az adagolót leszerelés után egy próbapadon tudják kipróbálni, de az meg úgy szokott elromolni, hogy előbb melegen indul nehezen, majd pár százezer kilométer után már hidegen is. neked jól indult melegen azelőtt?
amúgy ha eddig nem vitted "szakértő" helyre, akkor gondolom nincs ilyen a közeledben. én is emiatt "gyakorolok" itthon. azt az ac-t azért megnézném. mondjuk hogy szűrő bemenetéről cső le, és ha gyujtáson nyomja a gázolajat akkor oké. a kompresszió 20 fölött úgy emlékszem még megfelelő, tehát az sem lehet.
mi lehet még...
csak az előtöltéssel lehet grimbusz. mikor már jár a motor nem csörög a lánc? normálisan jár a motor? van ereje stb? füstölés?
Egyik napról a másikra lett ilyen még kb november közepén. Kartergáz, olajfogyi van de szerintem nem katasztrofális. Izzítófesz oké. AC pumpát nem ellenőriztük, de tettünk fel visszacsapó szelepet, egy plusz kis szűrőt és átlátszó csöveket. Nem látszik légbuborék. Új az üzemanyag és a légszűrő is. Olaj is új/Castrol 10W40/.Előtöltés?Kontakthiba? Nem tudom. Kompresszió:1h-30% 2h-27% 3h-27% 4h-24%. Nyomásveszteség1h-30% 2h-24-% 3h-28% 4h-34%. Ha kopott az adagoló és nem tud nyomást produkálni akkor mi a megoldás?
egyik napról a másikra lett ilyen? kartergáz? olajfogyi?
Az rendben hogy az izzító gyetyák nem szakadtak, de ellenőriztétek a kivezetéseken a feszültséget? (izzító relé hiba)
sorolom tovább: - ha föllevegősödik a rendszer valami szivárgás miatt, mármint üzemanyag. - nem tom ebben van-e külön ac pumpa a tankban, de ha van és az rossz akkor az épp ilyen. - ezt nem feltételezem de eldugult üzemanyagszűrő. - esetleg elállítódott az előtöltés valami miatt. - kontakt hiba az adagoló csatlakozóin.
legrosszabb esetben: - kompresszió megszűnt létezni. - adagoló elkopott, nem tud nyomást produkálni. - valami elektronikus hiba, de ilyenről még nem hallottam dízel böminél.
S.O.S. vastársak!!! 318 TDS E36 Nem indul. Így egyszerűen: NEM INDUL. Sorolom:új akksi, önindító, porlasztók, izz.gyertyák tökéletesek, hidegen egyátalán nem melegen pedig nagyon nehezen indul. Hideg indításnál nem történik semmi csak hajt az indító,csak hajt,csak hajt........... Adagoló? De mi? Hogy? Miért nem????????? Nem akarok másik autót!!!! Ja és húzásra indul. Egész könnyen. SEGÍTSETEK!!!!!
:) én már többször is. adagoló: Nem vészes, de akkor magam ellen beszélek! ;oDDDD Ehhez a mutatványhoz le kell szedni az adagolót, mert akkor szimeringet is kell cserélni. A szétszedés is a begyógyult csavarok miatt nehézkes, és ami a lényeg nagyon tisztán kell szerelni magát az adagolót mert egy homokszem végzetes. Aztán a felszerelést követően az elektromos adagolókon két dolgot kell elvégezni célszerszámmal! A statikus előtöltés és alapmenyiséget kell beállítani leellenőrizni. Indikátor óra adapterrel és MoDic szükségeltetik. Ha minden klappol 25-30kFt-t szoktam elvégezni, de én csak egy amatőr villanyász vagyok nem hivatásos, csak típusismerő ;o) egy kép robbantva:
Az én régebbi hengerfejemben benne vannak még a hidrotőkék, meg a bütyköstengely. Remélem jóra gondolok. Amikor mentem vele semmi furcsa hangja nem volt.
Kérdésem lenne(gondolom már páraszor megválszoltad ugyan ezt) csöpög az adagolóm. Szerinted nekifogjak egy tömítéscserének sk, vagy te mennyiért csinálnád meg. Írtál már erről vmi összefoglalót?
De össze lehet hozni. Kigyűjtöm neked milyen motorvezérlők jó hozzá, mert Kasza mesternél lehet ilyet találni. Amit cserélni kell az IC (de az más megvan neked), Turbón állítani 1.1bar-ra vagy cserélni ami tds-ére (td - micsubishi, tds - garrett) Motorvezérlőt cserélni. 0 281 001 175 a Bosch száma, 13 61 2 244 240, 13 61 2 244 551, 13 61 2 244 601, 13 61 2 244 665, 13 61 2 245 134, 13 61 2 245 491, 13 61 2 245 680, és ha lehet a rajta lévő matricán az legyen hogy 3k8, de ezt fel tudom programozni már.
Amit én még megtennék: - vízpumpát cserélni, nem bóvlira és lehetőleg fémlapátosra!!! - porlasztó csúcsokat ellenőrizni, nyomást visszaállítani 150bar-ra
Köszi a választ! Az a baj, az adagoló most volt felújítva, ráadásul ehhez a gyári 115-LE-s motorhoz. Egyik TDS motorvezérlővel sem lehet összehozni ehhez a típushoz ? mert olvastam már hogy valaki TDS motorvezérlőt tett bele. Valamint a lényeg amit szeretnék, hogy 144 LE-s legyen a gép. Már előzőleg írtam hogy a cooler rajta van, de ez még nem hozott eredményt. Mit tudnál még ajánlani?
GergelyTDS kollega írta ,hogy a turbó az más a TD-nél és a TDS-nél, ez valóban így van? cserélni kell azt is?
Sajna most egy buszom van sofőrrel. Most akartam új autót venni és mellé egy 5öst felújítani, de itt a válság, és inkább most maradok busznál. Munkahelyem fél óra, át sem kell szállni a buszról nagy bevásárlásban meg fater segít. Nem kell most autó.
Mi a szitu emberek régen nem jártam erre, és érdekel mi a helyzet a TD TDS-esekkel.
Nemrégiben jártam olaszban. Volt kint egy 98-as 525TDS-es. Egy Papáé volt és furcsa volt hogy csillogott. Odamentem megnézni és kiderült hogy kettős állampolgárságú a pali (gyengéknek segítek az egyik magyar :) ) és elkezdtünk beszélgetni. Kiderül hogy a TDS-ben 5928!!!! km van, és csak nagy utakra veszi elő a papa az autót. Nagy útnak 50 és 100 km közötti utakat kell érteni. Egyébként egy fűtött garázsban áll az autó. Látnotok kellett volna. A bőr üléseket mintha most varrták volna, a fényezés gyönyörű volt, én alig hittem a szememnek. Évente cseréli benne az olajat és a szűrőt a pali saját kezűleg, de néha ha "nagyobb" :) útra készül van a közelben egy BMW szerviz és a sógora ott dolgozik. Néha oda is elviszi. Jó lenne néha csak hasonlót látni a magyar utakon.
Na csak ennyit akartam, és remélem mindenki jól van és mindenkinek repül a gépsárkánya. Akinek jelenleg valami gondja van, az oldja meg hamar és élvezze az autóját!
nafigyú... ;o) bár az e34-n is sikeresen megírtam... :os M21 (24td) esetében 2 fém (vezérlő) doboz található a jobb oldalon a torony mögötti fekete dobozban ami a DDE1 (kivéve még az ABS dobozát, mert az is ott van) Szóval az egyik a mennyiség állító mű, a másik meg az előtöltés szabályzó. (ráadásul az egyik a másikon keresztül diagolható) Amikor mechanikusra alakítanak akkor nem szükséges kiszedni a vezérlőket (lehet neked is benne van még) A fordszámmérő ezeken a moduloktól függ, mivel az önindító alatt található egy fordulatszám érzékelő (főtengely jeladó) és ettől kapja a jelet a vezérlő, hogy hol tart, ez az alapjel. Az 5. befecsin meg csücsül egy tűmozgás érzékelő, amitől meg azt tudja mikor történt meg a befecskendezés Ezekből tudja mennyivel késik, vagy siet a befecskendezési pillanat. Az elektromos adagolóban meg van egy előtöltés szabályozó mű amit a vezérlő egy (nyilvánvalóan elektromos) szolenoiddal (miután elektromos a vezérlő) ;oDDDDDD vezérel (magyarán élőtöltést szabályoz). Továbbá magát a befecskendezési mennyiséget is elektromosan állítja/szabályozza. Na ezen hiányában nem tudja a vezérlő mit csinál a motor és miután a vezérlők szolgáltatják a fordszám-mérőnek az impulzusokat, amit hiba esetén nem tesz meg. Lehet, hogy meg lehetne oldani magát a főtengely jeladótól kapott jelet egy jelfeldolgozóval és átalakítóval az óracsoport fordszám-mérőjének megadni, de nagyon rá kéne érjek hogy ezt megoldjam. :oDDD
Olyat kérdeznék, hogy amikor egy 524td-ből kiveszik az elektromos adagolót és mechanikusra cserélik akkor a motorvezérlőt is cserélik?
Ezzel nem vagyok teljesen tisztába.
2.
Továbbá, egyáltalán ki kell cserélni az eredeti motorvezérlőt ilyenkor, mert a mecahnikusnak ugye nem elektronika állítja az előtöltését, vagy azért kell kicserélni , mert nem látja az elektromos adagolót és be sem indulna?
A kérdésem lényege a fordulatszámmérő működése, mivel ehhez nem szükséges az elektromos adagoló, mert a főtengely jeladóból dolgozik.
Ugyanis mindig az a válasz, hogy tegyem vissza az elektromos adagolót (:-))ha meglenne) és akkor működni fog a ford.szmérő!
Egyébként téged hívogatnak, van érdeklődés csak fillérért akarják vinni, vagy abszolut nincs egy telefon sem? Ha engednél jócskán az árból már elvitték volna?
Az egyik az, hogy most semmit sem lehet eladni. A másik, hogy tele a piac 6-700.000 Ft-os tds-ekkel. Amiket természetesen új tulajdonosaik majd a pokolba kívánnak, de ez rajtunk sajnos nem segít...
Sziasztok. Eladó lett az autóm. E34 525TDS Touring 1.290.000-ért. Elég ritka példány. Fekete, Full extrás kézi váltóval. Ha valakit érdekel, a használtautón megtalálható. Nézzétek meg, érdemes. Képek 1-2 nap múlva lesznek. B.U.É.K!!!