Az angold doksiban alaposan kivesézik a fagyvédelmet. Mivel most nincs kéznél csak emlékezetből:
- több fokozatú, az elsőben kinyit a fagyvédelmi szelep, aaz elkezdi beszivni a levegőt a külső mellet a beltérből is, ahol a gép van. Ez elvileg növeli ugye a bemenő hőfokot.
- ha ez sem elég, akkor elkezdi csökkenteni a bszívott levegő mennyiségét
- ha még ez sem elég, akkor elkezdi növelni a kifújt (meleg térből elszívott) levegő mennyiségét
Kb ennyi, azaz az arényokkal igyekszik korrigálni, hogy a fagyveszély megszűnjön.
Egyébként az azt megelőző kérdésedre válaszolva, igen lehet (és érdemes szerintem) kombinálni talajregiszterrel, nálam is ez lesz. Abból viszont még csak 9 méter készült el, így jelenleg egy szép piros dugóban végződik két méterrel a föld alatt :D
Most a gép a homlokzati idomon keresztüll szívja be a levegőt.
A gyakorlati tapasztalatombol kiindulva, nem latom igazabol hogy mikor is lenne szukseg egy normal es egy max-on kivul masra. Nem erzem meg a kulonbseget.
Honapokig eltunk enelkul, zart ablakok mellett, magas is volt a paratartalom, meg a levego sem volt szazas. Ehhez kepest az 1-es fokozat oriasi elorelepes. Ha furdeskor meg fozeskor maxra belovom akkoor meg hurra, mert nem megy fel hatvanra a paratartalom par orara csak 30 percre.
Igazabol en ezt a szabalozas temat is ( a zajcsillapitas meg beszabalyozas mellett) az urban legend, es a legyen amiert a "profi" beszerelo penzt kerhet kategoriaba sorolom.
Ha nincs szellozteto, akkor a kozerzeted 10%, ha van es minimalon megy, akkor 95%. Es ha ezen belul kapcsolgatod a fokozatokat, akkor elerheted a 100%-ot. Nekem a minumum / max komboval 99% a megelegedettsegem.
A rádiós vezérlője három fokozatot + időzitett maxot tud. Ennyi.
Nekem most az volt a legfontosabb, hogy már ne kelljen kábelezni meg bontani miatta. Felragasztottam a csampére a tükör mellé, és amikor fürdönk, akkor megnyomom a "10 percre max" gombot, egyébként meg 1-es fokozaton megy állandóan.
Ha majd az első passziv.net-es talit tartjuk, akkor felveszem kettesre vagy hármasra :D
Ugyan nehogy komolyan vedd már! Ott volt a sok szmájli :D
Maximálisan értékelem hogy magad csináltad meg, talán mivel én is nagyrészt hasonlóan valósítottam meg az enyémet.
Az én rendszerem a maxi kókány kategória :) Ja, mekkora volt már, a statikus tervezőm Kókány Attila... Hát mondom ez nem a legjobb előjel, mikor átvettem a tervdokumentáciüt. Nem találta viccesnek ...
Ebben a cuccban és az árában a vezérlő is benne volt, mert arról nem nagyon találok semmit... csak töröm az angolt melyiket vetted pontosan a négy közül? az RF a rádiós? Azon agalok ha bemegy 300alá a font karácsonyig akkor lehet én is meglepem magunkat egy ilyennel...
Mit tud a vezérlője? időzítés? Hőmérséklet?programozott bypass? Autobypass?
Nem a te "kokany" rendszeredrol volt szo :))))), hanam egy konkret gyari epitesekrol, amikben csak harom fix fokozat van. Azt is beallitjak valahogy szoval igen, minden motor szabalyozhato, vagy frekvenciavaltoval, vagy fazishasitassal vagy aramgeneratorral vagy mechanikus fekkel :D
Pl az en DC motorosomban is harom fokozat van, de azok tetszolegesen allithatok, es koztuk vajpuhan, folyamatosan valt. Ugyancsak menetkozben modositja kismertekben a teljesitmenyszinteket. Ja, es nem bug a szabalyzo sem a motor ;)
A fogyasztas szempontjaol mindez tovabbra is lenyegtelen ...
Es miert is szamit a fogyasztasmeres szempontjabol hogy milyen motoros?
Szerintem teljesen mindegy. A villanyorat egyforman porgeti ha egyenletes teljesitmenyen meg. Amit nem tud az AC motoros az a fokozatmentes szabalyozas.
Az viszont inkabb szamit, hogy terhelve vagy terheletlenul volt ekkora a teljesitmemy. Ha uresjaratban fogyaszt ennyit az sok, ha viszont rajta van egy teljes csovezes szurokkel, elagazasokkal, akkor keves azaz jo ez a fogyasztas.
Persze mindez a legszallitas fuggvenyebe (is) ertelmezendo :D
szerintem a villanyóra alapján fizetsz, márpedig a pedugós ugy számol mint a villanyóra, most az érdekel hogy mennyibe kerül neked az üzemelés vagy valami fizikai törvényre lennél kíváncsi.... :)
(Remélem) értem :). Kevertem a szezont a fazonnal. Lényegében itt semmiféle előfűtés nincs, ezért a kicsapódás a gépben keletkezik, mert ott találkozik a nagy hőmérséklet különbség. A befelé vezető csövet pedig szigetelni kell, hogy csak a gép belsejében találkozzon a hideg / meleg. A geotermikus előfűtést kapcsoltam ide, de gondolom ebben az esetben a bejövő cső nem a földön keresztül jön. (Vagy akár jöhet ott is, ha leszigeteled?) Tetőn be / kivezetett légcsatornákat látok az angol oldalon.
Egyébként még azt írja, hogy a ventilátor fordulatszám szabályozással óvja meg a gépet a fagytól. Ha az előző gondolatmenet igaz, hogyan működik télen magas fokozaton??
Sem evvel az RF-es, sem a vezetekes valtoval nem lehet kikapcsolni. Azt csak a kismegszakitoval lehet. Lefego a homlokzati beszivoidomrol jon hang es ho szigetelt 160-as sonoflex csovon. A tobbi ahogy jmmakk mondja. Ide nem kell antibacis, ez nem talajragiszter ami huthet is.
A befelé vezető csövön belül még nem csapódik ki pára mert még nem történt semmilyen hőcsere. Viszont kívülről rendesen kell szigetelni, mert egyrészt hűti a belteret, másrészt viszont a külsejére kicsapódhat a pára.