Győr-Sopron megyei TRabisokat keresek,akikkel fel tudnám venni a kapcsolatot eszmecsere , találkozószervezés+alkatrészcsere céljából!
Tibke!
Megiscsak sikerült! Warez!!
Ja irjon bárki aki GYMS megyében tud extra cuccokat TRabihoz. Kellene: sportkormány+alufelni+spoiler+ az a bizonyos sokat emlegetett fordulatszámmérő...
Na csá! Irjatok...
Sziasztok!
A következő lenne a kérdésem: a kocsi elejét milyen módszerrel lehet leültetni (nem a rugókalapálós stb. barkácsra gondoltam, hanem valami 1xűbb alternatívára). Ha netán Skoda telókat raknék fel lejjebb kerülne egy pár cm-rel a gép (a Skoda teló rövidebb, mint a Trabié+keményebb is).
A másik: hallottam, hogy házilag sportosabbá lehet tenni a verda hangját úgy, ha a kipuff csőbe hosszanti irányban egy jól megfúrkált lemezt teszünk, a sorját rajta hagyva. Naszóval ehhez valamiféle méretek kellenének, mert a próbálkozásaim nemigen jöttek össze - igaz, kicsit "fütyülősebb" lett a hangja, de még nem az igazi...
Ebben kérném a segítségeteket, addig is
minden jót, teli tankot:
<
Nem tettszik az ültetés? ejnye-ejnye....
Felemeled a kocsi hátulját, lengőkarok csavarjait kb 5 fordulatnyit kitekered, és kiveszed a laprugót. HA van egy komplett köteged, jobb, mint ha nekiállsz csak azt az egy lapot kicserélni.
Tudod milyen a jó köteg? Az utolsó előtti lap fordítva van benne. Attól ül igazán......
A Trabim úgy döntött leülteti magát:
Hátul a legalsó rugólap eltörött mindkét oldalon az összefogatásnál.
ÉSZRE Se vettem, csak azt látom milyen jól csücsül a segge.
Járt már valaki így?
Az egész rugót kell cserélni, vagy macerásabb lesz? Huhh...
A kollégádnak lehet, hogy igaza van. Nézd meg, hogy alapjáraton mennyire szorgalmasan pöfög ki hátul - esetleg tedd a kezed a csö vége elé (no nem közvetlen közelbe :-). Ha rendesen löködi, akkor nem ez a gond.
Ha igen, akkor szedd le a hátsó dobot, összekötö csövet. Szemrevételezd az eltömödést, majd orvosold/cseréld.
Szokas szerint problemam van a Bahamakek csodamnal.
Nem megy. Nzomom neki a nemletezo hutobordakig de sehogysem akar a kedvemben jarni. Egy kollega szerint a hatso dob tomitodott ell es lefojtja a paripakat.
Nehezen veszi a fordulatot, de a vegsebesseg majdnem rendben (90-100), fogyasztas turheto, nem csorog, de emelkedon harmatgyenge.
Zarojelentest kerek.
Hy! Na utána jártam ennek a tv-s dolognak! Megszereztem egy 2-3 perces felvételt, és megírtam a ponos adásidőt meg szerkesztőt az archivumba. Majd lesz vmi!
Knappcsi
Tibke!
Én is csak Muteromtól hallottam, ő volt az aki végégnézte. Azóta felvettem a kapcsolatot az MTV archivumának igazgatóhelyettesével, aki igéretet tett rá, ha pontos időpontot meg tudopm mondani, meg a pontos műsort, akkor elküldi a felvételt. Akik veled csinbálták a riportot azok nem mondtak semmit arról hogy mikor adják le?
Knappcsi
Sajna nem látam, Tőled hallom először. Sajnálom, hogy nem volt alkalmam beszélgetni veled, de eléggé lefoglalt a szervezés... :-( Majd ősszel, a II. Nagykarácsonyi Trabant-Találkozón! :-)
Az 1.1-es és a 601-es hátsó lengéscsillapító 1az1ben megegyezik, amennyiben spirálrugósról van szó. A kerékdőlés viszont lehet annak az oka, ha esetleg kombi trabiét tették bele. Az ugyanis erősebb a nagyobb teherbírás miatt. A rugó vastagabb acélból van tekercselve. A limusin 11 mm átmérőjű, a kombi 12 mm-es acélból van!!
Hy Mindenki!
Azt el is felejtettem mondani, hogy reggel benne voltunk a Tv-ben! Hallod Tibke? A taliról volt cirka 2-3 perces összefoglaló állítólag. Én sajnos lnem láttam, mert csak utána jött a telefon, hogy látták a kocsimat a Tv-ben! :) NEm vette föl vki véletlenül? MTV1 6.35-45 között vmikor a Regionális Hiradóban volt.
Szia Tris_!
Az valóban úgy van hogy az új lengéscsillapító meg rugó miatt eléggé negatívan áll a kerék, de hogy ennyire? Az enyém is most lett kicserélve, dől is kifelé rendesesn, de nem ilyen mértékben!. NEm éppen egézséges a gumiknak! Állítani tényleg nem nagyon állítható, csak kis külső segítséggel amit mi itt csak futóműtuningként emlegetünk! :)
Knappcsi
Azt is meg akartam kérdezni, hogy normális dolog-e, hogy a lengéscsillapító csere óta úgy állnak a hátsó kerekeim, mint egy üres IFA-é? A szélső két centin fut a kocsi, ez tisztán látszik a gumikon, de a dőlés szabad szemmel is elég gáz, a teteje a keréknek sokkal kijjebb van mint az alja.
Régen nem volt ilyen. Azt mondták nekem, azért mert a rugó is új, és sokkal erősebb mint a régi, és ez teljesen normális. Nézzem meg, az összes tarbinak így áll. Állítólag a hátsó futómű nem állítható!
Most akkor miiii vaaan?
Segítsetek, mert nincs kitől kérdezni, és csúnyán levesznek!
Holnap este viszem vissza hozzájuk a trabit,hogy megbuherálják. A baj az, hogy bármit mondhatnak nekem, nem értek hozzá, nem tudok ellenérvelni. Én nem tudom megkülönböztetni a 601-es lengéscsillapítót a 1.1-étől.
Nem tudom, hogy miért mondják, hogy a magyar felújított lengéscsillapító sz@r. Nem értem, miért lenne jobb, ha Németországban újítják fel, mint itthon...és nem utolsó sorban, miért jobb egy újnál?
Olvastam a legnescsillapitomizeriat! Hat talan emlekeztek, hogy en is panaszkodtam
nem is olyan regen de motorugyben.
Most volt egy kis idom es atneztem a masinat.
A ventillatort nem jol rogzitettek a forgattyuhazon-alapjaraton rendesen kilengett
a hutolevegohazat sem huztak jol ra, 2 cm lyuk tatongott a venti es kozotte.:(
De a hab a tortan a gyujtasjelado egyseg haza! Hosszu csavarokkal rogzitettek,
bikara rahuztak, de a hazat nem fogta, mert a menetnek vege volt..:((( Ott lifegett
es becsorgott neha..:((( Az egyiket ki tudtam csavarni, de a masikat nem. Igaz
az egy gyari csavarral jol rahuztam es fogja.
Az ütő hang sajna a motorból jön. Leszedtem az ekszijat es akkor is csinalta..:(((
Teljesen el vagyok kenodve, hogy mar a szerelokben sem bizhat meg az ember.:((
Foleg egy olyanban akihez mar 6 eve jarunk (pontosabban jartunk)..:(
Ha nekem nem tetszik a hangja, akkor is koteles gariban megcsinalni jora???
Bar attol tartok, hogy csak szetganyolna..:((( Ez egy akkora hulye SZITU!!!
Sorry a hosszu levelert. De gondoltam elsirom Nektek banatom.
Szóval az eredeti lengéscsillapítók kerülhettek 19 eFt-ba. Ha valóban azok voltak (ezekhez már elég nehéz hozzájutni).
Valószinűbbnek tartom, hogy a drágák 601-es Trabiét tették bele, és ha jól tudom, az nem egészen kompatibilis vele. Ezért kopoghat. Szerintem az lenne a legjobb, ha megvárnád a javítást, mert elképzelhető, hogy kontárkodnak vele (valahogyan jó legyen oszt had vigye).
Vajon minek cseréltek tömítést, hiszen az szokott a legritkábban tönkremenni???!!!
Mindenesetre sok szerencsét kívánok, és remélem rendbe jön a kis autód!
Elképzelhető, hogy nem a lengéscsillapítódnál van a gond. Gondolom azért cserélték ki, mert rossz volt, ezért elképzelhető, hogy az agyat kiverte.
Nekem is volt ez volt egy állítólagos agycsere után, aztán a srác ingyen kicserélte újra, mondván, hogy biztos gyárihibás volt az anyag :-)
A legtöbb autóreszelő valóban szereti lehúzni az embert, ha látja, hogy nem ért hozzá. Mivel lány vagy, nyilván az köztudatban élő sztereotípiák miatt gondolta azt, hogy átvághat.
Javaslom, hogy kerüld a szervizeket, sokkal többet ér egy tapasztalt öreg szaki.
Eddig csak olvasgattam a topicot, de most nagy segítségre lenne szükségem.
1,5 éve nyűvöm a négyütemű trabimat, eddig nem is nagyon volt vele bajom, de most össze jött egy kicsit.
Két kormányműcserén már túl vagyok. Azért kettő, mert a felújított "új" kormányművem hamar megadta magát. Leraktam a trabit fél évre, de most újra szükségem van rá. Elvittem egy szervízbe, hogy rakják nekem egy kicsit össze. Volt is hengerfejtömítéscsere, karburátor szétszedés-összerakás, és hát a két hátsó lengéscsillapító felújítottra cserélése!!!
Ezért perkáltam 40 ezer pénzt! Azt mondták, csak a két lengéscsillapító anyagára 19 rugó! Elhoztam, nem mentem vele 100km-t, megint kopog hátul. Visszaviszem, kiszedik a lengéscsillapítót, elviszik, a felújítós szerint semmi baja, visszrakják, kopog.
Utánnatelefonáltam, egy lengéscsillapító felújítás 3500, egy új 8500 Huf!
Bererobogtam a szervízbe, de leszereltek, hogy ezeket a lengéscsillapítókat Németországból hozzák. Ott újították fel, és ezek sokkal jobbak, mint amik itthon vannak. Ezért ennyi. Balhéztam, annyira jutottam, hogy vihetem jövőhéten vissza, és mindent megtesznek, hogy ne kopogjon!
A kérdés: Akkor most hogy is van ez a lengéscsillapító felújítás? Mennyire szivattak meg? Mivel védekezzek, ha megyek kedden?