Sziasztok, Volna egy problémám a géppel : most hogy egész álló nap -8 fok körül van, nagyon nehezen akar beindulni! Két izzítás után is csak másodikra kapja el kb 3-4 sec forgatás után! Ez természetes? Az akksim jó, forgatja rendesen, más baj lehet? Esetleg adagoló, porlasztó?
Lentebb írtam, hogy fütyül a turbóm hát ma kiderült hogy nem, összetévesztettem a ventillátor süvítő hangjával, mert az egyre jobban süvít ha nő a fordulatszám. Levettem a viszkót így hajtottam meg, és még hangja sincs vagy inkább mélyebb nemhogy fütyülne:-((
:) Azért jelentős a fogyi így, a környezeti hatásokról nem is beszélve... A jelenlegi beállításodat hamar meg tudom mondani milyen, de március már remélhetőleg fagymentes lehet. ;o) Keress bátran
Fél liter fojt el per 100 km mérhető volt,a fedélnél biztos aláment valami kosz.Tiszta g.o. volt az egész alja.Most lesziloplasztoztam vékonyan,most jó de hát ez nem lehet a megoldás(nem gyári).Azért vannak elég érdekes fedélbeállítási lehetőségek.Van ahol alul megy de kib...szottul van olyan beállítás ahol fent megy eléggé jól.Gyári chiptuning a javából.A két beállítást együtt nem találtam,mondjuk lehetetlen ugyanarra a beállításra visszaállítani mégegyszer annyira finom,precíz.Nem tudom te gépel hogy állítod marhára kíváncsi vagyok rá.Kiszáradt vagy elöregedett nem tudom.A tervem a következő:tömítéscsere,előtöltésbeállítás,fedélbeállítás nálad(persze majd ha vállalod).Mondjuk március április körül?Nekem van fűtött garázsom,meg minden szerszámom,de te ott énmeg itt.
Én is dél pesten lakom , és el is mentem volna hozzád, hogy meghallgasd a hangját a mocinak, de ma este kb. 19:00-kor egy baromarcú állat beleszállt a parkoló verdámba, és teljesen szétcseszte a hátulját. :( Úgyhogy most következik a kálvária a biztosítóval, a rendőrséggel és a többivel.:(
Mindegy, ha aktuális lesz a dolog, akkor keresni foglak!
Mégegyszer átolvasva a kálváriádat, hasonló cipőben jártam én is. De, Nem cseréltem hidrótőkétet, mert sokak véleménye után nem az! (azóta tudom milyen az) A csúcsokat meg csak leellenőriztük és az sem volt vészes, ezért azt sem cseréltem. Ha kemény hangja van akkor lehet előtöltést is meg kéne nézni, mert szokták rátekerni, hogy melegen jól induljon, cserébe kemény hangja lesz. De nekem nem ez volt. :os Mellékelem a probléma forrását.
Jól sejtettem! Neked ha eredeti a motorvezérlőd akkor az DDE2 és potis adagoló fedélhez való! Szóval ez a vezérlő neked nem lesz jó, csak ha "fedelet" állítóművet is cserélsz az adagolón.
A BMWPower.hu fórumán ajánlottak téged, mint TDS gurut.
Van egy kis gondom a szekeremmel, ami egy '95-ös E34 525TDS Touring modell.
A probléma az, hogy a motornak erős hangja van. Leginkább olyan , mintha valamelyik hidrotőke csattogna. De nem az , mert kicseréltem a hidrotőkéket és nem változott a hangja a mocinak semmit. A következő ötletem az volt, hogy talán a porlasztócsúcsok vannak már kikopva, ezért vettem 6db Bosch csúcsot és adagolóssal kicseréltettem őket, de a motor hangja továbbra sem változott. Továbbá azt vettem észre, hogy néha-néha a motor egyenetlenül jár. Nemtudom, hogy a két dolog összefüggésben van-e egymással, de mindenesetre elég furcsa. Egyébként a verda jól megy , nem füstöl csúnyán , nem fogyaszt többet , mint a normális érték (városban 10L). De a hangja nem olyan sima, mint más 525TDS-eké.
fütyűl ja. minél jobban nő a lapát és a ház közötti hézag annál mélyebb hangon fütyűl, majd a fütyülés idővel átmegy ordításba. Hogy ez ne következzen be ügyeljünk a jó légszűrőre. Addig nincs gáz míg finoman fütyűlget. Bizonyos méretü lógás természetes de ne ráncigáld.
Jólteszed! Nemtudom mennyivel jártál el a tds-el, a 30d kb ugyananyival fog megelégedni. Persze csak a manual, az automata többet és nem is kevéssel, de mint olvasom nekedis megvan mindkét lábad :)) Utazóra ez sem egy 6 sebességes szuperhosszú áttételü masina, szóval 3000 fölött fog vígan üzemelni, de olyan 170 körüli kényelmesre számíthatsz.
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de nektek is fütyül a turbó (mint a turbina) amikor eléri a kb 2000 vagy a fölötti ford.sz. tartományt? Másik kérdés ha a turbina kerék (légszűrőnél) felől vizsgálom a turbó tengelyét és radiális irányban érzek kotyogást az nem okés igaz? Mennyi a megengedett érték? üdv.
Sziasztok. Megfordult a fejemben, hogy az 525TDS-emet valamikor a jövőben lecserélem egy 530D-re. Kipróbálni már kipróbáltam, tetszik minden ok, de a fogyasztás és az utazósebesség nagyon érdekelne. Valaki leírná a tapasztalatait akinek kéziváltós van, mert nálam csak az jöhet szóba. Fogyasztási adatok+sebesség/fordulat adatok. Nekem a TDS 155-160km/h körül háromezer párszázas ford-al még könnyedén szépen gurul, a 30D mennyivel tud többet utazóra hosszútávon?
A tömités csak a fedelek alatt van nem?Most le az adagolót?Nemá...:).Belőttük az előtöltést 0.6 ra ahogy a data irta de el sem indult.Aztán eltoltam maxra befele és pöccre hidegen melegen.Nincs olyan beállitás hogy jól is menjen és gyári is legyen?Vagy lehet most eltaláltam?Mert nem füstöl semmit.Elmennék de ha olyan lessz a gyári beállitás hogy nem fog ilyen jól menni akkor megőrülök:)))