Keresés

Részletes keresés

2xlion Creative Commons License 2011.12.19 0 0 5714

Az FZ1 a kimenetein 1,2A tud leadni. Ez a 16V-os váltóáramú kimenetre számolva 19,2W. Az átlagosan használ Wellerek 50W-osak. Így nagy a valószínűsége, hogy belső túlmelegedés miatt megsült, azaz menetzárlatos lett a trafó (a bimetál volt az áramkorlátozó, amit kiiktattál).

Előzmény: innerimages (5713)
innerimages Creative Commons License 2011.12.19 0 0 5713

Szervusztok!

 

Valaki megtenné nekem, hogy megméri a Piko FZ-1 trafó primer és szekunder köreinek ellenállását? Ugyanis egy ilyen "erőművet" használok trafóként a Welleremhez, de a legutóbbi konnektorba dugásakor heves tüzijáték produkálása (és a biztosítékok lecsapása) miatt (fél)holttá nyilvánítottam. A primerje jelenleg 33 Ohm, egyelőre ennyit tudok. Majd belenézek a trafóba, mert annó kiiktattam a hővédelmét a páka miatt: meglátom nem az kavart-e be, hogy hagyta megfutni...Nagyon a szívemhez nőtt: ha lehet, megmenteném. :)

 

Köszönöm előre is!

 

img

siófoki35 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5712

Z-set köll építeni, az egy aktatáskában is elfér :))) :P

 

Amúgy ha gyári MÁV-os járműmodelleket szeretnél, azok leginkább H0-ban érhetők el.

Előzmény: popi (5711)
popi Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5711

Sziasztok!

 

Szeretnék terepasztalt építeni, ehhez szeretnék segítséget kérni:

- Milyen méretet válasszak? Korábbi terepasztalom, (már csak néhány ember és egy mozdony van meg belőle kb.szóval ezért kár emellett dönteni) TT méretű volt. De ahogy nézem a profikat leginkább mindenki HO méretben építkezik. És mi van az N-el?

- Milyen programmal tervezzem meg a terepasztalt?

- Milyen méret az ideális ha van ilyen, vagy inkább mi az a méret aminél kisebbet nem érdemes építeni.

- Hol vásároljak?

 

 

Előre is köszönöm!

Üdv

 

tybee7 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5710

Udv. Lenne egy kerdesem, hogy ez milyen magas?

Előzmény: Stieve (5705)
Stieve Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5709

Szia!

 

Köszönöm...

Na igen, a kezdők. Én is annak tekintem magam. És bizony, Tőletek, mint tapasztaltabb "kollégák" piszok sokat lehet itt tanulni...!! Csak olvasgatni kell...

Na meg értékelni az építő kritikát... :-))

 

Üdv.!

Attila

Előzmény: rizibácsi (5708)
rizibácsi Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5708

Szia!

Lejött a képről, hogy ezzel amíg meg nem unod a vasútat, bajod nem lesz. Tényleg egyéni és jó megoldás. A kezdők miatt kell több félét megmutatni. A Tiedét hiába keresné valaki a  kereskedelemben. Csak ezért "szólaltam" meg. Gratula, Rizmajer.

Előzmény: Stieve (5707)
Stieve Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5707

Szia!

 

Igen, ismerem.

Csak elég sokat kellett volna ebből venni, ugyanakkor a képen látható anyagok mindegyike a munkám része, így adott volt. A menetesszárakat olyan zsugorcsővel kötöttem össze, amiben gyárilag ragasztóanyag van, így jó kemény lesz mire kihűl, és piszok erős a tartása.

Maga a felsővezeték pedig 0,8-as lakkozott rézhuzal lesz, amit motortekercselésnél használnak. Felsővezetékről soha nem lesz áramellátás, így a szigetelésnek nincs jelentősége.

 

Üdv.!

Előzmény: rizibácsi (5706)
rizibácsi Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5706

Szia!

Jó technika. Ilyen is van, egy sín fölé:

Rizmajer

Előzmény: Stieve (5705)
Stieve Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5705

Sziasztok!

 

Gondoltam megmutatom, nálam milyen a Bicsi féle rejtett felsővezeték kicsit másképp... :-)

A huzalt még nem feszítettem ki, de már látszik a lényeg. A képen az alsó szint nem látható szakaszai vannak a tároló vágányokkal.

 

Üdv.!

Attila

 

kaTTonai Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5704

Ha jól értem az is célravazető ha faragasztóval kenem át a leendő sziklafalat és utána vízbázisú festéket viszek fel rá?

 

Előzmény: kisfaludy1 (5703)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5703

Sima temperával szoktam, de gipszelés után az olajfestéket is bírja.

Előzmény: kaTTonai (5701)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5702

Eszembe jutott még egy módszer a kőfestésre.

Így is szoktam, még talán egyszerűbb is.

Lefested temperával az egészet fugaszínűre, és a kövekről

egy szivaccsal vagy pzs-vel ovatosan visszaszeded.

Lehet a két módszert kombinálni még valószerűbb lesz.

(A faragott kőfalat faragasztóval át szoktam kenni festés elött, száradás után festem.)

 

 

 

Előzmény: tomcat#01 (5700)
kaTTonai Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5701

Szia!

 

Milyen festéket javasolsz a sziklafestéshez?

 

Üdv:Miki

Előzmény: kisfaludy1 (5698)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 5700

Köszi, megpróbálom legközelebb ezek szerint csinálni!

Előzmény: kisfaludy1 (5698)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5699

Köszi.

Erről a hídról a neten találtam egy képet és az alapján csináltam meg.

Kandallógyújó gyufából, meg balsafából készült.

Aztán egy kis hígitott lazúrral (itthoni maradék) meg lett kenve.

 

Be van ragasztva a helyére, amíg köt addig a tetején látható összecsavart drótok tartják.

A fa hossza adott, egy kicsit majd a sziklát hozom kíjjebb.

 

Előzmény: BR55szöröske (5697)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5698

Szép lett a hegy tényleg. 

A támfaladat nagyon kontúrosra festetted, enyire nem szokott elütni a fuga a kőtől.

Ha vastag a gipsz, akkor elég ha mélyítesz a fugákon, a kövek éleit egy kicsit lekerekíted,

majd egyszínűre fested az egészet. Utánna egy árnyalattal világosabb szürkével (vagy lehet sötéttebbel is)

csak a kövek felszínét (a fugát nem) ecsettel óvatosan  megkened, nagyon kevés festékkel, szinte szárazecseteléssel.  (+ lehet egy kis halvány okkerrel, foltosra.)

A modellfalnál azt vettem észre, hogy a valósághoz képest egy kicsit mélyebb

fugákkal kell operálni, különben nem adja azt a hatást.

Előzmény: tomcat#01 (5696)
BR55szöröske Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5697

Szia Zsolti!

Ne értsd félre,nem mintha a többi része nem tetszene de a hid valami különlegesen jól néz ki.Ugy látom még csak ideiglenesen raktad a helyére.Kiváncsian várom az alsó hossztartó sziklafalba való bekötésére milyen megoldást fundáltál ki.Üdv Zsolt

Előzmény: kisfaludy1 (5690)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5696

A topikban leírt instrukcióid alapján én is készítettem egyet próbadarabnak. A sziklát elfogadhatónak ítéltem meg, bár még van mit csiszolni a színezésen, de a támfal/téglafal egy rakás sz*r lett, azt majd jövőre újragipszelem s előről kezdem a karcolást.

Előzmény: kisfaludy1 (5694)
setle Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5695

Helló.Csak próbálkozom,de a faragással és a gipszeléssel még vannak gondok,és azt annyira nem szeretem.A végeredmény láttán viszont megnyugtatom magam,hogy talán fejlödőképes vagyok.

Üdv:Laci.

 

Előzmény: kisfaludy1 (5694)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5694

Még több képet  ? Így is tele van vele a fél oldal. :-)

 

Jó lesz az a völgy, folyó nélkül jobban tetszik.

Látom te is beleszerettél a sziklákba.

Előzmény: setle (5692)
setle Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5693

Bocsánat,de képátméretezési problémák miatt kimaradt az előzményből két kép.Az elsőn az első folyómedres próbálkozásról készült kép látható.Sajnos ezt kellett módosítani az előzményben láthatóra.A második képen pedíg a konténerterminálos darab látható.Ennek a folytatásaként szeretném felhasználni ezt a völgyes "modult".

Üdv:Laci.

setle Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5692

Helló Kisfaludy.Még több képet kérnék majd a fejleményekről had tanuljak belőle,és had fájdítsam a szívemet.Nagyon tettszik.Gratulálok.

 

Én is munkálkodtam csendben és apránként itthon,de sajnos az első tervem kútba esett,mert a készülő darabon a gyanta összeveszett az alatta lévő hungarocellel.Így sajnos maradt a folyómeder nélküli völgy megvalósítása.Nem egy profi munka,de talán folyamatos javulás azért tapasztalható lessz amindt minél többet foglalkozok az építéssel.Jelenleg itt tartok vele.Íme pár kép.

Üdv:Laci.

Előzmény: kisfaludy1 (5691)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5691

Ja :-)

Itt az autó is.

 

Előzmény: kisfaludy1 (5690)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5690

Néhány kép a völgy épüléséről.

A kis faller autó már vígan kanyarog, a régi makadám utat tükörsimára kellett tapaszolni, különben nem hajlandó rendesen működni. Így csak festéssel lehet optikailag gödröket ábrázolni, homok is csak a szélén lesz.

Az autó kap majd egy másik köntöst, mert túl modern, nem illik a korszakba.

 

  

 

 

 

Előzmény: kisfaludy1 (5483)
ms bakter Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5689

Sziasztok!

 

 

Sok új fotó 2 albumban, itt:

 

 

és itt:

 

 

 

nobolond Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5688

Kösz ! - rendes vagy - de az események / műveletek ezen már túlléptek, a "pingált" sínek már le vannak ragasztva- sőt, már az ágyazat készül...

 

(De nem is járok sűrűn Zuglóban - bár mint egykori pest-budai tudom merre van... :)))))

Előzmény: M.machinátor (5685)
Stieve Creative Commons License 2011.12.17 0 0 5687

Én simán elnézegetném az asztalomon, persze ha abban a fázisban lennék. Tetszetős darab... :-))

Üdv.!

Előzmény: sxapuka (5683)
sxapuka Creative Commons License 2011.12.16 0 0 5686

Nagyon szépen köszönöm !

Előzmény: tomcat#01 (5684)
M.machinátor Creative Commons License 2011.12.16 0 0 5685

Kedves nobolond,ha csak ennyi a problémád és Zugló környékén vagy én megoldom.Üdv:M.machinátor.

Előzmény: nobolond (5662)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!