Amint latod en megkaptam a visszajelzest, hogy atment a valaszom. En soha sem haragszom senkire, maximum nem keresem a tarsasagat.:) Itt viszont felhozott temakrol irunk, tehat nem a szemely, hanem a mondando a lenyeg.
ezt multkor találtam, erről beszéltem, de nem jutottam velük előrébb mert nem volt rá időm.... szerintem jövőre már 200dollár alatt is lesznek cumok.... ;)
Sajnos Digium topiktarsunk nem valaszolt az e-mailomra. Igy nem valosult meg az epites. De viszont barmikor megepithetjuk, elvegre ha nem penzszerzes celjabol epitem meg, akkor nincs szerzoi jogsertes.:)
Nem kell meg irnod semmit, csak en a folyadek megjelolesenel levo -20 -bol arra kovetkeztettem, hogy mar be van keverve -20C fokra. Ha igy van es Te meg hozzaadsz 40 liter vizet, akkor az -6,666C fokra lesz bekeverve. Vagy tevedek?
Mar kezdem erteni.:) Te megveszel egy kanna fagyallot,ami -20C fokra van megkeverve es ez kerul 9375 Forintba. Milyen homersekletre akarod? Ha -5C fokra, akkor +60liter viz. Igy ket kannabol lesz 160liter -5C fokra bekevert fagyallod.
De akkor kegyetlenul oda kell figyelned, hogy sehol sem erheti hidegebb, mert szetfagy!
Na várj, nem 3:1 az arány, hülye vagyok. 3 részből áll: 2 rész lágyvíz, 1 rész fagyálló. Akkor ez 2:1 igaz? Nekem a 120 literhez 2 db 20 literes fagyálló kell. Az 18600, ben 65600. Vagy még mindíg elszámoltam valamit?
100m-be 60liter ment bele. Permanentnél van 20 literes fagyálló 3:1 ben higítással 9300 ért. Ebből kell 2x20 liter 18600 egészen pontosan. Picit tévedtem az előbb. 7500nettóba kerül a 20liter és ez kavart meg.
Altalaban 32-es,igy 200liter a csovekben es plusz a hutok. Durvan 220liter . Ha 1:1-es aranyban keverjuk, akkor is durvan 100 liter, ami 275 euro - 78000 forint.
En ha mar ilyen megoldast akarnak, akkor csak is a levegoset, mert azt nyaron hutesre is lehetne hasznalni 1 venti segitsegevel.Nem kellene aggodnom a folyadek vegett es joval olcsobb is lenne.
Eljutottam addig, hogy a permanentes pofon egyszerű hővisszanyerős szellőztetőt fogom megvenni, de azzal kapcsolatban van két kérdésem.
1. Ha becsomagolom mondjuk 10 cm üveggyapotba, akkor feltehetem-e a padlásra a gépet?
2. A téli nagyon hidegben előfordulhat-e, hogy elkezd lefagyni? Gondolom igen, de akkor mi a helyzet? Van ezekben fagyásmérő, önkikapcsoló, vagy simán leég a motor? Hogyan lehet ez ellen védekezni?
Milyen a fold tipusa 2 meter melyen? Nedves talajbol folyamatosan 15W-ot lehet kinyerni. Igy 200meterbol durvan 3kW-ot(vizesbol5kW-ot, talajvizesbol pedig 6kW-ot). A hurkokat egyforma hosszura kellene kesziteni es egy oszto-gyujto segitsegevel rakotni a keringeto szivattyura, de van meg egy problema, hogy a klima ventije nem lesz eleg eros atszivni a ket hocserelo lemezkein a megfelelo legmennyiseget, igy erosebb, vagy megegy fog kelleni. Az igy uzemeltetett potfutokor eleg sok energiat fog pluszban fogyasztani es a kiepites sem olcso. Szerintem.
Rad van bizva, hogy melyik mellett dontesz, ha valoban igy akarod a futest megoldani.
Kössz a segítséget, azt hiszem belevágok. Ezen az előmelegítésen még agyalok, meg számolgatok hogy jövök ki anyagilag jobban. Még az is lehet hogy kb 200 méter kpe csövet fektetek zárt rendszerű fagyállóval és egy jókora autóhűtőben keringtetem a kültéri előtt. Még annyiban segítesz, hogy levéleményezed ezt is?
Hat a pincet lehuteni -20C fokra nem tudom mennyire lenne jo megoldas, foleg ha felette meg a lakoter van.:(
Hol laksz a sarkkorhoz kozel,hogy hosszuideig tarto -20C fokkal szamolsz? Mikor volt folyamatosan napokig ilyen hideg?
En a szamitasokat folyamatos talajregiszter hasznalatra irtam es a 6C fokos levegot is arra kalkulaltam. Ha a hazad -15C foknal igenyel 3,5kWh meleget orankent, akkor azt tudja a klima. Ha megis -20C fokra hulne a kinti homerseklet tartosan, akkor nem fogja tartani a benti 22C fokot, hanem maximum a 19-20C fokot . Vagy kapcsolsz a talajregiszter ventijen a maximumra es nyomatod a klimara az 500m3/o levegot a 250 helyett.:)
Nem kell tulkombinalni.:) Talajregiszterbol a klima szivooldalahoz kell vezetni a levegot legalabb egy 40cm-re a hocserelotol, hogy tudjon keveredni. Termeszetesen legterelo(egy 50cm mely negy oldalu doboz a hocserelo szivo oldalahoz, amibe belelogna 10cm-ert a talajregiszter csove) jo lenne, hogy a szel ne tudja kifujni a klima mogul a meleg levegot. Ezert irtam, hogy padlasterben nagyon hatasos tud lenni, mert ott mindig melegebb a levego mint a szabadban, de termeszetesen csak ott megoldhato, ahol lehetseges a levego utanpotlasa. Nalam nagyon jol mukodik, igaz en csak -5C fokig futok vele.
Be tudnad irni az ajanlott LG inverteres tipusat? Mert vannak trukkok amivel ellehet erni a 80%-ot, csak az sok villamos energiaba kerul. Esetleg kerdezd meg oket, hogy olyankor mekkora az energiaigenye a gepnek. Szerintem kozel lesz a 3,5kW-hoz.
Kössz a segítséget! A házba nem merném befújni a talajreg levegőjét. Nekem ezt csak olcsó pvc csőből érné meg letelepíteni. Lehet hogy kipróbálom, max bukok vele egy földbe rakott csőrácsot :)
Klímások állítják, hogy -15 ben is 80% teljesítménnyel működik az LG inverteres klíma. Ezt picit nehéz elhinni, nem?
A klíma kültérijét hogyan táplálnád meg a talajlevegővel? Dobozba raknád és beleküldenéd egy csövön? Ha 250m3 jön a talajregből óránként, akkor a kültéri a maga maradék 1000-1200m3/h levegőjét honnan szívja, egy pillangószelepen át a -15 fokos szabadból?
Ha a klima 5,5kW-os, akkor a 3,7-es COP 1,5kW-os kompresszort feltetelez. Ha viszont -15C fokrol beszelunk es 1,4-es COP-rol, akkor tudjuk, hogy a klima csak 2,1kW-ot tud adni, igy meg szuksegunk van 1,4kW-ra. A klima legszallitasa ilyenkor kb.1500m3/ora ,ha 10C fokkal huti az atfujt levegot. Feltetelezzuk, hogy a talajregiszteren keresztul 250m3/o levegot szallitunk, ami a kemeny teli idoben csak +6C fokos. Igy a keverek -11,5C fokos lesz.
Ennel az extrem homersekletnel es hosszu ideig tarto hidegnel kepes volna folyamatos uzemben fedezni a haz hoszuksegletet. Termeszetesen a talajregisztert ugy epitenem ki (picit tulmeretezve), hogy egy szivotoronybol indulva epitenek legalabb 3 parhuzamos agat egymastol minimum 4 meterre ,2m melyen es minimum 25m-es hosszal(talajminosegtol fuggoen a hossz), majd egy gyujtoben elhelyezett DC ventivel mozgatnam a levegot. Ez egy picit rontja a COP-pot,de a veszteseghoje viszont melegiti a levegot. A levego sebessege kozel 2m/sec. lesz a csovekben, igy van ideje a talajtol felmelegednie.
Minel melegebb a kevert levego, annal gyorsabban no a COP . En +6C foknal inditanam a talajregisztert. Nyaron is segitene a klimanak a jobb hatasfok elereseben ,vagy direktben befujni a hazba a huvos levegot es igy kozben melegedne a talajregiszter is.
A te ötleted volt, de nem találom, úgy kerestem ahogy mondtad. Találtam viszont talajregiszter+ klíma kültéri vel kapcsolatos bejegyzéseket. Itt írtad, hogy a talajregiszter "fűtené" a klíma kültérijét. Ez nekem jó is lenne megoldásnak, de aggódok hogy a kültérinek jóval több levegő kell mint amennyit a talajba fektetett cső szolgálni tudna. Ennek a méretezésében tudnál segíteni? A ház téli hővesztesége maximum 3,5 KW. Egy 5,5KW os inverteres gépre gondoltam 3,7 fűtési cop-al. Ennek vajon -15 -20 ban mennyi talajhővel előmelegített levegő kell. És ezt milyen átmérővel és hosszúsággal lehetne elérni? Előre is kköszi.
-15C fok kornyeke, hat az a klimaknal durvan COP1,4. De, sok minden kozrejatszik. A haz hoigenye -15 C foknal, a klima elhelyezese, teljesitmenye benapozas lehetosegenek kihasznalasa, klima felepitese.
Ha a haz hoigenye nagyon alacsony es a klimank DC inverteres es egy benapozast kihasznalhato padlasterben uzemel, valamint a teljesitmenye COP 1,4-nel fedezi a haz hoigenyet es meg a rekuperatorbol kifujt levegot is keverjuk a padlasterben elomelegitett levegovel, akkor a legjobb hatasfokot erhetjuk el.
Egyszoval igy talan optimalis lehet a klima uzemelese a korulmenyekhez kepest.
Amennyiben az en otletem volt amit keresel, akkor kattints a nik nevemre, majd a topikra es a hozzaszolasaimra, ott mindet megtalalod es igy gyorsabb megkeresni.:)