A Paul rendszerhez, a csatornák szétválasztásához van valakinek valami egyszerű, házilag is könnyen elkészíthető ötlete? Szerintem még 8x8 mm-es kamránál sem egyszerű...
Én is inkább kartonplasztból próbálnám meg, ha műanyagról van szó.... bár nem tudom, mennyire stabil az anyaga hosszabb távon... de én pl. csináltam belőle szégenerátort is (függőleges tengelyű, 4 nm felület), nagyob jók voltak a tapasztalataim vele... lehet nem lenne vele gond, és kellően vékony falú/olcsó anyag ... egy tesztet szerintem megérne... :)
Mindemellett én az alura szavazok... abból is csinálom... : )
Azoknak a lapoknak is van ilyen ertekuk? U 3,26 W/m2.K a 8mm x 8mm-as kamrasnal. Ha figyelembe vesszuk, hogy a mi esetunkben a kamraban levo levego nem ugy van jelen mint hoszigetelo, hanem medium, akkor azok a vekonyka falak hoszigetelese nagyon elenyeszo. Ha 200m3 levegot atjuttatunk a kamrakon 1m/sec. kozeli sebesseggel,akkor ott nincs az a homennyiseg, amit ne tudnank atadni, mivel ha kint -15C fok van es bent pedig 22C fok, akkor ezt a mennyiseget kenyelmesen atadja. 37C x 200m3 x 0,000335kWh =2,48kWh es 24m2 felulet, igy 1m2-nek kell 1 ora alatt tovabbitania 100Wh-t, ha jol szamoltam. Es akkor meg csak a melegrol beszeltunk es a para lecsapodasanal felszabadulo ho is pluszban besegit.
En pedig sok sikert es turelmet kivanok a megepiteshez .:)
Légkamrás polipropilén, kartonplaszt, cartonplast, és több hasonló néven létezik. Lényegesen olcsóbb, mint a polikarbonát, sok helyen kapható. Persze a jogdíjat kérek :-)))
A Lexan kamrasbol a 8mm-est valasztanam (tudom a Paul 4mm-es),mert az egy tabla 6x2,1m felmetelve 100x40cm-re az elso esetben 1m/sec. aramlasnal durvan csak 85m3/ora,mig a 8mm-esnel 170m3/ora. Az utobbinal konnyebb az egyes kamrakbol egy csobe gyujteni a levegot,ha kiakarod mind a negy oldalat hasznalni hoatadasra minden kamranak.
Meretileg a netto meret 100cm x 40cm x24cm. Szigetelessel 150cm x 60cm x 44cm. Ez csak a szigetelt hocserelo.
4mm-es K=4.0 lexanból építeném meg, 200m3/ órásnál 70%+ hőcserénél mekkora hőcserélőt építsek (hány réteget ragasszak össze, vagy csak egyszerűen mekkora legyen a külső mérete hozzávetőlegesen? nem baj, ha túlméretezett, hely van bőven a padláson)
110m2-es a házam, gyűjtődobozosra tervezem a dolgot, a doboz kimeneténél szabályoznám az egyes ágakat.
Nálam ez nem megoldás, mert csak a nyári üzemben lesz használva a garázsból az osztódobozig a fő cső. Így azt nem kell melegíteni.
A tömegkályha pont az elosztódoboz alatt lesz és a kályhához az ajzatban vezetem a levegőt a garázsból.
A földszinti és az emeleti elszívócső fut majd a parapetfal aljában a garázsig.
Szerinted a visszacsapószelep eléggé lezárja a csatlakozásokat az elosztódoboznál?
Egyszerübb lenne azt beépíteni és csak a garázsban átkapcsolgatni a terelő zsalukat a hőcserélőben.
Másik kérdésem, hogy két fenti szobának a befúvását külön külön vezessem 100-as csőben, vagy jó-e az is ha 125-ös csövel viszem fel a a gering alá és ott osztom ketté 100-asokra két irányba?
hangszigetelésnek szvsz elég lenne az a szakasz ami a garázsból megy az elosztódobozig... ha akúgy is flexicsővel szeretnéd csinálni van olyan amelyik eleve hang és hőszigetelt, sőt ha a szobákban is tartasz az áthallásoktól- nálam nincsennek a szobák között szigetelve a csövek és nem hallok át semmit... - akkor azt is kötheted ezzel a csővel... Viszont ha nem ezzel kötnéd és két csö fut mindenhova ha jól értem ráadásul egymás mellett(?) akkor miért nem vezeted egymásban???? a hőcserélőt lehet egyuttal meg is sporolnád... :)
A házunk átépítésénél eljutottam odáig, hogy a szellőztető csöveit építhetem be.
A házunk egy régi parasztház amit most bővítünk és építünk át. A földszinten úgy alakult az alaprajz, hogy mindegyik befúvási helyhez külön csatlakozik egy elszívási hely.
A nappalihoz - a fűrdőszoba, az ebédlőhöz - a konyha, a dolgozószobához a mosókonyha.
A tetőtérben a ház két végénél 3 szoba van és középen a fürdőszoba és a wc, itt a befúvás a szobákba az elszívás a fűrdőbe és a wc-be kerül.
A befúvási helyeket a szobák ajtajai fölé a gerincbe terveztem, mert a teljes tetősík a gerincig lesz lambériázva.
A hőcserélőt és a ventilátorokat a házban lévő garázsban kívánom beépíteni.
A ház közepéig kell a 160-as gerinccső ami kb. 7 méter hosszú. Itt egy elosztó doboz lesz, ebből vezetem szét a bejövő levegőt a szobákba.
A tetőtérben tudom a csöveket elhelyezni a parapetfal 20 cm-es hőszigetelésének belső oldalán.
Az a kérdésem felétek, hogy milyen csöveket használjak?
A gerinccső 160-as lesz ehhez alkalmazható-e a flexibilis Aluflex cső vagy Spiro cső kell hozzá? A befúvók előtt Sonoflek csöveket akarok használni.
Milyen hosszú szakaszokat építsek be a Sonoflexből, hogy a hangcsillapítás jó legyen?
Az elosztó dobozba majd egy tömegkályhából jövő meleglevegő csöveit is be akarom kötni. A tömegkályhával a fenti szobákat is fűteném.
Ide a két bejövő szakasz zárására jó megoldás-e a visszacsapószelep használata?
Téli üzemben a kályhán keresztül érkezne a friss levegő az elosztó dobozba.
A csöveket a lakótér felé milyen vastagságú hőszigetelővel szigeteljem szerintetek?
A bejövő és kimenő csövek közé min. 10 cm kőzetgyapotra gondoltam, mert a csöveket egymás felett akarom vezetni, hogy kevés helyet vegyek el a szobákból.
Hatasfokot mondani csak konkret levego homersekletek ,legaram es paratartalmak ismereteben lehet. Egy enyhen tulmeretezett hocserelovel tudod azokat a parametereket, amiket a gyartok leirnak, csak oda kell figyelni a megepitesre. Ellenaramuval a 70% elerese nem gond . A ventik amiket en hasznalok, azok kicsit nagyobb fogyasztasuak, mint az azonos legszallitasu DC ventik es hangosabbak is. Termeszetesen ma mar nem gond DC ventiket venni .
Egy LEXAN 200m3/ora legszallitasu rekuperator ara is sok mindentol fugg: ventik,szurok,by-pass,vezerles,stb. Szerintem sk a legegyszerubbet:szigetelt hocserelo,ket venti , egesz egy alvanyon (BARTOSZ stilusban) cca.350 euro(98700HUF).
Az altalad emlitett hocserelo altalaban egy helyiseg legcserejet latja el. Azert a 70%-os hatasfokot szeretnem tudni, hogy melyik fokozaton eri el, mert eleg karcsu a hocsereloje a 280m3 legcserehez.Szerintem.
Nekem is ez jött le elsőnek. Mert ugye az a sárga csíkos fólia az párazáró. Az alá maximum 10cm gyapot tud kerülni a gerendák közé, ami önmagában ugye nagyon hurka, még kellene alá 10-25cm minimum, ha hosszú távon tervez az ember.
Tudnál árat írni ventikre, amikkel te számolsz a rendszereidnél?
De az is elég, hogy hasra megmondod, hogy egy ilyen 70% körüli visszanyerésű szellőztetőt mennyiből lehetne házilagosan megépíteni, mert akkor lenne min gondolkoznom.
Egy "télikert" átszellőztetésével kapcsolatban várnék ötleteket. A télikert gyakorlatilag egy "kiugró" a házból, kb 8 méter széles 1,5 méter mély és 5 méter magas, mintegy 30 méter üvegfelülettel. Ennek az árnyékékolása már megoldott. Szeretném biztosítani az átszellőzését is, mégpedig a következőképpen. Az egyik oldalfalon lent egy légbevezető, míg vele átellenben fent egy ventillátor. Így a ventillátor bekapcsolása esetén átöblíti a teret. Szeretném, ha a ventillátor páraérzéeklős lenne, hogy megelőzzük a túlzott párásodást (növények lesznek a télikertben), illetve lehessen kapcsolni kézzel, ha nyáron esténként át akarom szellőztetni és hűteni a területet.
Milyen ventillátor illetve légberesztőt javasoltok? Mindkettő a falban lévő csőbe lesz beköthető.
Illetve a fürdőszobákba is keresek ventillátort, ami szintén páraérzékelős, illetve villanykapcsoló használata esetén kapcsolja (késleltetett kikapcsolással).
Közben nekiálltak a tetőnek is, így be kellett építeni a tetőátvezetőket is.Mivel csak 100 mm-es van készen, és az sem túl olcsó, kettő új , és egy bontott került beépítésre. Ez szerintem elég is lesz, mivel nem 3-4 szeres légcserét akarok, csupán komfortjavítást,levegő utánpótlást, eddig sem fulladtunk meg.
Most jön a szokásos, sok-sok hónapja a fórumot olvasom, stb
Szóval tőletek sokat tanulva, én is nekiálltam!
Küldök fotókat, mert én is a mások sk kivitelezéséből tanultam igazán sokat!
Nekiálltak a tetőnk bitumenes javításának, így most meg volt az indok, hogy most kell megcsinálni az alapokat!A Fiamat kivettük a suliból, sokat segített, ezt egyedül nehezebb lett volna.Csináltunk egy kémiai vizsgáló ládából porelszívó dobozt, nagyon bevált, az alsószinten semmi por nem lett, de fent sem sok, két porszívó ment szinte folyamatosan.A két födémátfúrás a javításokkal, és a kiengesztelő nappali mennyezet festésselkétszer fél nap volt!
Az átfúrás ebből kb fél-fél óra, látszottak a béléstestek, így nagyon könnyű volt átjutni!
A rács Praktikeres, két rögzítő lemeze van, így könnyű lesz beállítani, merre fújjon, szúnyoghálós, ez tetszett a legjobban, 1700 Ft
volt darabja.Plussz a 110-es PVC cső 1000 Ft, Purhab 1200 Ft.
Nem holnap fogom osszerakni a kovetkezo hocserelot. Azert jo ara van a hocserelonek. De ha belegondolsz, hogy ez a lelke az egesznek, a tobbi csak a kiszolgaloegyseg, akkor meg realis a vegso arhoz merten.
Lexanban van olyan, ahol a teglalap kamrat osztjak negyedekre es ezeket a negyedeket meg osztjak ket haromszogre. De szerintem legoptimalisabb a negyzetes kamra, mert minden oldala egyforma feluletu, igy konnyeden lehet vele szamolni es dolgozni.:)
Azert ha tennel fel egy kepet a hocserelodrol, megkoszonnem.
Érdekesség képpen, az én gépemben háromszög keresztmetszetű csövekből van a hőcserélő. Lehet hogy ez ad valami ötletet a barkácsoláshoz. Így elosztva minden "csőnek" pont három ellenáramú szomszédja van.
Talán lehet ilyen keresztmetszetű lexan táblát is kapni?