Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
Helyes, haladunk. Sikerült letöltenem a 2006-os felhasználói kézikönyvet, azt is feltehetjük, meg esetleg más hasznos dolgokat. (Legyen hát valami "letöltések" gomb is hozzá. De ezeket úgyis megdumáljuk.)
Tökéletes. A Yamahával felveszem a kapcsolatot, majd megírom mire jutottam. Túra -tervek és közös komolyabb túrákban is benne vagyok, rajtam nem fog múlni. A webet megcsinálom php-ban, átküldöm a terveket és majd kiválasztjuk hogy melyik legyen. Küldök privátba egy webcímet, nézd meg és mondj véleményt.
Domain reg folyamatban, átlag 17 nap, ez tegnap elindult. Úgyhogy kezdhetünk gondolkozni a tartalmon. Véleményem szerint fel kellene venni a kapcsolatot a Yamahával is - esetleg megkaphatunk 1-2 dokumentumot elektronikusan is. (Használati utasítás, stb) Vagy néhány újdonságot. Cserébe feltehetjük mondjuk az eredeti kiegészítőket, meg ilyeneket. A többi rész meg klubélet: Télen sörözés - nyáron gurulás :-) Tagok bemutatkozása Túratervek (akár BIKE-R -hez csatlakozva is) Merre jártunk.. Meg ilyenek.
Sokkal részletesebbet nem tudok. Igyekszem gyárilag bejáratni, de elég lazán veszik (lazábban, mint pl. a Gilera) Azt írja a könyv, hogy 1000km-ig ne menjen TARTÓSAN 5e fölé a fordulat ill. 1600km-ig ne menjen 6e fölé tartósan a fordulat. (Úgy veszem észr, hogy ötödikben az 5e 160km/h-nak felel meg:-) Egyelőre ennyi elég is:-))) Kicsit féltem vele elindulni, azért a súlyát azt nagyon megérezni. Egy pillanatra meg is bántam, hogy feljebb rakattam az ülést (arra, hogy hogy kell, mi jöttünk rá a barátommal, aki jött velem.) Amikor viszont felültem, pont így lett jó - nem ér bele a térdem az idomba. Szerintem a külső hőmérője nem pontos, este nem lehetett 18 fok az udvarunkban - de az is lehet, hogy ez az alsó érték náluk. A futóműve teljesen meglepett, sokkal jobb, mint gondoltam. Azt hittem, a Pegaso-é verhetetlen. Szóltak, hogy az első 1-200 km-en a gumik még nem 100%-osak, ne döntsem nagyon a gépet. Pedig olyan könnyedén bedől. A legjobb a gyorsulása. Igaz, nem cibáltam nagyon, de a lámpáknál olyan könnyedén hagytam ott mindenkit - még azt is, aki csikorgó gumikkal próbált izmozni - hogy magam is meglepődtem. A tükrök nagyon jók, bár annyira homorúak, hogy az udvaron lavírozáshoz nem használhatók. (Az egyik dobozzal neki is döccentem asszony kocsijának). Forgalomban viszont kiválóak. A Bob által megadott 2500-as fordulat a váltáshoz nagyon bejött. Jójó, hogy hangra kell majd, de egy egyhengeres után a "hangra" egészen mást jelent. Az ott tiltott ahol ez középen van:-) Elsőre ennyi, remélem, sok örömöm lesz benne. És köszi a drukkolást!
Öt centivel a föld fölött. (És itthon mindenki hülyének néz. Egyszerűen felfogni sem tudják, milyen szenzációs érzés ez. Motorozni egy ilyen gépen. Uhh. (Ez utóbbi már a rendszámom is: UHH)) Mindegy, a fiam sejti, más meg most nem számít...
Lehet a motorral járni, nem ráz be - nyilván alacsonyabb sebességnél. Persze ez leginkább a szervízt fogja jelenteni. Holnap beviszem hozzájuk, haladjon a dolog. Hétvégére szerintem készen van.
A gutaütésről: meglepően jól tudom kezelni az ilyen helyzeteket. Rögtön tiszta fejjel gondolkodtam. A kátyú előtt és alatt is csak a hátsó féket nyomtam. Gondolom ezért nem estem pofára, mit múlt héten ugyanebben a kátyúban egy másik srác. Őneki törései lettek - és a helyszínelő rendőr szerint gyorsabban is ment.
Fogadd együttérzésem. Engem a guta megütne hasonló esetben. Itt Pesten rohadtul kell figyelni a kátyúkat, mert napok alatt keletkeznek újak. Ha kocsival megyek dolgozni, akkor is lesem, hogy hol vannak, hogy másnap robogóval ne érjen meglepetés. A hivatalok nálunk valóban nehézkesek, nekem sincs még motorom. De ahogy látom, nem nekem a legszarabb most.
Ma délután kimentem gurulni Miskolcon egy kicsit. Kényelmesen gurulgatok a városban, amikor az előttem lévő autó nagyott döccen, - még fel sem fogtam miért, máris egy marha nagy kátyúban találtam magam. A középső doboz tartója (gyári!) eltört, doboz - miután hátbavágott - leesett, a fedele megrepedt. Az első felnim is kapott, kicsit be is hajlott.
Gond nélkül megálltam.
Felhívtam az egyik motorostársat, hogy vigye már el autóval a dobozomat - így letörve nem sokat tudtam volna vele kezdeni. (A speckó halálerős rögzítőszalagot még tavaly elfelejtettem visszatenni az ülés alá.)
Felhívtunk egy műszaki szakértő srácot, hogy ilyenkor mi a helyzet. Azt javasolta, hogy hívjunk rendőrt, és készíttessünk vele jegyzőkönyvet. Úgy tettünk. A rendőrség előtt 100m-rel volt a téma, kb. 20 perc kellett mire kiért a srác. Normális volt, elmondta, hogy mit kell tenni ilyen esetben, kihez kell menni az önkormányzatnál. Lefotózta a kátyút, motort, dobozt, felvette az adatokat.
A lényeg: ha ilyen helyzetbe kerültök, akkor meg kell nézni, hogy nem volt-e kitéve sebességkorlátozás-, vagy egyéb veszély tábla. Ha igen, akkor nem szabad rendőrt hívni, mert feljelentenek! Esetemben egy 60-as tábla volt kirakva a város közepén, de jó ha 40 körül mehettem.
Kíváncsi vagyok, mennyi idő múlva fogják a káromat kifizetni a nyomorultak.
Kezd elegem lenni a bürokráciából ide-oda küldözgetnek a vizsgaállomások között, ugyhogy részemről nem aktuális a gurulás hacsak nem teszem fel az utánfutóm renszámát.
NEM 3000-nél, hanem 2500-nál van a váltás :) Elnézést érte.. most értem haza, és a 3ezrest csak emlékezetből írtam.. 2500 és azalatt le, afölött pedig fel váltasz.. kivéve ugye az 5-ik, mert ott fölötte is mész :))) Ez persze sima útra vonatkozik, sportosabb vezetéshez ill. emelkedőhöz-lejtőhöz érzed amikor kell váltani..
Nekem fogalmam sincs, hogy hol szoktam váltogatni. Érzésre, hallásra teszem. Te is ezek alapján fogsz rájönni, hogy mikor mi a jó.
Annyit esetleg el tudok mondani, hogy ha sportosabban akarok menni, akkor 4.-ig váltok max fel. Egyébként emelkedőn, utassal, dobozzal, szembeszéllel történő motorozást nagyon bírja, nyomatékos, egyátalán nem kell pörgetni.
Van egy érdekes tulajdonsága. (A többiek lehet, hogy megerősítenek benne.)
Szeret 150-el menni a gép. Ha bambulok a táj szépségén, és csak úgy megyek, mindig 150-re áll be. Gondolom ott találkozik a egy jó adag nyomaték a légellenállással.
Addig lesznek ilyen kérdéseid, míg fel nem ülsz a gépre. Mindenre válaszolni fog :-)
Köszi.Ezek szerint egyes csak induláskor? Ha a sarkon befordulok, bírja kettesben? Bocs a sok hülye kérdésért, de tudom, hogy mi volt az első nagymotornál. (Vagy fél évig csak egyesben fordultam be, azóta meg kettesben. Már nem is tudom, hogy miért. Mindenesetre nem a rutinpályán tanul meg motorozni az ember...)
Nagyobb kanyarban inkább alacsonyabb fokozatban, kanyar mértékétől függően 2-3-4. Enyhébb kanyarban, ahol megy a 100 ott 4-5. Amúgy megfogod érezni, hogy mikor mit válts.. Én 5-ösbe 80-90 után teszem, és egyenes úton.. Egy ökölszabályt vettem észre... 3ezernél váltok minden sebességi fokozatban, ergo ahogy a fordulat eléri a 3ezret, viszem fel .. 3ezer környékén vagy alatta pedig kapcsolok le. Kanyarokba mindíg alacsonyabb sebességi fokozat az, ami nekem begyere. A megcsúszás.. nagyon jól viseli, könnyen korrigálható, nem borul.. Az ABS-nek köszönhetően a fékezésnél is segít, ha elszúrsz valamit.. Hihetetlen, de a méreteihez képest könnyen kezelhető és hálás masina...
Én inkább azt szeretném tudni, hogy egy átlag BIKE-R-es túrán, tehát 100 körül melyik sebességi fokozatban menjek, szerpentinen a kanyarokban inkább pörögjön vagy inkább alapgázon? A Pegaso-nak az volt a jobb, ha kicsit pörgettem, így a sebességet is finoman szabályozhattam a gáz elvételével, meg kifelé jövet a gyorsítás is egyszerűbb volt. Persze, ott a 47LE megkívánta az odafigyelést. A 100-as tempó utassal ötödikben kevés volt neki (sima úton), inkább negyedikben érezte ott jól magát. Hegyvidéken utassal nagyon húzni kellett neki, de vett minden akadályt simán. Gondolom ez a plusz 100LE teljesen átírja ezt a képet, meg azt is tudom, hogy ki fogom tapasztalni, mit hogyan. Amíg a Pegaso-n tapasztalgattam, nagyon sokszor megcsúsztam, de az a motor "azonnal felkapta a fejét", azaz ha elment a hátsó kerék, felállt inkább egyenesbe. Szinte korrigálta a hülyeségemet.
:) Én is sokat filozofáltam, hogy miképp járassam be.. Ez a bejáratási módszer a kis hézagok - holtjátékok kiküszöbölésére van. A gyári is tökéletes, sőt.. Amúgy az FJR-nek kerámiabetétes hengere van, ergo lényegében mindegy neki, hogy miképp járatod be. Én bátor voltam és kipróbáltam.. de ajánlani nem ajánlom senkinek, mert mivan ha nem válik be és emiatt elromlik a motorja.. bár elég kipróbált módszer ez is.. bővebben is olvashattok róla, a lejjeb említett oldalon..