Találkozó:
Márc. 17, szombat, Nagykarácsony (térkép by Tibke t.asztal és listatárs). Kezdés még bizonytalan, kb. 10 óra. Várható boltos felbukkanása is. További részletek (programok, stb.) késöbb.
Nos hát kedves kolléga ezt a problémát lehet orvosolni egy új szabadonfutóval.
A viccet félre téve, tényleg új kell kb. 3500ft, de a legnagyobb baj nem az vele, hanem a műveletsor. Az egész olyan belülről mint a camping biciklin a kontra.
1. Motor ki
2. váltó ki
3. olaj leenged
4. váltó szét.
5. tengely ki
6. szabadonfutó le
7. vissza az egész
8. Összerakás után új olaj. NE HÚZD MEG NAGYON MERT SZORULNI FOG A VÁLTÓ!!! Én már jártam így.
9. váltó vissza
10. motor vissza
Ha legalább ketten vagytok és már láttatok ilyet belülről akkor minimum fél nap.
Ja! Rekordot döntöttünk!
Motor ki, fogaskoszsorú csere, motor vissza = 1.5 óra. (Az igaz, hogy ketten voltunk.)
Szakertot keresek szabadonfuto ugyben. Adott a remekul szuperalo alig berhelt, szinte Honekker latta trabim valtoja amelynek szabadonfutoja betegeskedik. Amig a gep nem melegszik be rendesen a negyediket beveszi ugyan de a szabadonfuto nem adja magat es onkenyesen "tovabb fut szabadon".
Mi a gondja a pindurimnak????Suru a valtoolaj vagy maga a valto faradt el?
Hilfe:))))))
Üdv!
Követem a listát :-), tudom, mi a helyzet. Ha az egyik helyre el tudok menni, akkor a másikra is, de hogy egyáltalán megyek-e, az még kérdéses, majd elválik.
Más. Megyek ma kukázni bontóba, kicsit sok szir-sz*r hervadt el az utóbbi idöben. Az elsö tippem (Bp) a Jászberényi úton, a felüljáró alatt található roncstelep, de mondhatnátok más bontókat is, hátha nem találok mindent.
Hello Zöldalma!
Azért változik a helyszen, mert Dunaújvárosban elég bonyolult összehozni egy találkozót, hogy abba ne kössenek bele a zsaruk.
De Nagykarácsonyban már elintéztem mindent, rendőrök tudnak róla, helyszín biztosítva,polgármester tud róla, stb.
Szóval szeretném, ha hivatalos lenne, mert akkor meghírdetem a környéken.
Eljönnétek Nagykarácsonyba is? Csak 20 km Dunaújvársotól.
Remélem az a 20 km nem riaszt el senkit, attól még bemegyünk Dunaújvársoba felvonulni, csak az a lényeg, hogy a kiindulópont egy engedélyezett hely legyen.(esetünkben Nagykarácsony)
"Aztan zorog (rezonal) a valtokar bizonyos ford. szam mellett. Ez is idegesito.
Ti hogy szuntetnetek meg, hogy ne zorogjon?"
Nem mennék olyan alacsony fordulaton ;)
Amugy meg nalam is rezonal minden, minden fordulaton, ugyhogy nem is kell fordulatszammero, csak azt kell megnezni hogy eppen mi rezonal :))
Gyerekek! Az egyik rokonom megkért hogy hírdessem meg a Trabiját. 84-es kiadású 12V-os, 2 éve felújított motor, azóta kb 3000km-t ment de inkább kevesebbet A motor nagyon jó!, ["törtfehér" :-)], belseje kicsit leharcolt, de elmegy. Kaszni egész jó állapotban küszöbök vmikor nem rég megcsináltatva, egyedül a lökhárító felett a Trabik kedvenc rozsdásodási helyén van egy lyukacska, ez kis karosszéria munkával megoldható.
Szeretne érte legalább 120-at kapni, mert ennyiért inkább egy Trabi funnak adja el mint beszámítatná egy új autóba! Akit érdekelne az jelentkezzen nálam emilben vagy a 06-30-348-5490 es telefonszámon.
Knappcsi
Ja kép is van róla! ha érdekel vkit, küldöm!
Csak így ömlesztve:
Olaj:
megnéztem, "Esso 2T Special Super Premium Low Smoke" a típusa (nem is tudom miért nem emlékeztem fejböl :-) És "part synthetic", a doboz szerint. Szép piros :-)
Találkozó:
a listán folyamatosan változik a helyszín :-) Felmerült Nagykarácsony is, mint alternatíva. Ha lesz végleges, akkor beírom ide is.
Rázás:
a váltókar nekem is néha bezörög, de ez számomra is rejtély, hogy mitöl is... Ha találtál valamit, megoszthatnád velem is.
Z.
Ui: L. W.! Megérkezett a mail, amit küldtem még vmikor a múlt héten?
Szoval ugy razza, hogy beleremeg meg a muszerfal is es zorog a hamutarto.
En mar sok Trabinban ultem egyik sem csinalta ennyire. (Kicsit mindegyik
raz.) A mienk sem amikor meg uj volt:))
Aztan zorog (rezonal) a valtokar bizonyos ford. szam mellett. Ez is idegesito.
Ti hogy szuntetnetek meg, hogy ne zorogjon?
Más:
!!! Én már jártam úgy hogy nem húztam meg a vátótartóbakot ami a kormányműnél van és akkor szét akarta rázni a kasztnit. Nézd meg mert szerintem az a baja. És ráadásul ütemesen kopogott ahogy ütötte a vátó a bakot. !!!
Hy Tibke!
Engem érdekel, ha nemjön közbe semmi tt leszek. Az emilemre várnám a ponotsítást. Megkérdezek pár havert hátha ők is jönnek!
Knappcsi
Apropó!
Senki nem ismeri egy világossárga Trabi Kombi tulaját? Tatai ő is ,csak még soha nem sikerült elcsípnem. Hátul 2 ködlámpája és két tolatólámpája van, körbespoilerezve, és nyár végén alufelni volt a gépé. Most rakott fel előre új lökhárítót. Ha ismeri vki és esetlegf tudja a címét, vagy a telefonszámát esetleg ő is itt van, kérem jelentkezzen!
Köszi
Kerdes: Mi okozhatja azt, hogy a karosszeriat es az ulest is razza alattam a kocsi, amikor megy a motor akármilyen ford számon.
Nincs jól kiegyensúlyozva a főtengely? Kemények a gumibakok? Valójában azóta (kb 2-3 éve) csinálja, amióta kicserléték benne a gumibakokat, vagy lehet hogy csak egyet.
Olajdepó? Az meg mi a szösz? De ha Bp. környékén van ilyen, dobhatnál egy címet. Egyébként az Esso emlékezetem szerint "halbsyntetisch", de majd megnézem, van még a kocsiban. Az 1200/fél liter az pont 2400/l :-) Mindegy, mostanában kísérletezös kedvemben vagyok, majd próbálgatok többféle olajat.
nekem agip kutnal a kutas nem ajanlotta az o 2t olajukat. az aral viszont nagyon bejott, a reszelom szerint is jo.
nem mondanam, hogy fustol... volt az a bizonyos hengermalom utcai talalkozo nemreg, ott volt alkalmam osszehasonlitani a tobbiekevel. megnyugtatoan nem fustol.
Bocs, de az Esso tudtommal, full syntetic.
Az anyjukat egyébként, egyik ESSO kúton már csak újfajta, 1 L-es kiszerelésben van, valami 2400 Ft-ért... Ennyiért azonban már szerintem castrolt is adnak. A múltkor Total Racing olajat tettem bele, és totál hibátlan volt. Ráadásul lehet benne egy kis ricinus is, mert a jellegzetes szagot jól lehetett érezni. Gokart pálya nosztalgia.. :))
Azért biztos, ami biztos alapon a kis ESSO kúton felvásároltam az utolsó 8 flakon félliteres 750Ft-os ESSO olajat. Csodálkozott is a kiscsaj a pultnál, hová viszek ennyi olajat. Gondolom azután meglátta az új szállítmány árát és rájött. :)) Úgyhogy, most olyan 2000 km-ig jó vagyok. Utána meg szétnézek az olajdepókben, néhol jelentős tartalékok vannak és előfordulhat, hogy még nem árazták át.
Mellesleg nekem az ARAL 2T nem nagyon jött be. Szerintem füstöl, mint az állat. Bár olcsó az igaz. A haverom szerint az AGIP-nak van még jó minőségű synt 2T olaja, elfogadható áron. Tud erről valaki közelebbit?
...miénk már íves volt és a szerelő szerint emiatt nem akart menni az egyik henger, de én nem vagyok meggyőződve róla). Ez pedig könnyen lehet.
Olyanokat is felszámolt, hogy Ő kétszer teljesen szétszedte, mert valami kimaradt belőle.
Naneee... Miféle szerelő volt ez? Mi az, hogy 2-szer szedte szét? KIT ÉRDEKEL EZ?
Azt csak hallkanm jegyzem meg, ha nincs túl mélyen berágódva a blokkban a vezérlő felület, azt errefelé 5000 Ft-ért tökéletesen felszabályozzák! Új blokk csk akkor kell, ha az szétveret a főtengely.
Nem azt a surlódó hangot hallom, esküssz!!! Azt ismerem, és annak sztem jó zümmögő hangja van. Ez olyan ritmikusan ismétlődő, idegesítő csikorgós és ford. számtól függő hang. Amikor melegebb a motor halkabb lesz.
Ember! Nem lehet, hogy a hengerfejnél fúj ki és annak a hangját hallod?
Egyébként kis barkácsolással könnyedén meg győződhetsz arról, hogy mi adja a hangot.
Egyszerűen vedd le az ékszíjat és úgy indítsd be.
Akkor sem a ventillátor, sem a generátor nem játszik. De, én azért megnézném a hátsó motorburkolatot, mennyire olajos. Csupán két rugó tartja, azokat kiakasztod és leveszed a burkolat hátsó falát, akkor már látod a két henger hátsó réészét, meg a hengerfejeket. Ha olajos, akkor bizony hengerfejtömítés... Fura hangot tud adni.
Szervezés alatt áll egy találkozó. március 17-én Dunaújvárosban lenne. Várom a jelentkezőket. A Trabant-Wartburgos Levelezőcsatornáról már vannak jelentkezők.... Eddig 10 autó van, még kéne kb 30! :-))))