,ugyis jobb a füled.én már kicsit süket vagyok ehhez,de azért ha összeszedem magam még megcsinálom.
szeva !te lehet hogy nem hiszed de két napja tényleg egész nap nyomtam a gitárt,és képzeld el ez tényleg müködik,egész nap szoló,csak kajálni álltam meg meg budizni meg netezni mer a gitárokat mindig megnézem.tényleg ez van.a melohelyen van két tanuló gitáros velem együtt 3,de benn nem játszok csodálkoznak mikor mondom hogy utálom még azt is aki gitározik.csak egyedűl nyomom hogy ne zavarjak senkit.tényleg.na.én mondtam nekik hogy csak akkor fognak megtanulni ha napi 2-3 órát gyakorolnak minimum-hát ez mondjuk nálam néha 6 is van.de nem baj csak néha egy kicsit besokallok.meg most lájtos a meló de ha kemény munka van akkor sajna az ujjaim görcsösek,pl egy kis falvésés 72 hiltivel,vagy falazás.de most lazák,pl most megfogom a 3. meg 9. bundon tapping a legmélyebb húrig de pl .falazás után már csak 4. -9. /arp megegyáltalán nem mer akkor má zseni lennék.tégla után a húr.jó mi!
tényleg -nem kell valakinek egy bendzsó,amerikai/cort/ nagyon birom csak nagyon hangos.tényleg nincs senkinek charlestone tab.most szomorú lettem,pedig itt ülök a gitárral -e.
tényleg ,meg lehet élni zenélésből jazz-be.
profi zenéje megvan klasszikusba?
nagyon király-jobb mint az eredeti.
ja és a név 8db-ku/q/ --egy lett volna de már valaki felhasználta/7 darabig/ -mondjuk a tzuiop is baro-nemhiába-ez az egyujjas tecnika-
vak gitároshoz mit szoltok-azé ez má bosszanto.
szerintem a csucs az lesz hogy se keze se lába meg vak és süket gitáros kitalálja a homlokkal lefogott hexa akkordot.
De jó neked, benned van az impró. Csak úgy leülsz, és játszol jókat. És biztosan így is születtél, ritka adottság.
Vajon miért van az, hogy a klasszikus zenészek (nagy részük) olyan nagy misztikumnak tekintik az improvizációt? Vajon miért úgy tanítják az embert, hogy először darabokat játszik, aztán megpróbál rögtönözni. A saját impródból is tanulsz (a hibáidból mindenképen, ha kellő önkritikával hallgatod), de ott nem az a cél, hanem, hogy fölhasználd a tanultakat, és abból alkoss eredetit, újat. Más improvizációjából is tanulsz, de ha csak másolsz, epigon leszel, nem szólista. Epigonokra meg semmi szükség, hiszen ott az eredeti, és az mindig jobb.
Amúgy azért érdekelne, hogyan tud valaki hamisan játszani gitáron. Hangolja be, és nem lesz ilyen gond.
bocsika,de meliket nem érted.nem tartom be a nyevtant mer ez gyosabb.ha sokat csetesz akko megszokod.a fene se aka sokat ini.szoval csak a megszokás miatt irok mer a nejemmel sokat cseteltünk melóhelyről ott romlottam el.hát inkább bendzsóztam volna.na majd probálok helyesen irni.csak improvizáltam és a skálábol kihagytam egykét alaphangot.
gggggggg!
Szerintem sokat segítene, ha pár perccel később elolvasnád a hozzászólásodat miután leírtad. Nem mindig mindent értek!?:) Lehet, hogy más volt a magyartanárunk?:)
na figyu-.tudom hogy fosom a szót de most benne vagyok-na-szóval irjatok le egy mondjuk 40 ütemes szolótokat kottába.de amit most sokat nyomtok de azér ne legyen könnyü.na -most ezt elteszed-ugy 5 év múlva megtalálod valahol.na most a kottából probáld meg lejátszani!!!ugye hogy nehezebb-mer itten mán gondolkodni is kell föleg ha totál elfeéejtetted.vlemény-vagy ezis tré-ha nem irtok megyek pengetni.csá
Szevasztok!szóval ha valaki nem értené az impro az benned van azt a zene hozza ki belőled de egy leirt darabot meg kell tanulni és ehhez sztem több energia figyelemöszpontositás kell.ha valaki leír egy verset az benne van a fejében és van is ideje kitalálni de ugyanúgy elmondani olyannak aki nem gyakorolja a rimfaragást hát annak sokkal nehezebb doga van.de ha igyse érted akkor sincs baj,egy idő után rájön az ember hogy egy saját darabba kevesebb a kihivás mint ha mondjuk megakarja tanulni pl egy idegen ember által irt darabot,és ezt nem azér teszi hogy pontosan lemásolja, hanem hogy tanuljon belőle és ezáltal elkerüli a saját játékában a folytonos másolást,mert eljön az idő amikor már új dolog nem jut az eszedbe és itt jönnek az idegen emberek mert a zene mindenkiben más,ill eltérő és ez benne a jó.ha csak djangó lenne a földön szerintem már régen nem zenélnénk mert egyszer kifogynak a skálák is,a cifrázások,futamok.a djangonál a "régi zenéiben leginkább" halottam a hasonló figurákat,banjo huros nyujtásokat,stb azért későbbi korában fejlődött ,modernebb lett és nem az elektromos gitár miatt./pl a Máté Péterről senki se gondolta volna hogy a metál zene felé húz./szóval csak aztatat akarom mondani hogy a saját improd a tuti de abbol szinte semmit nem tanulsz mer azt élvezed ha jó és nem játszol hamisan és megismételni se nehéz sőt,de ha fejlődni akarsz akkor bizony meg kell tanulni legalább egy két számot naggyából,mert az is élményt ad,pláne ha nem tudsz tisztán játszani,és sajnos a magyar zenészek között nagyon sok ilyen van.itt már mindenki megasztár.Egy profi flamenco gitáros mesélte a tvben hogy egy év alatt 500/nem vicc/cdt adott el itthon.külföldön a többszörösét.pedig ott se ismerték.egyébként nem kell komolyan venni,a mondás is azt mondja hogy aki nem tudja az tanitja,há nem./ezér van a Csepei-vagy ez aljas vót?/ja a corába börsön láttam django cdket 1690,10 lemezes 3999.csókacsalád.
Szerintem az improvizálás nem könyebb mint egy kötött darab,lévén az improhoz tökéletesen tudni kell a darabot plussz még úgy kell hozzátenni,hogy más is legyen meg ne is.Profi zenészek is azt mondják,hogy nagy zenészek közül sem mindenki improvizál jól.Tanulgatni lehet ,használ, de igazából vagy van készség rá vagy nincs.Ettől még lehet valaki jó zenész is meg rossz is.
Eddy Van Halent-azért nem szídnám,mert egyéniség és kurva jó gitáros(szerintem).
Florg.én is letöltöttem a gypsy pickinget és nem kért jelszót ,próbáld meg mégegyszer ha nem megy felteszem külön a pdf-jét.
A Djangónál egy felvételét hallgatjuk meg többször és ugyanaz hangról-hangra, míg a ks kolléga csalódottsága azért volt mert S. Rosenberg két egymást fél évvel követő koncerten játszotta szinte teljesen ugyanazt.
Amúgy érdemes meghallgatni a Djangót mert pl. 1939. 03.21-én kétszer vették fel a Hungaria,Jeepers Creepers,Swing 39,Japanese sandman,I wonder where my baby is tonight c számot és másnap a Tea for two,My melancholy baby,Time on my hands,Twelfth year,Hungaria-t. Vannak hasonló figcsik persze,de egyáltalán nem hangról-hangra, sőt azt hiszem van olyan is, hogy még más hangnemben is játszották el ugyanazt a dalt.
"egyébként improvizálni sokkal könnyebb mint egy kötött darabot lejátszani"
Hát, ezt azért meggondolnám még párszor a helyedben. Még a festő példa is sántít erősen, nemhogy a zenei, Alkotni könnyebb, mint másolni? Ha ezt mondod, nem tudod, mi az alkotás.
Klasszikus darabot előadni kell tudni jól, abban van a művészet (bár, az igazság az,hogy a régi kalsszikus zenében is improvizáltak rendesen, csak ez kihalt, sajnos). A jazz pedig az improvizációról szól. A ritmus részleg folyamatosan improvizál amúgy, különösen a dobos, meg a bőgős. Persze lehet rosszul is improvizálni, de rosszul mindent lehet csinálni, az nem érdekel senkit.
Szép teljesítmény elmondani egy más által megírt verset, szép elmondani egy hasonló stílusú sajátot (Rosenberg), de nekem az tetszik a legjobban, amikor valaki mindig más és más verset költ és mond el egyidőben, egy adott témára és a színvonala pedig elképesztően magas.:)
Nemtudom mér rágodtok ezen az ismétlés dolgon,mikor mindenki tudja hogy az ismétlés a dugás anyja.de ezekszerint ha kétszer meghallgatjuk django papát akkor már az is unalmas.hát nekem nem,és lehet hogy valaki elhatározza hogy holnaptól ő a jiangó de attól még nem lesz az.Halottam már nagyon jó cigány zenészt gyakorolni,hát folyamatosan skálázot ,persze nem monoton hanem cifrázva,nem egyformán de mégis csak skála.egyébként improvizálni sokkal könnyebb mint egy kötött darabot lejátszani.képzeljétek el ha minden zenész pl. a ritmus részleg is nyomná egyszerre az improt.nem lenne közönség aki 2 órán át hallgatná.az eddie halent fél óra mulva lefütyülték a szinpadról,pedig technikás nem?vagy ha más oldalról közelitünk ha egy festő fest egy képet 1600 ban ,és azt most kéne lemásolni,az sokkal nehezebb ,sokkal több tudást igényel,mert megismételni nehezebb .egy klasszikus gitárost pedig nem hasonlitanám a jazz gitárosokhoz,egész más világ,és ha egy klasszikus gityós csak 2 óráig azt játsza amit eddig megtanult,az szerintem büszke lehet ha jól lejátsza pl heitor első etüdjét én sokszor meghallgattam már mégse unom,de errol garner zongoráját se/pedig a kottaolvasó zenészek keményvonala/vagy peterson.De példul ha bach allagro assaiát lejátszod az még sokadszorra is kemény dio,vagy segovia le maya de goya notája,sokadszor is odafigyelést igényel és ez benne a nehéz.egy zenét nem lehet pontosan ugyanúgy kétszer lejátszani.ez van és kész.csak a számitógép .maximum.Egyébként nézegettem a youtubon birellit meg a többieket is ,szerintem a nagy sietségbe meg az extra gyors játékba elveszett az érzelem,és eddie van halen betegség ütötte fel a fejét,éjjen a technikai tudás semmi más,na ezt nemtudják utánozni,de nem is baj.ja egyébként a japcsiról,ahhoz képest hogy valami homevideo viszont egyetse fogott mellé,nem ugy mint mások.Na csumi.Éjjen a gitár./paganinit addig bezárta a kamrába az apja amig egy darabot nem tudott megtanulni,de a fellépő zenészeket is bekéne amig hamisan játszanak./
Django is ismételt egy két futamot, de manapság sokan csak hangról hangra betanult szólókkal vakítanak. Aki improvizálni szeretne annak meg kellene tanulnia a miérteket(mire mit miért játszunk) és aztán abból kiszűrve saját ötleteket játszani. Persze biztos van akit kielégít egy szóló hangról hangra megtanulása,eljátszása, de nekem ez a klasszikus művek előadásához hasonló hozzáállás és kicsit unalmas mindig ugyanazt játszani, vagy hallgatóként hallgatni. Japcsi Csárlszton amúgy egy Djangó szóló 2 ujjas előadása, szép, jó, de nekem unalmas mert egy zenegépet látok és nem egy muzsikust.
Gitárhúrok a Silk and Steel, Silk and Silver stílusú húrok, lágyabbak a foszfornál. Gitárok(húrok, pengetők, és a játékos is) természetesen máshogy szólnak, mint minden stílusban. Gitane gitároknál olcsóbbakat venni csak személyes próbálás útján merném javasolni(de inkább még úgysem), sőt mindig mert szerintem sokkal személyesebb dolog egy gitár, mint pl. egy DVD játszó. Djangóra való húrt és jó pengetőt(3,5 mm Gypsypick by Wegen) itthon csak a Stagehop(.hu) ban lehet beszerezni. Természetesen egy djangós gitáron fog igazán megszólalni a húr, pengető,korrekt pengetés,balkéz.
Szia, bocs, ez így sok elsőre egy kicsit, majd ha szétbontottam, megpróbálok valamire válaszolni (bár a válaszok nagy része benne van a topikban), vagy esetleg a többiek, ha van idejük. :)
Nincs valakinek meg véletlen Djangotól a Charleston tabja vagy kottája? Ha igen akkor ilyen citrommellékletbe feldobhatná.előre is köszi.Én elég régi hallgatója vagyok ennek a zenének,még a régi jazz rádiómüsorból vettük fel először 80as évekbe,de most már elég sok cd kapható.Hát örülök hogy van aki megpróbálja ezt a stilust nyomni. Az iskoláról: -szerintem érdemes teljes szólókat megtanulni csak nem teljesen mindig(cifrázás) ugyan azt lejátszani,/ a djangology 100.dik lejátszása után se ment ugyanúgy viszon egyszer lebuktam , és a haverom kérdezte ki ez az őrült gitáros mer a zene egyébként jó,na itt kicst lelombozódtam kb 20 éve/,és akkor a tuti ha szolózás közbe beugrik egy futam vagy egy variáció,mert a djangó is igenis ismétel,hisz ez az ő stilusa,csak ő evvel született,a gyorsaság egy gitáros játékában a rengeteg gyakorlást mutatja,és ő nem csak gyors hanem pontos is a fiziológiai képességét is figyelembe véve.Némelyik számát régebbi és ujabb feldolgozásba hallgatva azért feltalálunk ismétlődéseket persze sztem.a másik hogy érdemes megfigyelni a bendzsós beütést ami nem véletlen hiszen bendzsógitárja is volt.nekem egyébként a time on my hand teccik a legjobban,djangology/elektromoson/,minor swing,bolero,beyond the sea,minor blues,charleston.érdekes hogy mennyit változott mikor játszott eletromoson.ja és milyen az a djangó húr,mi a különbség a többi hurhoz képest?vastagabb vagy mi?A selmer kopiák hogy szólnak?tapasztalat pl.-régi nagytestű dürhő akusztikushoz képes vagy egy jumbóhoz képest,ill jazz elektromos nagytestűhöz/mondjuk archtop/melyiket érdemes venni a gypsyguitaron a leolcsóbb kopia is sehr gut?richwood 179 eurééé? vagy gitane 700éé,aranypengető 40éé?Na remélem az agyakat megzavartam ezze a sok baomságga.na szevaszstock.Ja a youtubeon a japcsi csárszton egész hihető,ha nem nézek oda ,talán csak nem a djan.......
Ez ugyan megvan nekem, de letöltöttem, hátha jobb minőség, mint az enyém, de nem tudtam megnézni, mert jelszóval van védve a pdf file. Legalábbis nálam ezt mondja.
Sziasztok! itt küldök egy Michael Horowitz: Gipsy PIcking könyvet mp3 melléklettel. Egészségetekre! ( u.i.: a Bossa Dorado-t kipróbálás végett küldtem óriás mellékletben)
Valakinek (akár magadnak is) megcímzel egy mailt és az Óriás melléklet (max 1Gb) -hoz csatolod amit szeretnél. Küld egy linket neked is, illetve a címzettnek is. Ezek után kb 1 hétig le lehet szedni onnan.