Igaz hogy nekem Omegában van ez a motor, de ez most lényegtelen. Nekem is csinálta, olyan hangja volt mintha mindjárt kikönyökölne a hajtokar és elkezdett nagyon keményen füstölni. Nállam az adagolo aljára menö vezeték van megszakadva, vagy eltörve. Hol érintkezett, hol nem néha hetekig jo volt. Ideiglenesen rögzitettem hogy ne tudjon mozogni, azota nincs vele gond (Kopp-Kopp). Járo motornál mozgasd meg azt a vezetéket. A másik ha az elötöltésed túl nagy, ez lehet láncnyulás miatt is, képes a turbonyomás által rátett pluszt elvenni amikor a turbonyomás felépülne. Rángatás, leállás is volt amikor egy bontott adagolo fedelet raktam fel. Egyik pillanatban csak ugy leált, többszöri kisérletre indult csak ujra. Visszaraktam az eredeti fedelet azota jo.
Ma betettem a tempomat kart, vezetékelést úgy oldottam meg, hogy bontóban vettem csatlakózót, a tűket kiszedtem belőle, és azokból készítettem kábelkorbácsot. Működik is, egy funkciót kivéve, ha magam felé húzom a kart, akkor nem lassít, hanem kikapcsolja a tempomatot. Lehet hogy a kar rossz? Más, a rángatás megint előjött, tehát nem csak a csatlakozás volt a baja. Az nem befojásolhatja, hogy sper difit tettem alá? Abban van a sebesség jeladó igaz?
Hát, igen Én is lutrira megyek, mert eddig akivel beszéltem ez ügyben mindenki: ADAGOLÓ CSERE Nem hiszem el, hogy olyan marha nagy bibi lenne, mert volt olyan hogy hónapokig elfelejtette, de van mikor minden nap produkálja. Azóta voltam vagy 4x Horvátba, hosszú távon egy trappba, ki kellet volna jönnie nem?Igen csak 2500 fölött jön bele, de az is terhelésnél. A motortérből jön, a tőke csere előtt ne volt! A diagon minden jó volt, menet közben is! Jól indul, húz is rendesen, csak idegesítő ez a rángatás, leállás.
Átolvastam ismét, ja másik hsz-ben volt hogy zörög is. És csak 2500felett zörög? honnan hallod? A vezérlés valszeg nincs eltéve mert akkor folyamatosan rossz lenne. Előbefecskendezést élőadatban nem néztetek a tech-el?
Az a gubanc az egészben hogy ha az adagoló nincs a helyén, vagy szar a vezérlés akkor tuti hogy nehezen indul, vagy gyenge vagy ilyesmi. De irod hogy jól indul, jól is megy, és mivel már mindent kicseréltél az uzemanyag ellátásban már csak egy rosszalkodó csúcsra tudok gondolni. Onnan gondolom hogy láttam ilyet, érdekes jelenség, hol van hol nincs, alapjáraton szokot rondábban jelentkezni, le is fullaszthatja, fordulaton meg néha "megbotlik" és a pufogón látszik egy távozó köhhintés. Kíváncsi leszek a végkifejletre!
Nem tudom, de a láncfeszítő magyarázná a zörgést is! Nem? Ha csúcs lenne kormolna, füstölne ingadozás nélkül is. Nem? Ha igazad lesz, vendégem vagy egy sörre!
Mióta megvan nem raktam bele semmi kacatot, csak kútnál tankolok, + néha cetánszámnövelő! Igazából Vojnó megjegyzése, a vezérmű elemek gebasza, ott is inkább a láncfeszítő patronra gondolok. Ha csúcs lenne 3 év alatt, 80000km-után már kijött volna nem?
Mááá megint csak a drótok meg a drótok :)) A "koromcafat" az árulkodó jel. Szerintem egy v több csúcs leragad és nyitva marad. 6 szép új csúcsot raknék bele. Biztos volt ott régebben egy kis étolaj power :))
A tűjeladós nem oszt nem szoroz olyanhibákat amiket említettél. A főtengely jeladó hiányában meg nem megy egyáltalán vagy pörög mint állat. Szóval látni kell. :o(
Sajnos, ettől féltem, annyi vezetéket végignézni... Igen, menet közben is rajt volt a tech, de semmi eredmény. A helyzet az hogy pár hónapja az összes hidrotőke cserélve lett, azóta kb2500-as fordulat fölött még valami fura zörgés is megjelent, a többi hibán felül. Tehát szerinted hagyjam a tűjeladót, meg a főtengely elford. jeladót, és inkább nézzem meg az olajnyomást? De ha a motor bemelegedett az olajnyomás elvileg csökken nem? Esetleg (annyira nem ismerem) a láncfeszítő patron haldoklik? Vagy próbáljak meg áttérni más olajra? Esetleg olajszivattyú? Ahogy néztem a láncok, meg a patron annyira nem veszélyes összeg...
Elég. 1.) A jeladós csúcs értéke statikusan jó, de a diag ha hozza az értékét akkor lehet cska tudni hoyg jó-e. 2.) Nem cska a csócs miatt jelez az óracsoportban a befecskendező szimbólum! 3.) Ha rátenné a diagot lehet megkapná miért jelet az a lámpa! (lehet víz a szűrőben már ha van és vezérlő hiba) 4.) azt is meg tudom mondani a diag alapján, hogy a fej jól be van-e állítva, ezzel lehet magyarázható hogy szarul meg. 5.) az egyetlen amiben egyet értünk a "szakiddal" hogy a fej ettől még hibás mert hullámzik az alapjáratod, de ettől még a többire lehet megoldás! Ha el bírsz jutni nagyfaluba megmutatom neked, de lehet a szakinak kéne megmutatnom mire gondolok ;o)
Igen egy 34tds a beteg! Én is úgy hallottam, hogy a potmétert fejlesztették!A tűjeladót újra megmértük 91ohm, az tudtommal jó érték. Kell keresnem egy másik szakit a közelben mert az előző határozottan azt mondta ,hogy nem teszi rá a diagot,- mert minek- biztos, hogy az évjárat diferencia az oka a csúcsvisszajelzésnek és szervízüzemnek! Ha jól értem mégis adagoló lehet a gond, de nem az évjárat, hanem az elektromos rész kopottsága miatt?!
e39-ben 30d és 35d csak e60/61létezik Már ne is haragudj meg, de ha ennyire nem ismered őket, akkor hogyan fogod beheftelni? Mert szerelő legyen a talpán mivel az elektronikája rengeteg ponton különbözik minden szempontból!
végülis mindegy szerintem,de kellene tudnom, mert sokat kellene költenem a 2,5TDs re.és lehet hogy olcsobban meg tudom szerezni a 3.0 vagy 3.5 es motort kintről.
de neked e34-d van nem? mert ott a vezérlő 95/1-től változott, csak az adagoló mechanikai felfogatása változott 94/1-ben Az adagoló fedele mind ua. e34-nél 95/1-ig, min1 hogy szerelt alu konzol vagy egyben a blokkal vas a felfogatási rész. Tempomat csak 40km/k felett és bizonyos motorfordulat felett van. Azért kéne diagolni, hogy pontosan menyit szabályoz a fej. Kérdezd meg az embertől, hogy üzemmelegen alapjáraton mennyi a befecskendezett mennyiség? Ezt csak a diag mondja meg!
ehh... Ezek után (és feltételezve hogy az adagoló mind pozícióban, mind alapmennyiségben tuti helyén van) csak egy szimpla kontakt hibára gyanaxom. :o) Igazából látni kéne, meg egy csomó mindent le kéne ellenőrizni, de Opelt nem tudok olvasni, ráadásul cipőkanalas feladat ;o) Ha jól értem már mindent kicseréltél ami okozhatja. Komplett adagolót (részenként többször is) és vezérlőt. A többi már nem befolyásolhat ekkora mértékben :o( Azért az automatátlanítás motorvezérlőben is eltérő (még hardveresen is) és ott még érzékenyebb ... Aki ráolvasott Tech2-vel, az élő adatokat is nézett? Nem látott ott semmi eltérő értéket? Nem zörög a láncod addig a 10Km-ig? Gondolok itt arra hogy nincs meg az olajnyomásod rendesen és ezért "ugrál" a vezérlésed amit az adagoló is megkap??? Kicsit tanűácstalan vagyok így látatlanba, végig kell ellenőrizni mindenfélét.. :os
Újra kérdezni szeretnék!Még mindig nem megy az autó, igaz csak ici-pici időt sikerült ráfordítani! Egy jó hírű szerelő bácsi azt mondta,hogy nem is diagol,mert az adagoló okozza a problémát. Az auto '93, a motor ami bele került adagolóstól '94, és ott volt vmi változtatás (adaoló felfogatás egyiknél alu-, a másiknál öntöttvas+az elektronikája is más) és ezért nem kommunikál a motorvezérlő ill. az adagoló!Jól mondta a bácsi? Nekünk is van tempomat kar, de nem változik semmi hiába mozdítom bármerre! A szervízüzem miatt lehet ez? Még a kardánkereszt méretét meg tudná-e mondani vki?Mert az autósbolt azt mondta, hogy csak méretek alapján tud hozni az e34tds-be. Előre is köszi a segítséget!
Az enyém E36-os, múltkor alánéztem a kormánynak, de ott nem láttam szabad csatlakozót (mondjuk csak ott néztem ahol a kapcsolási rajz mutatja). Kuplung kapcsoló van az autóban.