Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GekTDS Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2054
az adagolót leszerelés után egy próbapadon tudják kipróbálni,
de az meg úgy szokott elromolni, hogy előbb melegen indul nehezen, majd pár százezer kilométer után már hidegen is. neked jól indult melegen azelőtt?

amúgy ha eddig nem vitted "szakértő" helyre, akkor gondolom nincs ilyen a közeledben.
én is emiatt "gyakorolok" itthon.
azt az ac-t azért megnézném. mondjuk hogy szűrő bemenetéről cső le, és ha gyujtáson nyomja a gázolajat akkor oké.
a kompresszió 20 fölött úgy emlékszem még megfelelő, tehát az sem lehet.

mi lehet még...

csak az előtöltéssel lehet grimbusz. mikor már jár a motor nem csörög a lánc?
normálisan jár a motor? van ereje stb? füstölés?



Vojnó kartárs kéne neked segítsen.
Előzmény: zozizi67 (2053)
zozizi67 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2053
Egyik napról a másikra lett ilyen még kb november közepén. Kartergáz, olajfogyi van de szerintem nem katasztrofális. Izzítófesz oké. AC pumpát nem ellenőriztük, de tettünk fel visszacsapó szelepet, egy plusz kis szűrőt és átlátszó csöveket. Nem látszik légbuborék. Új az üzemanyag és a légszűrő is. Olaj is új/Castrol 10W40/.Előtöltés?Kontakthiba? Nem tudom. Kompresszió:1h-30% 2h-27% 3h-27% 4h-24%. Nyomásveszteség1h-30% 2h-24-% 3h-28% 4h-34%. Ha kopott az adagoló és nem tud nyomást produkálni akkor mi a megoldás?
Előzmény: GekTDS (2052)
GekTDS Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2052
akkor előbb kérdezek.

egyik napról a másikra lett ilyen?
kartergáz?
olajfogyi?



Az rendben hogy az izzító gyetyák nem szakadtak, de ellenőriztétek a kivezetéseken a feszültséget? (izzító relé hiba)

sorolom tovább:
- ha föllevegősödik a rendszer valami szivárgás miatt, mármint üzemanyag.
- nem tom ebben van-e külön ac pumpa a tankban, de ha van és az rossz akkor az épp ilyen.
- ezt nem feltételezem de eldugult üzemanyagszűrő.
- esetleg elállítódott az előtöltés valami miatt.
- kontakt hiba az adagoló csatlakozóin.

legrosszabb esetben:
- kompresszió megszűnt létezni.
- adagoló elkopott, nem tud nyomást produkálni.
- valami elektronikus hiba, de ilyenről még nem hallottam dízel böminél.
Előzmény: zozizi67 (2051)
zozizi67 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2051

Üdv!

S.O.S. vastársak!!! 318 TDS E36 Nem indul. Így egyszerűen: NEM INDUL. Sorolom:új akksi, önindító, porlasztók, izz.gyertyák tökéletesek, hidegen egyátalán nem melegen pedig nagyon nehezen indul. Hideg indításnál nem történik semmi csak hajt az indító,csak hajt,csak hajt........... Adagoló? De mi? Hogy? Miért nem????????? Nem akarok másik autót!!!! Ja és húzásra indul. Egész könnyen. SEGÍTSETEK!!!!!

laci318tds Creative Commons License 2009.01.11 0 0 2050
SZiasztok!

Eladó egy Bontott, kiválló álapotú diesel AC-pumpa.
318tds-ből.
15eFt 20/9848470
001
525tds tuoring Creative Commons License 2009.01.11 0 0 2049

na ezert nem kene nekem manual.

190-nel 3000-et forog az automata.

Előzmény: Richie 2 (1999)
Vojnó Creative Commons License 2009.01.10 0 0 2048
Komplett,

- leszerel, (na itt szoptam már rendesen az összegyógyult csavarokkal)
- letisztít, szétszerel,
- régi tömítések, szimerink kiszed, új berak,
- összeszerel felrak, feltölt (légtelenít),
- statikus előtöltést indikátorórával beállít,
- MoDic-kal előtőrltés beállításának ellenőrzése és az alapmennyiség beállítása (ami pöcsölős meló) :o)
Előzmény: HorDavid (2047)
HorDavid Creative Commons License 2009.01.10 0 0 2047
25-30 tokkal vonóval? mert akkor érdekelne. csak lessan sürgőssé válna. az egész teremgarázs az én gázolajszagomat szívja
Előzmény: Vojnó (2046)
Vojnó Creative Commons License 2009.01.09 0 0 2046
:) én már többször is.
adagoló:
Nem vészes, de akkor magam ellen beszélek! ;oDDDD
Ehhez a mutatványhoz le kell szedni az adagolót, mert akkor szimeringet is kell cserélni.
A szétszedés is a begyógyult csavarok miatt nehézkes, és ami a lényeg nagyon tisztán kell szerelni magát az adagolót mert egy homokszem végzetes.
Aztán a felszerelést követően az elektromos adagolókon két dolgot kell elvégezni célszerszámmal!
A statikus előtöltés és alapmenyiséget kell beállítani leellenőrizni.
Indikátor óra adapterrel és MoDic szükségeltetik.
Ha minden klappol 25-30kFt-t szoktam elvégezni, de én csak egy amatőr villanyász vagyok nem hivatásos, csak típusismerő ;o)
egy kép robbantva:
Előzmény: HorDavid (2045)
HorDavid Creative Commons License 2009.01.09 0 0 2045
Én a TIS alapján már egy hengerfej cserét lebonyolítottam ,ez ahoz képest milyen nehézségi fok?:)
Előzmény: HorDavid (2044)
HorDavid Creative Commons License 2009.01.09 0 0 2044

Szia Vojnó!

 

  Az én régebbi hengerfejemben benne vannak még a hidrotőkék, meg a bütyköstengely. Remélem jóra gondolok. Amikor mentem vele semmi furcsa hangja nem volt.

 

  Kérdésem lenne(gondolom már páraszor megválszoltad ugyan ezt) csöpög az adagolóm. Szerinted nekifogjak egy tömítéscserének sk, vagy te mennyiért csinálnád meg. Írtál már erről vmi összefoglalót?

kösz

David

Előzmény: Vojnó (2040)
sacagah Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2043

Kösz a segítséget, ráállok a dolgokra, ha valahol elakadok akkor írok.

 

Előzmény: Vojnó (2042)
Vojnó Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2042
De össze lehet hozni.
Kigyűjtöm neked milyen motorvezérlők jó hozzá, mert Kasza mesternél lehet ilyet találni.
Amit cserélni kell az IC (de az más megvan neked), Turbón állítani 1.1bar-ra vagy cserélni ami tds-ére (td - micsubishi, tds - garrett)
Motorvezérlőt cserélni.
0 281 001 175 a Bosch száma,
13 61 2 244 240,
13 61 2 244 551,
13 61 2 244 601,
13 61 2 244 665,
13 61 2 245 134,
13 61 2 245 491,
13 61 2 245 680,
és ha lehet a rajta lévő matricán az legyen hogy 3k8, de ezt fel tudom programozni már.

Amit én még megtennék:
- vízpumpát cserélni, nem bóvlira és lehetőleg fémlapátosra!!!
- porlasztó csúcsokat ellenőrizni, nyomást visszaállítani 150bar-ra
Előzmény: sacagah (2041)
sacagah Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2041

Köszi a választ! Az a baj, az adagoló most volt felújítva, ráadásul ehhez a gyári 115-LE-s motorhoz. Egyik TDS motorvezérlővel sem lehet összehozni ehhez a típushoz ? mert olvastam már hogy valaki TDS motorvezérlőt tett bele. Valamint a lényeg amit szeretnék, hogy 144 LE-s legyen a gép. Már előzőleg írtam hogy a cooler rajta van, de ez még nem hozott eredményt. Mit tudnál még ajánlani?

GergelyTDS kollega írta ,hogy a turbó az más a TD-nél és a TDS-nél, ez valóban így van? cserélni kell azt is?

 

Előzmény: Vojnó (2007)
Vojnó Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2040
Úrak!
Kinek van még meg a hidrótőke szett?
szomszed007 Creative Commons License 2009.01.04 0 0 2039
Sajna most egy buszom van sofőrrel.
Most akartam új autót venni és mellé egy 5öst felújítani, de itt a válság, és inkább most maradok busznál.
Munkahelyem fél óra, át sem kell szállni a buszról nagy bevásárlásban meg fater segít.
Nem kell most autó.

szomszed
Előzmény: mex86 (2038)
mex86 Creative Commons License 2009.01.04 0 0 2038
s Te milyen autót élvezel manapság?
Előzmény: szomszed007 (2037)
szomszed007 Creative Commons License 2009.01.04 0 0 2037
Szevasztok!!!!

Mi a szitu emberek régen nem jártam erre, és érdekel mi a helyzet a TD TDS-esekkel.

Nemrégiben jártam olaszban. Volt kint egy 98-as 525TDS-es. Egy Papáé volt és furcsa volt hogy csillogott. Odamentem megnézni és kiderült hogy kettős állampolgárságú a pali (gyengéknek segítek az egyik magyar :) ) és elkezdtünk beszélgetni. Kiderül hogy a TDS-ben 5928!!!! km van, és csak nagy utakra veszi elő a papa az autót.
Nagy útnak 50 és 100 km közötti utakat kell érteni. Egyébként egy fűtött garázsban áll az autó.
Látnotok kellett volna. A bőr üléseket mintha most varrták volna, a fényezés gyönyörű volt, én alig hittem a szememnek. Évente cseréli benne az olajat és a szűrőt a pali saját kezűleg, de néha ha "nagyobb" :) útra készül van a közelben egy BMW szerviz és a sógora ott dolgozik. Néha oda is elviszi.
Jó lenne néha csak hasonlót látni a magyar utakon.

Na csak ennyit akartam, és remélem mindenki jól van és mindenkinek repül a gépsárkánya.
Akinek jelenleg valami gondja van, az oldja meg hamar és élvezze az autóját!

szomszed
Vojnó Creative Commons License 2009.01.04 0 0 2036
nafigyú... ;o) bár az e34-n is sikeresen megírtam... :os
M21 (24td) esetében 2 fém (vezérlő) doboz található a jobb oldalon a torony mögötti fekete dobozban ami a DDE1 (kivéve még az ABS dobozát, mert az is ott van)
Szóval az egyik a mennyiség állító mű, a másik meg az előtöltés szabályzó. (ráadásul az egyik a másikon keresztül diagolható)
Amikor mechanikusra alakítanak akkor nem szükséges kiszedni a vezérlőket (lehet neked is benne van még)
A fordszámmérő ezeken a moduloktól függ, mivel az önindító alatt található egy fordulatszám érzékelő (főtengely jeladó) és ettől kapja a jelet a vezérlő, hogy hol tart, ez az alapjel.
Az 5. befecsin meg csücsül egy tűmozgás érzékelő, amitől meg azt tudja mikor történt meg a befecskendezés Ezekből tudja mennyivel késik, vagy siet a befecskendezési pillanat.
Az elektromos adagolóban meg van egy előtöltés szabályozó mű amit a vezérlő egy (nyilvánvalóan elektromos) szolenoiddal (miután elektromos a vezérlő) ;oDDDDDD vezérel (magyarán élőtöltést szabályoz). Továbbá magát a befecskendezési mennyiséget is elektromosan állítja/szabályozza.
Na ezen hiányában nem tudja a vezérlő mit csinál a motor és miután a vezérlők szolgáltatják a fordszám-mérőnek az impulzusokat, amit hiba esetén nem tesz meg.
Lehet, hogy meg lehetne oldani magát a főtengely jeladótól kapott jelet egy jelfeldolgozóval és átalakítóval az óracsoport fordszám-mérőjének megadni, de nagyon rá kéne érjek hogy ezt megoldjam. :oDDD
Előzmény: kalkri524td (2035)
kalkri524td Creative Commons License 2009.01.04 0 0 2035
Sziasztok,

 

1.

Olyat kérdeznék, hogy amikor egy 524td-ből kiveszik az elektromos adagolót és mechanikusra cserélik akkor a motorvezérlőt is cserélik?

Ezzel nem vagyok teljesen tisztába.

 

2.

Továbbá, egyáltalán ki kell cserélni az eredeti motorvezérlőt ilyenkor, mert a mecahnikusnak ugye nem elektronika állítja az előtöltését, vagy azért kell kicserélni , mert nem látja az elektromos adagolót és be sem indulna?

A kérdésem lényege a fordulatszámmérő működése, mivel ehhez nem szükséges az elektromos adagoló, mert a főtengely jeladóból dolgozik.

Ugyanis mindig az a válasz, hogy tegyem vissza az elektromos adagolót (:-))ha meglenne) és akkor működni fog a ford.szmérő!

 

köszi

Richie 2 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 2034
Holnap délelőtt felrakom a képeket aztán hajrá!!
Meglátjuk lesz-e rá valami kapás. Remélem az az egy ember gyorsan megtalál aki nekem kell.
Előzmény: gergelytds (2033)
gergelytds Creative Commons License 2009.01.02 0 0 2033
Ja, lejárt... bocs. Egy zöld touring, 999-ért volt fent a használtautón.
Előzmény: gergelytds (2032)
gergelytds Creative Commons License 2009.01.02 0 0 2032
Előzmény: Richie 2 (2031)
Richie 2 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 2031
Melyik a te autód? Írsz egy pár adatot, hogy meg tudjam keresni?
Előzmény: gergelytds (2030)
gergelytds Creative Commons License 2009.01.02 0 0 2030
Az elején volt egy-két telefon, most nincs az sem. Aki eddíg megnézte, semmi baja sem volt az árral, hiszen tudta mennyibe kerül...
Előzmény: Richie 2 (2029)
Richie 2 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 2029
Egyébként téged hívogatnak, van érdeklődés csak fillérért akarják vinni, vagy abszolut nincs egy telefon sem?
Ha engednél jócskán az árból már elvitték volna?
Előzmény: gergelytds (2028)
gergelytds Creative Commons License 2009.01.01 0 0 2028
Az egyik az, hogy most semmit sem lehet eladni. A másik, hogy tele a piac 6-700.000 Ft-os tds-ekkel. Amiket természetesen új tulajdonosaik majd a pokolba kívánnak, de ez rajtunk sajnos nem segít...
Előzmény: Richie 2 (2027)
Richie 2 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 2027
Szerinted mi az oka, hogy nincs rá érdeklődés?
Előzmény: gergelytds (2026)
gergelytds Creative Commons License 2009.01.01 0 0 2026

Sok sikert hozzá. Én 3 hónapja próbálom eladni az enyémet. Szinte esélytelen, pedíg nagyon jó darab...   :((

Előzmény: Richie 2 (2025)
Richie 2 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 2025
Sziasztok.
Eladó lett az autóm. E34 525TDS Touring 1.290.000-ért. Elég ritka példány. Fekete, Full extrás kézi váltóval. Ha valakit érdekel, a használtautón megtalálható. Nézzétek meg, érdemes. Képek 1-2 nap múlva lesznek.
B.U.É.K!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!