Keresés

Részletes keresés

tomcat#01 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5804

Véleményem szerint egy ekkora asztalba azért beleférne egy dunpla dilikörnél jó val több is, pl. 2 szint, vagy átlós állomás, vagy mellékvonal, stb. Egy egy olyan viszonylag egyszerű asztal ami nem igényel ekkor a helyet. Szóval ha nekem lenne ekkora helyem én azért megbonyolítanám. :-)

Előzmény: ModellTaurus (5802)
ModellTaurus Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5803

ÉS a kép sikeresen emaradt! :)

Előzmény: ModellTaurus (5802)
ModellTaurus Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5802

Sziasztok!Egy ilyen tervet készítettem paint programmal,azért a betűk kissé homályosak/pixelesek.Eltérve az informatikai dolgoktól: Ezt a terepasztalt ma délután terveztem,remélem sikerül is végbehajtani megépytését.Először is méretezni kéne az asztal méretét is. Olyan 300-350 cm hosszúra és 200-250 cm szélesre tervezném.Utána a sínek számát(pl. R4) kéne figyelembe venni,majd összeállítani a szükséges sínek listáját.A rendezőpályaudvarnak,és a belső pályának sem kéne túl zsúfoltnak lennie.Minden csak pénz,türelem,és kreativitás kérdése. Szerintetek milyen a terv,és megvalósítható-e. Mivel időm nincs rá sok,ezért 1,5-2 évet terveztem az elkészítéséhez. :)

Rita7107 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5801

Tisztelt Fórumtársak!

 

Egy kis elektronikai segítség kérés:

Adott egy kapcsoló pult:

http://shop.modell.hu/kapcsolopult-tt-tt08211.html

 

egy  ROCO 10019-es relé, illetve Fuggerth 2-es fényjelző.

 

A relé bekötése sikerült olyan szempontból, hogy a sinen megszakad az áram, tehát a kapcsoló pulttal megtudom

állítani a vonatot, illetve tudom is indítani.

 

De a fényjelző bekötése nem sikerül.... Nem akar világítani...

Mit hova kell kötni?

 

A közös vezeték, hova megy? A piros-zöld vezeték hova megy?

Ha megáll a vonat piros, ha mehet a vonat zöldet szeretnék. :-)

 

Ha egyáltalán lehetséges

Köszönöm a válaszokat.

sxapuka Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5800

Ügyes, nagyon ügyes!

Szép lesz ! Lehet kezdeni fákat ültetni.

 

 

 

Előzmény: fecky23 (5790)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5799

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9043718

Itt kapsz segítséget, ide klikkelj.

Előzmény: dr. Mentes Árpád (5795)
andree81 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5798

Tisztelt Árpád!

 

Nem akarlak elkeseríteni, de nem feltétlenül a legjobb választás a piko digi rendszere főleg egy gyereknek. Bonyolult a gombokat nyomkodni sebbeség állításnál főleg több mozdonynál nincs kijelzője stb.  Javaslom a börze topicba vegyél egy roco multimause szettet így élvezetesebbé teszed a gyerek játékát(egyszerűbb kezelni illetve átláthatóbb mivel van lcd kijelzője) illetve a saját életedet is könnyebbé teszed. Kb. 12-16 ezer Ft között a reális ára többet véletlenül se adj érte! Nem kell aggódni kompatibilis a mozdonyokhoz.

További kellemes ünnepeket!

Előzmény: dr. Mentes Árpád (5795)
fecky23 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5797

Köszönöm!

 

A járműveken, a vezérlésen és az épületeken kívűl minden saját "barkácsolás".

Elnézést az alant lévő helyesírási hibákért....

Előzmény: Törölt nick (5794)
andree81 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5796

Szerintem jó, de Én a felső szintre tennék gy leágzást egy végállomáshoz. Sok barkácsolást márnem igényelne.   

Előzmény: fecky23 (5790)
dr. Mentes Árpád Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5795

Tisztelt Fórum Társak!

 

Néhény évtieddel ezelőtt nekem is volt TT márkájú villanyvasutam. A fiam unszolására megleptem karácsonyra egy Piko digitális dupla start szettel. sikerült is megrendelnem az alábbi helyről az 57175-ös típust. (http://www.vasutmodell.com/vasutmodell/kereses) Sajnos magyar nyelvű használati útmutató nem volt a szetthez, be kellett érnem az alábbi német nyelvű leírással. (http://www.piko.de/d/textseiten_db/Digital_System/Handbuch_digi1_0405.pdf). sajnos, noha alapszinten beszélek németül nem nagyon jutottunk vele előbbre. Ezek után az internetről sikerület letöltenem az angol nyelvű verziót. (http://www.gaugemaster.com/instructions/piko_digital_manual.pdf). Úgy érzem értem a teljes leírást ( a 10-16 oldalig szerintem a legfontosaóbb része) de mégsem tudtuk elindítani a modellvasutat. Tudom, hogy - olvasva a korábbi hozzászólásokat- vérprofi csapattal van dolgom és nagyon ciki ilyen amatőr kéréssel a segítségeteket kérni de szegény fiam teljesen odáig van, hogy 2 napja kapott egy vasútmodell készletet és még csak meg sem tudjuk mozdítani. Próbáltam nagyon amatőr hibákat nem elkövetni, így  a gyári sínrendszert raktuk össze, az érintkezés szerintem rendben van, a digi 1 feliratú egység reagál a távirányítóra, hangoláskor egyszerre csak egy mozdony volt a pályán, azokat a csatornákat és címeket próbáltam az adott mozdonyhoz rendelni, ami a mozdony alján levő matricán olvashatóstb. Kérlek Benneteket aki tud hasznos tanácsot adni ilyen amatőr ügyben az kérem segítsen!

További boldog ünnepeket mindenkinek! Köszönettel!

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5794

Máskülönben, ahhoz képest, hogy első munkád egészen jó, gratulálok hozzá. Valóban csak a felső pálya szinte a levegőben lebegő felépítése nem tetszik. További sikeres munkát.

Előzmény: fecky23 (5792)
róbertke Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5793

Hogy állsz a Terepasztal építéssel? Elég régen jártál itt...:-)))))))

Előzmény: Leopold (996)
fecky23 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5792

Nagyon sok munka van még vele.

Amikor megépült a felső szint, nem gondoltam át pontosan, hogy is lesz kialakítva a híd, az íves szakaszon....

Még most is agyalok rajta.

Tényleg az első projekt, amit majd remélem követ majd másik.

Előzmény: Törölt nick (5791)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5791

Azt a felső szintű pályát nem ártana életszerűbbé tenni, így a vaióságos forgalom szempontjából eléggé céltalannak látszik.

Előzmény: fecky23 (5790)
fecky23 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5790

Tisztelt topictársak.

 

Viszonylag kezdőnek számítok e téren, de tavaly tavasszal elkezdtem építeni ezt az asztalt.

Az alpötlet Matiz kollégájé, csak egy kicsit továbbgondoltam és szertném megmutatni.

Amivel több, az a plusz egy szint felfelé.

A tereprendezés nagy része még hátra van.

andree81 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 5789

Egy kis segítséget kérnék az Uraktól! Conrad állítóműnél ami van a vastagabb acélszál olyat hol tudok szerezni mert ami benne van az rövid. kb. 1,5 cm-rel kéne hosszabb.

Válaszokat előre is köszönöm. 

RhB Creative Commons License 2011.12.25 0 0 5788

Az első lépés ahhoz, hogy legközelebb jobbat csinálj az, hogy észrevedd a hibákat... :-)

Előzmény: nobolond (5781)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.12.24 0 0 5787

Boldog Karácsony kívánok minden topiktársamnak!

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.24 0 0 5786

Ne veszítsd el a reményt, nekem kb. 4 év után teljesen "eltaknyosodott", darabokban kellett letépnem. Akkor majd ragad, méghozzá mindenhez.   :-)

Előzmény: Rita7107 (5785)
Rita7107 Creative Commons License 2011.12.24 0 0 5785

Tisztelt Fórumozók!

Elöször is mindenkinek Békés Karácsonyt!

 

És lenne egy kérdésem:

Vettem a gyermek terepasztalára karácsonyra egy Noch utat.

Megkérdeztem az üzletben azt mondták, hogy faragasztó higított változatával ragadni fog.

Sajnos nekem a szélei nem ragadnak. Felpöndörödik.

Mit rontok el?

 

Segítségeteket köszönöm.

Üdv, Rita

Stieve Creative Commons License 2011.12.24 0 0 5784

Minden Kedves Modellező Társnak Békés, Boldog Karácsonyt Kívánok!

 

Üdvözlettel:

Attila

 

tzh Creative Commons License 2011.12.24 0 0 5783

A Puren-t nem reklámozni akartam, semmi közöm hozzájuk, csak épp sajnos régóta nem hallottam pl, a sajóbábonyi gyárról, illetve évek óta nincs már kint a tábla a 26-os út mellett, ami 15-20 éve még jelezte létezését.

Az említett maketthez is onnan származó habot kaptam .

Előzmény: tzh (5782)
tzh Creative Commons License 2011.12.24 0 0 5782

A fújható poliuretán hab helyett még jobb a kemény tábla, amennyiben találsz valahol kaphatót. Még én sem kerestem ilyennek utána, mert fontosabb dolgaim is vannak, de építőipari boltok is szóba jöhetnek, a Puren cég még direkt makett célokra is gyárt (a Construmán évekkel ezelőtt beszélgettem velük a standjuknál).

Még '95-ben, építészettörténet tárgyból feladat volt parasztház makett készítése, amit úgy oldottam meg, hogy pur hab táblákból vágtam ki a falakat, és azokat kentem be margarin állagra kevert gipsszel, a darabokat pedig pálmatex-szel ragasztottam össze.

A ragasztóval is jól együttműködött, és a gipsz is annyira jól tapadt rá, hogy jobb se kell.

Előzmény: Tocsman (5760)
nobolond Creative Commons License 2011.12.24 0 0 5781

Kedves Fórumozó Kollégák !

Örömmel „tudatom” veletek, hogy közel másfél évi küszködés és kínlódás – sok (néha felesleges ) vásárlás,  költség és utánjárás - után végre tegnap – éppen karácsonyra - elkészültek a diorámáim… :))))))
Tudom, hogy tele vannak hibával, de - mivel a kritikát nehezen viselem :)))))))))))))))))))))))))))) – megkritizálom inkább magam…

 

 

 

 

A „kis dioráma” ( a próbadarab ) egy régi – 50-es, 60-as évek-beli – pillanatot próbál bemutatni.
Van rajta egy „pálya - km kő” is …
Nagy hibája, hogy az úttest burkolatát nyomtatással csináltam (a max. A4-es nem volt elég hosszú ), így láthatóan több részből áll össze – ezt majd ünnepek után kicserélem szürke csiszolópapírra.
Egyszerű – „nem akar sokat bemutatni”  így „tűrhető”-nek minősíteném…

És akkor a nagyobb – két részből álló…


Nem volt könnyű a merevített léckeret előállítása ( igen régen jártam faipari politechnikára …:))))) és a két rész - mechanikai és elektromos – összeillesztése. (utóbbi érdekében – a biztonság kedvéért - mindkét sínszakasz külön-külön betáplálással rendelkezik, de összeillesztve csak egy betápról is megy.) Emellett felsővezetékről is van betáplálás, mindkét áramellátó vezeték „gyors oldású” 500 mA-es üvegbiztosítékkal van ellátva a dekóderek kímélése érdekében.
Az „egy szem” Fuggerth fényjelzőt – a tanácsokat megfogadva – külön kivezetéssel 9 V-os akkuról táplálom.


Most pedig a hibákról :


- vágány szinthibák ( eredetileg – ahol kellett – lecsavaroztam a síneket , de aztán az ágyazat megkötése után felszedtem azokat. Hogy – hogy nem a sínek meggörbültek – ezen már nem tudok változtatni…. : (((((((
- pocsék, nem valóságos, a szabványtól messze eltérő kavicságyazat.  Nem igazán sikerült a parafa- szalagot méretre vágnom, az abnormálisan széles és magas ágyazat ebből adódik.. ( Ráadásul a két kapcsolódó rész ágyszélessége is eltérő…)
- csúnya sínfestés ( erről pár napja már vitatkoztunk ) ecsettel készült, kompresszorom nincs, a készítés így is sokszor borította fel a családi békét 
- csúnya „betonaljzat”. Évekkel ezelőtt töménytelen mennyiségű 2,5 mm-es Roco sínt – „fa utánzatú talpfával”gyártottakat - vettem, azokat használtam fel és festettem át. Így is kénytelen voltam egy PECO váltóra beruházni, mivel az eredeti Roco Y – váltó átállító pöcke – a beépítés után – letört… : (((((((
- jól láthatóan több darabból összeillesztett műfű . Hát sajna nem vagyok gyakorlott barkácsoló…:)))))
- csúnya összeillesztés a két darab között. ( örülök, hogy működik, és hogy szétszedhető-összerakható…)
- nem szép vonalvezetésű útpálya ( a Busch öntapadó útfelületét használtam, nem volt könnyű az egyenes - egyébként hihetetlenül elasztikus – anyagból a kanyart húzással „kierőszakolni”, mint ahogy a léckeret szélénél sem volt egyszerű „befejezni”…
- az egyetlen jelzőnek nincs sok értelme, hiszen a kitérőre még egy hosszabb mozdony sem fér be ( szerettem volna a meglévő 4 jelzőből legalább egyet felhasználni  - ennyi hely volt…
- az árambevezetés a „lógó vezetékekkel nem túl „elegáns”.  A rendelkezésemre álló Viessmann banánhüvelyek sokkal rövidebbek, mint a léckeret vastagsága, elveszne benne. Emellett hiba esetén könnyebb szerelni, cserélni.
- a jelző magyar pályára, a vezetékoszlopok német pályára valók ( nem mertem belevágni a Viessmann oszlopok merevítőinek megritkításába, örültem, hogy állnak és működnek…)
- némelyik oszlop ferde. Igen, én is látom…. Némelyik alatt többször cseréltem a parafa – magasítást , más oszlopok alja nem süllyedt, nem ferdült el.

 
Összefoglalva : tele vannak tervezési és kivitelezési hibákkal, de készek, működnek, és az enyéim…


Szinte hihetetlen, hogy én csináltam őket, és nagyon örülök nekik.


Mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket !


nobolond










 

 

 

 

kaTTonai Creative Commons License 2011.12.24 0 0 5780

Szia!

 

Nem hiszem,így  a legszebb...Köszönöm az elismerő szavakat.

 

Üdv:Miki

Előzmény: jelzo (5776)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.12.23 0 0 5779

Így utólag is hálás vagyok a korábbi képeidért; én csak utánoztalak. :-) 

A tároláshoz a tanácsot megfogadom, köszönöm.

Előzmény: BR55szöröske (5777)
M.machinátor Creative Commons License 2011.12.23 0 0 5778

Kedves Tocsma.Örültem hogy ötletet adhadtam,ötletekben és alkotásban (modellezésben) gazdag BOLDOG KARÁCSONYI ÜNNEPEKET,ÉS úJ ESZTENDŐT KIVÁNOK.Üdv:M.machinátor.

Előzmény: Tocsman (5775)
BR55szöröske Creative Commons License 2011.12.23 0 0 5777

Szia!

A fotóid alapján elég meggyözőnek tünik, jó hogy láttam már I profilu sinen is.A tároláshoz annyit hogy lehetőleg függölegesen kis pohárban.vagy gyógyszeres fiolában ugy jóval tovább használható.Üdv Zsolt

Előzmény: alsó madárfogás (5763)
jelzo Creative Commons License 2011.12.23 0 0 5776

Nagyon jó lett, ha megkapja a zöld fű foltokat, nagyon valóság hű lesz. A gerendafal nagyon jó ötlet. Kezeled még valamivel?

Előzmény: kaTTonai (5773)
Tocsman Creative Commons License 2011.12.23 0 0 5775

Szervusz M.machinátor!

 

Nem, a purhab eszembe sem jutott, de nagyon elgondolkodtattál.

 

Köszönöm szépen a segítségeket, elkezdek alkotni... :)

 

Kellemes ünnepeket mindenkinek!!!

Előzmény: M.machinátor (5764)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!