Tényleg van.. ez az ár már közelít..... http://jawa-roadster.autobazar.eu/90-id1177688.html meg van egy blokk nélkül http://www.autobazar.eu/sk/jawa-roadster-90-bez-motora-id945978.html és találtam egy igazi harci gépet is bár azt sejtem ez nem eladó :) http://www.kropi.webz.cz/index_bizon.htm
Igazi Jawa megszállottak :D Nekem most inkább a használhatóság a lényeg ezért szeretnék váltani másik motorra, de később ha lesz több pénzem akkor mindenképpen felújítom. Most kúszik-mászik a kuplung, tankpucolás és berúgó-fogasív cserére vár. Ezt tavasszal meg kellene ejtenem, de a festés és a fék marad ilyen kaki. :S Legalább megtanultam rajta hogy kell 0 fékkel megállni.
Nemhiszem, hogy 78-as lenne, inkább 75 előtti, a felszereltségből itélve. A légszűrőt nem is figyeltem, akkor ez mégkorábbi lehet, ez a visszahajlított cső a Pionyrokra (05-20-21) volt jellemző, sajnos ilyenem még nekem sincs, pedig kéne... :)
Ez még igazi békebeli eredeti mustang :) Még a szerelhető első villával.Érdekes hogy egyes példányokon a légszűrő doboz csöve (amin keresztűl beszívja a levegőt) így vissza van hajlítva.A 90-es jawa meg nekem is tetszik,jó formájú masina,szépek a részletei.Igazából nekem az leső sárvédő,az első lámpa meg a hátsó rugók nem tetszenek rajta.
Majd kiégetem,de itt nálunk nem lehet.Kényes orrúak a szomszédok. Eredetileg festett fekete,ezt később lekrómoztatták,de én visszafestettem mert már sok helyen megkapta a rozsda és nem akartam hogy kirohadjon.De majd úgyis meg akarom nézni a könyököt,mert lehet van benne fojtás.Ugyanis ezeket japánból hozták,ott úgy vannak lefojtva hogy a könyökből a henger alatt kicsivel kivágnak egy darabot és belehegesztenek egy szűkítést.Én látom a könyökön kívül a hegesztési nyomokat de nem igazán tudom hogy ott javítva lett vagy még benne van a fojtás.Mondjuk ez könnyen kideríthető mivel van egy másik kipufogóm (a másik robogóra csináltam)ami egy tuti fojtás nélküli könyök és egy 50-es sportmotor rezonátordobjából áll.Azért nem próbáltam ki még mert nem hajlíttattam hozzá végcsövet(visszahajlót) meg tompító sincs még.
Olaj témához annyit ,hogy én kb 15 éve Mustangozom, de olyan olaj nincs ami nem csinál kormot a dugó tetején. És szar olajjal (étolaj, varrógépolaj és tsai)is elmegy, csak az a kérdés meddig. Ha valaki szereti a gépét az nem kínozza ilyesmivel.
A wareszok amúgyis szeretnek besülni, megfőni, a hidraulika olajnakat meg nem épp a kenő tulajdonsága miatt használják... ez olyan, mintha benzines autóba motorolaj helyett dízelt töltenél...igen, erre is láttam már példát, ugyanaz volt, aki napraforgóolajjal keverte a 95-öst simsonban...
Robogónak gondolom nem króm kipufogója van, bedobod tűzbe, izzásig, majd kiveszed, megvárod, míg lehül, aztán kalapáccsal megkocogtatod, és gyönyörűen kijön belőlle a koksz. A rometnél bevált :)
Stihl olajról már én is olvastam. Állítólag stihl üzletekben egész olcsón meg lehet venni a szintetikus stihl olajat a szintetikus motorba való olajakhoz képest (értsd: amire azt írják, hogy racing meg hasonlók :-))
Sajna a robogó kipufogója nem szétszedhető,így ott már gond a lerakódás.A miltkor leszedtem a robogó hengerét,a koksz szépen elkezdte berakni a kipufogónyílás sarkait.Olyan mint a függöny amit kezdenek összehúzni.Az egyszeri fickó a wartburgba hidraulikaolajat tett,be is sült a henger.
Bocs, a lényeget lefelejtettem. Ha nincs más, elmegy az étolajjal is, nemhogy motorolajjal, végülis az is hengerfal kenésre van, csak nem olyan híg, láttam rá példát, sőt, színtiszta grafitporos foltbenzinnel is láttam már évek óta üzemelő simsont... :)
Én most szintetikus Stihl olajat használok... :) Ismerősöm karbantartói állást tölt be jelenleg a helyi közterületfenntartónál, (láncfűrészes), és tud olcsón 1:50-be kevert benzint. :) Amúgy én Arolra szavazok, drágább olajat fölösleges bekeverni, csak pénzkidobás, 5-10 évenkénti hengerfúrás, kipufogókiégetés és olcsón megússza az ember fia... :) Na persze újabb technikába már illik jót tenni...
amúgy érdekes hogy még a szintetikus olajok közül is a nagyon drágák a hamumentesek.én 2500forintos ipone olajat használok a robogóban.De az is ugyanúgy koxolja a hengerfejet mint a másik.
hát a hamutartalomról igazad van szerintem ,de abban nem hogy olyan szennyező anyag marad vissza ami elrontaná a motort.ezt találtam egy kicsit mosolyogni valónak:) de nem szeretnék bele folyni ebbe nagyon mert az olajozásról igen megoszlanak a vélemények és vitákat szülhet:)