Nagyon szép az apácarácsos lezlid! Nem is értem, hogy miért ragaszkodnak sokan ezekhez a spéci nyílásokhoz, amikor jó magas hangokat szeretnének kicsalni a hammondjuból. Néha örülök, hogy igazolódnak az állításaim ezekkel a hanglyukakkal kapcsolatban. De a legközelebbi lezlim, nekem is teljesen új alapokra fog épülni.
Én maradok a jól bevált BEAG 40cm-es mélynyomónál, de a középmagas sugárzó, az egy széles sávú hangszóró lesz, és a keresztezési freki 200Hz környékén lesz majd. Ehhez a hangszóróhoz építem majd fából a tölcsért is, ami egy kígyóra fog emlékezteni inkább. A dobrotor is másképp fog kinézni.... magasabb lesz.
Az erősítője meg egy szintén BEAG 80W-os végfok lesz. Persze nem hiszem, hogy ki lesz használva. Itthon már az 5W is sok! A multkor Tehtube mester örvendeztetett meg minket a játékával, és fél hangerőn az egész házat is:-) Így marad az erő taratlék. Reményeim szerint holnap állok neki a furnérozásnak, mert ma az esztergált oszopokkal bíbelődtem, és teljesen síkba csiszoltam a dobozt. Ha lesznek látható fejlemények, közzéteszem.
Nagy Tibor kishazánk egyik legjobb akusztikusai között van szerintem, templom hangositásai és egypár rendezvény hangositása élményszámba megy. Fiával mindennapos, az öreggel /egyidösek vagyunk/ már inkább már csak telefon.
De ha beszélek vele átadom üdvözletedet, legfeljebb néz bután ki az a szimizso1
Más ,azt hiszem a negyedik leslim után kezdtem saját fejlesztéshez.
Nálam az etalon a 145-ös igy mindig ezt veszem kiindulási alapnak, ennél gyártottak
jobbat, rosszabat nekem ez jöt be legjobban.
mivel nálam az elsödleges cél az volt hogy a 27/40W-os teljesitményt növeljem
a doboz méret a 147-es /18 cm magasabb/ Erösitő egy fullcsö dynacord eq fokozat meghagyva.76/100W-ot tud. Ehhez már másik mélysugárzó a harmadik csere után
JBL vintage hanszoróra esett a választás
A magassugárzó pedig csereberélve lett és végül jensen v20 /drasztikusabban szól mint a v21 pedig mind kettöt légvédelmi szirénákba tervezték, hogy hogy került lezlibe jó kérdés/
Most nem kezdek bele hogy mennyivel másként szólnak a forgó tölcsérek,
és mennyit számit a dölés szögük, hát sokat.
Én a nutos doboz helyett azért használtam rácsos megodást, mert a hang jobban
kiszól a dobozból, és a leslie gyár is variálta nut vastagságát mert nagy volt a hang tompitása. A bass rész csillapitva lett köszig gyapottal, és hangoló csövel
állitható be a neked legjobban tetsző koral hangzás.
Kicsit részletesebben az elhunyt Orszácky Miklós Jackie-ről: cikk
Az ő zenéiben a Hammond mindig elsőbbséget élvezett a gitárral szemben. Sőt, domináns volt.
Számomra teljesen egyenrangú művész, személyiség Hendrixszel, Claptonnal és a többi legnagyobb igazi nemzetközi sztárral.
Igazi basszjátékát utoljára a 2001-es Syrius koncerten láttam, de a mindig lezlire! kötött piccolo bass rendkívül egyedi volt. Inkább mélyhangú szólógitárnak nevezném mint bassnak. Az éneke meg hátravetett fejjel, lazán..., így senki híres magyar bluesos nem hozza azt a fííílinget.
Pataki, Tátrai, Baronits, Veszelinov, Ráduly, Orszáczky hatos ahol a Precision bassnak segít a 16-os Leslie.
Szia. Igen, érdekes. Úgylátszik nemcsak németországban csinál Jürgen kézzelfogható B4-et, hanem taljánoknál is kiagyalták. Jó ötlet ez a Parie alap, mert az teljesen autentikus felület. Érdekes, úgylátszik a presetbillentyűknél nem tudtak arettáló szerkezetet csinálni, mert kijelzőlámpa mutata melyik van lenyomva. Ha leragadna a billentyű, biztosan nem lenne szükség rá.
Úgy vettem ki eddig, hogy szeretnél több basszust, ahogy a hanxórócsere miatt is gondolkodtál, kísérleteztél. Azt a háromszöget az alsó polcon be kéne tömni, úgy több lesz neki.
Az 1965 előtti egysebességes 45-ben az a háromszög volt a basszreflex nyílás tömör középső hátlappal. 1965 utáni 145-ben már tömör polc lyukas hátlappal, több basszussal. Mivel lyukas a hátlapod, a kettő együtt szerintem sok.
Már évek óta olvaslak Titeket! Sokat fejlődtem műveltségben általatok. Régi öreg rockrajongó vagyok, valamiért már gyerekkorban is mindig az olyan bandákat hallgattam ahol szólt a Hammond. És most hogy már dzsesszrajongóvá váltam ez az irányultság itt is megmaradt. most is a Trioquartet szól, zseniális!
Ma ennyit haladtam.Bordákat kellett beépíteni, mert vékony rétegelt lemezt kaptam csak. Így nem fog "lélegezni" a közepe, ha kövéren nyomják a lezlit:-)
Nem. A Víxínháznál volt RLnak, láttam ott én is kb 3 éve. Oda tudtommal Kaposvárról került. +JR40. Szép, jó darab, 230V-os eleve, kissé üt a motorja vagy mechanikája, kissé halovány a vibrátója. Foglalkozni kéne vele egy kicsit.
Tegnap volt Fassang László orgonakoncertje a Nyitott Műhelyben. Egymaga egy szép és jó 1955-ös C3-mal Echolette MEIII lezlin. Igazán kíváncsivá tett hogy egy klasszikus műveltségű orgonista művész mihez kezd vele?
A végeredmény, nagyon érdekes, élvezetes imrovizációk bő másfél órában. Zeneileg felfedeztem benne a kortárs komolyzenét, a barokkot, liturgikust, jazzt, popot egyaránt. (persze nem egyszerre :-) Virtuóz szólók, gyakran repetitív részletek, balkéz tökéletes összhangja a lábmunkával. A lábmunka helyenként elérte a Barbara tempót, szóval egy képzett orgonistának már nem akkora kunszt :-) A fölső manuálon érdekes effekt volt a perka kizárólagos és erős használata, amivel gyakorlatilag dob hangzása jött elő. Klasszikus irányultságot várva, helyenként meglepően jazzes harmóniákkal, és a hozzávaló virtuóz futamokkal találkoztam. Külön kiemelném hogy legtöbbször piano volt, semmi döngetés. Persze ott nem is lehet. Gyakorlatilag egy sípos orgonakoncert alternatíváját lehetett hallani, ahol itt-ott beszűrődtek az ismerős hammondos hangzások mind a regisztrációban, mind a Leslie általi mindhárom sebességet kihasználó mexólalásban.
Koncert után még beszélgettünk hogyan lehetne a soundot Hammondosabbá tenni, pár extrával szélesíteni a hangszerben lévő lehetőségek tárát.
Az egészet fölvettem, lesz folytatása. A pár tíz zsűritag mellett még befért volna száz, legközelebb javaslom programként.
Hmmmm... a Xavért kár volt említeni, főleg jó példaként. Valóban jó, sőt talán nagyon jó orgonista. Csak sajnos az identitása benne van a játékában. Hallgattam tőle egy pár lemezt, és ugyan azokat más előadótól (Simon Preston, Jean Guillo... lehet, hogy nem jól írtam ezt a nevet) de teljesen más, és sokkal jobban halgathatóbb a játékuk. Néztem Xavér egyik orgona koncertjét. Talán egy 56-os évfordulón volt. Ott a Himnuszra improvizált. Mind az öt manuált egyszerre használta, és totál gázzal. Jó hangos volt, és nagy volt a hangzavar, de a végén csak megtapsolták. Hogy ki miért tapsolt, azt nem tudni. Persze ez az én szubjektív véleményem. Ettől függetlenül nincs bajom a "másokkal" csak ne hivalkodjanak vele.
Barbara Dennerlein és Rhoda Scott között pont 5000 ft a különbség:-) Mind a kettő jó, csak az egyik többet ér.
Kedves Szaktársak! Én is ott voltam. Jobb oldalona 3-as páholyban. Ott a nagy orgona nagyon szépen szól. Rendszeresen járok oda és a szinfónikusok, a 800 millióba került orgona mindenhonnan szépen hallható. Bár én is egy kicsit untam már, de amikor Xavér játszik Bach-ot azon avval nem vagyok így (és most nem vagyok elfogult!). Szerintem a nagyorgona nem erre való! A Strato szerintem kifejezetten nem jó változtatás volt. Ha jól láttam Roland processzor-effecttel alakította a hangzást. Szerintem is egy dupla humbucker pickupos Gibson messze jobb lett volna, akár a saját hangján is (pláne egy BB King verzió). A Hammond (ha nem tudtam volna mit játszik Barbara), akkor otthagytam volna legszívesebben, de tudok kulturáltan viselkedni (kivéve Kurtág György művei alatt)... Ez nem jól hallható és nem Hammond-hangzás volt (gondolom Tehtube mester mindjárt lágyítja ezen észrevételemet). Amihez minket Jimmy Smith vagy J. DeFancesco vagy Dr. Lonnie Smith szoktatott az egészen más!!! Nekem nem tetszett ez a hammond-hangzás, bár ez a "girhes" csaj nagyon jól pedálozott. Én nagyon merevnek éreztem a szaxofonost, talán mert kvesebb szólóhoz jutott vagy beguró volt? Nem tudom. Viszont - én mint basszeros is - meg voltam elégedve Barbara bőgő-szólóival, de szívesebben hallgattam volna ezt Pege Ali bácsitól. A kutyáról szóló (Samba) szám viszont öteletes volt, nem is gondoltam volna a bevezetéskor. Részemről ennyit, de a 3500,-FT-os páholyjegy megérte és ültünk (bezzeg a Rhoda-n 8500,- FT-ért.....)
Tegnap lecsiszoltam a lezli fekete részeit, és ma délelött a maradékot.
A teljesség igénye nélkül, kb. így fog festeni majd, ha készen lesz. Az elején két oszlop lesz majd, és az "esővetők is lesznek alul-felül is! A furnérozás jövőhéten fog megesni, aztán jönnek majd a sallangok:-)
A Nagy Tibort nagyon jól ismerem!:-) Tőle vettem a két kimenő trafómat, és a hangszóró szettemet, még a Fogarasi úti pincéből. Ő segített válogatni a hangszóróimat össze. Kitűnő Úriember! Mindenkinek csak ajánlani tudom az ismeretségét! Nem tudom, hogy érthetően fogalmaztam-e az elöző mondatot:-) Szóval nagyon rendes ember!
Üdvözlöm nagy szeretettel, ha átadnád Neki megköszönöm!:-)
Igy mar en is merek szolni, hogy latom, szinte mindenkinek ez a velemenye a hangzasrol, es a MuPa-rol. Ott ultem en is az 5. sorban, es nagyon lesajnaltam az Hammond orgona hangzasat is, de meg a sipos nagy orgonaet is. Mintha muanyag bodonbol szolt volna a Hammond, testetlenul, es veknyan. A nagy Bartok terem orgonaja pedig szinten olyan szintetikus, neha mar szimpatizator hangunak tunt , sipokkal kombinalva. Lehet persze olyan regiszterallasok voltak, vagy ez mar egy kicsit hibridebb sipos orgona, de nem tetszett a hangzasa nekem az igazat megvallva. Tehtube szaktars meg jol mondta, hogy a Blues, es a zenekar a nagy orgonaval olyan volt mint a lekvaros-csirke, vagy pacalos palacsinta...:-) Osszessegeben azert megerte elmenni, jegyarak olcsok voltak (ennyit is ert), tapasztalhattuk, hogy nagyon tud a Barbara, igazi nemet precizitas, elkpeszto tudas. Hangmernokoket pedig en is lecserelnem:-)
Az elején én is furcsálltam, h Strat van kirakva a színpadra, akkor véltem megérteni a választást, mikor elkezdtek bluest játszani, abba nagyon illett.